Mitä mieltä olette introverteistä/omissa oloissaan viihtyvistä työpaikoilla?
Olen itse introvertti joka pääasiassa nykyään tekee etätyötä (ihanaa 20 toimistovuoden jälkeen!!!). Silloin tällöin täytyy toimistolla päivä viettää. Ihan kiva nähdä työkavereita mutta niin hyvin pärjäisin näkemättäkin.
Toimistopäivinä käyn yksin syömässä jos mahdollista enkä muutenkaan hakeudu työkavereiden juttusille. Olen kuitenkin ystävällinen ja tulen kaikkien kanssa toimeen.
Mitä mieltä te olette minunlaisesta ihmisestä työkaverina? Vai täytyykö nykyajan työelämässä olla sosiaalinen ekstrovertti jottei olisi omituinen?
N49
Kommentit (19)
Riittää mainiosti, että on työkavereille ystävällinen. Työpaikka on paikka, jossa tehdään töitä, ei siellä tarvitse tärkeitä ihmissuhteita luoda.
Riittää että teet työsi ja tarpeen vaatiessa kommunikoit työkavereidesi kanssa kuten pitää eli ne työasiat. Muuten voit olla sellainen kuin olet eikä ketään pitäisi haitata.
Verttiysajattelu on perseestä, ihan riippumatta millainen vertti mukamas joku olisi, täyttä huuhaata.
Vierailija kirjoitti:
Saat olla juuri sellainen kuin olet ja olet hyvä omana itsenäsi.
Tämä nyt vaan ei pidä paikkaansa oikeassa elämässä,kaunis ajatus toki.
Vierailija kirjoitti:
Verttiysajattelu on perseestä, ihan riippumatta millainen vertti mukamas joku olisi, täyttä huuhaata.
En nyt noin sanoisi. Mutta jos puhutaan niin että toiset ovat niin sosiaalisia ja nauttivat nähdä muita työpaikalla ja jutella paljon. En tiedä miten etätöissä kotona edes pärjäävät.
Itse viihdyn kotona etätyössä ja väsyn ihmisten seurasta.
Itse vähän kärsin samasta kuin ap koska esimies on sosiaalinen ekstrovertti ja tuntuu välillä ettei ymmärrä meitä jotka viihdymme omissa oloissamme.
Se on kiusallista ja vähän raskastakin töissä.
Ihminen saa olla sellainen kuin on.
Sosiaalisuus ei liity siihen onko introvertti vai ekstrovertti. Kumpikin voi olla sosiaalinen tai sitten ei.
Mulle on aivan sama miten ihmiset työpaikalla ovat, kunhan eivät ilkeile toisilleen. Hoitaako joku hommansa vai ei tai se kohteleeko minua hyvin vai huonosti, on itselleni täysin yhdentekeviä asioita. Tosiaan, vaan jos huomaan epäreilua kohtelua työkavereita kohtaan, sitä en siedä.
Tehokkaita. Epäsosiaalinen introvertti laitettiin hallilla asentamaan kutistesukkia letkujen ja piuhojen päihin. Ekstrovertit eivät ADHD-päissään saaneet kälkätykseltään edes puolia tehtyä siitä mitä tämä introvertti teki. Lisäksi sosiaalinen ADHD-porukka teki niissä kutistuksissa enemmän virheitä.
Ihmiset vihaavat erilaisuutta, jota he eivät ymmärrä , se on rakennettu meihin.
Pahimpia ovat ne räpätädit, jotka rakastavat omaa ääntään
Hyvä kai se vaan on ettei häiriköi toisten keskittymistä turhilla jutusteluilla silloin kun pitäisi saada töitäkin tehtyä.
Itsehän olen vaihtanut työpaikkaa ihan vaan sen takia, että piti sosialisoida/muutenvaan olla tekemisissä kokoajan muiden työntekijöiden kanssa.
Ei kaikki jaksa päivät pitkät vaihdella kuulumisia vaan keskittyä siihen työntekoon.
En jaksa enää olla sosiaalinen kun 25 vuotta istunut toimistossa.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen vaihtanut työpaikkaa ihan vaan sen takia, että piti sosialisoida/muutenvaan olla tekemisissä kokoajan muiden työntekijöiden kanssa.
Ei kaikki jaksa päivät pitkät vaihdella kuulumisia vaan keskittyä siihen työntekoon.
Pahimpia ovat työ"kaverit" joiden mielestä myös vapaa-aikaa pitäisi viettää yhdessä. Eivät ymmärrä kun ei ei vain kiinnosta kuin ne pakolliset jutut. Annetädin saunajutut ja Riitan muut seikkailut ovat sellaisia kauhujen avautumisia ettei moni suostu enää kahville edes samaan aikaan. Eivätkä edes ymmärrä itse. Ja uteliaita kuin mitkä ja kertovat kaiken sekunnissa eteenpäin.
Itse Introventti ja muut menee lounaalle keskenään ja eivät kysele mukaan.
Tein kauan aikaa töitä toimistossa kunnes 3 vuotta sitten sain aloittaa etätyöt. Ihana rauha tehdä kotona töitä!!
Enää ei mene työaikaa niihin pa***n jauhajiin jotka tulevat työpisteelle notkumaan.
Saan niin paljon enemmän aikaiseksi. Eivätkä kahvitauot ole enää puolituntisia kuten toimistolla.
Oma rauha <3
Vierailija kirjoitti:
Tehokkaita. Epäsosiaalinen introvertti laitettiin hallilla asentamaan kutistesukkia letkujen ja piuhojen päihin. Ekstrovertit eivät ADHD-päissään saaneet kälkätykseltään edes puolia tehtyä siitä mitä tämä introvertti teki. Lisäksi sosiaalinen ADHD-porukka teki niissä kutistuksissa enemmän virheitä.
Introverteillä voi yhtä hyvin olla ADHD. Minäkin olen yksi.
Saat olla juuri sellainen kuin olet ja olet hyvä omana itsenäsi.