Taas ajoi rekka takapuskurissa kiinni!
Mä en tajuu niitä, luuleeko pääsevänsä läpi vai??
Pelottavaa kun tuollainen iso auto ajaa niin lähellä, sehän tulee päälle jos joutuu tekemään äkkijarrutuksen.
Idiootteja!
Kommentit (125)
miksei sitä rekkaa voi päästää ohi jos se näyttää ajavan kovempaa kuin sinä?
Jos kävellessä käytävässä, kaupassa tai muussa ahtaassa paikassa perässä tulija pyytää päästä ohi niin yleensä edellä kävelijä tekee tilaa.
Mutta kun istutaan autossa peltikuori ympärillä niin miksi niin monesta tulee itsekkäitä k-päitä?
Muita ei voi huomioida millään.
Lisäksi rekka-kuskit ja monet muut ovat työssä tien päällä, eivät huvin vuoksi.
a) helvetin tyhmiä b) asennevammaisia Tero
Tunnen tosin poikkeuksia:
1) eivät aja rajoitinta vasten tai toisen takapuskurissa
2) jos taakse muodostuu jonoa (eikä ohttaminen mahdollista esim vastaantulevan liikenteen takia), ajavat bussipysäkille tai levähdysalueelle päästämään jonon ohi
Tällaisia tunnen tasan kaksi... Molempien kyydissä olen ollut (apukuskina tavallaan, auttamassa siellä lastinjättöpäässä papereiden kanssa, jompi kumpi noista (kumpi nyt oli kuskina) purkasi lastia, minä vein paperit vastaanottajalle allekirjoitettavaksi).
Raiteille koko rekkaliikenne. Kammottavia kuolemankoneita kaikki. Inhoan.
tavarat esim. Citymarketiin, jos ei ole rekat niitä sinne viemässä? Meinaat että rautateitä rakennetaan kaupunkien keskustat täyteen? Kiva se olisi se juna ajaa vaikka Helsingin Stokkan Herkkuunkin!
Pakuilla asemalta. Ei siihen mitään täysperävunurekkaa tarvita... Pienehkö kuorma-autokin lienee ok.
meidän perheessä on nähty tämäkin. Oli poliisin ratsia ja päädyttiin pysäytetyksi, samoin perässä ajava. Poliiseilla oli tasan yksi kysymys: "kuinka kauan tuo saab on roikkunut teidän puskurissanne kiinni?" ja sit jatkettiin matkaa. Se saab ei ehkä yhtä nopeasti.
Peukku poliiseille :) Miksihän ihmiset ei opi, että se turvaväli pitää pitää?
niin silloin sä ajat huoamttavaa alinopeutta. Jos sun mittari näyttää jotain muuta, niin se kannattaa käyttää tarkistuksessa.
niin silloin sä ajat huoamttavaa alinopeutta. Jos sun mittari näyttää jotain muuta, niin se kannattaa käyttää tarkistuksessa.
Eli siitä ei ollut kyse.
ap
Ja lasten kanssa pelottavaa. Täällä päin ei kyllä tarvi ajaa huomattavaa alinopeutta, jotta saa isomman ajoneuvon persuuksiin kiinni. Esim. lyhyellä matkalla en viitsi ruveta ohittamaan edessä menevää rekkaa ja jätän reilun turvavälin, mutta kas mikäs se omassa persauksessa roikkuu, ellei toinen rekka? Kuitenkin oletettavasti takana ajava rekka huomaa edessäni ajavan, eikä aio sitä kuitenkaan ohittaa (vajaan 100km/h nopeudessa). Kuitenkin mun henki pitää vaarantaa.
hidastan varmasti kun joku tulee puskuriin kiinni.
Siinäpähän vilkuttelee valoja tai näyttää sormiaa, evvk.
hidastan varmasti kun joku tulee puskuriin kiinni.
Siinäpähän vilkuttelee valoja tai näyttää sormiaa, evvk.
Eihän ne vilkuttelevatkaan mitään teiden ritareita ole, mutta että tieten tahtoen pitää pilata naisten mainetta ratissa, kun se ei muutenkaan ole niin hyvä...
Mulle kävi kans kerran myöhään illalla noin. Hemmetin kokoinen rekka ajoi aivan hanurissa kiinni ja ajoin yheksääkymppiä kasikympin alueella, eli toi alinopeusjuttu on ihan shaissee. Aivan hulluja! Jos haluaa ohi ni menis ohi, kun tie oli täysin tyhjä ja kehä III ajoin. Perhe oli vielä kyydissä. Oli kyllä pelottavaa oikeesti! Täys-idiootteja!!
Jos ajan 90 km/h (80 rajoitusalueella) niin monesti puskee rekka aivan hanuriin kiinni, rekan suurin sallittu on kuitenkin se 80, mutta se on niille ykspaskanhailee, pusketaan rajoitinta vastaan se 90, alamäessä ylikin, ja AINA!
Ja mittarivirheen piikkiin ei mene, olen saanut yhden tolppasakot 80 alueella kun mittarini oli 90, poliisin paperin mukaan 89 oli nopeuteni (alamäki ja annoin valua vapaalla, en huomannu tolppaa), oli ns. nollatoleranssille säädetty kamerasakotin.
80 tai suuremmalla alueella tiedät taatusti ajavasi alinopeutta. Rekka kulkee max 90 mittarin mukaan, eli todellisuudessa max 85. Sun on helpompi joko nostaa vähän nopeuttasi tai väistää rekkaa kunin rekan höllätä vauhtia ja sitten taas kiihdyttää.
Te jotka "vilauttelette jarruvaloja" takana tulevalle niin oletteko koskaan ajatelleet, että se rekkakuski ei välttämättä huomaa teidän jarrutuksia ja perään täräyttäessään on kyllä syyllinen, mutta teille käy helvetin paljon huonommin kuin sille? Sellanen 30 tonnia kun tulee painoa takaa niin siinä ei paljon teistä jäljelle jää.
Itse ajoin talvinopeuksialla noin liki 90km/h ( ja mittari toimii) 80 alueella. AINA roikkui joku perässä. Alan niin väsyä niihin, että 10 pistettä sille joka keksii millä perässäroikkujat saadaan pysymään kurissa. Liukkailla keleilläkin näin tehdään. Jos rekka roikkuu perässä niin yleensä pysähdyn bussipysäkille ja päästän ohi. Roikkukoon jonkun muun puskurissa.
maantiellä himpun verran yli sallitun ja silti yhtäkkiä huomasin rekan etuvalot jotka oli ihan muutaman metrin päässä...todellakin pelästyin ja vitutti!
Olet ollut usein mun edessä vaikka aika usein erilaisella autolla.
Ja minä en aja rekkaa mutta ajelen työkseni paljon henkilöautoa.
Voin kertoa sinun ajotavastasi vähän:
-et käytä cruisea eli vakionopeudensäädintä, eli esim 80 alueella vauhtisi heiluu 72 - 85 km/h.
Tyypillinen viterinilkka, tällaisen perässä on mahdoton ajaa koska vaikka jätät tilaa niin hetkenpäästä olet siinä nokassa kiinni taas.
- ajat n. 10 - 20 000km vuodessa
- et käytä navigaattoria vaan ajelet autonnopeusmittarin mukaan. Jolloin nopeusheitto voi olla jopa 8 km/h 80 nopeudessa.
- yrität ajaa kovempaa jos joku saa sinut kiinni, mutta vauhtisi heiluu entistä enemmän.
- et osaa päästää takaa tulevaa ohitse vaikkei se veisi sinulta mitään, ja sinun olisi turvallisempaa omaa nopeuttasi.