Ylireagoinko, kun eräs mies sanoo näin?
kyse ei ole poikaystävästä, vaan yhdestä miehestä.
Hän on suuri musiikin rakastaja. Minulle musiikki on radiokanavan kuuntelua. Kirjoitin sähköpostissa, että en käy festareilla, korkeintaan ihmettelemässä jotain suurta staraa.
Minua ei siis vain kiinnosta festarit, eikä pienet klubit, tykkään käyttää aikaa toisin.
Tämä mies ihmetteli asiaa aivan järkyttyneenä. Ja kysyi minulta, että "asenteesi kuulostaa kylmältä, ehkä ylimieliseltä, vai tulkitsenko väärin?"
Otin tästä todella nokkiini. Minusta tuo lause ylittää rajani.
Onko teistä tuo lause rajojen ylittämistä? Auttakaa minua arvioimaan tilanne, ennenkuin läpsin päin naamaa...
Mies on siis vain tuttu. Minulla ei ole kiinnostusta häneen.
Kommentit (52)
älä nyt pienestä hermostu... mieshän epäilee itsekin että tulkitsee väärin. Eli tulkitsi väärin...
Minua siis ärsyttää se, että vain hänen maailmankuvansa olisi oikea. Minä kun arvostan toisenlaisia asioita, enkä piittaa kaikista maailman artisteista, se tekee minut jotenkin huonoksi ihmiseksi.
Mies pehmensi arvioitaan kysymällä tulkinnastaan. Se on lieventävä asianhaara tässä, mutta silti...
ap
miksi pelkän tutun kanssa käyt mokomaa keskustelua
ja molemmat olette ylittäneet tuttuuden rajat kiistelemällä makuasioista
miksi pelkän tutun kanssa käyt mokomaa keskustelua
ja molemmat olette ylittäneet tuttuuden rajat kiistelemällä makuasioista
eihän tässä aiemmin olla mistään kiistelty. Mies kysyi minua kesällä festareille, eikä minua kiinnosta sen enempää mies kuin festaritkaan, joten vastasin kuten yllä kerroin.
Ja siihen siis sain tämän vastauksen, jossa tulkitsee minua.
Ehkä se tuttuuden rajan ylittäminen minua riepookin niin kovin.
En minä tiedä, miksi kirjoittelen hänen kanssaan. Se viestittely ei vain ota katketakseen...
ap
Hänellä on oikeus mielipiteeseensä. Sinun mielestäsi hänen mielipiteensä voi olla tyhmä, ihan niinkuin ilmeisesti hän pitää tyhmänä ja ylimielisenä sitä, ettet "alennu" menemään festareille. Ette ehkä ole ihan samalla aaltopituudella ;)
Miksi kirjoittelet sähköpostissa tuollaisia jonkun miehen kanssa?
Ehkä mies oli jollain tasolla kiinnostunut sinusta, ja pettyi, kun et ollutkaan 'se oikea', ja ilmaisi sen tökerösti.
En minä pidä hänen mielipidettään tyhmänä, mutta tosiaan, ehkä hän koki sen niin.
Olen monesti ilmaissut hänelle, mikä minua kiinnostaa, ja mikä ei kiinnosta. Ihan tehdäkseni selväksi, ettei minulta kannata mitään odottaa.
Minä olen tällainen kirjoittaja. Täällä kirjoitan teidänkin kanssa. Ja samasta syystä sähköpostittelen hänenkin kanssaan.
Mutta sanokaa vielä: ylireagoinko? MInulla on halu kirjoittaa, että anti olla viimeinen kerta, kun kritisoit minua mistään...
ap
Minusta oikea vastaus on selittää totuudenmukaisesti, ettei musiikki tosiaan ole sinulle yhtä tärkeää kuin hänelle. Ehkei mikään yksi asia ole sinulle samalla tavalla koko elämä. Silti sinulla on paljon omia ilon aiheita ja kiinnostuksen kohteita.
Tilanne on sama kuin koettaisi kertoa koiraharrastajalle, ettei minua jaksa kiinnostaa rekkujen luonteenpiirteet. Samallat tavalla heidän silmissään muuttuu kylmäksi ja epäinhimilliseksi olennoksi. Kaikki eivät ymmärrä, ettei heidän intohimonsa ei kosketa muita samalla tavalla. Siitä ei auta loukkaantua, vaan koettaa hyväksyä nämä yhden asian ihmiset putkiaivoineen. He ovat onnellisia omalla tavallaan ja hyvä niin.
jokin suurempi tarkoitus?
vääntää rautalangasta, että minulla on tosiaan tärkeämpää tekemistä kuin festarit.
Ei kysymykselläni ole muuta virkaa kuin se, että haluan tietää, onko tämä teidän mielestänne rajojen ylittämistä. Sellaista, johon pitää tiukasti puuttua.
Olen ex ylikiltti narsistin uhri. Oma arviointikykyni on vinksallaan.
ap
Pikaisesti kirjoitetun tekstin kautta tulee helposti väärinkäsityksiä.
Ilmeisesti mies on tulkinnut sinun vastauksesi jostain syystä aavistuksen vittuilemissävyisenä. Tai sellaisena, että kuka dorka nyt jossain festareilla muka vapaaehtoisesti kävisi. Tai sitten jos kirjoitit niistä isoista staroista, niin ehkä mies tulkitsi, että dissaat sitä hänen mielestä hyvää esiintyjää, että ei nyt sitä ainakaan jaksa kattoo. Tai jotain. Joka tapauksessa, hän ei silti syytä sinua vittumaisuudesta, vaan yrittää tarkistaa, että meinasitko vastauksesi sellaiseksi kuin hän sen ymmärsi.
Olisit ehkä voinut kirjoittaa, että kiitos kutsusta mutta ei kiitos, en oikein ole ikinä viihtynyt festariympäristössä (tai jotain), kun kerran tiesit että festarit on miehelle tärkeä asia, joten tuskin hän ihan muuten vaan sinne kutsuu kaveriksi. Mutta ehkä tosiaan olit maininnut mielipiteestäsi jo aiemmin, etkä nyt hoksannut siloitella sitä enempää.
Mutta aika pölö olet kyllä, jos tuollaiseen olet vastaamassa niskakarvat pystyssä ettei sinua saa kritisoida. Vastaa mieluummin, että ei ollut tarkoitus loukata, ja kiitos tarjouksesta.
Ehkä teillä molemmilla on vähän parantamista tekstinymmärtämisessä?
Jos toinen on juuri avautunut, miten tärkeää musiikki hänelle on, miten hän suunnilleen elää ja hengittää siitä, niin onhan se nyt aika tylyä vaan ilmoittaa, että sinulla on jotain _tärkeämpääkin_ tekemistä kuin joku naurettava musiikki. Miksi pitää dissata toisen tärkeää asiaa? Mies varmaan on kiinnostunut sinusta, ei muuten kirjoittelisi ja pyytelisi mukaan tietenkään. Vaikutat tosiaan aika omituiselta, kun jatkat meilailua ja hermostut mitättömistä asioista ja itse teilaat toisen mieltymykset sivulauseessa.
jokin suurempi tarkoitus?
vääntää rautalangasta, että minulla on tosiaan tärkeämpää tekemistä kuin festarit. Ei kysymykselläni ole muuta virkaa kuin se, että haluan tietää, onko tämä teidän mielestänne rajojen ylittämistä. Sellaista, johon pitää tiukasti puuttua. Olen ex ylikiltti narsistin uhri. Oma arviointikykyni on vinksallaan. ap
ehkä sä sanoit jotenkin sillä sävyllä, että sulla on parempaakin tekemistä, kuin jotkut idioottien festarit tai jotain. Taidatte nyt molemmat ylitulkita toisianne.
Sinuna olisin vain vastannut tyynesti, etten ole ylimielinen tai mitään, mutta se ei vaan ole mun juttu.
Jos hän on tuttava, jolla ei ole sinulle merkitystä, miksi hänen sanomisillakaan olisi.
Sano sille että nykymusiikki on sontaa ja vanha kappaleet on kuultu moneen kertaan
Olen pahoillani puolestasi.
Ei kysymykselläni ole muuta virkaa kuin se, että haluan tietää, onko tämä teidän mielestänne rajojen ylittämistä.
Olen ex ylikiltti narsistin uhri. Oma arviointikykyni on vinksallaan.
ap
Mutta en siltikään ymmärrä tuota rajojen ylittämistä. Millaista rajojen ylittämistä tuollaisissa viestittelyissä voisi teoreettisestikaan tapahtua? Mielestäni mies tässä hyvinkin kohteliaasti tiedusteli tarkennusta sinun viestiisi, että oliko sen tarkoitus olla niin tyly. Vissiin hän siinä myös kaipaa jotain vihjettä, että oletko nyt kyllästynyt koko tyyppiin vai etkö vaan siitä festari-ideasta lämmennyt.
Jos itse haluat ukkoa tavata, niin ehkä kannattaa tosiaan kiittää siitä kutsusta, ja ehdottaa jotain muuta. Ehkä myös, jos teidän viestittely vielä jatkuu, sinun kannattaa mainita siitä taustastasi, ja että saatat vähän ylireagoida joihinkin asioihin.
Olipa hyvä kirjoittaa av:lle, ennenkuin lähden "läpsimään" :-).
Hän on aina puhunut musiikki-innostuksestaan. Ja minä olen aina puhunut, että minulla on vain yksi cd ja kuuntelen lähinnä radiota. Ei se ole hänelle yllätys.
En minä ole hänen harrastustaan teilannut.
Dissaan hänen pyyntöään sen vuoksi, että en halua sen kummempaan suhteeseen hänen kanssaan. En edes kaverisuhteeseen. Minulla ei ole mitään kirjoittelua vastaan. Se kirjoittelu on tosiaan verrattavissa tähän av-kirjoitteluun.
ap
Mies ymmärtää viestittelysi merkkinä kiinnostuksesta ja on hämillään kun et festariehdotukseen napannutkaan.
Jos et halua säätöä tyypin kanssa, ilmoita selkeästi että soon moro nyt, ei vaan nappaa sun jutut.
Jos haluat säätöä, selitä mielipiteesi.
Vastaa mieluummin, että ei ollut tarkoitus loukata, ja kiitos tarjouksesta.
Ei kannata yrittää kontrolloida hänen mielipiteitään tai reaktioitaan. Sellainen voi olla todella ahdistavaa ja raivostuttavaa. "Olet ylittänyt rajani, et saa sanoa että kuulostin kylmältä". Ei tosiaankaan. Miksi sinulla olisi oikeus määritellä mitä hän saa kommentoida sanoistasi? Anna hänen pitää näkemyksensä ja korkeintaan pahoittele jos loukkasit, ehkä hänkin pahoittelee sen jälkeen.
Vaikka mies olisikin kiinnostunut sinusta, tuskin hän kaipaa poliisia vahtimaan jokaista liikettään ja sanaansa. Ymmärrän kyllä ihan hyvin miehen suusta tuollaisen kommentin, vaikka se saattoikin olla myös sanottu hieman kieli poskessa.
Ja tärkein: olisi reilua sanoa suoraan ettet halua syventää suhdettanne tai ettet ole kiinnostunut hänestä. Varmaan mies ihmettelee mitä meinaat, kun käyttäydyt tylysti mutta kuitenkin kirjoittelet hänen kanssaan. Miehet kaipaa suoria sanoja eikä vihjailuja. Vai kaipaatko kenties itse hieman narsistisella tavalla kosiskelijaa, jota voi pompotella..? Ei kivaa sellainen.
Tai olet muuten vaan ärsyttävä besserwisser.