Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät ymmärrä "viikonloppuherkuttelua"?

Vierailija
14.04.2012 |

Tuntuu että olen tuttavapiirissäni aikamoinen poikkeus. Useimmille viikonlopun kohokohta tuntuu olevat karkin tai muiden herkkujen syöminen. Mulle ei tulisi mieleenkään ostaa viikonlopuksi mitään mässytettävää, ainoa ero arkeen voi olla vähän laadukkaampi ruoka (siis vaikka uunikala tms. minkä valmistus kestää turhan pitkään arkena). Lisäksi saatan ottaa pari lasillista viiniä. Mutta en koskaan syö vaikkapa telkkaria katsellessani.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muille se on karkki, tai mikä tahansa asia, jota ei viikolla ehdi tai viitsi tehdä. Meillä ei ehditä syödä yhteistä aamiaista arkena, joten viikonloppuisin otetaan sitten pitkän kaavan mukaan brunssityyppisesti. Rakastan aamiaisia!

Vierailija
2/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan superkiinnostavaa. Not.

Eiköhän se herkuttelu suurimmalle osalle ihmisistä tarkoita nimenomaan laadukkaamman/ aikaavievämmän ruoan valmistusta. Esimerkiksi meillä ei ole miltei koskaan arkisin 3 lajin illallisia/ päivällisiä, sen sijaan melkein joka viikonloppu on.

Enkä ymmärrä millä tavalla se sinun viininjuontisi eroaa jonkun karkinsyönnistä? Kumpikin vetää stimulanttia, jonka mausta pitää. Ei siinä ole mitään eroa.

Enkä minäkään koskaan syö telkkaria katsoessani. Meillä kun ei ole televisiota.

Ja vielä: Miten helkutissa sulla ei ole aikaa laittaa UUNIKALAA arkisin? Tuskin kuitenkaan perkaat kalaa itse, joten eihän sen kalan valmisteluihin mene kuin 1-5 minuuttia ja sitten uuniin, jossa se on itsekseen. Onpa vaivalloista!

Sori nyt vähän vihainen vastaus, mutta oli niin uskomattoman tyhmä aloitus! Ap yrittää päteä asioilla, joissa ei ole mitään pätemistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä sinun herkuttelua. Mihin nyt taas pyritä tällä avauksella. Uunikala valmistuu äärettömän nopeasti, tiedoksi vaan. En oikeastaan halua tietää mitä teillä arkena sitten syödään, jos kalassa kestää kauan =D

Vierailija
4/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se kala oo siel uunissa ku vartin...

Vierailija
5/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten teet uunikalan? Minä laitan fileen uuniin creme bonjour cuisine hunnulla(avaan purkin ja kaadan päälle) ja laitan uuniin. Siellä se on puoli tuntia.

Ei veetuillakseni vaan uteliaisuuttani, miten sinä sen teet ja mikä ruoka tulee nopeammin(paitsi mikroruoka) kuin uunikala?

Vierailija
6/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meillä mässytetään fazerin sinistä. Mies meinasi grillata kanaa ja huomenna laitan paahtopaistin uuniin. Viiniä tälle päivälle varattu yks pullo ja mäyräkoira olutta.

Meillä viikonloput on todellakin nautiskelua kaikinpuolin.

Vierailija
7/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla arka paikka? Tarkoitukseni ei ole päteä (minustakaan tässä asiassa ei ole mitään pätemistä), tunnen vaan olevani poikkeava kun tuttavapiirissä viikonlopun kohokohta tuntuu olevan se että saa käpertyä karkkipussin kanssa illalla sohvalle. ap

Vierailija
8/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herranen aika, kukin tyylillään.

Vierailija
9/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se käpertyminen tapahtuu viinilasillisen tai siiderin kera ;)

Monta työtoveriani oikein odottaa perjantai-iltaa, että voi ottaa lasillisen, pari = lue: pullollinen tai hanapakkus per viikonloppu !

taitaa olla arka paikka? Tarkoitukseni ei ole päteä (minustakaan tässä asiassa ei ole mitään pätemistä), tunnen vaan olevani poikkeava kun tuttavapiirissä viikonlopun kohokohta tuntuu olevan se että saa käpertyä karkkipussin kanssa illalla sohvalle. ap

Vierailija
10/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei se mikään kohokohta ole viikonlopussa se karkkipussi, pieni nautinto vain. Jos itse mässytätä koko viikon niin ei se tietysti silloin mikään erityinen juttu ole.

Ja itse en syö viikonloppuisin karkkia, popcorneja kylläkin ja viiniä. Onko ne parempia kuin se karkkipussi?

Yrität saada muut kuulostamaan jotenkin säälittäviltä "käpertyä karkkipussin kanssa illalla sohvalle" Kyllä mulla ainakin on mies kenen viereen käpertyä vaikka niitä popcorneja syönkin.

Vierailija
11/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on välillä karkki herkuttelua, on pitkän kaavan mukaan ruokaa ja viiniä, käydään ravintoloissa, joskus on grilliruokaa. Vaihtelevasti kaikkea siis. Tärkeintä on se yhdessä vietetty aika kun se on sen verran kortilla.

Nautitaan jokainen siitä omasta viikonlopusta ja tehdään siitä oman näköinen juttu. Muista viis ;)

Vierailija
12/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä käperryt sen viinilasin kanssa?? Mitä eroa?? En minäkään syö karkkia koskaan, minä herkkutelen juustoilla ja vaikka sitten viinillä myös joskus. Tuskin se karkkipussi kenekään viikonlopun kohokohta kuitenkaan ole =D

Vierailija
13/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä karkkipussiakaan. Mutta suklaata yllä. tai jäätelöä.

Mutta en jaksa taivastella toisten rentoutumiskeinoja.

Vierailija
14/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa säälittävältä, niin koetko jotain syyllisyyttä syömisestäsi tms.? Minusta siinä ei nimittäin ole mitään säälittävää ja minulle se oli ihan neutraali ilmaisu. T: ap

Yrität saada muut kuulostamaan jotenkin säälittäviltä "käpertyä karkkipussin kanssa illalla sohvalle" Kyllä mulla ainakin on mies kenen viereen käpertyä vaikka niitä popcorneja syönkin.

Vierailija
15/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitähän tässä oikeasti oli kysymys. Hänen mielestään on säälittävää käpertyä sohvalle karkkipussin kanssa. Hienompaa on käpertyä viinilasin kanssa. Voi voi... kasva ap aikuiseksi niin et enää välitä siitä mikä on kenenkin rentoutumiskeino.

Oletko juuri tullut täysi-ikäiseksi ja saat ostaa sitä viiniä kun noin pitää mainostaa :D ?

Vierailija
16/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalasta :) Sä vaikutat ihan teiniltä kun hehkutat viinin juontia ja mollaat karkin syöntiä, sen lisäksi luulet että uunikalan valmistus on aikaa vievää puuhaa. Et ole sitä tainnut ikinä laittaa?

Vierailija
17/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kala saa olla uunissa noin 45 min, eli reilusti pidempään kestää kuin vaikka wokin tekeminen kanasuikaleista&pakastevihanneksista. Meillä pitää ruuan olla valmiina viimeistään vartin yli viisi, joten eipä ehdi uunikalaa viikolla tehdä... Tai no joskus teen niin, että teen illalla sen jo valmiiksi ja seuraavana päivänä lämmitetään mikrossa. Samoin on kaikkien pataruokien ja laatikoiden suhteen, jos mielii niitä syödä, niin edellisenä iltana ne on tehtävä.

Vierailija
18/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se fileoidaan itse, päällystetään kasviksilla ja on uunissa lähemmäs tunnin. En ole teini enkä pidä karkin syöntiä säälittävänä. Mua vaan huvittaa nämä reaktiot täällä. ap

Vierailija
19/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia tulee napsittua juuri viikolla kiireen keskellä. Viikonlopun rentoutumisessa syömisellä on minulle välillä suuri merkitys, joskus vain pyöräytän jonkun kaalilaatikon ja puuhaan muuta.

Minulla viikonlopputapoihin kuuluu runsas ja kiireetön aamiainen lehteä lukien, istun vieläkin ruokapöydässä aamupaidassa. Pari pikkuista suklaamunaa voisin syödä vielä jälkiruoaksi. Tänä viikonloppuna ei kokkailla aikaavievästi, aion paistaa pihvit päivälliseksi. Paitsi että sekin on av:lla junttien ruokaa. Jälkiruoaksi jotain marjaisaa, en ole vielä päättänyt mitä.

Vierailija
20/26 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pikemminkin yöpaidassa. :)