Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos odotatte lasta ja teillä ennestään tyttö / tyttöjä

Vierailija
15.04.2012 |

ja miehen sukulaiset sanovat suoraan, että "jospa se olisi poika", miten reagoitte?

Itseäni tympäisee jo ennestään olevan tytön ja mahdollisesti syntymässä olevan tytön puolesta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ööh miksi sen pitäisi olla poika?" tai " ei me lapsia merkin takia tehdä".....siinä meni muutama sukulaismummeli hiljaiseksi.

Vierailija
2/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tytölleni sisko olisi aivan ihana asia"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ressukat elävät jossain menneessä ajassa.Nykyään kaikki haluavat vain tyttöjä sillä he ovat parempia koulussa ja huolehtivat paremmin vanhemmistaan.

Vierailija
4/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevani samaa mieltä. Meillä kaksi tyttöä ennestään ja toivon poikaa.

Vierailija
5/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin kaikille suoraan, että toivon/toivomme tyttöä. Tyttö tuli, ja kaikki olivat tyytyväisiä ja onnellisia.

Pointtini on, että tuollaisille sanojille voi laittaa heti "jauhot suuhun", kun itse ehtii mielipiteensä kanssa ensin. Tällöin ei kuulu epämieluisia tai epätoivottuja kommentteja.

Vierailija
6/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttua

vastasin aina että kunhan on terve poikakin käy

Enemmän sitten ärsytti kun kaikki luuli että kolmas lapsi tehtiin pojan toivossa vaikkei niin ollut.

Sympatiat myös kaikille kolmen pojan perheille, olette varmasti yhtä onnellisia kuin me ja kaikki sekaperheet.

Vierailija
7/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoispojan jälkeen olin uudelleen raskaana ja molemmat mummit hössöttivät aivan kympillä tyttövauvasta. "Jospa se olisi tällä kertaa tyttö" "ehkäpä saisit vihdoinkin pienen prinsessan" "saisitte perheeseen vaaleanpunaista hempeyttä" jne. Että otti päähän! Olisin itse halunnut pojan, mutta se vaaleanpunainen hömpötihömppä-prinsessahan sieltä sitten tuli. Nyt olen häneen ihan tyytyväinen, mutta vauvan synnyttyä harmitti kun noita pieni prinsessa -viestejä tulvi kännykän täydeltä.

Vierailija
8/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nyt olen häneen ihan tyytyväinen"...kiva juttu.

Vierailija
9/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kolmannen pojan raskaus tosi hankala yhden sattuneen onnettomuuden takia, lapsivedet meni osittain viikolla 16 jne.

Silti kun mun oma äiti kuuli, että kolmas poika tulossa, se sano että " ei kai? VOi ei!"

Eikä ollut eka eikä vika, joka ei ollut tyytyväinen MEIDÄN lapseemme, ikään kuin asia millään lailla heille kuuluisi. SIihen päälle vielä se, että toivoin itsekin kovasti tyttöä, niin oli aika kamalaa, että kukaan ei ollut tyytyväinen meidän pieneen ihanaan poikaamme. Jota kyllä kaikki tänä päivänä rakastaa kovin, mutta on se ihmeellistä miten paljon ihmisten on PAKKO kommentoida raskausaikana tuota sukupuoliasiaa. VÄlillä se tuntuu suoranaiselta kiusanteolta.

Vierailija
10/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ressukat elävät jossain menneessä ajassa.Nykyään kaikki haluavat vain tyttöjä sillä he ovat parempia koulussa ja huolehtivat paremmin vanhemmistaan.

kovin älykäs ja nykyaikainen? Miten ihmeessä lapsen sukupuoli voi olla nykypäivänä näin iso asia?

EIkä se ole kiveen hakattu, että tyttäret hoitaisivat vanhempiaan yhtään sen paremmin kuin pojatkaan. Ja vaikka tytöt pärjäisivätkin koulussa, pojat pärjää työelämässä. Ja miksi näitä pitää edes jankata, kun tilasto ei päde yksilön elämässä, vaan jokainen on omanlaisensa.

Vierailija
11/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nyt olen häneen ihan tyytyväinen"...kiva juttu.

ja vauvan synnyttyä olin pitkän aikaa alakuloinen, kun ei ollutkaan poika. Mutta nyt, kun tyttö on 1,5v, olen häneen tyytyväinen enkä vaihtaisi pois.

Vierailija
12/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljattain sukujuhlissa kuulin tokaisun kaukaisemmalta sukulaiselta "missäs se poika on???", ihan kuin kaikilla pitäisi olla poika tai yrittää niin monta kertaa että viimein tulee. Itse olen tyytyväinen tyttöihini!

Vierailija
13/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1 tyttö ja sen jälkeen vain keskenmenoja joten sukupuolella ei piirunkaan väliä.

Vierailija
14/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä toivotaan siksi, että niiden odotetaan huolehtivan vanhenevista vanhemmistaan. Ihan näin vaan ohiksena.

Vierailija
15/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lapsen arvellaan ultraäänitutkimuksen perusteella olevan tyttö, kerron sen kaikille edes kysymättä, haluavatko tietää sukupuolta etukäteen. Näin ei tarvitsisi koko kesää kuunnella "kumpikahan se on, toivottavasti poika" -jauhantaa.

Ap

Vierailija
16/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen lapsi tyttö ja toista kun odotin niin ihan oikeasti salaa toivoin toista tyttöä. Joka ikinen vanhempi ihminen (mukaanluettuna anoppi) jankkasivat siitä pojasta ja aina vastasin tyyliin: "No ihan sama kumpi tulee, mutta toisaalta olisi hyvä kun olisi tyttö niin olisi sitten kaveria esikoiselle ja saisi samat vaatteet käyttöön" jne. Mutta poikahan sieltä tuli ja kaikki olivat asiasta onnellisia. Myös minä. En vaihtaisi tuota "ärhäkkää pikkumiestä" mihinkään. Nyt sitten ärsyttää kun kaikki luulee, että lapsiluku oli tässä koska meillä on tyttö ja poika, vaikka aina olimme kahta lasta toivoneet. Enempää ei tule.

Vierailija
17/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi toki kiva saada poikakin, mutta ei tässä nyt sukupuoli ole se iso juttu.

Ärsyttää tuollainen.

Vierailija
18/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljättä lastamme (kolme vanhinta tyttöjä) odottaessa totesin päivittelijöille, että mieheni ainakin toivoo tyttöä, ettei maine mene, kun sitähän sanotaan, että suuret rakastajat tekevät vain tyttöjä! :0) Ja ei mennyt maine, neljäs tytär saatiin!

Vierailija
19/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on tosiaan ihan kauheeta ja masentavaa. Odottava äiti on innoissaan vatsassa kasvavasta vauvastaan ja ympärillä olevat ihmiset kommentoivat omia mielipiteitään siitä pitäisikö lapsen olla tyttö vai poika. Ja jos se ei ole se mitä muut toivovat niin sitten saa kuulla noita "voi ei" kommentteja. Tota voisi oikeasti kutsua jo odottavan äidin kiusaamiseksi.

Vierailija
20/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun isällä on kolme tytärtä ja häntä "kiusattiin" siitä aina meidän ollessa lapsia. Lopulta isä keksi vastalauseen: Kyllä niillä likoilla poikia saa! :) jep, kaksi mieluista vävypoikaa, sitten eka lapsenlapsi on poika ja tärkeä paapalle, sitten syntyi kaksi tyttöä ja vielä neljäs lapsenlapsi poika. Kyllä on paappa tyytyväinen tyttäriinsä ja äitini ei ole koskaan välittäny vain tyttöjä"-piruiluista, jokainen on itte tehty ja haluttu