Taas ajoi rekka takapuskurissa kiinni!
Mä en tajuu niitä, luuleeko pääsevänsä läpi vai??
Pelottavaa kun tuollainen iso auto ajaa niin lähellä, sehän tulee päälle jos joutuu tekemään äkkijarrutuksen.
Idiootteja!
Kommentit (125)
Hervoton jono ja ekaksi katsotaan, että rekkahan se siellä jonoa vetää. Sitten mutkassa huomaankin, että ei perkule, henkilöautohan se siellä ekana puksuttaa. Suosittelen ihan antamaan tietä, jos rekka on puskurissa kiini, koska sä ajat silloin alinopeutta. En suosittele väläyttelemään jarruvaloja tai hidastelemaan entisestään, koska sä jäät toiseksi sille rekalle. Ei sulla niin väliä ole, mutta jos sulla on lapset kyydissä tai vastaantulevat joutuvat myös sun takia kolariin, niin se on jo pahempi juttu.
Ja kortti pois kaikilta raittiraivoajilta! Raskasliikenne on noin 20% kaikista autoilijoista, joten vähemmistönä ottakoot huomioon enemmistön tai vaihtakoon ammattia jos ei hermot kestä!
Kenenkään ei tarvi ajaa ylinopeutta jonkun mulkun rahtarin takia.
ellei joku rekkakuski viitsii noudattaa rajoituksia niin vika on sitten kuskin kovien välissä!
mitähän nopeutta oikeasti ajat?
Äärimmäisen ärsytävää "mittarin neula var-mas-ti koko ajan alle 80" vai GPS:n näyttämää...
Itse ajan 80 alueella mittarin mukaan satasta vähintään ja ei ole sakkoja tullut. Joskus poliisi on sormea heilutellut mutteivät ole viitsineet lähteä perään...
Ja kortti pois kaikilta raittiraivoajilta! Raskasliikenne on noin 20% kaikista autoilijoista, joten vähemmistönä ottakoot huomioon enemmistön tai vaihtakoon ammattia jos ei hermot kestä!
Kenenkään ei tarvi ajaa ylinopeutta jonkun mulkun rahtarin takia.
ihmettä te hidastelijat oikein hyödytte kun pelleilette tuolla tavalla?
Itse ajan teistä ohi vaikka väkisin mutta rekalla se ei onnistu.
Joojoo, tiedetään, että olet rahtari, mutta puolustelemassa kusipäisyyttä ratin takana! Riittävä turvaväli on jokaisen velvollisuus! Ja jos ajan vaikka 55, 60 alueella, ei mulla ole mitään velvollisuutta väistää bussipysäkille, eikä kellään roikkua mun puskurissa.
Rekkaväellä on jotenkin sairaalloisen vääristynyt maailmankuva siitä, että 90 on se ainoa nopeus, lukeepa liikennemerkissä mitä tahansa ja massan turvin saadaan puskea muut pois tieltä. Odotankin, että sitä rajoittimen joustovaraa tullaan kaventamaan 80 tai 85 niin loppuu toikin idiotismi maanteillä.
ellei joku rekkakuski viitsii noudattaa rajoituksia niin vika on sitten kuskin kovien välissä!
mitähän nopeutta oikeasti ajat? Äärimmäisen ärsytävää "mittarin neula var-mas-ti koko ajan alle 80" vai GPS:n näyttämää... Itse ajan 80 alueella mittarin mukaan satasta vähintään ja ei ole sakkoja tullut. Joskus poliisi on sormea heilutellut mutteivät ole viitsineet lähteä perään...
jos se sinua ärsyttää, mene abc.lle kahville.
mä kans pelkään niitä. vaikka kuinka ajat rajoitusten mukaan, niin ne ajaa peräpuskurissa kiinni, oli keli mikä hyvänsä. yleensä jos mahdollista päästän edelle ne vaikka linkkapysäkin kohdalla. mutta nytkin talvella oli niin liukas, että olis joutunut hidastamaan päästäkseen pysäkille, joten en uskaltanut muuta kuin ajaa eteen päin
montaa kertaa nähnyt perässäni rekkaa. Niitä olen nähnyt, jotka ovat henkilöautolla ohittaneet rekan ja jääneet tussuttamaan sen eteen ja muodostamaan pikkuhiljaa jonoa. Ja sen, kun henkilöauto ajaa alinopeutta ja kerää taas jonoa enkä ymmärrä miksei silloin voi antaa muille tietä.
Ehkä mä sitten vain osaan ajaa, koska mulla ei ole ollut pahemmin ongelmia maantiellä.
mitähän nopeutta oikeasti ajat? Äärimmäisen ärsytävää "mittarin neula var-mas-ti koko ajan alle 80" vai GPS:n näyttämää... Itse ajan 80 alueella mittarin mukaan satasta vähintään ja ei ole sakkoja tullut. Joskus poliisi on sormea heilutellut mutteivät ole viitsineet lähteä perään...
nykyisen 80 kympin alueelle nopeusrajoitusta 60km/h kun kaikkien kuitenkin "pitäisi" ymmärtää ajaa se 20km/h nopeampaa kuin merkissä näkyy.
useinkin ja olen tosiaan peloissani väistänyt tien sivuun. Ajan aina sen 10% yli nopeusrajoitusten, mutta usein tuossa rekka perässä -tilanteessa on ollut se, että mun edessä on jo letkassa ollut 10-20 autoa, joten mä en sen koko letkan vauhtia pysty muuttamaan. Ja se on yleensä ollutkin tuon, mitä itsekin ajan. Siitä huolimatta olisin voinut lisätä vähän omaa nopeuttani, jos olisin ollut ainoa sen rekan edessä, mutta näissä en nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin jäädä sivuun ja odottaa, koska pääsen takaisin liikenteen sekaan
että saavat teidät kiinni, kun muka ette aja alinopeutta?
Kasikympin alueella ajoin 80-85 nopeudella.
Liekö rajoittimissa säädöt vinksallaan, mutta persuuksissa se ajoi.ap
Jos mittari näyttää tasan 80, on nopeutesi käytännössä 70-75.
Eiköhän poliisikin olisi jo puuttunut siihen, jos kaikilla suomalaisilla rekkakuskeilla olisi nopeudenrajoittimien säädöissä niin paljon vikaa kuin tässä keskustelussa mammat väittää.
Itse ajan rajoitusten mukaan (mittari näyttää n. 90 km/h, käytännössä n. 80 km/h.) En muista, että suomalainen rekka olisi kovin usein ajanut persuksissa kiinni.
En puolustele persuksissa ajavia, mutta jos keli pelottaa tai itse huomaa olevansa letkan vetäjänä, kannattaisi ihan jo omankin turvallisuutensa vuoksi pitää tauko ja päästää taakse kertynyt jono ohi.
nyt kysymykseen ensin. Autosi mittarin näyttämää 80 km/h vai GPS:n näyttämää 80 km/h.
Äläkä vaan väitä että se on sama asia...
Enkä mene abc:lle kahville -hurautan ohitsesi, siitä voit olla varma!
Odotankin, että sitä rajoittimen joustovaraa tullaan kaventamaan 80 tai 85 niin loppuu toikin idiotismi maanteillä.
Ai että rekat pakotettaisiin ajamaan alinopeutta? Kai ymmärrät, että jo ihan lakisääteisesti mittari näyttää VÄHEMMÄN kuin todellinen nopeus. Ei niitä rajoittimia ole yläkanttiin säädetty.
joten jos sinulla 80 ajaminen tarkoittaa todelliseksi nopeudeksi 70, toisella autolla se voikin tarkoittaa jotain ihan muuta.
Me tiedämme omamme heiton, olemme sen niin monta krt tarkistaneet
alkaa siiä ajellessa laskeskella kuinka monta prosenttia mittari näyttää alakanttiin? Että jos ajan mittarim mukaan 80km/h niin se onkin 75 jne. Jos kaikki noudattaisivat mittarin lukemaa niin eikö lopputulos olisi yhtä hyvä?
huomaa keräävänsä jonoa taakse, niin silloin ajaa väärää nopeutta ja silloin voi nopeuttaa vauhtia tai ajaa sivuun. Ei se niin mene, että vain sulla on mittari oikeassa ja kaikki muut ajaa ylinopeutta.
joten jos sinulla 80 ajaminen tarkoittaa todelliseksi nopeudeksi 70, toisella autolla se voikin tarkoittaa jotain ihan muuta.
Me tiedämme omamme heiton, olemme sen niin monta krt tarkistaneet
Täällä moni väittää mittarinsa näyttävän tasan oikein. Tämä ei lain mukaan ole mahdollista. Mittarit on säädettävä näyttämään yli todellisen nopeuden (ehkä 5%? Joku ehkä tietää tarkan lukeman). Jokaisen katsastetun auton mittari siis näyttää enemmän kuin mitä todellinen nopeus on.
Hervoton jono ja ekaksi katsotaan, että rekkahan se siellä jonoa vetää. Sitten mutkassa huomaankin, että ei perkule, henkilöautohan se siellä ekana puksuttaa. Suosittelen ihan antamaan tietä, jos rekka on puskurissa kiini, koska sä ajat silloin alinopeutta. En suosittele väläyttelemään jarruvaloja tai hidastelemaan entisestään, koska sä jäät toiseksi sille rekalle. Ei sulla niin väliä ole, mutta jos sulla on lapset kyydissä tai vastaantulevat joutuvat myös sun takia kolariin, niin se on jo pahempi juttu.
Ilmeisesti en aja riittävää ylinopeutta sitten. Mutta jos joku haluaa ajaa ylinopeutta, niin ajakoon mutta menköön minusta ohi. Ei siellä puskurissa tarvii kiinni olla.
Selvennäs vielä, miten tuollainen kolari olisi minun syyni? Kyllä se peräänajaja on syyllinen jos ei pidä riittävää turvaväliä. Peräänajaja on muuten syyllinen vaikka edellä menijä ajaisiki alinopeutta...
Kaikenlaisilla idiooteille ajokortti annetaankin..
alkaa siiä ajellessa laskeskella kuinka monta prosenttia mittari näyttää alakanttiin? Että jos ajan mittarim mukaan 80km/h niin se onkin 75 jne. Jos kaikki noudattaisivat mittarin lukemaa niin eikö lopputulos olisi yhtä hyvä?
haluaa tuhlata aikaa ajamalla ärsyttävän hiljaa niin sitten tuo on toki oiva idea mutta muuten ei.
Liikenne nyt vaan kulkee järkevää nopeutta ja useimmiten se on hiukan reippaammin kuin mitä alakanttiin laitetut rajoitukset määräävät.
niitä noudattaa?
Puhu mitä puhut, olet ammattiliikenteen tiellä hidasteluinesi.
Raskaalla ajoneuvolla ei sitäpaitsi edes pääse kovaa joten ajotaidoissasi on väkisinkin vakavia puutteita jos sinua täytyy muistuttaa nysväyksestä.