Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yleinen Iholla -keskustelu!!!

Vierailija
12.04.2012 |

Voisko tälleen yleisesti puida tätä sarjaa? Mua kiinnostais yleinen keskustelu sarjaan eikä metsästää murusia ympäri palstaa...

Mitä ootte sarjasta saaneet tähän mennessä irti? Ite oon huomannu et koukutuin aika nopeesti vaikka aluksi luulin sarjan olevan aivan hömppää. Aluksi Marian puhe ärsytti, mutta nykyään hän on lempihahmojakin. Reinokin näyttänyt inhimillisiä puolia. Mietin usein omaa elämääni sarjan jälkeen. Kuinka tärkeitä ihan tavalliset hetket ja päivät on. Sarja antaa perspektiiviä omiin juttuihin. Päällisin puolin olisin aluksi samaistunut Heliin ja Esiniin, mutta huomasinkin löytäväni enenmmän yhteneviä ajatuksia Saaran ja Marian kanssa...

Mietin myös usein miten paljon sarjan leikkaus vaikuttaa siihen millaisen kuvan ihmisistä saa. Kuinka paljon on hakemalla haettu jotain tiettyä mielikuvaa? Millainen ohjeistus naisille on annettu kuvaamiseen? Kuka kuvaa silloin, kun joku naisista esim auton kyydissä ja kamera kuvaakin autoa ulkoa päin eikä olekaan naisella itsellään? Vaikka väitetään ettei ole käsikirjoitettu niin voisiko siltikin olla edes osittain? Ainakin niin selkeät teemat on jaksoilla, että väkisinkin mielikuva muokkautuu johonkin tiettyyn suuntaan... Entä jos esim. Heli onkin ihan fiksu nainen, mutta sarjaan on vaan editoitu kaikki suhdehömppäpohdiskelu, ja mielikuvaksi jää itseään etsivä hupakko jolla ihmissuhdetaidot hakusessa?

Tämmösiä mielessä... Heh. Eikä sitten oo mikään pakko kommentoida tähän mitään tyyliin "Ihan paska sarja" jos et edes koko ohjelmaa seuraa.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai se Reino ole paha ihminen. Tarpeeksi stressaantuneena saattaa itse kukin sanoa asoita, joita ei tarkoita. Minä ainakin. Reino kertoi myös, että hän osaa pyytää anteeksi ja tietää itsekin sanoneensa pahasti. Narsisti ei osaa aidosti olla pahoilaan ja pyytää anteeksi. Fidel on aivan mahtava, joka jakson piristys :)

Vierailija
22/70 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistiko muita Sinin äiti? Minua ihmetytti, kun hän tivasi, kuinka kova ikävä Sinillä on ollut. Sitten vielä sanoi, että jos Sini ei olisi ollut kotona kun hän despoottimiehineen tuli matkoilta, se olisi "kertonut sun prioriteeteista".

Joo, oli kyllä kummallista, ymmärtäisin jos olisivat olleet vuosia poissa tai vaikka jossain terroristien vankina. :D Mä asuin 17-vuotiaana jo omillani... Muutenkin se, että 16-vuotiaana kotiintuloaika ja tarvitaan isovanhemmat vahtimaan ja soitellaan tarkastuksia että missä ollaan ja kenen kanssa... Huhhuh! Ja oppivelvollisuus loppuu peruskouluun, tytön oma asia sössiikö lukionsa vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu näe outona sitä, että 16-vuotiaalla on masennuslääkitys? Onhan Sini ohjelman perusteella hieman alakuloinen useimmiten (kukapa 16-vuotias tyttö ei tuntisi teini-iässä itseään surullisesksi ja elämää (koulua jne) syvästikin pohtivaksi? En ole psykiatri (muuten vaan lääketieteen alalla), mutta mietin miksi koetaan normaalilta antaa noin nuorelle lääkitys? Onko unohdettu perheen merkitys? Suomessahan me kasvetaan jo lapsesta saakka suureen individualismiin, mutta kyllähän se niin on, että teini (jos kuka) tarvitsee perheen tukea. Ohjelman perusteella sitä ei Sinillä liioin ole. Liian usein tuputetaan pillereitä kun parempi vaihtoehto olisi tuki ja ymmärrys murrosiän muutosten keskellä.

Vierailija
24/70 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistiko muita Sinin äiti? Minua ihmetytti, kun hän tivasi, kuinka kova ikävä Sinillä on ollut. Sitten vielä sanoi, että jos Sini ei olisi ollut kotona kun hän despoottimiehineen tuli matkoilta, se olisi "kertonut sun prioriteeteista".

Ja mun mielestä olisi huolestuttavampaa jos 16-vuotiaan prioriteeteissa menisi vanhempia vastassa oleminen kavereiden ja oman elämän edelle! Ahdistavaa tuommoinen omassa lapsessa roikkuminen, vanhemmat ovat vastuussa lapsistaan, ei toisin päin!

Vierailija
25/70 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu näe outona sitä, että 16-vuotiaalla on masennuslääkitys? Onhan Sini ohjelman perusteella hieman alakuloinen useimmiten (kukapa 16-vuotias tyttö ei tuntisi teini-iässä itseään surullisesksi ja elämää (koulua jne) syvästikin pohtivaksi? En ole psykiatri (muuten vaan lääketieteen alalla), mutta mietin miksi koetaan normaalilta antaa noin nuorelle lääkitys?

Sini vaikuttaa kaikinpuolin normaalilta angstiteiniltä, joita mahtuu 13 tusinaan. Ei tuohon ennen mitään lääkitystä ole tarjoiltu, menee iän myötä ohi.

Sääli, miten on jotenkin päättänyt, ettei osaa ja ymmärrä. Tarvitsisi juuri henkistä tukea, esim. kotoa. Jonkun, joka sanoisi, että kyllä sä osaat ja tajuat, ei ne muut ole sua fiksumpia. Muistan kouluajoilta omia luokkakavereita, nimenomaan tyttöjä, jotka vaan päättivät, etteivät tajua mitään ruotsista/matikasta/historiasta tms. Ja sitten ei tosiaan edes yritetty sitä vähääkään. Kun "emmä tajuuuuuu!".

Se sen sijaan on minusta hienoa, miten poikaystävä Albert yrittää tukea ja kannustaa Sinin koulunkäyntiä! :)

Vierailija
26/70 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan miehen kanssa molemmat koukussa sarjaan :D

Sinistä: on mielestäni tosi outo se perhekuvio. Äiti on todella veltto ja keskenkasvuisen oloinen, ei selvästi tiedä miten pitäisi tytärtä tukea olemalla itse aikuinen. Särähti todella paljon minunkin korvaani tuo matkalta paluu, ihan kuin tytär huolehtisi äidistään ja äiti kaipaisi jatkuvaa tukea ja pönkitystä itselleen tytöltä. Ehkä selittää myös tuon hyvin oudon isäpuolisuhteen: äiti on ottanut sellaisen pikkulapsen roolin, ilmeisesti talo ja kaikki muukin on Kenin ja ikävällä tavalla Sini joutuu siitä kärsimään. Normaali teini, mutta en ihmettele jos kärsii masennuksesta tuollaisissa oloissa (= kukaan ei huolehdi eikä tunnu välittävän oikeasti).

Piia: on ihan ok oloinen, tosi henkilökohtaisia juttuja on kertonut. Hänkin kokenut kovia elämässään, rikkinäisen oloinen nainen tietyllä tavalla.

Maria: olen alusta asti voinut huonosti kun näen miten kurjasti läheiset Mariaa kohtelevat. Reino on välillä järkyttävä! Maria ansaitsisi niin paljon parempaa, vaikuttaa sympaattiselta ja kiltiltä ihmiseltä ja huolehtii lapsistaan tosi hyvin. Se raksamiehen "kilahdus" oli todella pelottavaa - vaikutti aivan psykoottiselta koko ukko!

Saara: tietyllä tavalla kiinnostava tyyppi hänkin. Miehensä on kyllä tosi rasittava, ainakin kameran perusteella saa sen kuvan ettei osallistu kotona yhtään.

Heli: melkoinen "stara". En jaksanut edes katsoa erikoisjaksoa joka oli nyt hänestä tehty, mielestäni turhaa tähden buffaamista. Musiikistaan kyllä tykkään. Heli vaikuttaa aika erikoiselta, siis hemmotellulta tyypiltä.

Esin: jotenkin huomaamaton. Ja nyt kun katseltiin tuota jaksoa jossa tilitti ystävien katoamista parisuhteisiin, alkoi vähän ärsyttää. Sellaista se ihmiselämä on, parisuhde on jatkoa ystävyyksille, parisuhde menee vaan valitettavasti edelle kaikesta. Se on normaalia kehitystä ihmisen elämässä. Sinkkuna se pitäisi ymmärtää. Elämä ei jatku samanlaisena ikuisesti.

Kaikki naiset ovat kiinnostavia ja sarja hyvä! Harmittaa jo etukäteen että jossain vaiheessahan tää loppuu...

Kaikki naiset ovat mielestäni kiinnostavia omalla tavallaan

Vierailija
27/70 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heli: melkoinen "stara". En jaksanut edes katsoa erikoisjaksoa joka oli nyt hänestä tehty, mielestäni turhaa tähden buffaamista. Musiikistaan kyllä tykkään. Heli vaikuttaa aika erikoiselta, siis hemmotellulta tyypiltä.

en siis myöskään jaksanut edes katsoa sitä erikoisjaksoa.

Vierailija
28/70 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että miksei se Saara puhu lapsilleen italiaa.

miehensä Thomas on ruotsinkielinen ja jos näin on, niin isä puhuu jo ruotsia ja äiti suomea, joten turha kolmatta kieltä sotkea mukaan.

Vierailija
29/70 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että miksei se Saara puhu lapsilleen italiaa.

Maria puhu espanjaa? Kun on puoliksi espanjalainen.

Vierailija
30/70 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini on ihan symppis, antaa teinin olla teini. Itseäni välillä kauhistuttaa katsoa Helin ja Esinin touhuja - 28v naiset käyttäytymässä kuin pikkulikat.

Ihana sarja, koukutuin :) Tunnistan Mariassa paljon itseäni.

Vierailija
31/70 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka laillasi ajattelin ensin että ihan höpöhöpöä, mutta katsotaan nyt kuitenkin. Ja koukussa olen! :)

Itse en ole kiinnittänyt huomiota tuohon että kuka kuvaa kauempaa, en oo niin ajatellut asiaa, pitääpä katsoa sillä silmällä tarkemmin :)

Mutta siis yleisesti noista roolihahmoista, välillä väsyttää että uikutus, esim. Saara. Toki ymmärrän että ihmisluonne on aina sellainen että ikinä kaikki ei oo hyvin, aina asiat vois olla paremmin, mutta se ihminen. Se länkyttää kokoajan siitä että voi voi kun hän on kotona ja on niin rankkaa ja haluis kirjoittaa kirjaa. Ok, hienoo, pisteet sulle. Mutta äly hoi, ei oo taloudellisia murheita, hällä on ihana mies ja ihanat (;)) lapset.

Edes minä en valita nuin paljon vaikka todellakin aihetta olisi.. Elämä on vaan sen verran potkinut päähän lyhyen ikäni aikana että nautin suunnattomasti miehestäni ja lapsestani, vaikka meillä ei rahaa olekaan, eikä sitä okt lähiössä eikä tonttia Italiassa ... jne.

Mutta siis, tämä vain mielipiteeni ja tuo asia särähtää joka kerta mun korvaan kun Saara ilmestyy ruutuun. :)

Nyt en ehdi puimaan enempää tätä sarjaa, mutta palaillaan :)

Vierailija
32/70 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeää samastumiskohdetta olekaan. Pia on mun kanssa samaa ikää kyllä, ja mulla on lukioikäinen tytär.

Se Sini ärsyttää mua jotenkin kaikkein eniten. Täysin pilalle hemmoteltu pimu, joka soittaa äidille, kun isäpuoli käskee syömään tarjolla olevaa ruokaa! Ja pesee vessaa pyyhkellä. Ikinä en omalta tyttäreltäni sietäisi vastaavaa.

Maria ja Reino ovat mun suosikkejani. Maria on jotenkin ihanan levollinen, vaikka mitä tulisi vastaan. Mä olisin vastaavassa tilanteessa ihan raivona/stressissä ja huutaisin pää punaisena kaikille.

Reino on jotenkin niin cool, ja sillä on hyvä tapa ilmaista itseään. Ei ehkä kaikkien naisten mieleen, mutta mä koen sen viestintätyylin vähän sarkastisena enkä ihan tosissaan otettavana.

Ja se niiden poika on aivan ihana. Mä en yleensä pahemmin välitä pojista (mulla on tyttöjä), mutta Fidel on suloinen. Ja tosi hyvin puhuu 2-vuotiaaksi.

Vierailija
33/70 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään eniten Piasta. Mun mielestä se on jotenkin ihanan aito, vahva ja upea nainen!

Tykkään myös Sinistä ja jos se sen isäpuolen käytös on oikeasti joka päivä tollasta, niin en yhtään ihmettele, jos Siniä välillä vähän väsyttää. Onhan tollasen "tyrannin" kanssa varmaan aika raskasta elää.

Mariasta tykkäsin alkuun kovasti, mutta nyt se jotenkin vähän turhauttaa mua. Mä toivoisin sen joku päivä räjähtävän oikein kunnolla ja päästävän ulos kaiken sen skeidan mitä ympärillä olevat ihmiset sen niskaan kasaa.

Saaran kitisemistä en myöskään ymmärrä. Ensin se monta vuotta toivoo vaan normaalia perhe-elämää ja sitten kun se sen saa, niin sitten kitistään vaan siitä perus arjesta. Olis kerrankin tyytyväinen siihen mitä on saanut.

Heli vuoroin ihastuttaa ja vuoroin vihastuttaa mua. Välillä se on oikein söpö ja suloinen ja välillä se sen lapsellinen lässytys turhauttaa mua. Musta jotenkin tuntuu, että se vetää jotain "riutuvan taiteilijan" roolia. (Ehkä se selittyy sillä, että Jippu on sen kaveri. ;))

Esin on mun mielestä pilalle hemmoteltu pikkutyttö, joka ei oo koskaan joutunut elämässään ottamaan oikeasti vastuuta. Mä en ymmärrä miten se jaksaa kitistä siitä kun elämässä ei mikään onnistu, eikä ite ota millään tavalla vastuuta teoistaan (esim. täysin valmistautumattomana haastatteluun, työkeikkaa edeltäväksi yöksi ryypiskelemään ja tenttiin täysin valmistautumattomana).

Vierailija
34/70 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän turha jakso tänään... teemana joku kouluttautuminen/suuntautuminen/nuoruuden angsti kaiketi... toi phuket-juttu oli aika ärsyttävä, tollaset ihmisten huijaamisfirmat pitäs kieltää, jaa niitähän riittää...tietty oma vika jos menee tollaseen mut sit just jotkut on vaan niin nuoria ettei nää sen jutun läpi

Vierailija
35/70 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heli vuoroin ihastuttaa ja vuoroin vihastuttaa mua. Välillä se on oikein söpö ja suloinen ja välillä se sen lapsellinen lässytys turhauttaa mua. Musta jotenkin tuntuu, että se vetää jotain "riutuvan taiteilijan" roolia. (Ehkä se selittyy sillä, että Jippu on sen kaveri. ;))

Niinpä!

Vierailija
36/70 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on järkyttävän kolkko. Ihana, hieno talo, mutt ei oo yhtään sisustettu. Tota ku pääsis sisustamaan...

Vierailija
37/70 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kuvaamisesta tuli mieleen, että muistaakseni esim. tuossa jokin aika sitten kun Saara ja miehensä olivat ulkoilemassa, niin kamera seurasi heitä suht pitkän matkan päässä heidän takanaan.

Vierailija
38/70 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koukussa olen. Maria ja reino ehdottomia suosikkeja, voisin seurata niitä pelkästään. Sitten tulevat Sini ja heli, muut ihan täysin yhdentekeviä.

Vierailija
39/70 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin yhdessä jaksossa että Marian ja Reinon talon päärakennuksessa oli jo katto ja seiniä tehtiin. Sitten vähän ajan päästä ne olikin vasta asentamassa kattopalkkeja.

Siitä jäi vähän tympeä maku, koska siitä huomasi ettei sarja etenekkään täysin kronologisesti, vaan jokainen jakso on "tuotettu" ja rakennettu jonkin teeman ympärille (tähän taisi olla etistty taas paljon niiden riitoja).

Muuten hyvä sarja. Se 16-vuotias on niin teini että mua vaan naurattaa se. Ne nuoret sinkkutyttösetkään ei oikein kiinnosta, mutta nämä kolme muuta on hyviä.

Vierailija
40/70 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sarjasta ja se on mun oma hengähdyshetki iltaisin kun lapset nukkuu. Mietin vaan minkähänlaisen sarjan mun elämästä saisi... :)