Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi (12v)oli yökylässä kaverillaan

Vierailija
15.04.2012 |

Lähti eilen klo 12 ja kun nyt tuli kotiin, kertoi, ettei kaverin vanhemmat olleet koko aikana kotona. Kaveri 11v (täyttää syksyllä 12v)ja isosiskonsa melkein 17v olivat keskenään.

Mietin, että olikohan tyttö mahtanut kertoa vanhemmilleen yövieraasta (kysyin kyllä omaltani, että onko kaverin vanhemmilta kysytty). Eipä tullut mieleenkään, että lapset olisivat siellä keskenään.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa meneekin ihan hyvin ja lapset todella ovat siellä missä vanhemmat luulevat. Mutta ammattini puolesta olen nähnyt niin paljon pahaa sattuneen ihan tavallisten perheidenkin lapsille, etten todellakaan luota siihen että lapset ovat siellä missä vanhemmat luulevat. Kun sosiaaliviranomaiset tai poliist soittavat kotiin niin vanhemmat ovatkin ihmeissään, kun "sen meidän Matin piti olla Pekan luona yötä".

Jos ei koskaan ole missään yhteydessä lapsen kaverin perheeseen, mistä voit todella tietää ettei mitään kummallista ole ollut? Vaikka mitään ei olekaan sattunut, et voi silti tietää kenen kanssa lapsi on ollut tai missä. Lapset osaavat valehdella, ne kiltitkin.

Osaavat myös vetää viinaa ja aineita keskellä päivää. Jos haluavat, niin pystyvät kyllä kiertämään enemmän tai vähemmän vanhempien suitsimisyritykset.

Itse en pidä kyttäysmentaliteesta, vaan enemmänkin että on kiinnostunut lapsen menoista ja tietää lapsen elämästä. Tietty suhde/side ja luottamus lapseen tulisi olla.

Terveisin se joka ei usko että niiden esimerkkisi tavallisten perheiden kilttien lasten suhde vanhempiin olisi kuitenkaan ollut mitä mainioin. Tavallisissa perheissäkin voi olla piilossa olevia ongelmia ja välinpitämättömyyttä...

Vierailija
2/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten missä ongelma? Jo 8-vuotiaat on väkisinkin pari-kolme tuntia yksinään päivittäin joten eiköhän se yksi ilta ja yö mene sen karvaa vaille aikuisen seurassa.

Odota vuosi kun 13-vuotiaasi pitää bileet teidän ollessa vaikkapa kylpyläviikonloppua viettämässä. Siellä menee neitsyys sekä alkoholiin että seksiin. Nauti nyt vielä kun yksinolo merkitsi vain kikatusta ja kiherryksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla niin tekemättä kun on kyse noinkin nuorista?

Vierailija
4/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti eilen klo 12 ja kun nyt tuli kotiin, kertoi, ettei kaverin vanhemmat olleet koko aikana kotona. Kaveri 11v (täyttää syksyllä 12v)ja isosiskonsa melkein 17v olivat keskenään.

Mietin, että olikohan tyttö mahtanut kertoa vanhemmilleen yövieraasta (kysyin kyllä omaltani, että onko kaverin vanhemmilta kysytty). Eipä tullut mieleenkään, että lapset olisivat siellä keskenään.

kaveri oli 11 (juuri äsken 10v) ja isosisko 16 (juuri äsken 15v)

Liian nuoria olemaan keskenään jos tulee vieraita.

Miten se isosisko on juuri äsken ollut 15 jos se on kohta 17? Samalla logiikalla voisi sanoa että se isosisko oli melkein 18. Mun mielestä on tosi iso ero olla 15 tai 17 (tai melkein 17).

Mun mielestä ihan ok, mutta olisin itsekin toki halunnut tietää asiasta etukäteen. Sovin aina yökyläilystä aikuisten kesken, mutta ei haittaisi tuollainen tilanne kunhan siitä olisi sovittu perheen vanhempien kesken jos ja kun tuntisin isosiskon vastaavassa tapauksessa.

häh itsellesi.

Halusin vaan korostaa tuota naurettavaa tapaa leikkiä vanhempaa kui oikeasti ollaankaan.

Jos ikä on 16 se on 16. Se ei ole "melkein 17"

Ihan yhtä hyvin se on "äsken 15v tai samalla logiikalla äsken 14v".

Ei se "melkein se isompi luku" tarkoita että sitä oltaisiin viisaita ja vastuuntuntoisia.

Vierailija
5/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että keskustelen/tekstaan vanhempien kanssa.

Vierailija
6/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti,niinhän se on. Vanhemmat jättää nuoremman (niin paljon nuoremman, ettei ala itsekin juhlia) kotiin, niin ei voi järjestää esim. kotibileitä.:) Vanha kikka.

Muuten en ymmärrä ap, miksi lapsesi oli kolmeen yökylässä. Yökylästä on tapana häipyä aamupäivän puolella tai viimeistään kahdetaltatoista. jotenkin sitä itsekin alkaa aamulla jo odottaa vieraan lapsen katoamista, vaikka muuten kiva onkin. Ehdottomasti: yökylästä lapsi soitetaan kotiin ajoissa. isäntäväki kyllä pyytää jäämään, jos haluavat. Usein ovat hiljaa eli tarkoittaa: juu, mene vaan kotiin.

Vierailija
7/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä kysytään niiltä vanhemmilta onko yökyläily ok. Lapset ei päätä keskenään ja meillä aikuisilla on vastuu heistä.

Vierailija
8/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa meneekin ihan hyvin ja lapset todella ovat siellä missä vanhemmat luulevat. Mutta ammattini puolesta olen nähnyt niin paljon pahaa sattuneen ihan tavallisten perheidenkin lapsille, etten todellakaan luota siihen että lapset ovat siellä missä vanhemmat luulevat. Kun sosiaaliviranomaiset tai poliist soittavat kotiin niin vanhemmat ovatkin ihmeissään, kun "sen meidän Matin piti olla Pekan luona yötä".

Jos ei koskaan ole missään yhteydessä lapsen kaverin perheeseen, mistä voit todella tietää ettei mitään kummallista ole ollut? Vaikka mitään ei olekaan sattunut, et voi silti tietää kenen kanssa lapsi on ollut tai missä. Lapset osaavat valehdella, ne kiltitkin.

Mutta hankala on lähteä siitä oletusarvosta että lapsi valehtelee. Osaavat myös vetää viinaa ja aineita keskellä päivää. Jos haluavat, niin pystyvät kyllä kiertämään enemmän tai vähemmän vanhempien suitsimisyritykset.

Itse en pidä kyttäysmentaliteesta, vaan enemmänkin että on kiinnostunut lapsen menoista ja tietää lapsen elämästä. Tietty suhde/side ja luottamus lapseen tulisi olla.

Terveisin se joka ei usko että niiden esimerkkisi tavallisten perheiden kilttien lasten suhde vanhempiin olisi kuitenkaan ollut mitä mainioin. Tavallisissa perheissäkin voi olla piilossa olevia ongelmia ja välinpitämättömyyttä...

Musta se juuri on sitä välinpitämättömyyttä ettei vaivaannuta soittamaan perheen aikuisille että yökyläilystä. Jos on aina soitettu aikuisten kesken kyläilystä niin ei se lapsi koe sitä mitenkään kyttäyksenä vaan ihan normaalina toimintana.

Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin mutta voin vakuuttaa, että iso osa vanhemmista on aidosti hyvin järkyttyneitä siitä, että heidän teininsä on niin vakavasti pettänyt luottamuksen vaikka on tähän asti ollut hyvin rehellinen vanhemmilleen ja luottamuksen arvoinen. Tilanne selviää sitten poliisilaitoksella tai pahimmassa tapauksessa teho-osastolla. Toki joukkoon mahtuu paljon niitäkin joiden perheissä ei oikeasti välitetä mutta murrosikä iskee niihin kiltteihinkin joskus ihan yllättäen.

Vierailija
9/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä lukioon. Siskoni on 7 vuotta minua vanhempi. Pari kesää vietettiin kahdestaan kotona kesäkuu. Vanhemmat oli toisella paikkakunnalla töissä ja siellä oli niin kuolettavan tylsää, että jäätiin mieluummin kotiin. Eka kesänä olin 10v ja sisko 17v. Toisena 11v ja sisko 18v.

Ei pidetty bileitä vaan otettiin aurinkoa pihalla ja luettiin vanhoja nyyrikkejä ja syötiin herkkuruokaa kun saatiin itse kokata.

Minä asuin jo 16 vuotiaana avoliitossa silloisen kihlattuni kanssa :D

ja jonkun mielestä 17 vuotias ei voi olla 12 vuotiaiden seurana.. Hoh hoijaa.

En voi sanoa muuta kuin, että ihmettelen millanen holhousyhteiskunta tästä Suomestakin vielä tulee.

Tässä joku vuos sitten meidän 11 v ei halunnu lähtä mökille, niin sen 12 v kaveri tuli viikonlopuks tähän meille. Olivat keskenään viikonlopun ilman mitään ongelmaa.

Vierailija
10/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useissa bileissä missä hajotettiin paikkoja. 15-vuotiaana olin partioleirillä =), missä mentiin partiokämpälle vetämään päät täyteen ja sekoiltiin pitkin pusikoita, kun olin 12-vuotias, ensimmäiset meidän luokkalaiset vetivät viinaa ja tupakkaa.

Mä olin ns. aika kiltti tyttö, ja teimme kaiken mitä ei saaneet tehdä. Mä ainakin räjähtäisin täysillä, jos kuulisin tuon ikäisten olleen keskenään!!!

Tilaisuus tekee varkaan ja vaikka ei olisikaan tapahtunut mitään, keksin 48575421545 asiaa, mitä 17-vuotias lapsenlikkana voisi keksiä ja mitä tuon ikäiset pikkutytöt voivat keksiä, jos ei ole kunnon vartiointia.

Vierailija
11/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaikki eivät niin toimineet. Esim. minä en edes halunnut pyöriä siinä jengissä, mikä hajotti paikkoja ja piti bileitä. Meitä oli muitakin samankaltaisia nuoria, jotka halusimme tehdä ihan muuta kuin ryypätä ja paskantaa isännän ruokapöydälle ja nussia kaikkien kanssa.

Joten jos sinulla on tuo ollut tapana, et todellakaan ole ollut mikään kiltti tyttö.

useissa bileissä missä hajotettiin paikkoja. 15-vuotiaana olin partioleirillä =), missä mentiin partiokämpälle vetämään päät täyteen ja sekoiltiin pitkin pusikoita, kun olin 12-vuotias, ensimmäiset meidän luokkalaiset vetivät viinaa ja tupakkaa.

Mä olin ns. aika kiltti tyttö, ja teimme kaiken mitä ei saaneet tehdä. Mä ainakin räjähtäisin täysillä, jos kuulisin tuon ikäisten olleen keskenään!!!

Tilaisuus tekee varkaan ja vaikka ei olisikaan tapahtunut mitään, keksin 48575421545 asiaa, mitä 17-vuotias lapsenlikkana voisi keksiä ja mitä tuon ikäiset pikkutytöt voivat keksiä, jos ei ole kunnon vartiointia.

Vierailija
12/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas 17 v olin huippu-urheilija enkä ollut koskaan juonut alkoholia lukuunotamatta jotain maistiaisia vanhempien lasista. Olin usein lapsenvahtina serkuilleni.

Ei kaikki teinit ole tuollaisia, et tosiaa kuulosta "kiltiltä tytöltä"...

Vierailija
13/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näe asiassa mitään ongelmaa.

Vierailija
14/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tullut mieleen kysyä etukäteen.

Vierailija
15/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman aikuisen valvontaakin jonkin aikaa, ei kuitenkaan tuntikausia. Ainakin jos eivät missään korvessa ole ja puhelin löytyy. 17-vuotiashan on jo melkein aikuinen.

Vierailija
16/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se 16v. osaa katsoa vähän perään.

Vierailija
17/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että olen keskustellut perheen jommankumman vanhemman kanssa.

2

Vierailija
18/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidin 13 vuotiaana lapsia kun vanhemmat oli töissä. Sain jopa palkkaa, ja ei ollut tuttavaperhe.

Vierailija
19/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain pienten yökyläilystä keskustellaan vanhempien kesken.

Vierailija
20/48 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä koskaan ole keskustellut vanhempien kanssa vaan olen luottanut siihen, että kyläänkutsuja on keskustellut itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi