Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos 2½-vuotias poikasi haluaa käyttää pinkkiä

Vierailija
12.04.2012 |

käsikorua, annatko käyttää?

Entä jos jollakulla muulla poikalapsella on koruja tai tyttöjen vaatetta, mitä ajattelet?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v poika halusi tanssitunnille vaaleanpunaisen röyhelömekon ja hello kitty-tossut ja niissä sai sinne mennä! Hyvin sopivat yhteen Cars-t-paidan kanssa... ;o)

Vierailija
2/31 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluaisi sitä vaatteisiinsa. Hänen luokallaan on myös useampi poika jotka väristä pitävät. Itseäni aluksi vähän kummastutti, kun poika alkoi kerjäämään pinkkiä paitaa jne. mut ei kai siinä mitään. Se on muotia vissiin.

Tytöillä se näyttää helposti hyvin imelältä, mutta pojalla jotenkin raikkaalta ja energiseltä. Varsinkin sellainen neon-pinkki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja annan pitää pinkkiä!

Vierailija
4/31 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pian 6v. poika rakastaa pinkkiä väriä (tai ylipäänsä kaikkea "tyttömäistä"). Vaatekaapista löytyy tälläkin hetkellä kasa Hello Kitty-paitoja, fuksianpunaiset velourhousut jne. Tykkää kotona pukeutua myös ns. prinsessämekkoon =)

Poika pitäkööt päällään sellaisia vaatteita ja asusteita, mistä itse tykkää. Ja sama pätee myös tyttäreen, kunhan alkaa itse valikoida vaatteita. Minä vain katson, että ne ovat säähän ja tilanteeseen sopivat.

Vierailija
5/31 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän tyttöjen on "sallittua" pitää poikien vaatteita ja asusteita, mutta tyttöjen "juttuja" käyttäviä poikia katsotaan kieroon?

Johtuuko tällainen asetelma tosiaan siitä, että poikamaisia asioita pidetään (henkisesti?) "vahvempina" ja tyttöjen vastaavasti "heikompina", jolloin lapsen on "sallitumpaa" näyttää sitä "vahvempaa" kuin "heikompaa" puoltaan?

Eihän kyseessä ole loppujen lopuksi muuta kuin väri ja pari ylimääräistä koristetta vaatteissa ja asusteissa. Mitä pahaa ja "ehdottomasti ei-sallittua" sellaisessa muka on?

Meidän esikoistyttö, nyt 9 v, on koko ikänsä ollut poikamainen. Tytön lempiväri oli ensimmäiset 8 vuotta sininen, nykyisin se on vaihtunut lilaan.

Meillä ollaan prinsessajuttujen sijaan käyty vuosien saatossa läpi Cars,- Hämähäkkimies- ja Bakugan -vaiheet, vain muutamia mainitakseni, eikä kukaan pitänyt niitä mitenkään erikoisina.

Jos meillä olisi ollut poika, joka olisi pitänyt pinkistä ja leikkinyt vaikkapa Barbeilla, niin hänen kasvunsa ei oletettavasti olisi ollut yhtä kivutonta. Miksi herkkyys ja sen näyttäminen ulkoisesti on niin "kiellettyä" pojille? Puhun nyt yleisellä tasolla, en viittaa tähän ketjuun.

Muuten, on jännä huomata, että aikuisilla miehillä on usein käytössään koruja, monilla on pitkät hiukset jne., mutta pikkupojilla sellainen on - ainakin usein - "ehdottomasti kiellettyä".

Olen joskus myös miettinyt, ottavatko meikkaavat miehet aikuisiällä takaisin sen, mitä eivät ehkä lapsina saaneet itsessään toteuttaa: herkän puolensa?

Terveisin kahden tytön äiti

Vierailija
6/31 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, meinaan sen lapsen adoptioon. Ei olisi moinen homo minun poikani.

Vierailija
7/31 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, meinaan sen lapsen adoptioon. Ei olisi moinen homo minun poikani.

Mieluummin adoptioon kuin henkisesti tasapainottoman vanhemman hoidossa.

Vierailija
8/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näen jollain (2-vuotiaalla?) poikalapsella koruja tai tyttöjen vaatteita niin en ajattele yhtään mitään.

Vierailija
9/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaulakorua myös.

Vierailija
10/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin TOTTAKAI hän saa (kunhan vaatteet ovat säähän sopivat).

Miksi en antaisi käyttää?

t. Kahden pojan äiti

Vierailija
11/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tuskin haluaisi käyttää koruja kun ei hänellä ole koskaan sellaisia ollut.. Siskon "koruja" kyllä joskus pukee päälleen.

Vierailija
12/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin annan, perustele miksi SINÄ ET ANTAISI?

Oma 8-vuotiaana käytti koko talven pinkkiä pipoa jonka ihan itse valitsi...

Vierailija
13/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pojalla on kyllä ihan vaaleanpunaisia poikien paitojakin, mutta antaisin kyllä tuon ikäisen käyttää tyttöjen korua tai vaatetta jos haluaisi. Parivuotiaana lapsi tykkäsi leikkiä prinsessaa ja sitä varten hänelle annettiin sopivaa rekvisiittaa. Tykkäsi myös sovitella minun korkokenkiä. Isomman lapsen kanssa miettisin, ymmärtääkö lapsi itse että muut voivat katsoa 'kieroon'.

Vierailija
14/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

prinsessa lenkkarit. EN osta.

Eikä tartte perustella että miksi.Pitäsi olla itsestään selvää.

Vierailija
15/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pojalla on kyllä ihan vaaleanpunaisia poikien paitojakin, mutta antaisin kyllä tuon ikäisen käyttää tyttöjen korua tai vaatetta jos haluaisi. Parivuotiaana lapsi tykkäsi leikkiä prinsessaa ja sitä varten hänelle annettiin sopivaa rekvisiittaa. Tykkäsi myös sovitella minun korkokenkiä. Isomman lapsen kanssa miettisin, ymmärtääkö lapsi itse että muut voivat katsoa 'kieroon'.

Haluan lisätä tähän omaan tekstiini, että tottakai antaisin isommankin lapsen käyttää vaikka pinkkiä pipoa, korua tms. Mutta jos vaikka eskarilainen tai koululainen haluaisi käyttää hametta, tyttöjen röyhelöpaitaa jne. pitäisi varmaan miettiä asiaa kiusaamisen kannalta, vaikka periaatteessa se minulle olisi ok.

Vierailija
16/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

prinsessa lenkkarit. EN osta.

Eikä tartte perustella että miksi.Pitäsi olla itsestään selvää.

Jos kuitenkin nyt perustelisit? En nimittäin keksi yhtään itsestäänselvää syytä.

Vierailija
17/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä väliä tuolla on? Naapurin neljävuotias kulkee kesät talvet isosiskon balettihameessa (vaaleanpunainen)ja puukengissä (kukkakuvioiset). Mitäs sitten?

Vierailija
18/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani saa kyllä käyttää koruja ja ostin juuri viime viikolla hänelle pinkit legginsit, joihin ihastui.

Kysymys tuli siitä, kun eräs puistotuttu äiti sano0i tänään, että on itse tosi tarkka siitä, ettei osta pojilleen edes punaista saati pinkkiä ;) .

t. ap

Vierailija
19/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallamme oli kolmivuotiaana pinkki polkupyörä. Ihan itse vielä valitsi sen. Ei siis perintöpyörä. Se pikkupyörä vaihtui seuraavana kesänä isompaan ja kirkkaan siniseen.

Lapsi käytti myös my little -pony aluspaitoja samanikäisenä. Meillä toki hänellä on isosisko, siksi tollaine paita edes sattui olemaan käytettävissä. Hameitakni piti parivuotiaana. Ja tosi "isoksi" käytti yöpaitaa, ensin vanhaa perintöyöpaitaa, vihreää, sittemmin mustaa, jonka toivoi joulupukilta.

Enää en varmaan saisi hänelle sitä ylle, on seitsenvuotias. Mutta käyttää edelleen monen värisiä vaatteita. Koruja ei, eikä mielellään kaulahuiveja, koska mieltää ne tyttöjen kamppeiksi ;)

Vierailija
20/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 3,5v:n lempiväri on punainen ja jos muuta punaista ei oo niin sit käy pinkkikin, kunhan on punaista, enkä oo nähny mitään syytä kieltää. Pidin pojilla vaaleanpunaraitaista bodyakin vauvana ja ihan ovat poikia. Ei niistä homoja tuu vaatteiden väreillä tai koruilla.. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi