On se hassua, että joillain ikäisilläni on jo melkein täysi-ikäisiä lapsia, omani on 2v...
Enkä edes koe olevani Vanha Äiti, mutta sitä olen kyllä moneen verrattuna. Ja vielä olisi toinen toiveissa.
T. N36
Kommentit (21)
Hedelmällisyys kun jakautuu n. 30 vuoden ajalle.
ja itse olen 36v. (kuopukseni on 4v) Enkä todellakaan tunne itseäni vanhaksi äidiksi. Ei se esikoisen ikä minua vanheta!
ja itse olen 36v. (kuopukseni on 4v) Enkä todellakaan tunne itseäni vanhaksi äidiksi. Ei se esikoisen ikä minua vanheta!
lapseni täyttää 12' toinen lapseni täyttää 7 ja komas lapseni syntyy heinäkuussa enkä laita pahakseni vaikka sitten tulisi vielä neljäs lapsi vaikka parin vuoden päästä.
Meille on sopinut tämä tahti hyvin.
Minusta on taas hassua, että mulla on 2- ja 4-vuotiaat lapset, ja veljen tyttö on vähän aikaa saanut lapsen. :D
Minulla on sekä melkein täysi-ikäinen että 1-vuotias - ja pari siitä välistäkin. Ikää 41. En koe olevani vanha, ja olen hyvin onnellinen, kuten perheenikin.
osalla ei kuopus ole vielä koulussa.
Valitettavasti ne isoäidit ovat monin eri tavoin mummoja eli ajatukset ovat kaikkea muuta kuin nuorekkaita ja elämä pyörii lastenlasten ympärillä.
Valitettavasti ne isoäidit ovat monin eri tavoin mummoja eli ajatukset ovat kaikkea muuta kuin nuorekkaita ja elämä pyörii lastenlasten ympärillä.
Mä luulen että ne mummelit ja niiden perheet on varsin onnellisia siitä, että isovanhemmat jaksavat olla kiinnostuneita lapsenlapsista, eivätkä haihattele jotain ihan muuta. Saati ole vanhoina ryppykasoina vääntäneet vielä jotain mongoloidi siihen jalkoihin huutamaan.
nuo mummot saavat olla mukana lastenlastensa elämässä! Ehtivät ehkä nähdä jopa lastenlastenlapsensa!
osalla ei kuopus ole vielä koulussa. Valitettavasti ne isoäidit ovat monin eri tavoin mummoja eli ajatukset ovat kaikkea muuta kuin nuorekkaita ja elämä pyörii lastenlasten ympärillä.
nuo mummot saavat olla mukana lastenlastensa elämässä! Ehtivät ehkä nähdä jopa lastenlastenlapsensa!
ulkomaille, mökille jne., koska on 24/7 oltava valmiina hoitamaan lapsenlapsia ja koko elämä kutistuu todella pieneksi.
Mieluummin elän oman elämäni kuin lasteni, lastenlasteni ja heidän lastensa elämän. Kamalaa ajatella, että eläisi aina muiden kautta vain siksi, että sai lapsia nuorena.
osalla ei kuopus ole vielä koulussa. Valitettavasti ne isoäidit ovat monin eri tavoin mummoja eli ajatukset ovat kaikkea muuta kuin nuorekkaita ja elämä pyörii lastenlasten ympärillä.
Mä luulen että ne mummelit ja niiden perheet on varsin onnellisia siitä, että isovanhemmat jaksavat olla kiinnostuneita lapsenlapsista, eivätkä haihattele jotain ihan muuta. Saati ole vanhoina ryppykasoina vääntäneet vielä jotain mongoloidi siihen jalkoihin huutamaan.
mutta kyllä se nainen on aika yksinkertainen, jos näkee äitiyden uhrautumisena lapsille ja lapsenlapsille. Ei se ole elämää vaan orjuutta.
Ja ei ole jaksanut kertaakaan hoitaa lapsenlapsiaan, ei ole jaksanut tulla yksillekään synttäreille, ei ole jaksanut tulla kenekään ristiäisiin eikä ole jaksanut tavata lapsenlpsia lainkaan viimeiseen kuuteen vuoteen. Lapseni (alle kouluikäisiä) eivät tunne edes koko mummoa.
Joten ei se mene niin että nuoret mummot osallistuvat lastenlasten elämään ja jaksavat hoitaa. Joillakin menee, ei kaikilla. Äiini on vaan niin itsekäs ettei jaksa yhtään nähdä vaivaa kennkään muun kuin itsensä takia. Kotirouvan elämä on niin "rankkaa" matkustelun ja soppailun tiimoilta.
ne lastenlastenlapset ei oikein enää jaksa mummuja innostaa. Jotenkin se on sitten jo lasten tehtävä. Tunnen aika virkeitäkin isomummuja ja keskittyvät mielummin lapsenlapsiin kuin sitä seuraavaan sukupolveen. Kai se on luonnonlaki, ettei enää jaksa vaan vastuu siirtyy seuraaville.
Minun äiti oli esikoisen syntyessä 59 ja toisen 61. Jäi eläkkeelle tasan 60. Isäni on pari vuotta vanhempi. Aivan optimaallisessa iässä sen suhteen, paljonko lapsenlapset saavat mummulta huomiota ja toisaalta me hoitoapua. Ovat virkeitä ja aikaa on nyt "vaikka lampaat söisi". Aika vaikea se on lasta paljon hoidattaa vaikka 55-vuotiaalla, jolla on vielä työ ja alkaa muutenkin väsyä. Sen sijaan moni eläköityvä haluaakin elämäänsä uusia aktiviteetteja, kun kerran ovat vielä hyvässä kunnossa.
Ja mummustani 64-vuotiaana isomummu.
Ihanaa että Äitini ja mummuni ovat suht nuoria ja saaneet olla mukana lasteni elämässä. Ja toivottavasti ovat vielä pitkään.
muut äidit vanhan näköisiä ja oloisia vaikka en ihan nuori ole itsekään (34v). Sitten tajusin, että kun olen kesäkuussa syntyvän kuopukseni tokaluokan vanhempainillassa niin minä olen se mummoäiti siellä :)
Joo, mä olen 37v ja ihmiset usein ihmettelee jos sanon meillä olevan 2 lasta, 22v ja 18v. No, ei ne olekaan teknisesti mun lapsia ja mieheni on 49v.
eikä ole kyllä mummoutunut yhtään. Miksi se lapsenlapsi vanhentaa muka naista? Ja on kyllä ihanaa, kun on lapsilla nuorekas (myös hengeltään) mummi ja auttaa aina kun voi, mutta ei tulis mieleenkään käyttää tätä hoitoapua hyväkseen. Matkustelee todella paljon, enkä ikinä kehtaisi pyytää jättämään omia menojaan minun lasten takia. Autan häntäkin kaikenlaisissa asioissa todella paljon. Onneksi mummon ei tarvitse aina olla se harmahiuksinen kiikustuolissa istuva mummo, vaikka nekin ovat tietty ihania. Lapset on erilaisia, äidit on erilaisia, niin kai mummotkin?
Ja mieheni isällä 2 lasta uudesta liitosta, iät 2v ja 4v :)
mutta mullapa on molempia.Se herättää ihmetystä etten ole tehnyt lapsia heti peräjälkeen niinkuin nykyään on muotia.lapset tulee silloin kun tulee.