Yleinen Iholla -keskustelu!!!
Voisko tälleen yleisesti puida tätä sarjaa? Mua kiinnostais yleinen keskustelu sarjaan eikä metsästää murusia ympäri palstaa...
Mitä ootte sarjasta saaneet tähän mennessä irti? Ite oon huomannu et koukutuin aika nopeesti vaikka aluksi luulin sarjan olevan aivan hömppää. Aluksi Marian puhe ärsytti, mutta nykyään hän on lempihahmojakin. Reinokin näyttänyt inhimillisiä puolia. Mietin usein omaa elämääni sarjan jälkeen. Kuinka tärkeitä ihan tavalliset hetket ja päivät on. Sarja antaa perspektiiviä omiin juttuihin. Päällisin puolin olisin aluksi samaistunut Heliin ja Esiniin, mutta huomasinkin löytäväni enenmmän yhteneviä ajatuksia Saaran ja Marian kanssa...
Mietin myös usein miten paljon sarjan leikkaus vaikuttaa siihen millaisen kuvan ihmisistä saa. Kuinka paljon on hakemalla haettu jotain tiettyä mielikuvaa? Millainen ohjeistus naisille on annettu kuvaamiseen? Kuka kuvaa silloin, kun joku naisista esim auton kyydissä ja kamera kuvaakin autoa ulkoa päin eikä olekaan naisella itsellään? Vaikka väitetään ettei ole käsikirjoitettu niin voisiko siltikin olla edes osittain? Ainakin niin selkeät teemat on jaksoilla, että väkisinkin mielikuva muokkautuu johonkin tiettyyn suuntaan... Entä jos esim. Heli onkin ihan fiksu nainen, mutta sarjaan on vaan editoitu kaikki suhdehömppäpohdiskelu, ja mielikuvaksi jää itseään etsivä hupakko jolla ihmissuhdetaidot hakusessa?
Tämmösiä mielessä... Heh. Eikä sitten oo mikään pakko kommentoida tähän mitään tyyliin "Ihan paska sarja" jos et edes koko ohjelmaa seuraa.
Kommentit (70)
Ensin rakennettiin pienempi rakennus, jossa katto ja seinät (ja nyt se homevaurio)ja nyt vasta päärakennus, johon laitettiin sitä kattoa. Kaksi eri rakennusta siis.
Olen peilannut omaa elämääni heidän elämäntilanteisiin, löytänyt samaakin. Lisäksi sarja on oikein inspiroiva. Tein itsestäni samantyylisen videoklipin ja kuvasin elämääni 24 h yhdeltä päivältä. Matsku on vielä kamerassa editoimatta...
Onko Saaran tytöstä kerrottu ennen eilistä jaksoa? Olenkin ihmetellyt kun tiedoissa lukee että 3 lasta, mutta ikinä ei näytetä kuin kahta poikaa. Minulle tytär ainakin tuli yllätyksenä.
ainakin yhdellä niiden kävelyretkellä, eli siksi varmaan takaapäin kuvattu näkymä.
Ja ne autokuvaukset minä olen hahmottanut niin, että kamera on siinä kojelaudan nurkassa kuvaamassa, eikä auton ulkopuolella.
Itekin mietin ihan samaa, sillä meillä mies antais vaikka 24/7 olipa menkat mulla tai ei :D
En usko, että Pian "mies" tosissaan suhteessa.
Montako jaksoa sarjasta on muuten tehty? Onkohan odotettavissa jakso Pian suhteen päättymisestä :(
Tiedä sitten johtuuko omista hormooniheittelyistä, mutta mua rupes korpeen melkeen kaikki tän illan jaksossa. Maria jota oon aiemmin sympannu oli sairaan ärsyttävä "Halutaan sit jotku hyvät paikat, ehkä aitio jopa" Siis joopajoo kukapa EI haluisi hyviä paikkoja? Pia oli taas ikäkriiseilemässä, poika oli huomauttanu jostain puhetyylistä..tuntuu että sillä Pialla on huono itsetunto sen ikänsä suhteen ku koko ajan pakko jauhaa ja jotenkin elää nuorekasta elämää.....Esin sitten taas...no, oli perus Esin velkoineen ja mutsilta lainaamisineen, mut toisaalta nyt ekaa kertaa jotenkin samaistuin siihen ja pisteitä nosti mun silmissä ainakin se, että heti hankki duunia itelleen kursiakseen rahaa kasaan. En kyllä tajua miksi opiskelija ottaa itelleen jonkun visan tms., kun ongelmiahan sillä vaan kerjää...
Nyt sitten kärvistellään taas viikonlopun yli, mulla on paha tapa koukuttua liikaa johonkin sarjaan niin, että voisin sitä katsoa loputtomiin, vähintäänkin joka päivä pitäisi jakso tulla :D
sirkuksen lippukassalla on ihan olennaista mainita, millaiset paikat haluaa.....
itsekin olen huomannut katsovani sarjaa jossain määrin. tosin lähinnä marian juttuja netistä. mielenkiintoinen elämäntilanne ja symppis nainen vaikka puhetapa alussa ärsyttikin!:)
Ensin rakennettiin pienempi rakennus, jossa katto ja seinät (ja nyt se homevaurio)ja nyt vasta päärakennus, johon laitettiin sitä kattoa. Kaksi eri rakennusta siis.
että oli väärässä järjestyksessä.
maria katsoi fidelin kanssa päärakennusta ikkunasta. siinä oli katto ja rakenteet. ja seuraavassa jaksossa sitä vasta rakennettiin...
:O
että oli väärässä järjestyksessä.maria katsoi fidelin kanssa päärakennusta ikkunasta. siinä oli katto ja rakenteet. ja seuraavassa jaksossa sitä vasta rakennettiin...
:O
Eilisessä jaksossa oli ensin vappu (Saara perheineen oli torilla, jossa myytiin vappupalloja). Ja sitten mietittiin, valmistuuko Nordinien talo ennen talvea... Ja perjantain jaksossa Maria luki kadulla kävellessään lööppiä perhesurmasta, samassa lööpissä puhuttiin myös joulun odotuksesta.
- Ihana Fidel, kun Maria kysyi häneltä, oletko sinä Fidel nöyrä :)
- Alan nähdä Reinossa hyviäkin puolia. Tykkään sen huumorista.
- Ahdistiko muita Sinin äiti? Minua ihmetytti, kun hän tivasi, kuinka kova ikävä Sinillä on ollut. Sitten vielä sanoi, että jos Sini ei olisi ollut kotona kun hän despoottimiehineen tuli matkoilta, se olisi "kertonut sun prioriteeteista".
vai sanottiinko jossain haastatteluissa, että joku naisista eroaa ohjelman aikana? Eikai vaan Saara ja se sen mies?
ja tosi rohkeasti. Mm. Pia, kun kertoi ystävänsä kuolemasta ja yksinhuoltajuudesta.
Minusta 16v. ei jotenkin kuulu samaan sarjaan. Ja olen samaa mieltä kuin joku jo aiemmin, että aika sietämätöntä käytöstä tytöltä, vaikka toisaalta tuntuu olevan joissakin asioissa ihan fiksukin.
Se Keni on todella erikoinen aikuiseksi mieheksi, jolla on lapsia. Nuoren tytön elämä on tuossa iässä todella vaikeaa ja täynnä uusia asioita. Ulkopuolelta tulee kaikenlaisia vaatimuksia jne.. Sitten joku isäpuoli kovistelee eikä anna valmistaa parin euron koipia? :0 Minusta vaikutti ihan siltä, että Keni yrittää näyttää kaapin paikan ettei nuori tyttö hypi silmille. Ei meillä isä ainakaan ole noin kova tyttärelle..?
Meillä naiset, minä ja tytär, eivät muutenkaan syö miesväen ruokia, joissa vaan pastaa ja lihaa..yöks..:)
Katselen usein kun imetän, juuri sopivan pituinen siihen hetkeen. Tykkään eniten Mariasta ja Saarasta. Sini on vähiten mielenkiintoinen, tuntuu liian lapselliselta, mutta kakarahan se vielä onkin.
Pidän kaikkia naisia kuitenkin tosi rohkeina, kun lähtivät sarjaan. Olen kans miettinyt, millaiselta mun elämä näyttäisi kameran edessä. Mun mies ei kyllä ikinä suostuis siihen, että meidän yksityiselämästä tehtäis julkista. Hauska ajatus silti.
Tulen hyvälle tuulelle jakson katsottuani.
kun ei hoida kouluun asiallisesti eikä tee kotitöitä purnaamatta. Huone järkyssä kunnossa jne. Tuskin joutuu ihan hirveästi tekemään. Ruokaepisodista ei tietenkään tiedä jakson pikku pätkän perusteella, mutta ärsyttävää on, jos ruokaa on tehty eikä se kelpaa. Mitä ihmeen miesväen ruokaa pasta ja liha on? Saahan siihen kasviksia vaikkapa tekemällä salaatin.
muistaakseni viimeviikon jaksossa.
Nimenomaan siinä päärakennuksessa oli ensin jo ihan oikeaa kattoa. Ja parin minuutin päästä se Reino kiikkui korkeuksissa kun laittoivat vasta ensimmäisiä katon tukipuita paikalleen.
Kyllähän katto sitten nopeasti tulee, eli eihän noilla ollut varmaan kuin pari päivää eroa, mutta silti tuli se fiilis että ohjelmaa on tehty enemmän kuin ensin vaikuttaa.
..että miksei se Saara puhu lapsilleen italiaa.
ja näytti siltä ettei kukaan ole siitä syönyt. Kuitenkaan ei antanut sen tytön syödä niitä siipipaloja, koska hän aikoi syödä ne myöhemmin. Miksi ihmeessä se äijä ei itse syönyt tekemäänsä ruokaa?
Niin.Musta Sini on jotenki tosi symppis. Eihän ton ikäseltä voi kypsyyttä kovin paljoa vaatia, LAPSIhan se on vielä,mutta niin hauska jotenkin
vaatii joustoa ennenkaikkea aikuiselta
loppuu ja mä olen sitten ihan rikki. Alkuun en tykännyt mäkään siitä, mutta koukutti aika äkkiä. Vaikka en ole kaikkien kanssa samassa tilanteessa, niin monissa asioissa samaistun heihin. Ja se on mun mielestä ihanaa, kun näkee, että muillakin on välillä/usein sotkusta, on riitoja, ongelmia, mietteitä omista tyhmistä mietteistä jne.
Aivan ihana sarja ja kaikki ovat ihania tyyppejä omalla tavallaan.