Yleinen Iholla -keskustelu!!!
Voisko tälleen yleisesti puida tätä sarjaa? Mua kiinnostais yleinen keskustelu sarjaan eikä metsästää murusia ympäri palstaa...
Mitä ootte sarjasta saaneet tähän mennessä irti? Ite oon huomannu et koukutuin aika nopeesti vaikka aluksi luulin sarjan olevan aivan hömppää. Aluksi Marian puhe ärsytti, mutta nykyään hän on lempihahmojakin. Reinokin näyttänyt inhimillisiä puolia. Mietin usein omaa elämääni sarjan jälkeen. Kuinka tärkeitä ihan tavalliset hetket ja päivät on. Sarja antaa perspektiiviä omiin juttuihin. Päällisin puolin olisin aluksi samaistunut Heliin ja Esiniin, mutta huomasinkin löytäväni enenmmän yhteneviä ajatuksia Saaran ja Marian kanssa...
Mietin myös usein miten paljon sarjan leikkaus vaikuttaa siihen millaisen kuvan ihmisistä saa. Kuinka paljon on hakemalla haettu jotain tiettyä mielikuvaa? Millainen ohjeistus naisille on annettu kuvaamiseen? Kuka kuvaa silloin, kun joku naisista esim auton kyydissä ja kamera kuvaakin autoa ulkoa päin eikä olekaan naisella itsellään? Vaikka väitetään ettei ole käsikirjoitettu niin voisiko siltikin olla edes osittain? Ainakin niin selkeät teemat on jaksoilla, että väkisinkin mielikuva muokkautuu johonkin tiettyyn suuntaan... Entä jos esim. Heli onkin ihan fiksu nainen, mutta sarjaan on vaan editoitu kaikki suhdehömppäpohdiskelu, ja mielikuvaksi jää itseään etsivä hupakko jolla ihmissuhdetaidot hakusessa?
Tämmösiä mielessä... Heh. Eikä sitten oo mikään pakko kommentoida tähän mitään tyyliin "Ihan paska sarja" jos et edes koko ohjelmaa seuraa.
Kommentit (70)
Muistan itse hyvin oman teini-ikäni ja sen tunnemyrskyt. :) Vanhemmat eivät mielestäni tajunneet mistään mitään, ja varsinkin jos kuvioissa olisi ollut isäpuoli, niin varmasti olisi taistelu jos toinenkin saatu aikaiseksi.
Toki olen myöhemmin ymmärtänyt vanhempieni olleen oikeassa suurimmassa osassa asioita, mutta kyllä pystyn silti hormonihuuruissaan äksyileviä teinejäkin ymmärtäämään.
Ja minä ainakin annan (isojen) lasten laittaa mitä ruokaa haluavat. Siinäpähän opettelevat kokkailua itsenäistä elämää varten.
antoi kameran tyttärelleen joka kuvas heitä kun olivat matkalla puistoon :)
se Sinin äiti ulkomaalainen? Vaikuttaa vähän "tummaihoisemmalta". Mun mielestä Sini on symppis tyttö ja ihan tyypillinen 16-vuotias, varmasti jopa kypsempi. Rohkeasti lähtenyt mukaan ohjelmaan.
Mun suosikki on Marian lisäksi Heli! Voi vitsi kun meinas itkettää ja naurattaa eilen yhtäaikaa kun se kävi ostamassa sen karvahatun! Tunnistan niin itteni tosta, että pakko hemmotella itteä jollain uudella vaatteella, kun on huolia :)
Sitä mä vähän ihmettelen miks se Sini on valittu siihen, mun mielestä vielä vähän liian lapsi.. Edes pari vuotta vanhempi (18v) olisi ollut mielestäni parempi vaihtoehto, sen ikäiset kuitenkin vielä ovat lukiossa mutta pitää ottaa jo vastuuta itsestään. Itse kuolisin häpeään jos tv:ssä ois näytetty mua 16vuotiaana..
Mutta Sini on kyllä hahmona ihan symppis. En ymmärrä miks se Keni pomottaa sitä noin. Tottakai vanhemman pitää luoda rajat, mutta mun mielestä on älytöntä että jos se todella vaan yhtäkkiä käskee toisen vessan pesuun, ei anna poikaystävän tulla kylään ja jääkaapistakaan ei saa vapaasti syödä. En tiedä antaako ohjelma vaan sellaisen kuvan vai eikö heidän perheessä todellakaan ole mitään valmiita sääntöjä. Kyllä tuon ikäisellä tulisi olla jo omat kotityöt ja velvollisuudet ja jos ne hoitaa niin sitten saa tiettyjä vapauksia. Nyt vaikuttaa että heidän elämä on jatkuvaa sotaa ja sopimista.
ainakin yhdellä niiden kävelyretkellä, eli siksi varmaan takaapäin kuvattu näkymä.
Ja ne autokuvaukset minä olen hahmottanut niin, että kamera on siinä kojelaudan nurkassa kuvaamassa, eikä auton ulkopuolella.
Niin siis tarkoitin sellasia kohtia, missä esim on kuvattu autoa, joka ajaa tietä, jonka kyydistä astuu joku sarjan henkilöistä eli yleiskuvaa jota ei ole kuvattu siitä kojelaudalta. Tai Nordinit kadun varrella istuvat kahvilaterassilla, kuvattu siis etäältä. Kuka näitä on kuvannut?
Ja voihan muuten olla että se Saara puhuu italiaakin välillä pojilleen, sitä ei vaan ole sattunut kamerassa näkymään. Onhan se selvää, että jotain valikointia on editointivaiheessa pakko ollut tapahtua. Sinin isäpuoli vaikuttaa just sellaselta isäpuolelta jonka tyypin tunnistan valitettavan selkeästi... Haluaa "näyttää keskenkasvuselle" kuka määrää, ihan naurettavin keinoin hakee auktoriteettia, on kai hieman huono itsetunto ja koittaa kyseenalaisin keinoin hakea miehen paikkaa talossa. Vaikka Sini onkin välillä niin perus teini kiukutteluineen, mutta tollanen nurkkaan ahdistaminen, käskyttäminen ja turhanpäiväinen kielteleminen tekee teinille helposti sellasen olon että koti on tosi ahdistava paikka (nimim. kokemusta on), varsinkin jos kyse on ei-omasta-isästä, joka on tullut kodin ulkopuolelta tavallaan tunkeilijana. Vaikka ei se uusioperheen isänkään rooli varmaan helpoin maailmassa ole.
Mutta, tämän illan jaksoa odotellessa...
Ap
Alkuun en voinut sietääkään sitä lässytystä ja ininää, mutta jotenkin se on nyt jäänyt sen ihanan luonteen alle..
Aivan huippu tyyppi, eikä se Reinokaan kyllä yhtään niin inhottava ole minkä kuvan siitä alkuun sai.
että miksi siitä Reino Nordinin vanhemmasta lapsesta ei sanota mitään? Luulin kuviteleleni koko jutun mutta nyt uudessa jaksossa Maria ohimennen mainitsi. Kun minusta Reino on saanu ekan lapsentosi nuorena? Silti kaikkialla sanotaan, että kahden lapsen isä että olis muka vaan nämä Marian lapset.
Mä olisin ainakin kieltänyt lapseni kuvaamisen jos mun exän nyxä kuvaisi telkkariin omaa elämäänsä.
että miksi siitä Reino Nordinin vanhemmasta lapsesta ei sanota mitään? Luulin kuviteleleni koko jutun mutta nyt uudessa jaksossa Maria ohimennen mainitsi. Kun minusta Reino on saanu ekan lapsentosi nuorena? Silti kaikkialla sanotaan, että kahden lapsen isä että olis muka vaan nämä Marian lapset.
Hei, iholla sarjan näyttelijät ja kaikki osallistuneet. Kiitos teille kaikille. Katsoessani teitä ihminen minussa on myös herännyt ja olen ihmetellyt miten normaalisti pystytte olemaan kameran edessä. Olen sarjan aikana kuullut monia kertoja ajatuksia joita olen itsekin pohtinut ja olen ajatellut että olen ainoa kuka ajattelee niin. Olen päässyt myös sarjan kautta kosketuksiin tunne elämäni kansa kiitos siitä.
T: 22 vuotias mies
Onhan niillä hienoa talo, joten ei kai pikkurahan puutetta? Keni taisi laittaa tytölle puoli-ilmaista makaronia ja itselleen jotain maittavampaa.. Olen tosi allerginen tuollaisille miehille, jotka ottavat perheessä jotain erityisvapauksia tai ovat liian dominoivia. Onneksi oma mies osaa kunnioittaa tytärtämme vähän eri tavalla..