Lapsettoman katkeruus äitejä kohtaan
Mun miehen sisko nelikymppinen nainen, joka on omasta halustaan lapseton. Hän on aina korostanut miten on selvästi oma päätöksensä olla lapseton ja miten se sopii hänelle. On uraihminen ja ulkonäkökeskeinen, eli nämä asiat ovat hänelle tärkeimpiä.
Ongelma on se, että hän suhtautuu tosi vihamielisesti lapsiin ja äitiyteen. Hänen mielestään esim. pienten lasten/vauvojen äidit ovat lehmiä ja häntä ahdistaa kun joutuu sellaisten kanssa tekemisiin. Samantyylisiä kommentteja tulee jatkuvasti, esim. ongelmallinen raskauteni oli hänen mielestään vain "laiskuutta" ja itsekorostusta (jouduin supistusten takia pari kertaa sairaalalepoon). Lisäksi hän jatkuvasti kyttää lapsiani ja katselee heitä silleen vihamielisesti vaikka ne on hyväkäytöksisiä, siistejä, hyvinpuettuja ym.
Miten voin suhtautua tähän ihmiseen, kun suututtaa välillä tosi paljon?
Kommentit (22)
Kyl mää ymmärtäisin jos olis jotenkin välinpitämätön tai lapset ei vaan kiinnostais, mut sellainen ylenmääräinen tunteikas vihamielisyys ihmetyttää. Ja ai niin, tietysti juttelen hänen kanssaan pääosin muita asioita kuin lapsijuttuja, kyselen hänen kuulumisiaan jne. Mut kyllä mää senkin kerron jos oon ollu vaikka viikon sairaalassa (raskauden takia) viime aikoina.
kaikki ääritoiminta on aina raivostuttavaa ja turhauttavaa muille ihmisille. Oli kyseessä sitten perinteisesti kiihkouskovainen, tai vaikka kiihkourheilija, kiihko ruokavalioon hurahtanut kiihkovela, kiihkoäiti... listaa voisi jatkaa loputtomiin. Tarkoitan siis kiihkolla sitä, että omasta elämäntyylistä pitää koko ajan paasata ja tyrkyttää sitä muille.
Miehesi sisko kuulostaa sellaiselta. Ikävää, ja valitettavasti tuolle tuskin on kovin paljon tehtävissä. :( Hänellä on jostain syystä tarve tuoda itseään ja valintojaan esille, vieläpä loukkaavaan tapaan. Eikä tästä muuten voi vetää yks yhteen että olisi halunnut lapsia. Ehkä, ehkä ei.
Toivottavasti et tämän siskon perusteella tyrmää kaikkia lapsettomia. Meitä on muunkinlaisia. Mä ainakin tykkään kavereideni lapsista ja oon onnellinen, että he ovat niitä saaneet kun ovat halunneetkin. Kaikista maailman muksuista en oo niin kiinnostunut tai ihastuksissani, mutta eipä oo kaikki äiditkään (kuten tässäkin ketjussa on käynyt ilmi). Mutta en mä siitäkään mitään mölyä ja naamaani nyrpistele. Itselleni vain ei vauvakuume koskaan tullut ja olen tyytyväinen elämääni näin. :)
kaikki ei tykkää koiristakaan. Tai kissoista. Tai ihmisistä. Tai lapsista. Ihan sama mulle.