lSuositteletko Vantaan Havukoskelle, Koivukyään tai Rekolaan muutttamista?
Kommentit (49)
Törmäsin tähän vanhaan keskusteluun. Asumme perheen kanssa Havukoskella, ilmeisesti aivan ghetton keskiössä, kerrostalossa (omistusasuntoja) aivan lähellä sitä Valintataloa. En tunne turvattomuutta käydessäni vaikka lähikaupassa klo 22 illalla, pimeässä. Enemmän pelkään liikkua (suositussa ja kalliissa) Tikkurilan keskustassa yömyöhään - siellähän sitä hiihtäjää on jos jonkinlaista ja baaria vieri-vieressä.
Tiedän, että jos lähtisin asemalle päin, niin sitten sieltä (HOASin talojen läheltä) löytyisi paljonkin levottomampaa porukkaa. Maahanmuuttajia on kyllä keskivertoa enemmän, sillä alueella on halpoja vuokrakämppiä, mutta eivätpäs he minua ole tähän mennessä mitenkään haitanneet.
Me ollaan oltu tyytyväisiä havukoskelaisia jo vuodesta 2007 eikä ole suunnitelmia muuttaa. Asuntomme on mielestämme rauhallinen sekä taloyhtiön että ulkoa tulevan mökän suhteen ja taloyhtiö hyvin hoidettu. Mielestämme saamme täällä paremman hinta-laatusuhteen asumisellemme kuin vaikka niin halutussa Tikkurilassa (15-20 min matka bussilla tai junalla) vastaavan kokoisessa ja ikäisessä hinnaltaan puolitoistakertaisessa asunnossa.
Rekolasta ja Koivukylästä en tiedä. Havukoskella asuin lähes koko lapsuuteni. On se aika ankeaa aluetta, täytyy myöntää. Ihan ok liikenneyhteydet kuitenkin. Mutta stereotypiat spurguista, väkivaltaisuuksista ja muusta pitävät paikkansa. Havukosken perukoilla lähempänä Keravanjokea on rauhallisempaa kuin aseman lähettyvillä. Ja Havukosken yläaste on kyllä ihan hyvä koulu. Kytöpuistoon en kuitenkaan lapsiani laittaisi sitten millään.
No en! :D Pääkaupunkiseudun pahimmat ghetot kyseessä (no ainakin melkein), mutta siis masentavaa seutua ja porukkaa. Paljon alkoholisteja ja rymyjengiä. Tuttu asui siellä joskus muinoin ja aika karua ja pelottavaa seutua se oli. Talot ovat sinänsä uusia, mutta ne ihmiset...
28 lisää: Moni Havukoskelainen luulee, että se on mainio paikka asua liikenneyhteyksien ja palveluiden takia. Tosiasiassa Vantaalta ja Helsingistä löytyy lukuisia paljon parempia alueita. Esim. Hiekkaharju, Viertola ja Jokiniemi ovat rauhallisia mutta silti Tikkurilan palveluiden vieressä. Eron parempaan huomaa vasta kun on lähtenyt.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2012 klo 22:58"]
Miksi sinun olisi pitänyt edes kuulla, että kukaan haluaisi muuttaa Havukoskelle?? Oletko vähän yksinkertainen?? Yleisesti ottaen tuo alue mistä puhuin, on tykätty. Ihmiset viihtyy siellä. Mutta viihtyisiä alueita on muuallakin ja tu on vain yksi niistä (Havukosken ainoa varmasti tosin). Jos joku Havukoskelle haluaa muuttaa, niin ymmärrän ainoastaan jos kyse on juuri tuosta alueesta. Pitääkö tämä vääntää rautalangasta?? En sanonut että alue olisi mitenkään erityisen ihana (paitsi itselleni) verrattuna Suomeen yleensä.
Palvelut on ehkä Koivukylässä mutta voihan sitä Tikkurilaankin mennä. Ei siellä Koivukylässä sitä paitsi ole paljon mitään...
Jos sille suunnalle haluaa muuttaa, niin Leinelä ei ole sen parempi. Tai no riippuu tietysti mistä tykkää. Leinelä, Ruskeasanta ja Ilola varmasti ihan yhtä hyviä. En ole sanonut että tuo alue olisi ainutlaatuinen (paitsi ehkä minulle, koska olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni siellä). Leinelät, Ruskeasannat ja Ilolat saa siksi siis minun puolestani tunkea p****eseensä. Muuttaisin mieluummin lapsuuden maisemiini. Anteeksi kielenkäyttöni.
Joo, kyllä tuosta kielenkäytöstäsi huomaa että oletkin sieltä kotoisin.:)
Leinelässä on uusia kalliita kerrostaloja, Ruskeasannassa ja Ilolassa kalliita omakotitaloja, ei vuokrataloja, ei pubeja eikä maahanmuuttajia. Joten pienehkö ero Havukoskeen on huomattavissa. Tosin noin yleisesti ottaen Vantaalle ei kannata muuttaa ollenkaan. :)
Leinelässä ja Ilolassa ainakin on vuokra-asuntoja. :-D Etpä paljoa tiedä, mutta kovasti uhoat.
Tosiaan sinä joka kyseenalaistit mitä sanoin Havukoskesta...Voi olla että selitin vähän huonosti (on joskus sellainen taipumus)...Havukoskella on enimmäkseen tosiaan kerrostaloja ja nämä ns.kerrostaloalueet ovat niitä Havukosken slummeja. Niihin en suosittele kenenkään muuttavan!Mutta on myös jonkin verran rivitaloja ja omakotitalojakin (tosin hyvin vähän). Olen itse asunut suhteellisen syrjässä näistä kerrostaloalueista (tarkemmin sanottuna Havukosken koulun "takana" olevan metsän takana. Siellä on kolmet eri rivitalot, pari omakotitaloa ja peltoa...Ja Havukosken koulun vieressä vielä parit erilliset rivitalot jotka myöskin ihan ok. Matkaa slummialueella vain 10 minuuttia mutta on on silti ihan erillään...Muutin pois 2004 mutta ei se alue siitä ole muuttunut...Osa alkuperäisistä asukkaista asuu edelleen siellä ja alue tosiaan edelleenkin haluttua...Muuten määrittelen itsekin Havukosken slummiksi (lukuunottamatta tuota yhtä omaa aluetta). Ei nuo rivitaloalueet, jotka syrjässä kaupungin vuokra-asunnoista ym. siitä pahemmin pääse muuttumaan huonompaan suuntaan. Tosin niitä rivitaloja on myös muualla (slummin yhteydessä) ja niistä en sano mitään. Paitsi että ovat ainakin paljon vanhempia ja rumempia taloja...
useita vuosia Koivukylässä ja Havukoskella. Ainakaan kaupungin vuokra-asuntoihin en muuttaisi, enkä vvo:nkaan. Lähivakuutuksen kämppä oli ihan kiva ja asiat hoitui, eikä siellä asunut kaikenmaailman menijää.
Tämä kämppä lähinnä kai Havukoskella, eli ei ollut sitä levottomuuttakaan yöaikaan.
En muuttaisi takaisin, enkä muuttaisi Rekolaankaan.
Tosiaan sinä joka kyseenalaistit mitä sanoin Havukoskesta...Voi olla että selitin vähän huonosti (on joskus sellainen taipumus)...Havukoskella on enimmäkseen tosiaan kerrostaloja ja nämä ns.kerrostaloalueet ovat niitä Havukosken slummeja. Niihin en suosittele kenenkään muuttavan!Mutta on myös jonkin verran rivitaloja ja omakotitalojakin (tosin hyvin vähän). Olen itse asunut suhteellisen syrjässä näistä kerrostaloalueista (tarkemmin sanottuna Havukosken koulun "takana" olevan metsän takana. Siellä on kolmet eri rivitalot, pari omakotitaloa ja peltoa...Ja Havukosken koulun vieressä vielä parit erilliset rivitalot jotka myöskin ihan ok. Matkaa slummialueella vain 10 minuuttia mutta on on silti ihan erillään...Muutin pois 2004 mutta ei se alue siitä ole muuttunut...Osa alkuperäisistä asukkaista asuu edelleen siellä ja alue tosiaan edelleenkin haluttua...Muuten määrittelen itsekin Havukosken slummiksi (lukuunottamatta tuota yhtä omaa aluetta). Ei nuo rivitaloalueet, jotka syrjässä kaupungin vuokra-asunnoista ym. siitä pahemmin pääse muuttumaan huonompaan suuntaan. Tosin niitä rivitaloja on myös muualla (slummin yhteydessä) ja niistä en sano mitään. Paitsi että ovat ainakin paljon vanhempia ja rumempia taloja...
Palvelut on silti sellä Koivukylässä. Jos sinne suunnalle haluaa niin miksei sitten muuttaisi Leinelään, Ruskeasantaan tai Ilolaan jotka on oikeasti ihan hyviä alueita?
Miksi sinun olisi pitänyt edes kuulla, että kukaan haluaisi muuttaa Havukoskelle?? Oletko vähän yksinkertainen?? Yleisesti ottaen tuo alue mistä puhuin, on tykätty. Ihmiset viihtyy siellä. Mutta viihtyisiä alueita on muuallakin ja tu on vain yksi niistä (Havukosken ainoa varmasti tosin). Jos joku Havukoskelle haluaa muuttaa, niin ymmärrän ainoastaan jos kyse on juuri tuosta alueesta. Pitääkö tämä vääntää rautalangasta?? En sanonut että alue olisi mitenkään erityisen ihana (paitsi itselleni) verrattuna Suomeen yleensä.
Palvelut on ehkä Koivukylässä mutta voihan sitä Tikkurilaankin mennä. Ei siellä Koivukylässä sitä paitsi ole paljon mitään...
Jos sille suunnalle haluaa muuttaa, niin Leinelä ei ole sen parempi. Tai no riippuu tietysti mistä tykkää. Leinelä, Ruskeasanta ja Ilola varmasti ihan yhtä hyviä. En ole sanonut että tuo alue olisi ainutlaatuinen (paitsi ehkä minulle, koska olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni siellä). Leinelät, Ruskeasannat ja Ilolat saa siksi siis minun puolestani tunkea p****eseensä. Muuttaisin mieluummin lapsuuden maisemiini. Anteeksi kielenkäyttöni.
Huh, huh ompas keskustelut mutta ymmärrän. Koivukylään EN ikinä muuttaisi mutta Havukoskessa on puolensa jos toisensa, riippuen miten kaukana Koivukylän asemasta asuu. Keravan joki on must mut liikenneyhteydet, onko niitä, joo dösä tunnissa stadiin. Vantaa on syvältä ja omaa autoa tarvitaan! Kytöpuiston koulu tuskin pisa mittauksissa pärjää, sen verran on oppilasaines kirjavaa ja koulukiusaaminen taattua. En suosittele lapsiperheille paitsi liki keravan jokea ja rivareista, tosin nahka alkaa tummumaan sielläkin. Luonto kaunis ja ulkoilualueita riittää. Päiväkumpu, mut liikennehteydet ja palvelut puuttu myös sieltä jos mistään. No jos halvlla saa niin mikä ettei. Ei kummempaa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 15:26"]Kerro alueiden hyvistä ja huonoista puolista?
[/quote]
mitä ihmeellistä havukoskella? Asuin lapsuuteni lehmipolulla.
41 jatkaa,lehmipolku 2:ssa asuttiin siitä lähtien kun talo rakennettiin,-90muutettiin tänne pöndelle,mutta sen jälkeen tuli aika paljon siellä pyörittyä.
koivukylän mäen päällä on vissiin kaupoista tullut baareja? Samoin siitä k-kaupasta mikä on siinä koulun vieressä?
En. Tai no jos olet tiettyä ikävää väestönosaa jota ei saada häädettyä millään omaan maahansa. Ainoa "positiivinen" asia tuollapäin on Peijas, mutta siinäkään ei ole mitään positiivista, pelkkiä huonoja kokemuksia.
Hyvin olen viihtynyt o vuodesta 1989. lapset ovat kasvaneet aikuisiksi. Ikinä ei ole mitään ikävää sattunut. vaikka alue on suht pieni, niin ongelmat keskittyvät muutamaan tornitaloon. Itse asun Kytöpuiston koulun lähellä ja tosi rauhallista on. En kylläkään liiku ostarilla yömyöhällä, baareissa kun en käy. Palvelut sen kun paranevat koko ajan ja kehärata luo uusia yhteyksiä.
Mahtavat ulkoilumahdollisuudet golf, tennis- ja jalkapallokenttineen. Lisäksi on Kuusijärvi ja kuntosalit ym. Luonto on tosi kaunista ja sitä on vielä paljon.
Epäselvyyttä on mikä on Havukoski ja mikä on Koivukylä. Käytännössä ne ovat ihan samaa aluetta. Itse asun junaradan itäpuolella matalissa kerrostaloissa omistusasunnoissa. Alue on siistiä ja lapsille on tekemistä. Uimahlliin tosin joutuu menemään Tikkurilaan.
Miksi maksaa itsensä kipeäksi, kun rahaa jää enemmän elämiseen. lentokenttä on lähellä, mutta lentomelua ei tänne juurikaan kuulu. Junalla pääsee helsingin keskustaan 10min välein ja matka kestää noin 25min.
Monien mielestä on kiva haukkua muita asuinalueita korostaakseen omaa paremmuuttaan.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:53"]
No en! :D Pääkaupunkiseudun pahimmat ghetot kyseessä (no ainakin melkein), mutta siis masentavaa seutua ja porukkaa. Paljon alkoholisteja ja rymyjengiä. Tuttu asui siellä joskus muinoin ja aika karua ja pelottavaa seutua se oli. Talot ovat sinänsä uusia, mutta ne ihmiset...
[/quote]
No täällähän kummasti rauhoittui kun sinä ja muut kaltaisesi muuttivat pois. Nykyään täällä asuu aika paljon vanhempaa väkeä, jotka eivät jaksa riehua kuten sinä. Alueet muuttuvat vuosien saatossa, oletko huomannut.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:47"]
Rekolasta ja Koivukylästä en tiedä. Havukoskella asuin lähes koko lapsuuteni. On se aika ankeaa aluetta, täytyy myöntää. Ihan ok liikenneyhteydet kuitenkin. Mutta stereotypiat spurguista, väkivaltaisuuksista ja muusta pitävät paikkansa. Havukosken perukoilla lähempänä Keravanjokea on rauhallisempaa kuin aseman lähettyvillä. Ja Havukosken yläaste on kyllä ihan hyvä koulu. Kytöpuistoon en kuitenkaan lapsiani laittaisi sitten millään.
Mikähän tässä kytöpuistossa on vikana? sehän on alaasteen koulu, joka on lähellä luontoa ja sinne on lasten turvaloista mennä. minusta tuo Havukosken yläaste vaikuttaa paljon pelottavammalta. Minulla on aivan toinen kokemus täällä yli 20v asuneena, että siellä Valintatalon kulmilla on paljon levottomampaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:42"]
Hyvin olen viihtynyt o vuodesta 1989. lapset ovat kasvaneet aikuisiksi. Ikinä ei ole mitään ikävää sattunut. vaikka alue on suht pieni, niin ongelmat keskittyvät muutamaan tornitaloon. Itse asun Kytöpuiston koulun lähellä ja tosi rauhallista on. En kylläkään liiku ostarilla yömyöhällä, baareissa kun en käy. Palvelut sen kun paranevat koko ajan ja kehärata luo uusia yhteyksiä.
[/quote] Me ollaan sitten varmaan naapureita. Itse asustanut täällä vuodesta -87, vaikka välillä kävin muualla opiskelemassa. Nyt taas näillä kulmilla ja olen samaa mieltä. Ostari voi olla ilta-aikaan rauhaton, mutta eipä siellä kukaan normaali pyöri siihen aikaan. Nyt on suunnitteilla koko ostarin uudistaminen ja toivottavasti tämä rauhoittaa sitä.
Me ollaan asuttu kohta viisi vuotta Haviksella ja en ole ikinä katunut mitään niin paljon, kuin tänne muuttoa. Täällä on enemmän kuin viidennes maahanmuuttajia, sanoisinko, että nykyisin jo lähemmäs puolet, mutta ainakin 40%. Sitten on lisäksi vielä noin 20% prosenttia juoppoja ja narkkareita. Me ollaan muuttamassa pois Vantaalta heti, kun joku urpo ostaa meidän osakkeen ja päästään mahdollisimman pitkälle koko Vantaasta!!!