Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen köyhä ja haluan ennakoida, joten voisiko joku auttaa?

Vierailija
09.04.2012 |

Ensi kesänä lapseni pääsee ripille, vieraita ei kovin paljoa tule, mutta haluan lapseni vuoksi, että juhlat ovat kunnolliset, eikä vaikuta ns köyhiltä.

Joten nyt voi vielä jotenkin ennakoida, eli mitä tarjottavia suosittelette. Tarvitaan osalle ihan lämmin ruoka, osa tulee sen verran kaukaa.

Ruoka?

Kahvitarjoilut, mitä niihin?

Kiitos, jos haluat auttaa!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvipöytä kakkuineen jälkkäriksi.

Vierailija
2/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan osaat tehdä itse ruokaa niin tee etukäteen esimerkiksi pari isoa vuuallista kermaperunoita (perunat on halpoja) ja sitten pyöräytät siihen lihapullia seuraksi.

Kahvipöytään teet sitten kakkua ja vaikka kaurakeksejä rinnalle.

Ei siinä muuta tarvita.

Siistit vaatteet (nyt jo kannattaa kiertää kirppiksiä, jos vaikka löytyisi sopiva mekko/puku) vaikuttaa paljon siihen "köyhältä" näyttämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kanssa vaikka itse leivottuja sämpylöitä ja ruislimppua ja voita sekä yrttilevitettä. Pikkuleivät ja pikkusuolaiset voi tehdä itse paljon halvemmalla ja ne voi tehdä etukäteen, samoin pullakranssi tai -pitkot. Panosta kauniiseen kattaukseen, rippijuhlissa pääosassa on kuitenkin se nuori itse, eikä ruoka. Astioita voi lainata, samoin pöytäliinoja.

Vierailija
4/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitkämatkalaisille esimerkiksi keitto:

lohikeitto (+ruisleipä) tai lihakeitto. (Muita: pizza, lasagne, joku muu ruoka, jonka teet hyvin..)

Kyllä tarjottavat voi olla tosi perinteiset tyyliin täytekakku. Juuri tuollaiset lohikeitto ja täytekakku voivat olla hyvät, jos on hyvin tehty ja maistuvat. Ei tarvitse mitään kikkailua jos vaan osaa homman.:)

Minulle tulee se "köyhä" fiilis sellaisista tarjoiluista, joissa ei ole mietitty, mille ne maistuvat. Eli paljon eri sorttia mutta ei erityisen hyvää tai mietitty kokonaisuutta, tyyliin tacoja ja karjalanpaistia samassa pöydässä, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Vierailija
5/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sen päivän aikana tarvitaan myös kunnon ruoka, enkä usko, että ihan kaikille se keitto riittää.

Millaiset kakut olis kivat ja hyvät rippijuhliin?

ap

Kirpparilta saan varmaan itselleni ja muille lapsille ihan kivat vaatteet, riparilaiselle ostan uudet.

Vierailija
6/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lohilaatikko. (tarjouslohi, peruna-sipulisekoitus ja ruokakerma ->helppoa!)

Tee kotikaljaa. Edullista ja meillä vieraat aina tykkää kovasti.

Itse tehty täytekakku ja vaikka kinkkutäytteellä voileipäkakku ei maksa paljon.

Sulhaspiirakoita (vaikka lidlin pakastettuja) ja lusikkaleipiä (näissä enemmän näpertämistä mutta juhlavaa ja edullista)

Vierailija
7/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä haluaisit tarjota ja tee tarvittavista raaka-aineista lista. Kato mitkä ne kalleimmat on ja ala hankkimaan kuukausittain tarjouksesta jotain. Esim jos teet jotain liharuokaa tai pasteijoita niin seuraa tarjouksia ja osta valmiiksi pakastimeen. Tarjoksia ehtii tulla taatusti kaikista sun tarvitsemista raaka-aineista ennen kesää eikä tunnu niin kovin isolta summalta jos ostaa osissa.

Sitten ei jää hankittavaksi kuin tuoretarvikkeet (mahdolliset kasvikset ja marjat ja maitotuotteet).

Vierailija
8/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainakin täyttävää ja voit tehdä etukäteen sitä paljon. Kun siinä on paljon perunaa, on edullista. Toisena vaihtoehtona kinkkukiusausta. Lisäksi salaattia, esim fetasalaattia.

Vierailija
9/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vaan tyypillistä meille, eli siksi jotain ihan muuta.

Kiitoksia vinkeistänne!

Vierailija
10/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakuksi mun mielestä ihan perinteinen mansikkakermakakku. Halvalla saa tehtyä ison satsin kun tekee vaikka pellillä niitä kakkupohjia, ja kasaa niitä sitten päällekkäin. Täytteeksi esim. tuolta vinkkiä: http://www.hs.fi/ruoka/artikkeli/Lukijan+ohje+Unelmanpehme%C3%A4+ja+tai…

Vierailija
11/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUlla on vielä pari kuukatta aikaa säästää. Kyllä se siitä. Harmillistä toki, että juuri ripillepääsykesä on myös se aika kn vainnellaan mopoa ja mopokorttia jne, jotenk kuluja tulee.

ASiallinen tarjoilu riippuu siitä, paljonko väkeä tulee ja tulevatko he kaukaa vai läheltä. Jos kaukaa, pitää tarjota ruoka, joka vosi edllisesti olla vaikka janssonin kiusauta tai savlohikiusausta ja salattia. Jos väki tulee läheltä, riittää makea pullakahvi, jonka saat edullisemmin kun leivot itse perinteisen valikoiman täytekakkua ja pullaa ja kuivakakkua. Ei tarvi olla seitsemää sorttia, mutta paria kolmea kuitenkin. TÄrkeintä, että niitä ei ole liian vähän.

Vierailija
12/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palapaistia, jonka voi tehdä valmiiksi jo edellisenä päivänä. Nyt voi jo alkaa katsomaan kaupoista tarjouspaistia sitä varten (paranee vain pakastimessa ollessaan). Tarjotaan keitettyjen perunoiden kera.

Tämän kanssa voi tarjoilla joko valmiita voileipiä tai tomaattia, suokakurkkua ja porkkanaraastetta.

Kahvin kanssa ehkä kermakakku, jotakin kuivakakkua, keksejä...

Vierailija
13/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vielä ole rippijuhlia vietetty, mutta ristiäisistä olen selvinnyt kunnialla. Voileipäkakku on edullinen ja näyttävä, noin 15 eurolla teet jo hyvän kakun. Toki kaksi niitä tarvitaan, yksi harvoin riittää. Täytekakun saa tosi kivannäköiseksi koristeilla, vaikka täytteet ei paljoa maksaisikaan. Sulata päälle vaikka valkosuklaata ja osta joku kiva koriste päälle :) Lisäksi vaikka juustokakkua, karjalanpiirakoita pakasteesta. Ruokana voi hyvin olla vaikka noita kermaperunoita ja lihapullia ja joku kiva salaatti. Tee itse leipää, tulee paljon parempaa :) Hyviä juhlia jo etukäteen!

Vierailija
14/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palapaistia, jonka voi tehdä valmiiksi jo edellisenä päivänä. Nyt voi jo alkaa katsomaan kaupoista tarjouspaistia sitä varten (paranee vain pakastimessa ollessaan). Tarjotaan keitettyjen perunoiden kera. Tämän kanssa voi tarjoilla joko valmiita voileipiä tai tomaattia, suokakurkkua ja porkkanaraastetta. Kahvin kanssa ehkä kermakakku, jotakin kuivakakkua, keksejä...

Vierailija
15/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä siitä tulee sellainen talkoomuonitus mieleen. Ei siis taida olla sitä, mitä ap hakee laadukkaalla syömisellä.

Onko siis tarkoitus, että se lämmin ruoka syödään eri aikaan ja kahvitus sitten erikseen? Siinä tapauksessa muista varata kahvipöytäänkin jotain suolaista. Piirakkaa, voileipäkakku tai vaikkapa pasteijoita.

Lämpimäksi ruuaksi voit tehdä vaikkapa jotain vähän juhlavampaa lihakastiketta perunoiden kera. Stroganoff esimerkiksi on hyvää, eikä aineksiin uppoa kamalasti rahaa, koska sen voi tehdä ulkopaististakin, hauduttamalla tulee mureaa.

http://www.keittotaito.com/stroganoff.html

Toinen hyvä kastike on Burgundinpata.

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/6851/BURGUNDINPATA/

Alkupalaksi vaikkapa jokin keitto sitten, esim. gazpacho kurkku- ja tomaattikuutioiden, leipäkuutioiden ja sipulisilpun kera, korvaa salaatin.

http://teppo.tv/kirjoituksia/gazpacho.html

Vierailija
16/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitapa vaikka tomaattikeitto ja lisäksi vaikka valkosipulileipiä/ vaihtoehtona esim.

lasagne kasvis ja lihavaihtoehdolla.

Ihan kahvin kanssa itse tehty kakku. Tietty liittyy mihinkä aikaan kesästä juhlat on.

Mansikkakermakakku tai vadelmakakku ja tietty leivot pullaa ei perinteistä. Niin kuin korvapuustit ja laita väliin esim. hilloa.

Vierailija
17/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdottaisin lämpimäksi ruoaksi palapaistia, jonka voi tehdä valmiiksi jo edellisenä päivänä. Nyt voi jo alkaa katsomaan kaupoista tarjouspaistia sitä varten (paranee vain pakastimessa ollessaan). Tarjotaan keitettyjen perunoiden kera.

http://www.yhteishyva-ruoka.fi/reseptit/paaruoka_r_/fi_FI/ranskalainen_…

Ja se oli juhlavaa, voi tehdä tarjouslihoista.

Vierailija
18/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko palapaisti, karjalanpaisti tai poronkäristys, joko muusilla tai ihan puikulaperunoilla? Sitten salaattia tms mukaan?

Pari voileipäkakkua, eli kala ja liha?

Ehkä karjalanpiirakoita ja munavoita?

Mansikka- ja pätkiskakku?

Keksejä, tuulihattuja tms?

ap

Kiittelee teitä!

Vierailija
19/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuaksi kans keittoa, mutta jos haluat jotain muuta, niin miten ois vaikka kanapaella? On helppo tehdä ja on parhaimmillaan päivän parin päästä, joten voi tehdä edellisenä päivänä. Ei ole kallis, kun tekee tosiaan kanapaellaa ilman simpukoita ja rapuja. Valkoviinillä, kun maustaa, niin on oikeesti hyvää. Voin laittaa reseptin, jos haluat :)

Lisäksi vaikka itse marinoituja oliiveja, fetaa, salaattia ja patonkia. Fetan voi hyvin jättää pois, jos haluat säästää. Ruokajuomaksi kurkulla ja limellä maustettua vettä ja mehua.

Kahvipöytään oikein tumma suklaapiirakka, jotain keksejä ja täytekakku (väliin kuningatarhilloa ja kermaa tai kermarahkaa).

Vierailija
20/34 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli myös pientä suolaista ja makiaa kaikille :) Osalle vain ruoka.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme