Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko ostaa vanhan talon?

Vierailija
13.04.2012 |

Tai oletko ostanut? Tuliko yllätyksiä vastaan? Me harkitsemme RMT:n ostoa ja vähän pelottaa jos tulee yllätyksiä vastaan tyyliin Janne Kataja. Toisaalta haluttaisiin juuri vanhan talon tunnelmaa, uusista taloista puuttuu "se jokin".

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siella voi tulla yllatyksia vastaan. ehka alue viela eristetaan.

Vierailija
42/55 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se sitä että eristeet puuttuu tai eristeeksi käytetty sanomalehteä ja lumppua kuten mun siskon vanhassa talossa?

Uusissa taloissa takuulla käytetään lain hyväksymiä materiaaleja joita valvoo eri rakennusvaiheessa tontilla käyvä rakennustarkastaja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoissa taloissa käytetty hengittäviä materiaaleja, nykytalot ovat kuin muovikelmun sisällä, eivät hengitä ja siitä ne sisäilmaongelmat alkavat. Eri asia tietysti esim hirsitalot mutta tarkoitan nyt näitä halppisratkaisuja kuten älvsby.

Vierailija
44/55 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpä onkin muoviton talo joka on tutkitusti hengittävä eikä ole älväri :D eikä hirsitalo!

Vierailija
45/55 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmanvaihto ja kosteus poistuu vaan toisella tapaa kuin ennen...

Vierailija
46/55 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun mieluummin vanhassa ja hengittävässä kuin nykyaikaisessa muovipussissa, olkoon kuinka hienot ilmastointijärjestelmät hyvänsä.

Vierailija
47/55 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme juuri katsomassa -37 rakennettua taloa.

Itse ollaan ainakin asennoiduttu niin, että vanhassa talossa tulee olemaan laittamista ja yllätyksiäkin varmaan. Uutta en halua missään nimessä, rakennusaikaa ei mun pää kestäisi ja valmis uusi on niiiin tylsä.

Vierailija
48/55 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme juuri katsomassa -37 rakennettua taloa.

Itse ollaan ainakin asennoiduttu niin, että vanhassa talossa tulee olemaan laittamista ja yllätyksiäkin varmaan. Uutta en halua missään nimessä, rakennusaikaa ei mun pää kestäisi ja valmis uusi on niiiin tylsä.

Vierailija
49/55 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä rasitteesta vanhojen talojen suhteen ei taidettu tässä ketjussa kirjoittaa - asbestista.

https://www.tahtiranta.fi/nain-vuoden-2016-muuttuva-asbestilaki-vaikutt…

Jos talosi on rakennettu 1994 tai sen jälkeen, olet onnekas, eikä purkuhommissa/remonteissa tarvitse tehdä kalliita asbestikartoituksia, eikä teettää myöskään kalliita remppoja asbestifirmoilla, jos talostasi asbestia sattuisi löytymään.

Harkitsimme erään 1987 rakennetun talon ostamista, kun sijainti ja talokin kuvissa näytti meille niin sopivilta. Näytössä selvisi, että talossa on valesokkeli (ei näkynyt kuvissa - ovelasti kuvattu) kattolämmitys oli yhdessä huoneessa rikki, ikkunat pitäisi vaihtaa ja pintaremonttia tehdä kauttaaltaan - ei siksi, etteikö sitä olisi jo omistajan puolesta tehty, vaan siksi, että omistajan räikeät värivalinnat eivät miellyttäneet meitä.

Talon hintapyyntö oli lähes sama kuin uusien vastaavankokoisten - ihan älytön. Omistaja loukkaantui, kun sanoimme, että ei tämä talo ole uusien talojen kanssa saman arvoinen.

Olisijärjetöntä ostaa 80-luvun valesokkelitalo lähes samaan hintaan, mitä uudet talot maksavat, kun tuohon vanhaan pitäisi tehdä remppaa 20-30 tonnilla eikä taloa saa enää myytyä 20-30 vuoden jälkeen - tietenkin tontin hinnan siitä voi sitten saada.

Tällaisia valesokkelitaloja on paljon myynnissä. Niissä on paljon rempantarvetta. Pinnat on siloiteltu tyyliin pientä pintaremonttia ja ehkä on tehty kh-remppa tai laitettu koneellinen ilmanvaihto tms., jolloin sekä talonomistaja että kiinteistövälittäjä kuvittelevat, että talo on samanarvoinen kuin uusi - sehän on "päivitetty tämän päivän vaatimustasolle", kuten välittäjä ilmaisi.  Onko todella? Ovatko välittät noin tietämättömiä, vaiko ahneita vain?

Me haluaisimme löytää 1994 -2007 rakennetun talon, jossa olisi kiva piha jo valmiina. Voisimme sellaisesta maksaa lähes saman hinnan kuin uudesta talosta.

Vierailija
50/55 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa ed. Siksi ennen v. 2008 rakennettu, kun täällä päin ei enää 2008 alkaen juurikaan saanut ostettua tonttia omaksi, vaan lähes kaikki omakotitalot on rakennettu vuokratonteille.

Kun tontin vuokra on vuodessa 1600-2000 euroa, niin sillä rahalla maksaa jo aika paljon talon ylläpitokustannuksia per vuosi, joten eipä ole järkeä ostaa vuokratontilla olevaa taloa.

Vierailija
51/55 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut. Enää en siten tekisi. Pelkkää kuraa kaikki.

Vierailija
52/55 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut 1890 rakennetun talon ja 1910 rakennetun talon. Tällä hetkellä asun 1930 rakennetussa. 

Uutta en ostaisi ja mulle uusi on jo 60-lukulainen. Ei kiitos. Vanha sen olla pitää.

Vierailija
53/55 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhempi sen parempi

Vierailija
54/55 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanha talo, haaveilemanne talo on tosin omaani nähden nuori. Mulla 200-vuotias hirsitalo, uskalsin asettua tänne kun ei oltu pilattu muovilla.

Jos et itse ymmärrä rakentamisesta, on parempi ostaa talo sellaisen avulla joka ymmärtää. Vaikka muovia olisi, on katto ja perustus jo asioita joista pitää jotakin tietää että voi sanoa niiden olevan kunnossa tai pienellä vaivalla korjattavissa. 

Vierailija
55/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa kaikki n hyvin pakkasella. Kesällä on mukavaa vanhoissa taloissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi