Onko uusperheissä äiti/isäpuolet aina tylyjä toisen lapsille?
Säälin iholla sarjan Siniä, joka asuu veljensä ja äitinsä kanssa "Kenin" (=isäpuoli) omistamassa asunnossa. Kun äiti ei ole kotona, Keni määrää Sinin siivoamaan vessoja eikä anna Sinin syödä jääkaapista ruokaa, vaikka Sini kysyy kiltisti. Eikä poikaystävä saa tulla käymään, kun Keni ei jaksa ärsyttäviä pojankloppeja talossaan. Käsi sydämellä, onko muissa uusperheissä yhtä tylyä toimintaa?
Kommentit (50)
[/quote]
Sellainen mies, joka on elatussopimusta tehdessään sopinut ex-vaimonsa kanssa, että elarien suuruus on x ja mamma kustantaa asiat x. Mikä siinä on vaikeaa käsittää? Pitäisikö mammalle maksaa edelleen isot elarit ja sen hoidettavaksi sovitut asiat päälle? Sekö risoo? Siksi kai poistit lainauksesta elarikohdan.
[/quote]
Vai miksi isä pitää lapsiaan eriarvoisina yhteisiin lapsiinne nähden?
Onpa kaameaa luettavaa.. Mitäs jos te eroaisitte ja miehesi & miehen uusi puoliso tekisi lapsille noin? Taidat olla hyvin ajanut nuo toimintamallit perheeseen? Nyt kun on yhteisiä lapsia, niin voit helpommin sanella asioista? Miten miehesi on noin idiootti, että hyväksyy sen, että hänen lapsensa eriarvoisessa asemassa. Tuosta ei seuraa muuta kuin katkeruutta isää kohtaan.
Täsmennätkö? Olisiko niiden pitänyt saada omat huoneet kuten tahtoivat sen sijaan, että meillä asuvat lapset saivat ne? Vai pitäisikö lähimamman hoidettavaksi sovitut asiat maksattaa miehellä vaikka tämä hoitaa oman osuutensa sopimuksesta eli elarit? Olisi kiva saada täsmennyksiä.
Vastaus sinun kysymykseesi on, että pyrkisin sopimaan asiat eri tavalla. Sopimusta toki noudattaisin.
Vkl-lapset eivät ole ykkössijalla isälleen, eivät edes tasavertaisia yhteisten lastemme kanssa.
meillä se tilanne, että meillä asuu vakituisesti minun kaksi lastani ja mieheni ( lasteni isäpuoli ). Miehelläni on myös kaksi lasta entisestä liitosta, jotka asuvat äidillään ja ovat meillä joka toinen viikonloppu.
Yleensä lomilla olemme vieneet ulkomaille koko porukan. Ja lisäksi mieheni lapset ovat päässeet reissuun vielä äitinsä kanssa. Minun ex-mieheni ei vie lapsiani lomille, vaan laittaa lomarahansa elekroniikkaan ja omakotitaloonsa mikä on loputon rahareikä.
Tänä kesänä on se tilanne, että mulla on varaa viedä ulkomaille mieheni sekä omat lapseni. Mieheni ei saa lomarahoja koska vaihtoi juuri työpaikkaa mutta saa pitää vapaata matkan ajan.
Mieheni lapset eivät vielä tiedä tästä, mutta haloo nousee varmasti sekä heidän, että äitinsä puolelta ( lomailevat kyllä taas keskenään ulkomailla kesällä ).
Mutta tällaistä se välillä uusperheessä on, mä en aio jättää reissua väliin vain jotta heillä ei tule paha mieli, täytyy minunkin lasteni lomailla. Ja mieheni haluan mukaan, hän on loistava kuski ulkomailla sekä muutenkin hyvää matkaseuraa, tarvitsemme ja haluamme hänet mukaan.
Sellainen mies, joka on elatussopimusta tehdessään sopinut ex-vaimonsa kanssa, että elarien suuruus on x ja mamma kustantaa asiat x. Mikä siinä on vaikeaa käsittää? Pitäisikö mammalle maksaa edelleen isot elarit ja sen hoidettavaksi sovitut asiat päälle? Sekö risoo? Siksi kai poistit lainauksesta elarikohdan.
Kattaako ne elarit sen isänrakkaudenkin? Vai miksi isä pitää lapsiaan eriarvoisina yhteisiin lapsiinne nähden?
Olisi mukavampi vastailla, jos munkin kysymyksiin vastattaisiin. Kuitenkin joo, isänrakkautta on, eihän ne muuten saisi tulla meille ollenkaan. Onko sinusta outoa, että ne lapset, joita näkee päivittäin tuntuvat rakkaamilta kuin ne, joita näkee parina viikonloppuna kuussa?
Asiaa ei olisi voinut paremmin ilmaista: Millainen mies pitää lapsiaan eiarvoisina? Sellainen mies joka haluaa kostaa ex-vaimolle lasten kautta. Sellainen on säälittävä mies.
Täysin samaa miltä!!
Onko sinusta outoa, että ne lapset, joita näkee päivittäin tuntuvat rakkaamilta kuin ne, joita näkee parina viikonloppuna kuussa?
On, minusta se on erittäinkin outoa. Enkä varmasti ole ainut :)
Tähän haluaisin vastauksen, en ole saanut.
Vkl-lapset eivät ole ykkössijalla isälleen, eivät edes tasavertaisia yhteisten lastemme kanssa.
Perustelut olivat alempana. Mites ne minun kysymkseni?
Onko sinusta outoa, että ne lapset, joita näkee päivittäin tuntuvat rakkaamilta kuin ne, joita näkee parina viikonloppuna kuussa?
On, minusta se on erittäinkin outoa. Enkä varmasti ole ainut :)
Suuripa on sun ymmärrys ihmisistä.
Vastaatko nyt mun kysymyksiini?
Asiaa ei olisi voinut paremmin ilmaista: Millainen mies pitää lapsiaan eiarvoisina? Sellainen mies joka haluaa kostaa ex-vaimolle lasten kautta. Sellainen on säälittävä mies.
Täysin samaa miltä!!
Aika normaali mies, sanon taas minä. Missä haavemaassa te mammat asutte?
Mitkä kysymykset?
Ne jotka jätit lainaamatta omaan kysymkseesi tietenkin. Katso ketjua ylöspäin.
Täysin samaa miltä!!
niin ilo on nähdä, miten onnellista meidän elämäsit kuitenkin on. Ja meidän lasten. Niin minun kuin mieheni.
Tää "miehen lapset eivät ole tasavertaisia" tyyppi...Onneksi.
t. 2 "mun" lapsen ja 3 yhteisen lapsen uusperheen äiti
Meilläkin menee tajuttoman hyvin, kun näitä juttuja lueskelee:) Huh, mitä uusperheviritelmiä...
Täysin samaa miltä!!
niin ilo on nähdä, miten onnellista meidän elämäsit kuitenkin on. Ja meidän lasten. Niin minun kuin mieheni.
Te olette tietysti uusperhe, me emme ole. Vkl-lapset eivät tee meistä uusperhettä, koska eivät kuulu perheeseemme.
provo Tää "miehen lapset eivät ole tasavertaisia" tyyppi...Onneksi.
NIIN ON JOKU YLI-OPISTO HOMO VARMASTI JA MIEHENSÄ MYÖS ME AMMATTI KOULU DUUNARIT OLLAAN IHAN MUUTA KUIN TUOLLAISET ME EI MITÄÄN ELAREITA MAKSELLA TAI SOPIMUKSIA TEHDÄ EDES. :D :D :D
Täsmennätkö? Olisiko niiden pitänyt saada omat huoneet kuten tahtoivat sen sijaan, että meillä asuvat lapset saivat ne? Vai pitäisikö lähimamman hoidettavaksi sovitut asiat maksattaa miehellä vaikka tämä hoitaa oman osuutensa sopimuksesta eli elarit? Olisi kiva saada täsmennyksiä.
V: En osaa huonekysymykseen vastata, kun et ole missään kertonut onko viikonloppulapsilla yhteinen huone vai huonetta ollenkaan. Ja jos ette ole sopineet lähimamman maksavan tapaamisaikoina teillä tapahtuvia asioita, niin kyllä, miehesi tulee ne maksaa.
V: elarit ja lasten kulut tapaamisaikoina eivät liity mitenkään toisiinsa. Isän tulee ne maksaa jos ei ole ex-vaimon kanssa toisin sopinut. Säälittävää on jättää edellisen liiton lapset pois lomamatkoilta sillä perusteella, että "maksan jo äidillenne elarit".
Onpa kaameaa luettavaa.. Mitäs jos te eroaisitte ja miehesi & miehen uusi puoliso tekisi lapsille noin? Taidat olla hyvin ajanut nuo toimintamallit perheeseen? Nyt kun on yhteisiä lapsia, niin voit helpommin sanella asioista? Miten miehesi on noin idiootti, että hyväksyy sen, että hänen lapsensa eriarvoisessa asemassa. Tuosta ei seuraa muuta kuin katkeruutta isää kohtaan.