Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että mä vihaan tota pleikkaria!

Vierailija
11.04.2012 |

Äskön sain taas kerran taistella miehen kanssa asiasta. Tilanne meni näin. Isommat lapset halusivat pelata tietokoneella (viimeksi ovat pelaneet n.2kk sitten, joten sen heille soin)ja se tietysti kiinnosti 1vuotiasta, joka kiipesi koko ajan koneelle häiritsemään. Eli pikkuista oli pakko pitää sylissä ja koittaa saada viihdytettyä. Istuttiin nojatuoliin ja sanoin miehelle etten kyllä halua siinä samalla katsoa hänen pelaamistaan vaan pyysin saada telkkarin päälle, uutiset oli juuri alkamassa. Mies kiukustuu kun "hän ei koskaan saa pelata rauhassa" (eilenkin pelasi AINAKIN 5h!) ja alkaa taas kerran möykkäämään että pleikkari täytyy siirtää sitten takkahuoneeseen että hän saisi pelirauhan! Totesin että samalla mies voi muuttaa muualle jos kerran pelaaminen on tärkeämpää kuin perheen kanssa ajan viettäminen. Ja ennen kuin kukaan sanoo että mihellä on oikeus omaan aikaan työpäivän jälkeen, niin mies kyllä ehti töiden jälkeen syömään rauhassa, katsomaan puolen tunnin tv-sarjan boxilta ja istuipa vielä vessassakin puoli tuntia auto-ja urheilulehtien kanssa joten sitä omaa aikaa hänellä ehti olemaan jo paljon enemmän kuin minulla koko päivänä.

Tämä on siis vain pisara meressä, pleikkarit on aiheuttanut monet riidat. Eipä juuri muusta riidelläkään. Joku päivä mä vielä rutistan tuon pleikkarin paljain käsin palasiksi ja paiskaan ikkunasta...

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki voivat pelata enemmän ilman ongelmia, mutta äskettäin (olikohan alkuviikosta?) oli julkistetttu joku tutkimustulos pelaamisesta, peliriippuvuudesta ja masennuksesta, jossa sanoma taisi olla että liika pelaaminen voi aiheuttaa masennusta ja ärtyneisyyttä... En vain lukenut sitä, mutta ainakaan liika häviäminen peleissä, esim. nettipokerissa (edes ilmaisessa), ei ole hyväksi.

Apina, peliriippuvuudella ei ole mitään tekemistä jonkun pleikkarin kanssa. Kuinka tyhmä sinä oikein olet? Peliriippuvuudella tarkoitetaan raha-automaatteja, veikkausta, ynnä muuta uhkapeliä, ei mitään viihdepelejä pleikalla ja tietsikalla. Olisi sinun se jumalauta pitänyt viimestään tuon nettipokerin kohdalla jo tajuta, mutta kaikille ei tuota järkeä ole samalla kauhalla jaettu...

Minun sukulaiseni on hoidossa ihan tietokonepeleillä aiheutetun peliriippuvuuden takia. Esimerkiksi WoW on sellainen, että et edes voi aloittaa pelamista kunnes olet kehitellyt hahmoa 100 tuntia. Exäni on myös exä juuri tuon pelin takia. Kun raidi kestää 7h ei sinä paljon perheen kanssa olla. Harmitonta viihdettä siis.

Vierailija
62/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin muutama vuosi sitten yhden typykän kiertoon. Tämä ei ymmärtänyt peliharrastusta laisinkaan ja vaati minua lopettamaan sen. Päätös oli helppo: Jos toinen on niin sivistymätön, ettei edes sitä vähää ymmärrä videopelien päälle, että alkaa kontrolloida minun elämääni, mielenkiinnon kohteitani sekä rakkaita harrastuksiani, etsikööt itselleen toisen, joka suostuu tossutettavaksi. Minä harrastan sitä mitä minä haluan, en sitä mitä toinen haluaa minun harrastavan. Minäkään en puuttunut hänenkään harrastuksiin, vaikken ymmärtänytkään kenkien ostelemiseen kätkeytyvää viehätystä. Nykyinen nainen on kypsempi, aikuisempi tapaus, sillä hänellä ei ole samanlaisia hupsuja käsityksiä aikuiselle sopivista harrastuksista. Kypsällä aikuisella ihmisellä ei ole sellaisia irrationaalisia pelkoja ja rajoitteita, että tiettyjä asioita ei saa harrastaa, mikäli haluaa olla oikea aikuinen. Minua ei sureta videopelejä pelaava viisikymppinen. Minua surettaa itseään kypsäksi ihmiseksi tituleeraava tapaus, joka kieltää itseltään asioita siinä pelossa, että joku luulisi häntä lapselliseksi. Kypsä aikuinen ei moisesta välitä, vaan harrastaa mitä haluaa. Kirjailija C.S. Lewis sen parhaiten sanoi: "When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed if I had been found doing so. Now that I am fifty I read them openly. When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up." M33

Näille pelifanaatikoille tuntuu olevan aina vaan yksi asia mielessä ja se on että PELAAMISTA EI SAA RAJOITTAA. Sillä ei ole mitään väliä mitä vahinkoa tuo pelaaminen muille aiheuttaa (esim. isällä ei ole aikaa lapsille). Tai jääkö kotityöt toisen harteille jne.

Ja tähänkin ketjuun on kirjoittanut useampi pelaamista harrastava joka itsekkin ymmärtää ajoittaa pelaamisen niin ettei siitä ole muille harmia. Mutta tarkoitan näitä fanaatikoita jotka vain huutavat oikeudesta pelata mutta eivät mitenkään kerro kuinka jatkuvan pelaamisen voi yhdistää perhe-elämään ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille pelifanaatikoille tuntuu olevan aina vaan yksi asia mielessä ja se on että PELAAMISTA EI SAA RAJOITTAA. Sillä ei ole mitään väliä mitä vahinkoa tuo pelaaminen muille aiheuttaa (esim. isällä ei ole aikaa lapsille). Tai jääkö kotityöt toisen harteille jne.

Ja tähänkin ketjuun on kirjoittanut useampi pelaamista harrastava joka itsekkin ymmärtää ajoittaa pelaamisen niin ettei siitä ole muille harmia. Mutta tarkoitan näitä fanaatikoita jotka vain huutavat oikeudesta pelata mutta eivät mitenkään kerro kuinka jatkuvan pelaamisen voi yhdistää perhe-elämään ym.

Homma ei toimi siten, että sinä keksit asioita päästäsi ja laitat sanoja suuhuni.

En tiedä, mistä kiskaisit tämän pelifanaatikkotittelin, sillä en ole kovinkaan esimerkillinen pelifanaatikko.

Minä olen aina seurustellessani rajoittanut pelaamista oma-aloitteisesti. Pelaan vain silloin, kun toinen 1) ei ole kotona 2)on nukkumassa 3) tai on keskittynyt itensiivisesti omiin puuhiinsa. Yhdessäolo tai kotityöt eivät kärsi pelaamisen takia. Lapselleni vaihdan vaipat ja ruokin tämän monta kertaa päivässä, käytän vaunulenkillä ja leikin tämän kanssa.

Järjestän aikaa itselleni siten, ettei pelaamiseni ole keneltäkään pois. Nykyisessä suhteessani en ole kertaakaan joutunut kuuntelemaan nurinaa pelaamisesta. Exältäkään pelaamiseni ei ollut millään tavalla pois. Nainen vain yksinkertaisesti halusi kieltää minulta sellaisen, jota hän ei ymmärtänyt ja joka ei ollut osa hänen elämäänsä. "Kun minä en tarvitse, niin ei sitten muutkaan" oli neitosen itsekäs logiikka.

Että sellainen pelifanaatikko.

Vierailija
64/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muija siitä tykkää, lähtekööt lätkimään.

Vierailija
65/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypsänä, jos mieheni pelaisi 5h putkeen jotain peliä kotona! Onneksi häntä ei pelikoneet kiinnosta. Tallissa on kyllä autoa ruuvaamassa monta tuntia tai remontoi taloa monta tuntia, mutta ne onkin ihan hyödyllistä puuhaa. Pelaamiseen ei saisi kyllä käyttää liikaa aikaa, siitä tulee oikeasti kiukkuiseksi, ihan omista pojista on huomannut jos ovat liikaa saaneet pelata...

Voisitteko sopia että vain jonain tiettynä päivänä viikossa saisi pelata? Meinaan ei ole perheen kannalta hyvä että joka päivä mies on henkisesti poissa pelikoneen ääressä tuntikausia.

Vierailija
66/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kirjoittaja tarkoitti varmaan tätä uutista:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/nettiriippuvuus-voi-johtaa-masennukse…

Vierailija
67/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten meuhkaat? Ap sanoi että mies pelaa 5h illassa. Kyse oli siis siitä. Johan se on riippuvuutta. Ja ukko ei varmaan hoida lapsia jos illassa menee noin paljon aikaa peleihin. Ja onhan se perheen jäsenille kauhee kun pitää toisen raivoamista kuunnella.

Mulla vastaavanlainen mies ja tiedän mitä se on.

Minä olen suhteessa sillä asenteella että toista en voi muuttaa, vain itseäni voin. Ja jos mies on mielummin koneella entä minun ja lasten kanssa. Niin sitten hän on.

Olen hommannut niitä miehen malleja lapsille muualta.:)

Harmi vain että lapset saa kotoa "vääränlaisen" kuvan perhe elämästä. Mut eihän tämä elämä kellään niin täydellistä ole. Kellä on alkoriippuvuutta, kellä jotain muuta. Kaikilla omat huolensa.

Sinä kuitenkin tunnut hallitsevan pelaamisen ja pystyt tekemään muutakin.

Miksi sit mesoat täällä ja puolustelet?

Homma ei toimi siten, että sinä keksit asioita päästäsi ja laitat sanoja suuhuni.

En tiedä, mistä kiskaisit tämän pelifanaatikkotittelin, sillä en ole kovinkaan esimerkillinen pelifanaatikko.

Minä olen aina seurustellessani rajoittanut pelaamista oma-aloitteisesti. Pelaan vain silloin, kun toinen 1) ei ole kotona 2)on nukkumassa 3) tai on keskittynyt itensiivisesti omiin puuhiinsa. Yhdessäolo tai kotityöt eivät kärsi pelaamisen takia. Lapselleni vaihdan vaipat ja ruokin tämän monta kertaa päivässä, käytän vaunulenkillä ja leikin tämän kanssa.

Järjestän aikaa itselleni siten, ettei pelaamiseni ole keneltäkään pois. Nykyisessä suhteessani en ole kertaakaan joutunut kuuntelemaan nurinaa pelaamisesta. Exältäkään pelaamiseni ei ollut millään tavalla pois. Nainen vain yksinkertaisesti halusi kieltää minulta sellaisen, jota hän ei ymmärtänyt ja joka ei ollut osa hänen elämäänsä. "Kun minä en tarvitse, niin ei sitten muutkaan" oli neitosen itsekäs logiikka.

Vierailija
68/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten meuhkaat? Ap sanoi että mies pelaa 5h illassa. Kyse oli siis siitä. Johan se on riippuvuutta. Ja ukko ei varmaan hoida lapsia jos illassa menee noin paljon aikaa peleihin. Ja onhan se perheen jäsenille kauhee kun pitää toisen raivoamista kuunnella.

Mitä sinä itse meuhkaat jollekin, jolla ei ole peliriippuutta? Olisit lainannut ap:n viestin, jos haluat puhua pelifanaatikoista!

Minulla exä meuhkasi siitä, kun pelasin sulkapalloa yhtenä päivänä viikossa klo 16-17 töiden jälkeen ja tulin sen jälkeen kotiin niinkin myöhään kuin puoli kuudelta... että se liikunta olisi pois meidän yhteisestä ajasta...

Pelaaminen on ihan järkevä harrastus kohtuudella. Jos alkaa olla ärtynyt, kun ei pääse pelaamaan tai joutuu lopettamaan tai pitämään taukoa, niin sitten on ajattelemisen aihetta...

Vierailija
69/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanpa uusiksi.

Mulla vastaavanlainen mies ja tiedän mitä se on.

Minä olen suhteessa sillä asenteella että toista en voi muuttaa, vain itseäni voin. Ja jos mies on mielummin koneella entä minun ja lasten kanssa. Niin sitten hän on.

Olen hommannut niitä miehen malleja lapsille muualta.:)

Harmi vain että lapset saa kotoa "vääränlaisen" kuvan perhe elämästä. Mut eihän tämä elämä kellään niin täydellistä ole. Kellä on alkoriippuvuutta, kellä jotain muuta. Kaikilla omat huolensa.

Sinä kuitenkin tunnut hallitsevan pelaamisen ja pystyt tekemään muutakin.

Miksi sit mesoat täällä ja puolustelet?

Vierailija
70/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille pelifanaatikoille tuntuu olevan aina vaan yksi asia mielessä ja se on että PELAAMISTA EI SAA RAJOITTAA. Sillä ei ole mitään väliä mitä vahinkoa tuo pelaaminen muille aiheuttaa (esim. isällä ei ole aikaa lapsille). Tai jääkö kotityöt toisen harteille jne. Ja tähänkin ketjuun on kirjoittanut useampi pelaamista harrastava joka itsekkin ymmärtää ajoittaa pelaamisen niin ettei siitä ole muille harmia. Mutta tarkoitan näitä fanaatikoita jotka vain huutavat oikeudesta pelata mutta eivät mitenkään kerro kuinka jatkuvan pelaamisen voi yhdistää perhe-elämään ym.

Homma ei toimi siten, että sinä keksit asioita päästäsi ja laitat sanoja suuhuni. En tiedä, mistä kiskaisit tämän pelifanaatikkotittelin, sillä en ole kovinkaan esimerkillinen pelifanaatikko. Minä olen aina seurustellessani rajoittanut pelaamista oma-aloitteisesti. Pelaan vain silloin, kun toinen 1) ei ole kotona 2)on nukkumassa 3) tai on keskittynyt itensiivisesti omiin puuhiinsa. Yhdessäolo tai kotityöt eivät kärsi pelaamisen takia. Lapselleni vaihdan vaipat ja ruokin tämän monta kertaa päivässä, käytän vaunulenkillä ja leikin tämän kanssa. Järjestän aikaa itselleni siten, ettei pelaamiseni ole keneltäkään pois. Nykyisessä suhteessani en ole kertaakaan joutunut kuuntelemaan nurinaa pelaamisesta. Exältäkään pelaamiseni ei ollut millään tavalla pois. Nainen vain yksinkertaisesti halusi kieltää minulta sellaisen, jota hän ei ymmärtänyt ja joka ei ollut osa hänen elämäänsä. "Kun minä en tarvitse, niin ei sitten muutkaan" oli neitosen itsekäs logiikka. Että sellainen pelifanaatikko.

Kun olet nukkunut yöllä 3-4 tuntia pelaamisen takia, jaksatko olla rauhallinen ja iloinen kun seurustelet lapsen kanssa, et nuku päiväunia klo 17-20 illalla? Exäni selitti myös että ei se ole keneltäkään pois. Kyllä se oli. jatkuva liian vähän nukkuminen aiheutti ärtymystä lapsiin ja heidän kavereihin, illalla taasen en saanut seuraa kun piti palkita kotitöistä itsensä pelaamalla. Minä puhun kahden aikuisen tasavertaisesta suhteesta jossa kummallakaan ei ole oikeutta olla pois henkisesti tai fyysisesti 20-30 tuntia viikossa. Puhuin asiasta kolme vuotta mutta parannusta ei tapahtunut joten erosimme.

Vierailija
71/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi häntä ei pelikoneet kiinnosta. Tallissa on kyllä autoa ruuvaamassa monta tuntia tai remontoi taloa monta tuntia, mutta ne onkin ihan hyödyllistä puuhaa.

Hirveää se olisikin, jos ihminen joskus rentoutuisi ja tekisi jotain "tyhjänpäiväistä".

Pelaamiseen ei saisi kyllä käyttää liikaa aikaa, siitä tulee oikeasti kiukkuiseksi, ihan omista pojista on huomannut jos ovat liikaa saaneet pelata...

Kannattaa varmasti tutkia tarkemmin, mikä muu on myös vialla, jos pelaaminen tekee kiukkuiseksi. Minuun sillä on päinvastainen reaktio, sillä se rentouttaa. Niinhän sen pitäisikin.

Vierailija
72/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pelaamistä lähdetään vastustamaan, niin yksi aika yleinen vasta-argumentti on se, että siitä ei ole hyötyä kenellekään. Pelaamisesta on paljonkin hyötyä, mutta sivuutetaan nyt ne seikat ja leikitään, ettei ole. Samalla logiikalla elokuvat, oopperaesitykset, fiktiivinen kirjallisuus, TV-sarjat ja moni muukin asia on ajanhukkaa, sillä niistä ei mitään hyötyä kenellekään. Miksi sitten on niin paheksuttavaa, kun ihminen haluaa virikkeitä, haluaa rentoutua, nauttia tarinoista ja uppoutua toiseen maailmaan. Nyt ei puhuta mistään 24/7-addiktiosta, vaan normaalista harrastuksesta, joka pysyy kontrollissa.

Minun on vaikea uskoa, että ko. argumentin käyttäjien oma elämä koostuu pelkästään työnteosta, opiskelusta ja "kaikesta hyödyllisestä" eikä vahingossakaan katsota sitä tyhjänpäiväistä sisustusohjelmaa tai Salkkareita tyhmyyslaatikosta.

Vierailija
73/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laitat sinun "tarinasi" ketjuun, jossa aloittajalla on oikeuskin olla tympiintynyt miehensä käytökseen, sinä syyllistät aloittajaa juuri pirttihirmuksi.

Vaikka tässä keskustelussa onkin nyt ollut muutama totaalikieltäjä (eikä heidänkään tosissaan olemisesta ole paljoa tietoa) niin vastatessasi ketjuun sinä vastaat myös aloittajalle. Lainaa jotakin näistä naisista, joille kritiikkisi oli osoitettu äläkä yleistä koko ketjuun tai koko sukupuoleen, kiitos.

Vierailija
74/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet nukkunut yöllä 3-4 tuntia pelaamisen takia, jaksatko olla rauhallinen ja iloinen kun seurustelet lapsen kanssa, et nuku päiväunia klo 17-20 illalla?

Minä en nuku 3-4 tuntia yössä, minä nukun 5-6 tuntia. Se on riittänyt minulle mainiosti, sillä se on minun unentarpeeni, enkä nuku päiväunia, koska ei väsytä. Täten olen myös energinen ja jaksan leikkiä lapsen kanssa positiivisella mielellä.

Exäni selitti myös että ei se ole keneltäkään pois. Kyllä se oli. jatkuva liian vähän nukkuminen aiheutti ärtymystä lapsiin ja heidän kavereihin, illalla taasen en saanut seuraa kun piti palkita kotitöistä itsensä pelaamalla. Minä puhun kahden aikuisen tasavertaisesta suhteesta jossa kummallakaan ei ole oikeutta olla pois henkisesti tai fyysisesti 20-30 tuntia viikossa. Puhuin asiasta kolme vuotta mutta parannusta ei tapahtunut joten erosimme.

Ikävää, mutta tämä ei päde eikä liity minuun millään tavalla.

Jos exäsi on ollut enemmän tai vähemmän holtiton ja olet tästä katkera, älä oleta, että kaikki, joilla on samat harratukset kuin exälläsi, on myös samat paheet ja ongelmat.

Vierailija
75/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärräthän kun laitat sinun "tarinasi" ketjuun, jossa aloittajalla on oikeuskin olla tympiintynyt miehensä käytökseen, sinä syyllistät aloittajaa juuri pirttihirmuksi.

En ymmärrä, koska en syyllistä. Ellei nyt välttämättä halua loukkaantua kaikista kommenteista, jotka eivät sataprosenttisesti myötäile omia mielipiteitä ja näkemyksiä.

Vaikka tässä keskustelussa onkin nyt ollut muutama totaalikieltäjä (eikä heidänkään tosissaan olemisesta ole paljoa tietoa) niin vastatessasi ketjuun sinä vastaat myös aloittajalle. Lainaa jotakin näistä naisista, joille kritiikkisi oli osoitettu äläkä yleistä koko ketjuun tai koko sukupuoleen, kiitos.

Minä en ole yleistänyt koko ketjuun tai koko sukupuoleen. Kaikki ketjuun postatut viestit eivät myöskään ole suoraan ketjunaloittajalle osoitettuja - tämä on aika normaali käytäntö nettikeskusteluissa. Kritiikinkapula oli osoitettu heille, jotka se saa älähtämään. Sinä hieman vingahdit.

Vierailija
76/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse onkin siitä että 5h putkeen usein pelaamista tai vaikka niitä salkkareita on pois muusta. Eli jos perheellisellä olisi kuitenkin muitakin hommia, jotka kaatuvat sitten sen toisen niskaan (kotityöt, lasten harrastukset, ulkoilu, you name it). Eli riippuu siitä kuinka kauan sitä pelaamista tmv. harrastaa päivittäin. Meillä ainakin pitäisi saada aika riittämään illassa ruoanlaittoon, muihin kotitöihin, lasten kanssa olemiseen ja ihan yhdessä olemiseenkin. Ja toisin kuin moneen muuhun harrasteeseen, pelaamiseen jää "koukkuun" kun pitää päästä aina seuraavalle tasolle. Siten sitä harrastetaan usein pitkiä aikoja putkeen. Yöunien kustannuksellakin, muiden perheenjäsenten kustannuksellakin. Ja kun peliputkea yrittää keskeyttää, tulee se ärtynyt vastaus pelaajalta ei mitenkään rentoutunut ja tyytyväinen eikä ilahtunut vastaus, toisin kuin joku täällä väitti...

Kun pelaamistä lähdetään vastustamaan, niin yksi aika yleinen vasta-argumentti on se, että siitä ei ole hyötyä kenellekään. Pelaamisesta on paljonkin hyötyä, mutta sivuutetaan nyt ne seikat ja leikitään, ettei ole. Samalla logiikalla elokuvat, oopperaesitykset, fiktiivinen kirjallisuus, TV-sarjat ja moni muukin asia on ajanhukkaa, sillä niistä ei mitään hyötyä kenellekään. Miksi sitten on niin paheksuttavaa, kun ihminen haluaa virikkeitä, haluaa rentoutua, nauttia tarinoista ja uppoutua toiseen maailmaan. Nyt ei puhuta mistään 24/7-addiktiosta, vaan normaalista harrastuksesta, joka pysyy kontrollissa. Minun on vaikea uskoa, että ko. argumentin käyttäjien oma elämä koostuu pelkästään työnteosta, opiskelusta ja "kaikesta hyödyllisestä" eikä vahingossakaan katsota sitä tyhjänpäiväistä sisustusohjelmaa tai Salkkareita tyhmyyslaatikosta.

Vierailija
77/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Apina, peliriippuvuudella ei ole mitään tekemistä jonkun pleikkarin kanssa. Kuinka tyhmä sinä oikein olet? Peliriippuvuudella tarkoitetaan raha-automaatteja, veikkausta, ynnä muuta uhkapeliä, ei mitään viihdepelejä pleikalla ja tietsikalla. Olisi sinun se jumalauta pitänyt viimestään tuon nettipokerin kohdalla jo tajuta, mutta kaikille ei tuota järkeä ole samalla kauhalla jaettu...

[/quote]

nettipalstalla. Käytöstapoja ei ainakaan ole kotonaan oppinut. Ehkä pitäisi kehitellä pleikkapeli, jossa opetellaan kohteliasta kanssakäyistä keskustelupalstalla?

Vierailija
78/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heivaisin moisen nartun kaatopaikalle kanssa, vetoaisin siihen ettei moinen kontrollifriikki lehmä kenellekään olisi iloa kuitenkaan tuonut.

Oma miehesi saatta toki olla hivenen kärsivällisempiä, ehkä hän rupeaa vaan ryyppäämään ja katsomaan pornoa sen ajan sijaan mitä se ennen sai pelien parissa viettää.

Herrasmies ei kutsu ikinä naisia nartuksi tai lehmäksi, mutta ehkä sä oletkin maalta kotoisin ja tottunut seurustelemaan enemmän koirien ja lehmien kanssa siellä kotinavetassa?

Vierailija
79/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan jos mies pelaa ajallisesti saman ajan = peliriippuvuus :D. Whaaaat..?

Vierailija
80/119 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisin kuin moneen muuhun harrasteeseen, pelaamiseen jää "koukkuun" kun pitää päästä aina seuraavalle tasolle. Siten sitä harrastetaan usein pitkiä aikoja putkeen. Yöunien kustannuksellakin, muiden perheenjäsenten kustannuksellakin. Ja kun peliputkea yrittää keskeyttää, tulee se ärtynyt vastaus pelaajalta ei mitenkään rentoutunut ja tyytyväinen eikä ilahtunut vastaus, toisin kuin joku täällä väitti...

Teet nyt sen virheen, että puhut omakohtaisista kokemuksistasi yleispätevinä faktoina ja yleistät. Joku sinun läheisesi ei osaa lopettaa pelaamista ajoissa, addiktoituu, ärtyy pelin parissa ja tiuskii takaisin, kun pyydät lopettamaan. Ja nyt laitat kaikki pelaajat tähän lokerikkoon.