Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

helsinkiläiset sinkkumiehet niin outoja!

Vierailija
03.08.2013 |

Olen 30+ nainen, ihan kivannäköinen, hyvinkoulutettu, mukava, hauska ja kaikin puolin kiva. Olen tässä viime aikoina käynyt useammilla treffeillä ja ärsyyntynyt aina samasta asiasta: Miehet eivät panosta treffeihin YHTÄÄN! Eivät tarjoa ruokia, räpläävät puhelinta, tulevat paikalle ekana kaapista löydetyissä verkkareissa. Ja ovat NIIN täynnä itseään. Ymmärtäisin käytöksen jos on joutunut väkisin treffeille tai nainen ei yhtään kiinnosta (vaikka se silloinkin olisi epäkohteliasta) mutta nämä samat sitten kuitenkin haluavat tavata uudestaankin?! Sitten ei ymmärretä miksi en halua uusintaa...Tuntuu, että helsinkiläisillä miehillä on ihan kissanpäivät, ainakin jos on joku vähänkään keskivertoa paremman näköinen kolli. Joka puolella pyörii naisia ja baarissa ei tarvitse pokata ketään kun naiset hoitavat senkin. Huoh, on tasa-arvo mennyt liian pitkälle, kuten myös mies/naissinkkujen jakauma liikaa miesten hyväksi. Naiset saa sitten sietää mitä tahansa käytöstä jos haluavat miesseuraa. Äkkiä maakuntien miehiä tai ulkomaalaisia Helsinkiin, teitä tarvitaan kipeästi!!

Kommentit (229)

Vierailija
61/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täysijärkisiä 30+ naisia löytyisikin, tarjoaisin jopa mielelläni ruoat treffeillä. 

T: Mies 30+

Vierailija
62/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:12"]

^^

Femakot on nyt pari vuosikymmentä syöttäneet tasa-arvoa poikien päihin ja kun se ovien availu on nyt katoava luonnonvara, alkavat naiset itkeä, että heille tulee avata ovi ??

Onko naiset niin tyhmiä tai heikkoja, etteivät osaa itse avata ovea?

Femakot väittää toista.

Ota näistä sitten selvää.

[/quote]

Hyvät käytöstavat, oletko koskaan kuullut? 

[/quote]

Miksi et itse vaaa miehille ovea ja tarjoa heille ravintolassa? Missä sinun käytöstavat ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:06"]

Minulle kelpaisi ihan peruskäytöstavatkin, oven avaus, naisen takin vieminen naulakkoon, auttaminen painavien tavaroiden kantamisessa jne. mutta suomalaismiehet vaan seistä tollottavat naisen seurassa. Jos joskus olen poikalapsen äiti niin ainakin yksi tulevaisuuden suomalaismies tulee osaamaan käytöstavat ja naisen huomioimisen.

[/quote]

Voi hemmeti olet itseäsi täynnä. Eli miehen pitäisi olla naisen palvelija ja elättäjä?

Mitäs vaadit naiselta mitä vain naisen on tehtävä?

Vierailija
64/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän tähän nyt muutaman +30 v helsingissä asuvan sinkkumiehen kommentin. Pukeutumisen laadun, tyylin ja trendikkyyden suhteen minusta nuoret miehet ovat menneet vajaan vuosikymmenen aikana selkeästi eteenpäin pääkaupunkiseudun katukuvan perusteella. Tästä esimerkinä paremmin istuvat puvut ja paidat, taskuliinat etc. Suomalainen keskivertomies ei kuitenkaan ole tyylikäs ja aika monet nuoret miehet ottavat pukeutumise todella rennosti. Ehkä osa treffeille lähtijöistä ei vaan koe niitä niin isona juttuna,kun taas AP etisii tosissaan miestä ja laittaa itsensä jokaisille treffeille itsensä nätiksi. En tiedä? Ehkä Suomi-mies voisi panostaa pukeutumiseen vähän enemmän, niin että pääsisimme eurooppalaiselle keskitasolle. Ravintola- tai kahvilalaskun kuittaaminen miehen puolelta on periytyy ajalta, jolloin mies oli taloudellisti naista vahvemmassa asemassa. Tapa on jäänyt osin elämää ja osin kadonnut. Naisten puolelta olen kuullut monta kertaa, että he haluavat itse maksaa laskunsa joka tapauksessa, mutta muistaakseni olen kyllä tarjonnut kaikilla ekoilla treffeilla ainakin kaiken tarjoilun ihan vaan periaatteesta. Sen jälkeen on minusta kiva, että maksetaan vaikka vuoron perään, jos nyt noin sellaista tasa-arvoista suhdetta haetaan. Muutamien mieskeskustelijoiden nostama agressiivinen feminismi toki ärsyttää monia miehiä, mutta mielestäni hyviä tapoja tai oikeammin herrasmiesmäistä elämäntapaa/asennetta ei silti pitäisi unohtaa. Herrasmies kohtelee viileän arvokkaasti myöstä häntä loukkaavia henkilöitä; myös agressiivisia, törppöjä ja tylyjä äärifeministejä.

Minusta Helsingissä ei ole sinkkumiehelle mitkään huikeat apajat eikä kaupunki pursua ihania sinkkunaisia. Itse olen suht tyylikäs, sporttinen, akatemiinen ja suht hyvin toimeentuleva. Aika monet sinkkunaiset etsivät normaalin keskiverto- tai keskivertoplus-miehen sijaan jonkinlaista utopiaa erittäin hyvännäköisestä, todella mukavasta, hyvin varakkaasta ja täydellisen vartalon omaavasta miehestä, joka vielä sattuisi omaan 1800-luvun herrasmiehen käyttäytymiskoodiston ja pukeutumaan viimeisen päälle. Itse en ole pariin vuoteen käynyt nettitreffeillä, joten ehkä ne kaikki +30 v mukavat, nätit ja kivat vapaat naiset ovat siellä eivätkä baareissa tai klubeilla. AP:n kertomuksen perusteella, hän ilmeisesti kommentoi juuri nettitreffikumppaneita, koska miksi hän muutoin lähtisi treffeille baarissa tapaaman huonosti pukeutuneen jurpon kanssa. Olen kyllä vähän sillä kannalla, että +30 v mukavia, hoikkia, nättejä, koulutettuja, fiksuja ja suht täyspäisiä sinkkunaisia on oikeasti vähän. Suurin osa edellä kuvatuista on jo mennyt naimisiin ja perustanut perheen. 

Vierailija
65/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyse ei ole mistään helsinkiläisestä ilmiöstä, vaan ulkonäöstä. Hyvännäköisellä on varaa olla moukka, rumat joutuvat markkinoimaan itseään enemmän ja tästä johtuen käyttäytymään paremmin.

Vierailija
66/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 21:58"]

No niinpä niin...Miksi pitäisi tarjota...Ehkä siksi, että mies tekisi sillä hyvän vaikutuksen ja voisi ehkä seurata jatkoakin, eli suhde, jota mies ilmeisesti on myös hakemassa. Mutta näköjään muut naiset sitten aina itse maksavat kaiken, jos eivät miehenkin ruokia, niin tämä vain tukee teoriaani siitä miten pilallehemmoteltuja miehet ovat. Yäks. 

[/quote]

Miksi nainen ei ole pilallehemmoteltu, jos hän odottaa jo tapailuvaiheessa läsnäolonsa palkkioksi lahjoja, jotta hän suostuisi edes harkitsemaan suhdetta?

[/quote]

Se on sitä kaksinaismoralismia. Miehen pitäisi maksaa, avata ovet, kantaa laukut jne. Ne kuuluvat hyviin tapoihin. Mutta naisella ei ole mitään vaatimuksia. Hänen pitää vain olla

Vierailija
67/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 10:04"]

Minusta kyse ei ole mistään helsinkiläisestä ilmiöstä, vaan ulkonäöstä. Hyvännäköisellä on varaa olla moukka, rumat joutuvat markkinoimaan itseään enemmän ja tästä johtuen käyttäytymään paremmin.

[/quote]

Onkos se itse Laasanen vai hänen opetuslapsensa?

Vierailija
68/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 08:48"]

En ole huomannut samaa. Mä kävin muutamilla treffeillä, kun olin vielä sinkkuna -10 ja nolotti, kun olin järjestään pukeutunut paljon huonommin treffeille ja panostanut niihin vähemmän kuin mies. :/ Silti löysin miehen, muistaakseni viides, jonka kanssa kävin treffeillä vuoden sisällä. Ehkä jos ei tutustu ollenkaan ennen treffejä, käy huonommin? En tiedä.

Hesarissa oli muuten alkukesästä juttu sinkkumiesten sijoituspaikoista. Helsingissä on enemmän naisia, mutta jo Espoossa ja Vantaalla on enemmän miehiä. :D Ei miehiä siis tarvitse hakea syrjäseuduilta, Helsinki on sinkkunaisvaltainen, mutta pk-seutu on jo eri asia. Siis jos miestä ei löydy, niin turha selittää tilastoilla. ;)

[/quote]

Se Espoon ja Vantaan sinkkumiesten määrä johtui miesopiskelijoiden määrästä kummallakin paikkakunnalla. Saattavat olla siis hieman liian nuoria, kun ovat 20-25-vuotiaita. 

[/quote]

Otaniemi vaikuttaa toki Espoossa, mutta myös työpaikat ja tilanne oli sama Helsingin ulkopuolella ihan Hyvinkäälle asti, jossa Kone tmv. on iso työllistäjä.

Tietysti jos haluaa olla synkkä ja kieltäytyä uskomasta, että vapaita miehiä on paljon, niin ihan vapaasti. Positiivinen elämänasenne kyllä parantaa pariutumismahdollisuuksia.

Vierailija
69/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ketjussa (ja kaikilla muilla nettipalstoilla) kovaan huutelevat miehet kyllä syövät niin uskoa miessukupolveen. Palstoja enemmän lukiessa miettii haluaako sitä oikeasti enää edes löytää mistä, jos ne kaikki ovat tällaisia kusipäitä eivätkä välitä mistään muusta kuin seksistä. Nainen tuntuu näille olevan pelkkä panoreikä, eikä mahdollinen elämänkumppani.

Onneksi nämä palstoilla huutelijat taitavat olla vain se todella pieni, mutta kovaääninen vähemmistö? On varmasti olemassa miehiä, joille parisuhteessa on muillakin asioilla merkitystä kuin sillä, mitä sängyssä puuhataan? Tokihan seksi on yksi tärkeä osa parisuhdetta, mutta ei todellakaan ainoa tai tärkein...

Itse keskustelun aiheeseen. En vaadi, että miehen täytyisi aina treffeillä tarjota, mutta kyllähän se aina silloin tällöin on mukavaa hemmottellua ja antaa miehestä hyvän kuvan. Olen myös itse monesti tarjonnut miehille. Ovienavailusta ja muusta vastaavasta menisin varmaan lähinnä hämmilleni, jollei tilanne olisi se, että itsellä on kädet täynnä tavaraa, enkä sen vuoksi saisi helposti ovea auki. Vanhuksille oven availua sen sijaan pidän kohteliaana ja sitä itsekin harrastan.

N25

Vierailija
70/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut samaa. Mä kävin muutamilla treffeillä, kun olin vielä sinkkuna -10 ja nolotti, kun olin järjestään pukeutunut paljon huonommin treffeille ja panostanut niihin vähemmän kuin mies. :/ Silti löysin miehen, muistaakseni viides, jonka kanssa kävin treffeillä vuoden sisällä. Ehkä jos ei tutustu ollenkaan ennen treffejä, käy huonommin? En tiedä.

Hesarissa oli muuten alkukesästä juttu sinkkumiesten sijoituspaikoista. Helsingissä on enemmän naisia, mutta jo Espoossa ja Vantaalla on enemmän miehiä. :D Ei miehiä siis tarvitse hakea syrjäseuduilta, Helsinki on sinkkunaisvaltainen, mutta pk-seutu on jo eri asia. Siis jos miestä ei löydy, niin turha selittää tilastoilla. ;)

[/quote]http://www.hs.fi/sunnuntai/a1305680279629 siinäpä "aarrekartta"

Vierailija
71/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:06"]

Minulle kelpaisi ihan peruskäytöstavatkin, oven avaus, naisen takin vieminen naulakkoon, auttaminen painavien tavaroiden kantamisessa jne. mutta suomalaismiehet vaan seistä tollottavat naisen seurassa. Jos joskus olen poikalapsen äiti niin ainakin yksi tulevaisuuden suomalaismies tulee osaamaan käytöstavat ja naisen huomioimisen.

[/quote]

Voi hemmeti olet itseäsi täynnä. Eli miehen pitäisi olla naisen palvelija ja elättäjä?

Mitäs vaadit naiselta mitä vain naisen on tehtävä?

[/quote]

Missä kohtaa tuossa vaadittiin elättämistä?! Mikä helvetin palvelija se on, joka ottaa muutkin ihmiset huomioon oman napansa lisäksi? Se on kyllä helvetti huomattu, ettei ketään nykyään kiinnosta muuta kuin oma etu, sukupuolesta riippumatta etuillaan, rynnitään bussiin ensimmäisenä, läväytetään ovet takana kulkevien naamalle eikä varmasti auteta ketään. Argh!

Vierailija
72/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululainen nainen kertoo:

* Helsingissä miesten on tärkeää päästä kertomaan heti, missä asemassa ovat työpaikallaan ja onko heillä mökki/vene/lentolupa. Oulussa tutustutaan ensin siihen, millainen ihminen on, ja kerrotaan vasta kysyttäessä, mikä on oma asema työssä ja millaista omaisuutta on.

* Helsinkiläinen mies on jäykempi ja korrektimpi, kuin kasvatettu hienoihin piireihin. Oululainen on rento ja hymyilee enemmän.

* Helsinkiläinen pukeutuu kauluspaitaan ja käyttää merkkivaatteita. Oululaisen pukeutuminen vaihtelee, kalliita merkkejä käytetään vähemmän, jotkut miehet eivät käytä ollenkaan.

* Oululainen osoittaa kiitollisuutta siitä, että kaunis nainen jää baarissa juttelemaan hänen kanssaan ja tuntuu aidon iloiselta saadessaan tarjota drinkin. Helsinkiläinen tarjoaa nihkeämmin baarissa tuntemattomalle naiselle (lokkiajattelu).

* Treffeillä helsinkiläinen lähtökohtaisesti small talkkaa ja välttelee epäkorrektia utelua, oululaisen kanssa taas tulee juteltua molempien elämänkulusta heti alussa.

* Helsinkiläinen tarjoutuu todella selkeästi maksamaan ensimmäisillä treffeillä.

* Helsinkiläisissä on enemmän raamikkaita ja mallimaisia miehiä kuin oululaisissa.

* Se, kumpi tekee helpommin aloitteen, vaihtelee. Joka kaupungissa on sekä jäyhiä että suupaltteja miehiä.

Onhan tämä todella yleistävää, koska kaikenlaisia löytyy kaikista kaupungeista, ja kaikenlaisia miehiä olen itsekin treffaillut molemmissa kaupungeissa. Jospa tuolta kuitenkin jokin totuudensiemen paistaisi. Antakaa tulla palautetta!

Vierailija
73/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin saman- ihme naisjahti päällä ja ilotalokokoilua, joilla leuhkittiin- vantaala löysin kunnon miehen joka ei juo eikä polta ja urheilee- otlu 25 v naimisissa

Vierailija
74/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun mies kirjoittaa punnittua ja fiksua tekstiä. En ole koskaan Oulussa asunut, mutta näin asiat ehkä noin isossa kuvassa ovat. Moni helsinkiläinen tai Helsinkiin muuttanut korostaa (ns. wannebe helsinkiläinen) tosiaan paljon aineellista  menestystä, treenaa itseään huippukuntoon, esitää aina vaurampaan kuin onkaan tai ehkä ns rakentaa itsestään jonkilaista henkilöbrändiä. Suhtautuminen naisiin on lihallista ja kyynistä. Mutta valitettava totuus on se, että tämä kuvio vallitsee täällä. Niille, jotka olette eri mieltä, niin koettakaa vaan siitä ihan tavismeiningillä yrittää löytää joku tyylikäs, kaunis, fiksu naisellinen nainen tästä citystä. Aika hiljaista on... 

Vierailija
75/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt jonkin verran treffeillä viimeisen vuoden aikana helsingissä. Oikeastaan yhdestäkään miehestä en voi ulkonäön tai käytöksen takia pahaa sanaa sanoa. Tosin kaikki nämä miehet ovat olleet sellaisia jotka olen tavannut oikeassa elämässä, ehkä nettitreffimaailmassa ikäviä yllätyksiä tulee enemmän?

Itse tarjoudun aina maksamaan omani, otan lompakon esiin, mutta en ala tappelemaan vastaan ja vaadi saada maksaa jos mies sanoo että hän tarjoaa. Oman kokemukseni mukaan 70-luvulla syntyneet ovat tarjonneet (parempi taloudellinen tilanne?) ja 80-luvulla syntyneiden kanssa molemmat ovat maksaneet omansa. Tosin välillä kun kyse on ollut 2€ jäätelöstä on tuntunut vähän hassulta että molemmat kaivaa lompakkonsa esiin:)

Vierailija
76/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:24"]

Se, että mies hoitaa laskut, on perustunut siihen, että naisilla ei - etenkään naimisissa olevilla - ole ollut omaa rahaa, vaan he ovat ensin isän ja sitten miehen elätettävänä. Vastineeksi elatuksesta he ovat sitten totelleet kuuliaisesti ja nöyrästi.

[/quote]

Tuollaisen naisen kuin jostain vielä sais aijai

Sellaisen, joka on tyytyväinen naisena eikä edes tahdo olla isäntä talossa.

Ostaisin sille kyllä kaiken mitä haluaa enkä olisi ilkeä.

Vierailija
77/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan on moukkamaisia miehiä kun me naiset sen sallimme ja valitsemme sen moukan kun se on niiiiiiin hyvännäköinen ja osaa ajaa autoa.

Pitäkää naiset taso korkealla, juuri tuossa tavassa toimia sinun ja muiden ihmisten kanssa. Moukat jätetään samantein, vaikka olisi baarin viimeinen mies!

Vierailija
78/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskäytöstapoja niin miesten kuin naisten kohdalla on huomioida oma seuralaisensa ja tutustua tähän kun on kerran treffeille lähtenyt. Puhelinta ei tule räplätä turhaan vaan huomion pitäisi olla meneillä olevissa treffeissä. Minulle on yksi ja hailee kuka maksaa, mutta toisia treffejä ei tule, jos ensimmäsistä jää fiilis, että miehelle on ollut aivan sama, että kenen kanssa sitä on ollut ulkona.

Vierailija
79/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne naisetkin sellaisisa suhisevia sössöttäjiä, jotka luulevat olevansa kauniita ja fiksuja, vaikka harvemmin ovat. Persjalkaisia huonoryhtisiä itänaisia, joilla betoniviidakkoelämä on noussut päähän.

Vierailija
80/229 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 09:49"]

[/quote]

Se Espoon ja Vantaan sinkkumiesten määrä johtui miesopiskelijoiden määrästä kummallakin paikkakunnalla. Saattavat olla siis hieman liian nuoria, kun ovat 20-25-vuotiaita. 

[/quote]

Otaniemi vaikuttaa toki Espoossa, mutta myös työpaikat ja tilanne oli sama Helsingin ulkopuolella ihan Hyvinkäälle asti, jossa Kone tmv. on iso työllistäjä.

Tietysti jos haluaa olla synkkä ja kieltäytyä uskomasta, että vapaita miehiä on paljon, niin ihan vapaasti. Positiivinen elämänasenne kyllä parantaa pariutumismahdollisuuksia.

[/quote]

No, asun Helsingin keskustassa ja olen parisuhteessa minua nuoremman espoolaismiehen kanssa, joten sikäli olen ilmeisesti toteuttanut juurikin HS:n "tutkimuksen" neuvoja :) 

Eikä ap tätä ketjua aloittanutkaan kai siksi, ettei niitä miehiä löytyisi lainkaan, vaan siksi, että heitä on mutta heillä on ilmeisesti niin hyvät apajat että voivat käyttäytyä miten vaan. Vaikka tilastollisesti sitten miehiä on enemmän Vantaalla tai Espoossa, niin en usko että käytöstavat maagisesti muuttuvat tai paranevat heti kun kaupungin raja on ylitetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi