Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keratosis pilaris - Mikä avuksi?

Vierailija
16.08.2013 |

Te, joilla on keratosis pilaris, mikä on auttanut siihen?
Mulla on käytössä farmaseutin suosittelema rasva (se nainen oli jotenkin todella vaivaantunut, en tiedä onko hän vain huono asiakaspalvelija vai eikö hän tiennyt koko vaivasta mitään) jossa on jotain 5% ureaa (en muista nyt merkiä), mutta tuntuu että olisi sama jos sivelisin esim. voita sen sijaan. Vaiva on siis vain laajentunut eikä näppylät ole hävinneet mihinkään. =/

Onko esim. noista Louis Widmerin voiteista mihinkään? Kun ilmeisesti karbamid/urea voide on ainoa apu tähän. 

En tiedä sitten että onko laihduttaminen laukaissut tuon pahemmaksi, mutta vaiva on sen verran inhottava että mulla pitää olla pitkät hihat paidoissa kun näyttää sille että kädet olisivat täynnä isoja finnejä. 

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urea voide apteekista on auttanut itseäni.

Vierailija
22/104 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Health Avenue sivuilla (englanninkielinen) oli monia helpottavia keinoja! Esim. Ruokasooda-,oliiviöljy-,maito-mixauksia.
Ruokasoodaa pari ruokalusikkaa sekoitettuna hiveneen vettä, anna vaikuttaa ja huuhtele pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia tän kanssa taistelleena vastaukseni on: ei mikään. Kyllä ärsyttää.

Vierailija
24/104 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut vauvan melkein katoamaan! Kuorin joka päivä suihkun yhteydessä käsivarret, en käytä saippuaa. Suihkusta tullessa rasvaa kostealle iholle. Pari kertaa viikossa kuivakuppausta, toimii. Minulla on myös akne, ja laitan niitä voiteita (isoretanoli tms) välillä käsiinkin. Yleensä tähän aikaan vuodesta kädet ovat hirveät, nyt melkein jopa ok. Vaiva ollut teini-iästä asti, nyt olen 26.

Vierailija
25/104 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:50"]Minä olen saanut vauvan melkein katoamaan! Kuorin joka päivä suihkun yhteydessä käsivarret, en käytä saippuaa. Suihkusta tullessa rasvaa kostealle iholle. Pari kertaa viikossa kuivakuppausta, toimii. Minulla on myös akne, ja laitan niitä voiteita (isoretanoli tms) välillä käsiinkin. Yleensä tähän aikaan vuodesta kädet ovat hirveät, nyt melkein jopa ok. Vaiva ollut teini-iästä asti, nyt olen 26.
[/quote]

Vaivan :D

Vierailija
26/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItäpä väliä tuolla? Itselläni ollut lapsesta asti käsivarret ja reidet täynnä keratosis pilarista, mutta eipä tuo ole menoa haitannut. 

Vierailija
27/104 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnän jättäminen ruokavaliosta pois vaikuttaa ihoon monin tavoin ja on auttanut keratosikseen joka ollut viimeiset 18 vuotta ja atooppisenihon myötä hoitokonstit vähissä

Vierailija
28/104 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä huomasin että mulla auttoi valtavasti kun käytin lush:in buffy vartalovoita se ei välttämättä poista ongelmaa pysyvästi mutta auttaa hetkellisesti

Vierailija
29/104 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:42"]Mä olin jo kokonaan unohtanut että mulla on myös keratosis pilaris. Eli mun iho on huomattavasti parempi nykyään. Voiskohan liittyä myös karppaukseen ja viljonen poisjääntiin :D perskannikat tuntuu karheilta, mutta kädet on siinä kunnossa että ei huomaa näppyjä enää ollenkaan
[/quote]

mä sain nyt tsempit ja aloitan kokonaan gluteenittoman. Epäilen että minulla voisi olla keliakia, koska kroppa voi todella huonosti ihoa myöten.
[/quote]

Jos epäilet keliakiaa, lääkäriin. Ensin testi, vasta sitten ruokavalio. Jos aloitat ruokavalion, testi ei ole luotettava. Keliakia pitää selvittää. Jos ei ole, syö sitten vaikka kiviä.

Vierailija
30/104 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parillakin tutulla tätä ollut, tosiaan gluteeniton ruokavalio ja riittävä omega 3:n saanti on auttanut. Muun muassa Zin zinolla on hyvä terveysöljyvalmiste, joka oikein käytettynä ehkäisee kehon sisäisiä tulehdustiloja. Itselläni se on auttanut myös psoriasiksen.

Vierailija
31/104 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kokeilin eilen ihan huvin vuoksi lorealin itseruskettavaa, en kyllä tiedä johtuuko se siitä voiteettä, mutta kyllä on näpyt jostain syystä vähenneet, ja jäljellä olevia ei juurikaan näy, kun ei enää punota.

Vierailija
32/104 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sullahan on todella ikävä ja epäystävällinen asenne. Kysyt neuvoja ja vittuilet kun saat niitä. Mulla on muuten itselläni hyvä kokemus ruokavalio- ja ihotautilääkärin hoidosta ko vaivaan, mutta en noin epäkohteliasta ihmistä viitsi jeesata.

Vierailija
33/104 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, monta vuosikymmentä olen elänyt enkä ole tiennytkään, että minulla olisi joku vaiva, kun varsinkin käsivarsien ulkosyrjät ovat vähän karheat ja ihan kuin minikokoisia näppyjä täynnä. Sama koskee jakoja koko mitalta, mutta ei ole samalaista karheutta. Meillä tämä on sukuominaisuus, siis perinnöllinen juttu. Ei se ole haitannut menoa millään tavalla. Joskus penskana muistan jonkun kaverin ihmetelleen oudonnäköistä ihoa, mutta kun en itse tehnyt siitä numeroa, niin muutkin lopettivat utelun. En ole edes yrittänyt millään voiteilla "hoitaa" ihoani. Jos tuntuu kuivalta, niin sipaisen apteekin perusvoidetta ja se siitä.

Vierailija
34/104 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako HTH-kosteusvoide?

Vierailija
35/104 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen asenne sulla, et aio hyväksyä ihosi ominaisuutta jne. Ihan sama, mutta kaikki asiat eivät vaan ole meidän käsissämme, eivät, vaikka pitäisi olla asiakastyössä edustava ja siisti. Toivottavasti sua ei kohtaa mikään vakavampi juttu koskaan

Vierailija
36/104 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:22"]

Olisikohan kuitenkin kyseessä joku muu ihovaiva, jossa paiseita esiintyy.

[/quote]

Mulla KP rubra (faceii), joka on KPn muoto jossa esiintyy myös paiseita.

Vierailija
37/104 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 19:10"]

[/quote]

[/quote]

Tuo on eri asia kuin keratosis pilaris.

Vierailija
38/104 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 19:10"]

[/quote]

[/quote]

Tuo on eri asia kuin keratosis pilaris.

[/quote]

There are several different types of keratosis pilaris, including keratosis pilaris rubra (red, inflamed bumps which can be on arms, head, legs), keratosis pilaris alba (rough, bumpy skin with no irritation), keratosis pilaris rubra faceii (reddish rash on the cheeks), and related disorders.

(Wiki)

Vierailija
39/104 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokeillut kaikkea mahdollista mikrohiontaa lukuunottama, eikä mikään ole auttanut :-( En koskaan käytä hihattomia vaatteita, mikä hankaloittaa etenkin juhlapukeutumista tosi paljon. En vain kestä näppyläisiä käsivarsiani, ne ovat niin kamalan rumat. Lisäksi mulla on paha tapa puristella niitä isompia, enemmän ihon alla lymyileviä palluroita, mikä ei tietenkään auta asiaa ollenkaan; vertaisin tilannetta viiltelyyn, puristelen niitä itseinhosta ja sitten tietysti inho vain kasvaa.

Vierailija
40/104 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan keratosiksen lisäki olla muitakin iho-ominaisuuksia, tai iho-sairauksia. Minulla on atopian lisäksi psori ja ruusufinni. Lapsella keratosis ja atopia.