Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että mä vihaan tota pleikkaria!

Vierailija
11.04.2012 |

Äskön sain taas kerran taistella miehen kanssa asiasta. Tilanne meni näin. Isommat lapset halusivat pelata tietokoneella (viimeksi ovat pelaneet n.2kk sitten, joten sen heille soin)ja se tietysti kiinnosti 1vuotiasta, joka kiipesi koko ajan koneelle häiritsemään. Eli pikkuista oli pakko pitää sylissä ja koittaa saada viihdytettyä. Istuttiin nojatuoliin ja sanoin miehelle etten kyllä halua siinä samalla katsoa hänen pelaamistaan vaan pyysin saada telkkarin päälle, uutiset oli juuri alkamassa. Mies kiukustuu kun "hän ei koskaan saa pelata rauhassa" (eilenkin pelasi AINAKIN 5h!) ja alkaa taas kerran möykkäämään että pleikkari täytyy siirtää sitten takkahuoneeseen että hän saisi pelirauhan! Totesin että samalla mies voi muuttaa muualle jos kerran pelaaminen on tärkeämpää kuin perheen kanssa ajan viettäminen. Ja ennen kuin kukaan sanoo että mihellä on oikeus omaan aikaan työpäivän jälkeen, niin mies kyllä ehti töiden jälkeen syömään rauhassa, katsomaan puolen tunnin tv-sarjan boxilta ja istuipa vielä vessassakin puoli tuntia auto-ja urheilulehtien kanssa joten sitä omaa aikaa hänellä ehti olemaan jo paljon enemmän kuin minulla koko päivänä.

Tämä on siis vain pisara meressä, pleikkarit on aiheuttanut monet riidat. Eipä juuri muusta riidelläkään. Joku päivä mä vielä rutistan tuon pleikkarin paljain käsin palasiksi ja paiskaan ikkunasta...

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face it akkaset, pelit ovat tulleet jäädäkseen ja lisääntyvät jatkuvasti. Teidän fobia pelejä kohtaan on saman laista, kuin vanhempienne tai iso vanhempienne asenne tietokoneja ja uutta tekniikkaa kohtaan.

Valittamisen sijasta voisitte pelata ukkojenne kanssa, tai etsiä itsellenne ja lapsillenne sopivaa pelattavaa.

Ja kyllä... Lapset eivät yleensä ole isän näkökulmasta kovin mielekiintoisia ennen 7-8 vuotta, jolloin niiden kanssa voi jopa tehdä jotain.

että pitäisi sen takia ruveta itseään tyhmistämään? Että kun tyhmä hyppää kaivoon, pitää itse mennä perässä?

Vierailija
82/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitäisi kehitellä pleikkapeli, jossa opetellaan kohteliasta kanssakäyistä keskustelupalstalla?

Tai sitten sellainen peli, jossa opetellaan tunnistamaan ilmeinen trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Big Brotherkin on tullut jäädäkseen, mutta ei kai se tarkoita sitä että pitäisi sen takia ruveta itseään tyhmistämään? Että kun tyhmä hyppää kaivoon, pitää itse mennä perässä?

Jos videopelit ovat tyhmyyttää, niin sitten on hyvin äkkiä kaikki muukin kulttuuri. Tosin nettifoorumithan ovat täynnä näitä työjuhtia, joiden elämään ei viihde ja kulttuuri kuulu, kun on liian kiire tehdä töitä.

Vierailija
84/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Big Brotherkin on tullut jäädäkseen, mutta ei kai se tarkoita sitä että pitäisi sen takia ruveta itseään tyhmistämään? Että kun tyhmä hyppää kaivoon, pitää itse mennä perässä?

Jos videopelit ovat tyhmyyttää, niin sitten on hyvin äkkiä kaikki muukin kulttuuri. Tosin nettifoorumithan ovat täynnä näitä työjuhtia, joiden elämään ei viihde ja kulttuuri kuulu, kun on liian kiire tehdä töitä.

Ajanvietettä ne ehkä ovat, joo, mutta kulttuuria? Niin kuin esim. Vankileirien saaristo? (joka EI muuten ole toimintaelokuva).

Vierailija
85/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua niin hyvin. Samat ongelmat meillä. Lapsia säälin eniten. Onneksi alkoholi on kuitenkin pois kuvioista. Eli yksi riippuvuus vähemmän.

Äskön sain taas kerran taistella miehen kanssa asiasta. Tilanne meni näin. Isommat lapset halusivat pelata tietokoneella (viimeksi ovat pelaneet n.2kk sitten, joten sen heille soin)ja se tietysti kiinnosti 1vuotiasta, joka kiipesi koko ajan koneelle häiritsemään. Eli pikkuista oli pakko pitää sylissä ja koittaa saada viihdytettyä. Istuttiin nojatuoliin ja sanoin miehelle etten kyllä halua siinä samalla katsoa hänen pelaamistaan vaan pyysin saada telkkarin päälle, uutiset oli juuri alkamassa. Mies kiukustuu kun "hän ei koskaan saa pelata rauhassa" (eilenkin pelasi AINAKIN 5h!) ja alkaa taas kerran möykkäämään että pleikkari täytyy siirtää sitten takkahuoneeseen että hän saisi pelirauhan! Totesin että samalla mies voi muuttaa muualle jos kerran pelaaminen on tärkeämpää kuin perheen kanssa ajan viettäminen. Ja ennen kuin kukaan sanoo että mihellä on oikeus omaan aikaan työpäivän jälkeen, niin mies kyllä ehti töiden jälkeen syömään rauhassa, katsomaan puolen tunnin tv-sarjan boxilta ja istuipa vielä vessassakin puoli tuntia auto-ja urheilulehtien kanssa joten sitä omaa aikaa hänellä ehti olemaan jo paljon enemmän kuin minulla koko päivänä.

Tämä on siis vain pisara meressä, pleikkarit on aiheuttanut monet riidat. Eipä juuri muusta riidelläkään. Joku päivä mä vielä rutistan tuon pleikkarin paljain käsin palasiksi ja paiskaan ikkunasta...

Vierailija
86/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärräthän kun laitat sinun "tarinasi" ketjuun, jossa aloittajalla on oikeuskin olla tympiintynyt miehensä käytökseen, sinä syyllistät aloittajaa juuri pirttihirmuksi.

En ymmärrä, koska en syyllistä. Ellei nyt välttämättä halua loukkaantua kaikista kommenteista, jotka eivät sataprosenttisesti myötäile omia mielipiteitä ja näkemyksiä.

Vaikka tässä keskustelussa onkin nyt ollut muutama totaalikieltäjä (eikä heidänkään tosissaan olemisesta ole paljoa tietoa) niin vastatessasi ketjuun sinä vastaat myös aloittajalle. Lainaa jotakin näistä naisista, joille kritiikkisi oli osoitettu äläkä yleistä koko ketjuun tai koko sukupuoleen, kiitos.

Minä en ole yleistänyt koko ketjuun tai koko sukupuoleen. Kaikki ketjuun postatut viestit eivät myöskään ole suoraan ketjunaloittajalle osoitettuja - tämä on aika normaali käytäntö nettikeskusteluissa. Kritiikinkapula oli osoitettu heille, jotka se saa älähtämään. Sinä hieman vingahdit.

Minä olen itse aktiivinen pelaaja ja niin on puolisonikin, että nyt yritetään tarjota kapuloita taas vähän väärille koirille.

En todellakan usko, että olen ainoa, joka koki tekstisi naisia syyllistäväksi tuolla "Minä laitoin TUOLLAISEN naisen mäkeen". Niin minkälaisen? Kenelle tuo viesti oli osoitettu? Vai tarkoititko että joku tämän ketjun kirjoittajista oli TISMALLEEN samanlainen nainen kuin sinun exäsi ja tämä on jotenkin itsestäänselvä asia?

Lisäksi kritisoit koko ajan naisten kertomuksia kamalista peliriippuvaisista existään, eivätkö hekin saa kertoa tarinansa ja epäillä muidenkin miesten peliharrastusta kokemuksensa varjolla? Vai menikö se niin päin että vain sinä saat kuittailla naisille, jotka eivät tykkää miestensä pelaamisesta?

Vierailija
87/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Mies kiukustuu kun "hän ei koskaan saa pelata rauhassa" (eilenkin pelasi AINAKIN 5h!) ja alkaa taas kerran möykkäämään että pleikkari täytyy siirtää sitten takkahuoneeseen että hän saisi pelirauhan!...

Kyllä tuo vaikuttaa siltä, että ukollasi on ongelma, jos 5h päivässä on hänelle normaalia ja hän kiukustuu herkästi. Eikä lapsiperheessä edes voi olettaa, että saisi pelata rauhassa silloin kun kaikki ovat paikalla. Joten pelaamista pitäisi vähentää, jotta ei häiritsisi muita eikä haittaisi arjen askareita.

Jos pelaaminen aiheuttaa töiden laiminlyöntiä ja harmostumista silloin kun ei saa pelata, niin kyseessähän on riippuvuus.

Tässä on testi netinkäytöstä, mutta sehän toimii pelaamiseenkin. Ukkosi pitäisi testata.

http://www.paihdelinkki.fi/testaa/netinkaytto

Ei auta, vaikka heittäisit pleikkarin palasina ikkunasta ulos. Vika ei ole siinä laitteessa. Joillakin ihmisillä on herkempi taipumus tulla riippuvaiseksi.

Vierailija
88/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se testi sopisi av:nkin käyttäjille. :-)

Esim.

10. Kuinka usein pakenet elämänongelmien miettimisestä mukavampiin av-ajatuksiin (Internet-ajatuksiin)?

11. Kuinka usein huomaat odottelevasi, että taas pääsisit av:hen (nettiin)?

12. Kuinka usein pelkäät, että elämäsi ilman av:tä (Internetiä) olisi tylsää, tyhjää tai ilotonta?

Vierailija
89/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakan usko, että olen ainoa, joka koki tekstisi naisia syyllistäväksi tuolla "Minä laitoin TUOLLAISEN naisen mäkeen". Niin minkälaisen? Kenelle tuo viesti oli osoitettu?

Niin laitoin. Ja tämän kertominen loukkaa ketä ja miksi ihmeessä? Ja että minkälaisenko? Siinähän se lukee.

Vai tarkoititko että joku tämän ketjun kirjoittajista oli TISMALLEEN samanlainen nainen kuin sinun exäsi ja tämä on jotenkin itsestäänselvä asia?

Minä olen huomannut, että tässä ei nyt kumpikaan ymmärrä, mitä toinen tarkoittaa. Sinä kaivat viesteistäni piilomerkityksiä, teet niistä numeron, ja minä en ymmärrä, mistä sinä puhut.

Lisäksi kritisoit koko ajan naisten kertomuksia kamalista peliriippuvaisista existään, eivätkö hekin saa kertoa tarinansa ja epäillä muidenkin miesten peliharrastusta kokemuksensa varjolla?

Missä? Miten? Jos yhdellä on ollut peliriippuvainen poikaystävä ja tämä elää siinä harhaluulossa, että kaikki pelaajat ovat samanlaisia ja peleihin jää jokainen koukkuun, totta kai oikaisen. Jos tämä tulkitaan kritisoinniksi, jo nyt on.

Vai menikö se niin päin että vain sinä saat kuittailla naisille, jotka eivät tykkää miestensä pelaamisesta?

Mistä sinä tällaisen kiskaisit?

Vierailija
90/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisesti keskenkasvuisen, selkärangattoman luuseripoitsun kanssa. Toivottavasti siitä kasvaa joskus ihan oikea mies.

Vierailija
91/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"aikuiset" miehet, jotka pelaa pleikkaa on kyllä tosi noloja ja henkisesti aivan teinejä. Perheellisen, naimisissa olevan miehen pitää olla oikea MIES eikä mikään pelinörtti.

Mikäs pelle se siellä kirjoittaa? Ettei olisi nainen, joka katselee niinkin aikuismaisia juttuja kuin tv:n hömppäsarjoja tai vastaavia AIKUISTEN juttuja.

Sehän on niin, että aikuinen mies (tai nainen), joka ei pelaa - on se pelaaminen sitten lautapelaamista, urheilua tai vaikka tietokonepelaamista - on pikemminkin menettänyt kosketuksensa omaan itseensä. Hän on kadottanut sielustaan sen leikkisyyden ja uhrannut osan itsestään ympäristön määritelmille siitä miten "ihmisen kuuluu käyttäytyä". Kuunnellut siis turhakkeita, eli juuri niitä joihin sinäkin viestisi perusteella tunnut kuuluvan.

Ihminen tarvitsee omia harrastuksia. Pelaaminen on sellainen siinä missä futiksen peluu, autojen rassaaminen, pitsinnypläys tai niiden salkkarien aivoton tuijottaminen.

Pelatkaa enemmän, valittakaa vähemmän.

Nimim. Oma 6 päivää vanha vauvani oppii pitämään joystickia kädessään ennenkuin potkii palloa.

Vierailija
92/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypsänä, jos mieheni pelaisi 5h putkeen jotain peliä kotona! Onneksi häntä ei pelikoneet kiinnosta. Tallissa on kyllä autoa ruuvaamassa monta tuntia tai remontoi taloa monta tuntia, mutta ne onkin ihan hyödyllistä puuhaa. Pelaamiseen ei saisi kyllä käyttää liikaa aikaa, siitä tulee oikeasti kiukkuiseksi, ihan omista pojista on huomannut jos ovat liikaa saaneet pelata...

Voisitteko sopia että vain jonain tiettynä päivänä viikossa saisi pelata? Meinaan ei ole perheen kannalta hyvä että joka päivä mies on henkisesti poissa pelikoneen ääressä tuntikausia.

Ihan mielenkiinnosta, miten joku auton rassaaminen on "hyödyllistä" tavalla jolla pelaaminen ei ole? Eikö kummassakin mies toteuta itseään tekemällä asioita, jotka häntä viihdyttävät?

Pitäisikö miehen tv:n katselukin rajoittaa? Kyllähän siitä on perheelle haittaa jos hän katselee töllöä tuntikaupalla viikossa. Eihän siitä ole mitään _hyötyäkään_.

Vierailija
93/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yks 38v nainen, joka kaiholla muistelee parin vuoden takaista joulua jolloin meillä ei vielä ollut lasta. Vietettiin joulu kotona, miehen veli oli meillä. Pelattiin pleikkarilla Resident Eviliä. Mä olin AINA haukkunut kaikki pelit tietämättä niistä mitään, ajattelin että ne on kaikki jotain ampumisräiskyttelyä tai autolla kaahaamista. Resident Evil ja Silent Hill sai mut muuttamaan käsitystäni. Nehän on arvoituksien ratkaisua, reittien löytämistä, tavaroiden keräämistä.. Siis oikeesti koukuttavia ja mielenkiintosia! Oli tosi ihanaa vaan pelata kolmistaan, syötiin samalla joulutorttuja ja juotiin glögiä, ratkottiin vihjeitä ja kuljettiin niitä reittejä jne. Saatto mennä kuulkaa 6h putkeen!

No, nyt kun meillä on lapsi, olen oikeestaan onnellinen ettei meillä enää ole pleikkaria, koska en halua että mies pelailee kaiket yöt koska sitten se ei jaksais olla päivällä meidän kanssa. Lapsitilanne siis aivan eri, mutta älkää nyt suoralta kädeltä tuomitko kaikkia ihan heti!

P.s. en edelleenkään tykkää auto-, ampumis- tai urheilupeleistä.

Vierailija
94/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mennyt naimisiin henkisesti keskenkasvuisen, selkärangattoman luuseripoitsun kanssa. Toivottavasti siitä kasvaa joskus ihan oikea mies.

Kyllä näin on! Tuollainen luuseripoitsu pitää laittaa uudestaan armeijaan! Siellähän tehdään pojista MIEHISIÄ MIEHIÄ (tai ainakin kuulin niin)! Kyllä miehen pitää rassata autoa, tuijottaa jääkiekkoa, juoda kaljaa, kaivaa muniaan ja kertoa ÄIJÄporukassa rasvaisia tissivitsejä, että voi kutsua KUNNON MIEHEKSI!

Samanlailla me naisetkin pidämme huolen siitä, että olemme TOSINAISIA. Pysymme kiltisti hellan ääressä, pidämme aina seksikkäitä alusvaatteita ja synnytämme lapsia. Kyllä naisenkin pitää olla Nainen!

Vierailija
95/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, miten joku auton rassaaminen on "hyödyllistä" tavalla jolla pelaaminen ei ole? Eikö kummassakin mies toteuta itseään tekemällä asioita, jotka häntä viihdyttävät?

Pitäisikö miehen tv:n katselukin rajoittaa? Kyllähän siitä on perheelle haittaa jos hän katselee töllöä tuntikaupalla viikossa. Eihän siitä ole mitään _hyötyäkään_.

Auton rassaaminen on stereotypinen "miesten harrastus" ja miehet (eivät kaikki) ovat tehneet sitä ties kuinka monta vuosikymmentä. Siksi nainen, jolla on rajoittunut ja stereotypinen käsitys asioista, ei näe siinä mitään hälyyttävää, kun mies tärvää aikaa oikein miehisen harrastuksen parissa. Siinä on Mies Miesten hommissa, tuumaa hän.

Mutta sitten videopelit... Johan näitä on pelattu monta vuosikymmentä, mutta ennakkoluulot ja stereotypiat ovat sitkeässä. Rajoittunut, tynnyrissä kasvanut nainen ei ymmärrä, ja kun nainen ei ymmärrä, hän haluaa kieltää. Ajanhukkaa nuo videopelit, ihmisen pitää tehdä jotain hyödyllistä, hän lohkaisee ja kääntää televisiosta sisustuskanavan.

Vierailija
96/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies olemme neljäkymppisiä akateemisesti koulutettuja ja meillä on kaksi kouluikäistä lasta. Kaikki meidän perheessämme pelaavat. Lapset tosin ikäryhmälleen sopivia pelejä. Minä olen pelannut War of Warcraftia monta vuotta ja käytän useamman tunnin viikossa peliin, jota siis pelataan muiden pelaajien kanssa. Kaukaisimmat peliystäväni ovat Etelä-Afrikasta. Välillä minä ja mieheni pelaamme myös yhdessä jotain. Lapset ja kotihommat hoidetaan yhdessä, illat voidaan sitten jahdata pikselihirviöitä.

Pelaaminen on harrastus muiden mukana. Olisitte arvon rouvat tyytyväisiä että miehenne ovat edes kotona, eivätkä rellestä kapakoissa kaiken yötä. Menkää mukaan peliin niin ehkä oikeasti huomaatte, mistä pelaamisessa on kysymys.

Vierailija
97/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoittunut, tynnyrissä kasvanut nainen ei ymmärrä, ja kun nainen ei ymmärrä, hän haluaa kieltää.

niin nainen on tässä jotenkin rajoittunut ja tynnyrissä kasvanut, kun ei ymmärrä sitä?

Missä teitä idiootteja kasvaa (no joo, mä tiedän kyllä, siellä pleikkapelin ääressä).

Vierailija
98/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte arvon rouvat tyytyväisiä että miehenne ovat edes kotona, eivätkä rellestä kapakoissa kaiken yötä. Menkää mukaan peliin niin ehkä oikeasti huomaatte, mistä pelaamisessa on kysymys.

illassa muun perheen saadessa olla täysin omissa oloissaan ja vaimo hoitaa kaikki kotityöt ja lapset? Ja sitten vaimo jättäisikin ne kotihommat tekemättä ja lapset kaitsematta ja liittyisi miehen kanssa pelaamaan ja sitten olisi niin kivaa ja auvoista? Haloo, ootko jo pysyvästi liukunut sinne virtuaalipelimaailmaan?

Itse kyllä valitsisin mieluummin miehen joka vaikka menisi sinne baariin sen sijaan että olisi joku nössö siinä pelaamassa iltakaudet, olis ainakin poissa silmistä ärsyttämästä.

Vierailija
99/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni tuntuu vaihteeksi hiukan houkuttelevammalta, kiitos AV!

Pitkä lista miinuksia hänelläkin, mutta lasten peleillä tuntikausia päivässä pelaavaa miestä en jaksaisi katsella päivääkään. Emme myöskään katsele tv:ta.

Vierailija
100/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nainen on tässä jotenkin rajoittunut ja tynnyrissä kasvanut, kun ei ymmärrä sitä?

Missä teitä idiootteja kasvaa (no joo, mä tiedän kyllä, siellä pleikkapelin ääressä).

Arvon nainen, jos seuraisitte keskustelua hieman keskittyneemmin, niin huomaisitte, etten viitannut viestillä aloitusviestiin laisinkaan tai muutenkaan ottanut kantaa poikkeukselliseen tapaukseen, jossa ihminen pelaa häiritsevän paljon. Parempaa onnea (ja tarkkaavaisuutta) jatkossa!

PS. En ole täysin varma, kasvaako juuri PlayStation-pelien parissa poikkeuksellisen paljon idiootteja, mutta senhän tiedämme, että konsolipelit käyvät vuosi vuodelta yksinkertaisimmiksi, kun taas PC-puolelta löytyy enemmän haastaviakin pelejä. Keskiverto-PlayStation-pelaaja lienee silti fiksumpi kuin Vauva-foorumilla mouhoavat mammat.