helsinkiläiset sinkkumiehet niin outoja!
Olen 30+ nainen, ihan kivannäköinen, hyvinkoulutettu, mukava, hauska ja kaikin puolin kiva. Olen tässä viime aikoina käynyt useammilla treffeillä ja ärsyyntynyt aina samasta asiasta: Miehet eivät panosta treffeihin YHTÄÄN! Eivät tarjoa ruokia, räpläävät puhelinta, tulevat paikalle ekana kaapista löydetyissä verkkareissa. Ja ovat NIIN täynnä itseään. Ymmärtäisin käytöksen jos on joutunut väkisin treffeille tai nainen ei yhtään kiinnosta (vaikka se silloinkin olisi epäkohteliasta) mutta nämä samat sitten kuitenkin haluavat tavata uudestaankin?! Sitten ei ymmärretä miksi en halua uusintaa...Tuntuu, että helsinkiläisillä miehillä on ihan kissanpäivät, ainakin jos on joku vähänkään keskivertoa paremman näköinen kolli. Joka puolella pyörii naisia ja baarissa ei tarvitse pokata ketään kun naiset hoitavat senkin. Huoh, on tasa-arvo mennyt liian pitkälle, kuten myös mies/naissinkkujen jakauma liikaa miesten hyväksi. Naiset saa sitten sietää mitä tahansa käytöstä jos haluavat miesseuraa. Äkkiä maakuntien miehiä tai ulkomaalaisia Helsinkiin, teitä tarvitaan kipeästi!!
Kommentit (229)
Aika vähän on hyvännäköisiä, hoikkia ja ystävällisiä naisia.
Ruokia en tarjoa treffeillä ellei natsaa.
t. KTM-mies, Hki
Tarjoaminen ei kuulu itsestäänselvyytenä miehelle, mutta kivahan se näin naisen näkökulmasta olisi. Puhelimen räplääminen taas on iso etikettivirhe ja törkää käytöstä. itse sanoisin varmaan ihan suoraan, että voitko laittaa puhelimen pois jos kerran ollaan juttelemaan tultu!!!
Itse harrastin Helsingissä nettitreffejä 8v sitten ja mulle sattui enimmäkseen positiivisia treffikokemuksia. Useimmat tarjosivat, mutta tarjouduin kyllä maksamaan omani. Olin melko tarkka enkä lähtenyt treffeille ennen valokuvan näkemistä ja puhelinkeskustelua.
Mä luulen että monet harrastavat liukuhihnatreffailua, ja alkavat olla siihen niin turtuneita etteivät enää panosta siihen pätkääkään. Eihän siinä enää tunnu kivakaan ihminen miltään jos deittailee liian monia ja liian usein.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 10:39"]
Täällä ketjussa (ja kaikilla muilla nettipalstoilla) kovaan huutelevat miehet kyllä syövät niin uskoa miessukupolveen. Palstoja enemmän lukiessa miettii haluaako sitä oikeasti enää edes löytää mistä, jos ne kaikki ovat tällaisia kusipäitä eivätkä välitä mistään muusta kuin seksistä. Nainen tuntuu näille olevan pelkkä panoreikä, eikä mahdollinen elämänkumppani.
Onneksi nämä palstoilla huutelijat taitavat olla vain se todella pieni, mutta kovaääninen vähemmistö? On varmasti olemassa miehiä, joille parisuhteessa on muillakin asioilla merkitystä kuin sillä, mitä sängyssä puuhataan? Tokihan seksi on yksi tärkeä osa parisuhdetta, mutta ei todellakaan ainoa tai tärkein...
Itse keskustelun aiheeseen. En vaadi, että miehen täytyisi aina treffeillä tarjota, mutta kyllähän se aina silloin tällöin on mukavaa hemmottellua ja antaa miehestä hyvän kuvan. Olen myös itse monesti tarjonnut miehille. Ovienavailusta ja muusta vastaavasta menisin varmaan lähinnä hämmilleni, jollei tilanne olisi se, että itsellä on kädet täynnä tavaraa, enkä sen vuoksi saisi helposti ovea auki. Vanhuksille oven availua sen sijaan pidän kohteliaana ja sitä itsekin harrastan.
N25
[/quote]
Miehet eivät ole huutelemassa että naisen pitäisi tarjota heille ruoat ja availla ovia tai ottaa takkia pois.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 08:48"]
En ole huomannut samaa. Mä kävin muutamilla treffeillä, kun olin vielä sinkkuna -10 ja nolotti, kun olin järjestään pukeutunut paljon huonommin treffeille ja panostanut niihin vähemmän kuin mies. :/ Silti löysin miehen, muistaakseni viides, jonka kanssa kävin treffeillä vuoden sisällä. Ehkä jos ei tutustu ollenkaan ennen treffejä, käy huonommin? En tiedä.
Hesarissa oli muuten alkukesästä juttu sinkkumiesten sijoituspaikoista. Helsingissä on enemmän naisia, mutta jo Espoossa ja Vantaalla on enemmän miehiä. :D Ei miehiä siis tarvitse hakea syrjäseuduilta, Helsinki on sinkkunaisvaltainen, mutta pk-seutu on jo eri asia. Siis jos miestä ei löydy, niin turha selittää tilastoilla. ;)
[/quote]http://www.hs.fi/sunnuntai/a1305680279629 siinäpä "aarrekartta"
[/quote]yleensä en paljon peukuista piittaa, mutta ihmettelen kyllä että miksi tämä linkki saa miinuspeukkuja?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:06"]
Minulle kelpaisi ihan peruskäytöstavatkin, oven avaus, naisen takin vieminen naulakkoon, auttaminen painavien tavaroiden kantamisessa jne. mutta suomalaismiehet vaan seistä tollottavat naisen seurassa. Jos joskus olen poikalapsen äiti niin ainakin yksi tulevaisuuden suomalaismies tulee osaamaan käytöstavat ja naisen huomioimisen.
[/quote]
Voi hemmeti olet itseäsi täynnä. Eli miehen pitäisi olla naisen palvelija ja elättäjä?
Mitäs vaadit naiselta mitä vain naisen on tehtävä?
[/quote]
Missä kohtaa tuossa vaadittiin elättämistä?! Mikä helvetin palvelija se on, joka ottaa muutkin ihmiset huomioon oman napansa lisäksi? Se on kyllä helvetti huomattu, ettei ketään nykyään kiinnosta muuta kuin oma etu, sukupuolesta riippumatta etuillaan, rynnitään bussiin ensimmäisenä, läväytetään ovet takana kulkevien naamalle eikä varmasti auteta ketään. Argh!
[/quote]
Täällä vaaditaan että miehen pitää ottaa naiselta takki pois ja avata ovet. Otatko sinä kaikilta miehiltä takin pois ja avaat ovet ja annat heidän mennä ensiksi?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 21:33"]
Jep, sama kokems deittimaailmasta Helsingissä. On todellakin miesten markkinat, ja osa on tosi röyhkeitä kun tietävät että valinnanvaraa on. Olen esim. itse joutunut kuulemaan minua 14 vuotta vanhemman kaljamahaäijän kertovan ettei huvita enää tavata koska en ole hänelle tarpeeksi näyttävän näköinen. No ainakin olen normaalipainoinen...
[/quote]
En kuuntelisi. Hei, ei ole mikään pakko sietää huonoa käytöstä! Treffit voi lopettaa heti jos alkaa tuntua ikävältä.
miksi vain tarjoaminen on jäljellä vanhoista tavoista?
Eikö naisen kuuluisi hieroa jalkoja ja tuoda whisky istuessani
nojatuolissa?? Mihin on kadonnut naisellisuus?? :D
No aika vähän on myöskään vapaina mielenkiintoisia, huumorintajuisia ja älykkäitä miehiä. :D Etenkin kun persoonallisuuden lisäksi myös fyysisen puolen tulisi viehättää.
Ehkä etsimme vääristä paikoista.
Ja mielestäni oletusarvoisesti molemmat maksavat ruokansa, tosin olen antanut miehen maksaa jos hän erikseen tarjoutuu, mutta vain jos tunnen olevani hänestä kiinnostunut.
t. 70 (Hki)
Hieman nyt kyllä ihmetyttää tuo joidenkin oman sukupuoleni edustajien huutelu tässä keskustelussa. Ehkä tällainen herrasmiesmäisyys (=sivistynyt käytös) on sitten tosiaan vähissä, vaikka omassa tuttavapiirissäni heitä on useita (tosin kaikki varattuja, sorry vaan sinkkunaiset). Tällainen toiminta ei ole sidoksissa miehen yhteiskunnalliseen asemaan tai varallisuuteen. Duunari voi olla herrasmies ja herra moukka. Eikö teille arvon miehet äiti, isä, mummo, isoveli, vaari, koululaitos tai vaikka SA Int ole opettanut mitään vai lieneekö arvokas oppi unohtunut? Suomi on hyvin tasa-arvoinen yhteiskunta, jossa jopa tuollaisella käytökselläkin pärjeilee, mutta koettakaapa tulla toimeen noilla avuilla esim. Italiassa, Sakassa tai Espanjassa. Eikä se oikeuta toimimaan dorkasti, jos jotkut agressiiviset feministit teille yrmyilevät. Ei sellaisten naisten kanssa tarvitse olla tekemisissä. Ja jopa he lähes poikkeuksetta arvostavat miehen käytöstapoja.
Minusta ihan tuntemattomalle naiselle tai miksei vanhukselle oven avaus on perus käytöstapoja. Jos joku nainen tekee saman minulle, otan sen kohteliaisuutena ja kiitän kohteliaasti. Myös takin ottaminen naulakkoon keneltä vain on normaalia sivistystä, painavien laukkujen kanssa auttaminen kohteliasta sekä esim työpalaverissa tai kotona kahvin tarjoilu vieraille vieraanvaraisuutta. Lisäpisteitä varmaan saa, jos esim bileistä tai baarista tullessa antaa vaikka oman pikkutakin hartioille viluiselle ohuessa kesämekossa vierellä kulkevalla daamille.
Mielestäni hyvin käyttäytyvä mies aina mieluummin ylipukeutuu kuin alipukeutuu. Tämä näkyy töissä ja vapaalla. Onhan se jo toisten aliarvioimista esim lähteä jossain risoissa farkuissa treffeille tai hupparissa siistiin ravintolaan tai flanelipaidassa arvovaltaiseen neuvotteluun. Ja herrasmiehen kotona on siistiä, sänky petattu jne vaikka kukaan ei olisi tulossa käymään.
Ja perussääntö. Herrasmies maksaa aina aina esimmäiset treffit, taksit, leffaliput ellei nainen vänkäämällä jotain muuta vaadi. Jos tämä tuntuu liian suurelta kuluerältä, kannattaa käydä ehkä vähemmän treffeillä tai jättää muutama keskiolut väliin.
Toki herramieskin mokaa toisinaan, mutta tärkeintä on asenne.
Gentleman 34 v.
Ehkä ne parhaat miehet ei roiku vauvapalstalla jauhamassa paskaa. :D Toisaalta minkätasoinen nainen luulee, ettei saa miestä, kun vauvalla oltiin sitä mieltä. Ehkä kannattaisi mennä ulos välillä.
Se tarjoaa joka kutsuu.
Mies tarjoaa treffeillä aina.
Helsinkiläisiä kiinnostaa eniten mitä muut ajattelevat, joka tilanteessa.
Kiitos.
Mites tuosta tarjoamisesta nyt saadaan aikaan näin iso haloo. Varmaan tämä uusi sukupolvi tottuu siihen, ettei kukaan tajoa kenellekään. Joten sitä odotellessa, miehet, menkää kahville treffeille ja tarjotkaa se kahvikuppi. Se maksaa vähemmän kuin olut, jonka mene siemaisemaan treffien jälkeen tuskissasi, että tuliko juteltua oikeat jutut naiselle ja haluaakohan se vielä tavata. MUTTA ennen kaikkea, nainen olisi tyytyväinen, kun maksoit kaffet. Ne pienet eleet. Vievät. Kohti. Päämäärää =)
Yhdet treffitt hesalaisen kaa jäi mullekin viimeiseksi
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:01"]
Mites tuosta tarjoamisesta nyt saadaan aikaan näin iso haloo. Varmaan tämä uusi sukupolvi tottuu siihen, ettei kukaan tajoa kenellekään. Joten sitä odotellessa, miehet, menkää kahville treffeille ja tarjotkaa se kahvikuppi. Se maksaa vähemmän kuin olut, jonka mene siemaisemaan treffien jälkeen tuskissasi, että tuliko juteltua oikeat jutut naiselle ja haluaakohan se vielä tavata. MUTTA ennen kaikkea, nainen olisi tyytyväinen, kun maksoit kaffet. Ne pienet eleet. Vievät. Kohti. Päämäärää =)
[/quote]
Ei muuten tarjota. Jos se kahvikuppi on niin pieni ele niin miksei nainen voi tarjota sitä miehelle? Ja miksei miehen tyytyväisyydellä ole mitään väliä? Edelleenkin jos naiselle tarvitsee maksaa seurasta kyseessä on huora.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:09"]
[/quote]
Ei muuten tarjota. Jos se kahvikuppi on niin pieni ele niin miksei nainen voi tarjota sitä miehelle? Ja miksei miehen tyytyväisyydellä ole mitään väliä? Edelleenkin jos naiselle tarvitsee maksaa seurasta kyseessä on huora.
[/quote]
Lämmin kätesi varmasti lohduttaa, kun mietit näitä raastavia kysymyksiä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ennemmin vedän käteen kuin elätän huoria.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ennemmin vedän käteen kuin elätän huoria.
[/quote]
On aina ilo tavata periaatteen mies.
Kyllä oven avaaminen kuuluu ihan perus käytöstapohin eikä vain mihinkään vaatimuksen miesten suhteen. Kyllä itsekin naisena availlen ovea oli se sitten nuorelle naiselle, miehelle tai vanhukselle, koska se kuuluu hyvään käytökseen. Treffeillä jos mies avaa minulle oven, niin tiedän että hänellä löytyy hyvät käytöstavat ja sitä arvostan. Samoin jos mies tarjoutuu maksamaan sekin on plussaa. Kyllähän te kavereillekin joskus tarjoatte juomat? Vai onko se nykyään niin tiukkaa että laskee tarkkaan kaikki sentit ja ajattelee vain omaa napaa.
Ja kyllä, minä elätän itse itseni. Mutta treffeillä jompikumpi tarjoaa, ei sen takia että täytyy vaan sen takia että haluaa.
Tasa-arvo ei tarkoita sitä ettei saisi olla kohtelias tai tehdä jotain hyvää toiselle.
Joopa Joo.
Miten ihan hävettääkin suomalaisten miesten puolesta jos tällaisella ajatusmaailmalla lähtee treffeille.
Todella luotaantyöntäviä, itsekkäitä ja epämiehekkäitä kommentteja täällä, tosin en tiedä viitsiikö mitään täällä kovin tosissaan ottaakaan.
Kuka nyt tosissaan kuvittelee että suhteen voisi saada toimimaan vain vaatimalla toiselta tiettyjä ulkoisia ominaisuuksia, asemaa, varallisuutta, koulutusta, omien halujen täyttämistä jne.
Oletan että treffeille lähdetään perimmäisenä toiveena ehkä löytää joskus elämänkumppani, ihminen jonka kanssa elämänsä jakaa, ihan omana itsenään, arvostettuna ja rakastettuna . Ei se toinen ihminen sitä onnea ja autuutta tuo elämään jos siellä on alunperinkin vain synkkä musta aukko. Mielestäni on oltava ensin itse sellainen ihminen jonka kanssa kiinnostaisi viettää aikaa, ja ennemmin miettiä aina mitä lisäarvoa minä voin tuoda tuon toisen ihmisen elämään kuin alkaa pitämään kirjaa saatavista.
Perse edellä puuhun kiivetessä on hankalaa nähdä eteenpäin ja pysyä siellä. Mutta kukin tyylillään toki. Itse taidan yhä vahvemmin vain vakuuttua siitä että ehkä se minun tuleva kumppanini löytyy jostain toisesta kulttuurista kuin Suomesta. Sääli sinänsä. Ei kelpaa suomalaiselle miehelle fiksu kaunis naisellinen nainen jos mikään ei koskaan ole tarpeeksi.
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 09:56"]
Jos täysijärkisiä 30+ naisia löytyisikin, tarjoaisin jopa mielelläni ruoat treffeillä.
T: Mies 30+
[/quote]
Kyllähän meitä täysjärkisiäkin vielä löytyy, vaikka AV-palstan perusteella voisi välillä luulla ihan muuta. :D
Joten älä luovuta.