Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitko naimisissa kun sait ekan lapsesi?

Vierailija
11.04.2012 |

Yritän avomieheni kanssa lasta, asumme omassa talossa ja olemme kihloissa. Menisimme naimisiin jos siihen olisi varaa, haluamme isot häät. Mietin vaan, että olisi hyvä olla naimisissa, kun lapsi syntyy.. Ei tarvitsisi tehdä kiusallisia isyydentunnustuksia ja olisi yhteinen sukunimi. Luovunko isoista häistä ja menen naimisiin pienimuotoisesti? Maistraatissa ja hienon ravintolan kautta kotiin...

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinä menisin naimisiin vähän pienimuotoisemmin.

Vierailija
22/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun teillä on lapsi, niin on aivan selvää, että sitä rahaa on todella paljon enemmän ja aikaa myös ja mahdollisuus viettää ihanan romanttinen häämatka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinä menisin naimisiin vähän pienimuotoisemmin.

Vierailija
24/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme olleet naimisissa kun eka lapsemme syntyi, eikä oltu kun toka lapsemme syntyi, eikä olla vieläkään. Eikä mennä.

Yhdessä ollaan oltu yli 25 vuotta, lapset tehty, omakotitalo ja muut tavalliset hankittu, mutta naimisiin ei olla menty.

Ja nimenomaan sen takia, että minä en halua.

Ja ihan noin sivumennen: isyydentunnustus-tilaisuus ei ole mikään kiusallinen. Nimet paperiin ja se on siinä.

Vierailija
25/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo oli hyvä pointti ettei sit kunnolliselle häämatkallekkaan pääse kun on lapsi!

menkää maitraatissa naimisiin, sit ravintolaan läheisten ja sit jonnekki romanttiselle matkalle heti seuraavana päivänä! :)

Vierailija
26/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole vieläkään enkä ole aikeissa mennäkään.

Kaksi lasta. Yhdessä 6v.

Vierailija
27/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ekaa on tehty avioliiton ulkopuolella ja loput lapset avioliitossa.

Vierailija
28/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä oikeastaan haluat ja mitä naimisiinmeno sinulle ja miehellesi merkitsee? Isoja kalliita juhlia?"

Ei todellakaan naimisiin meno merkitse isoja juhlia! Rakastamme toisiamme ja haluaisimme naimisiin, mutta koska aiomme mennä elämämme aikana ainoastaan yhden kerran naimisiin, haluaisimme kunnon häät. Kaunis puku ja sormukset ja hääpaikka.

-ap

Vierailija
29/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mennessämme naimisiin. Vaikka itse pitikin juhlia selvin päin, oli ratkaisu hyvä näin, sillä kun lapsi sitten syntyi, oli kiva, kun kaikissa papereissa luki "avioliitossa syntynyt". Tuntui jotenkin kunnollisemmalta :P

Vierailija
30/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää pienet häät ja juhlistakaa isosti, jos ootte kymmenen vuoden päästä vielä varmoja.

Vierailija
31/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes kihloissa. Nyt ollaan naimisissa ja lapsiakin on jo kolme. Yhteisiä vuosia takana kakskymmentä!

Vierailija
32/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika lokakuussa, eikä olla menossa naimisiin ennen sitä... Alustavasti olemme puhuneet, että naimisiin mennään (jos mennään) sitten, kun lapsi on sen verran iso, että hänkin voi osallistua ja tajuaa jotain juhlista. Ei mulla ole mitään tarvetta mennä naimisiin siksi, että saamme lapsen. Haluan mennä naimisiin sitten, kun siltä tuntuu ja ollaan oikeasti jo vakiinnuttu ja kaikki on paikallaan, emme ole vielä olleet kovin kauaa yhdessä vaikka lapsi onkin tuloillaan.

Vierailija
33/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri samoista syistä, ei haluttu isyyden tunnustuksia, haluttiin olla vakiinnuttaa parisuhde avioliitolla eikä haluttu avioliiton ulkopuolista lasta.

naimisiin mentiin maistraatissa ja juhlat juhlittiin sitten myöhemmin kirkossa ja hääpaikalla kun lapsi oli syntynyt. Nyt miettiin että varsinainen häämatka kahdestaan tehdään 10 vuotishääpäivänä joka on kahden vuoden kuluttua.

Tapoja on monia, mielestäni se että olen päättänyt tehdä miehen kanssa lapsen on paljon vakavampi sitoumus kuin naimisiinmeno. Eli jos on valmis lapseen niin pitäisi olla valmis myös avioliittoon.

Jokainen tyylillään mutta kyllä minä haluan olla sitoutunut mieheen joka tavalla kun lapsiakin on, myäs sillä avioliitolla.

Vierailija
34/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos varsinainen hääjuhla pidettäisiin myöhemmin, sitten kun siihen on varaa. Mitenhän se eroaisi sitten ns. normaaleista häistä, kun kerran vihkiminen on jo tehty aiemmin. Voi kai sitä silti olla hääpuvut ja muut? Ei vaan ole sitä vihkimistä..

-ap

Vierailija
35/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin oltu jo yli 2 v kun lapsi syntyi. Mä en olisi koskaan suostunut lapsia yrittämäänkään, jos ei oltaisi oltu naimissa, olen sillä tavalla vanhanaikainen. Muut saa tehdä mitä lystää, mutta mä en äpäriä maailmaan saata.

Vierailija
36/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirkossakin voi vihityttää itsensä. Eikä maksa mitään. Ne on ne bileet kun maksaa...

Vierailija
37/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä voi olla häpuvut ja kaikki muu härpäke mitä häiden ympärille rakennetaan. Vihkikaava on vain toisenlainen, meillä sanottiin jotenkin näin että siunaan tämän liiton jossa olette...

Ihan pappi oli ja kaikki. Sanottiin Jumalan edessä tahdon.

Vierailija
38/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä oikeastaan haluat ja mitä naimisiinmeno sinulle ja miehellesi merkitsee? Isoja kalliita juhlia?" Ei todellakaan naimisiin meno merkitse isoja juhlia! Rakastamme toisiamme ja haluaisimme naimisiin, mutta koska aiomme mennä elämämme aikana ainoastaan yhden kerran naimisiin, haluaisimme kunnon häät. Kaunis puku ja sormukset ja hääpaikka. -ap

Jos näin, säästätte täysillä kunnon juhlia varten. Jos lapsi on tärkeää jo nyt, keskitytte lapsen hankkimiseen ja pidätte häät myöhemmin. Lapsen tai lasten syntymän jälkeen saattaa kyllä tulla niin paljon muita rahamenoja, että hääkassa tyhjenee tai ne muut tuntuvat silloin tärkeämmiltä.

Vierailija
39/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mentiin naimisiin, ja häissä kerrottiin myös tulevasta perheenlisäyksestä. Hääpäivä oli lyöty lukkoon jo ennen kun olin raskaana, mutta osui hyvin tämäkin yksiin. Meillä oli pienet häät vanhempiemme kesäasunnolla jonne pappi tuli meidät vihkimään koska ei haluttu maistraattia. Kannattaa kysyä teidän kirkkoherranvirastosta tekevätkö papit myös keikkaa, itse ainakin tykkäsin kun ei ollut ihan niin "kylmä" toimitus. Papille ostimme lahjakorin ja kirkolle annoimme lahjoituksen kun ei mitään maksua erikseen pyydetty.

Vierailija
40/57 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme mieheni kanssa naimisiin raskaana ollessani. Pidimme pienet juhlat vain omille lapsuudenperheillemme.

Isommat juhlat pidimme sitten vuoden päästä, kun poikamme oli reilut 7kk. Molemmat juhlat olivat aivan ihanat. Ensimmäiset herkät ja intiimit (henkikirjoittajakaverini vihki) ja toiset rennot ja hauskat (tällöin otimme papin siunauksen ja vaihdoimme sormukset).

Lainsäädäntä on suunniteltu niin, että perheiden on yksinkertaisesti järkevintä olla naimisissa. Avioliitto vaikuttaa suotuisasti mm. leskeneläkkeen saamiseen, perintöihin, lahjoihin, isyyden tunnustamiseen ja kaikenlaiseen byrokratiaan. Etenkin, jos kaikki ei mene niin kuin toivoisi, avioliitosta on hyötyä esim. toinen puolisoista kuolee. Toki naimisiin mennessä kannattaa hoitaa myös avioehto kuntoon ja tarvittaessa myös testamentti.

Nim. Juristi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi