Keratosis pilaris - Mikä avuksi?
Te, joilla on keratosis pilaris, mikä on auttanut siihen?
Mulla on käytössä farmaseutin suosittelema rasva (se nainen oli jotenkin todella vaivaantunut, en tiedä onko hän vain huono asiakaspalvelija vai eikö hän tiennyt koko vaivasta mitään) jossa on jotain 5% ureaa (en muista nyt merkiä), mutta tuntuu että olisi sama jos sivelisin esim. voita sen sijaan. Vaiva on siis vain laajentunut eikä näppylät ole hävinneet mihinkään. =/
Onko esim. noista Louis Widmerin voiteista mihinkään? Kun ilmeisesti karbamid/urea voide on ainoa apu tähän.
En tiedä sitten että onko laihduttaminen laukaissut tuon pahemmaksi, mutta vaiva on sen verran inhottava että mulla pitää olla pitkät hihat paidoissa kun näyttää sille että kädet olisivat täynnä isoja finnejä.
Kommentit (104)
KP4evö kirjoitti:
Ollut varhaisteinistä asti, ainut joka vähän edes auttaa, on jonkinlainen shea butter kuorintamöhnä. Lähinnä ihoa tasoittavasti. Vuosikymmenten jälkeen oikea käsivarsi on myös aika arpinen (eihän se kutia tai mitään, mutta tunnun jostain syystä raapivan sitä. Jos esim. juhliin on hihaton mekko, niin suosiolla levitän vain meikkivoidetta päälle, niin ei kukaan kysele tyhmiä.
Ja ei, viljaton ruokavalio ei myöskään ole koskaan vaikuttanut yhtään mitään. Joillakin se vain on nuoruuden vaiva joka katoaa aikuisena. Meillä toisilla ei näemmä silloinkaan.
Ruokavaliota pitää noudattaa 2-3kk, että edellinen moska on poistunut kehostasi. Se ei ole mikään huumelääke, niinkuin ne mitä lääkärissä määrätään. Mutta terveeksi tulee
Vierailija kirjoitti:
Haha mitä vastauksia, muka synnynnäinen ominaisuus 😂. Kotimaiset viljat pois niin se on siinä. Kauraa voi syödä.
Mä olin ison laihdutuksen takia aikoinaan ketogeenisellä ja viljattomalla pari vuotta, ei lähtenyt keratosis pilaris mihinkään. Mutta eipä se kyllä mua haittaakaan mitenkään.
Ihotautilääkäri jolla kävin muusta syystä, muuten mainitsi, että kp-ihon omaavat usein pysyvät iholtaan nuorekkaampina pidempään. Siinähän on kyse keratiinin liikatuotosta, ja ikääntyessä se vähenee ja aiheuttaa näkyviä ikääntymismuutoksia. Mutta jos oma iho tuottaa sitä liikaakin, ei näitä muutoksia tule yhtä aikaisin kuin muilla.
Lääketeollisuus on perustettu ruokateollisuuden kaveriksi - sen mikä ruokateollisuus tuhoaa, lääketeollisuus laastaroi
Keho parantaa itse itsensä, kun ei syötä siihen myrkkyjä. Gluteeni on myrkky, sokeri ylläpitää haitallisia sienikasvustoja, syöpää, jne. Estrogeeni ym. steroidit aiheuttavat syöpää
Syökää luomua, kohtuudella, peskää ruoka hyvin, eikä mitään teollisia siemenöljyjä, vehnää, ym.