Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos haluat näyttää 10 vuotta nuoremmalta, tee kuten minä: 2 lasta yli 44-vuotiaana.

Vierailija
09.04.2012 |

Sain esikoiseni täytettyäni 44 ja toisen 47-vuotiaana. Olen nyt 48 ja näytän nuoremmalta kuin ennen lapsia. Ylipäätään kaikki arvioivat minut alle neljäkymppiseksi. Olen tosin aina ollut ikäistäni nuoremman oloinen ja hitaasti kehittyvä. Kuukautiset alkoivat, kun olin melkein 15. Silloin tunsin itseni poikkeavaksi, koska kaikilla luokkakavereillani oli kuukautiset, mutta nyt tuntuu mukavalta. Sain elää tosi pitkän nuoruuden ennen lasten saamistakin. Mieskin löytyi vasta, kun olin jo 40 täyttänyt.

Ulkonäkö on tietysti vain ulkoista ja eniten toki ilahduttaa se, että sain vielä lapsia ja ihan tavallisella menetelmällä. :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni täytettyäni 44 ja toisen 47-vuotiaana. Olen nyt 48 ja näytän nuoremmalta kuin ennen lapsia. Ylipäätään kaikki arvioivat minut alle neljäkymppiseksi. Olen tosin aina ollut ikäistäni nuoremman oloinen ja hitaasti kehittyvä. Kuukautiset alkoivat, kun olin melkein 15. Silloin tunsin itseni poikkeavaksi, koska kaikilla luokkakavereillani oli kuukautiset, mutta nyt tuntuu mukavalta. Sain elää tosi pitkän nuoruuden ennen lasten saamistakin. Mieskin löytyi vasta, kun olin jo 40 täyttänyt. Ulkonäkö on tietysti vain ulkoista ja eniten toki ilahduttaa se, että sain vielä lapsia ja ihan tavallisella menetelmällä. :)

Käytittekö ehkäisyä enää, oliko kyseessä vahinko vai annoitteko vaan lapsen tulla, jos on tullakseen?

Vierailija
22/31 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni täytettyäni 44 ja toisen 47-vuotiaana. Olen nyt 48 ja näytän nuoremmalta kuin ennen lapsia. Ylipäätään kaikki arvioivat minut alle neljäkymppiseksi. Olen tosin aina ollut ikäistäni nuoremman oloinen ja hitaasti kehittyvä. Kuukautiset alkoivat, kun olin melkein 15. Silloin tunsin itseni poikkeavaksi, koska kaikilla luokkakavereillani oli kuukautiset, mutta nyt tuntuu mukavalta. Sain elää tosi pitkän nuoruuden ennen lasten saamistakin. Mieskin löytyi vasta, kun olin jo 40 täyttänyt. Ulkonäkö on tietysti vain ulkoista ja eniten toki ilahduttaa se, että sain vielä lapsia ja ihan tavallisella menetelmällä. :)

Käytittekö ehkäisyä enää, oliko kyseessä vahinko vai annoitteko vaan lapsen tulla, jos on tullakseen?

Lääkäri oli sanonut, että saattaisin tulla raskaaksi, mutta eihän siitä mitään takeita ollut. Ensimmäisen lapsen jälkeen käytimme vähän aikaa kondomia, mutta sitten jätimme sen pois. Mihinkään lapsettomuushoitoihin en olisi halunnutkaan.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi,miten neuvolassa ym suhtauduttiin ikääsi. Olitko jotenkin erityisemmässä tarkkailussa raskauden aikana?

Jotkut neljävitoset voi olla tosi nuorekkaita ja toiset jo ihan mummoja. Musta on tulossa 40-vuotiaana toista kertaa äiti ja saa olla viimeinen raskauteni. En sitten tiedä, mitä ajattelisin lapsen teosta "ikäloppuna", jos ei olisi lasta ennestään. Nytkin hirvittää oma ikä, mutta ken leikkiin ryhtyy se sen kestäköön.

Vierailija
24/31 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi,miten neuvolassa ym suhtauduttiin ikääsi. Olitko jotenkin erityisemmässä tarkkailussa raskauden aikana?

Jotkut neljävitoset voi olla tosi nuorekkaita ja toiset jo ihan mummoja. Musta on tulossa 40-vuotiaana toista kertaa äiti ja saa olla viimeinen raskauteni. En sitten tiedä, mitä ajattelisin lapsen teosta "ikäloppuna", jos ei olisi lasta ennestään. Nytkin hirvittää oma ikä, mutta ken leikkiin ryhtyy se sen kestäköön.

Voi olla, että se vaikuttaa, että olemme miehen kanssa korkeasti koulutettuja. Meidän ilmeisesti oletetaan pärjäävän. Lisäksi elämäntapani ovat suhteellisen terveet. Sitä paitsi nykyään on kai yhä enemmän yli 40-vuotiaita ensisynnyttäjiä. Siitäkään ei tullut sanomista, etten mennyt sikiöseulontoihin.

ap.

Vierailija
25/31 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ihmiset tekee päätöksensä,joten ei kai ne terveydenhuollossa sit kummempia, mutta nyt kun itse olen miltei 40-vuotiaana raskaana, aika alussa tosin vielä ja eka neuvolakäynti vasta tulossa, niin kyllä mä haluun aika tarkan seurannan,mitä sitten tarkoittaakaan. Lapsivesipunktiota tosin en, mutta ihan jo iän puolesta kaikki mahdolliset verikokeet sun muut sokerirasitustestit. Serkkuni, joka on saanut lapsen 20-vuotiaana ja reilu 40-vuotiaana ja siltä väliltä, kertoi, että olivat neuvolassa tosi tarkkoja tossa viimeisessä raskaudessa, joten olettaisin varttuneempia seurattavan tarkemmin. Niin, että saako vielä udella, mitä kaikkea sulla testattiin ja oliko synnytystapa-arviota?

Vierailija
26/31 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai synnytystapa-arviointiko se oikee sana on, ei aina handskaa kaikkee:)

Vierailija
27/31 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ihmiset tekee päätöksensä,joten ei kai ne terveydenhuollossa sit kummempia, mutta nyt kun itse olen miltei 40-vuotiaana raskaana, aika alussa tosin vielä ja eka neuvolakäynti vasta tulossa, niin kyllä mä haluun aika tarkan seurannan,mitä sitten tarkoittaakaan. Lapsivesipunktiota tosin en, mutta ihan jo iän puolesta kaikki mahdolliset verikokeet sun muut sokerirasitustestit. Serkkuni, joka on saanut lapsen 20-vuotiaana ja reilu 40-vuotiaana ja siltä väliltä, kertoi, että olivat neuvolassa tosi tarkkoja tossa viimeisessä raskaudessa, joten olettaisin varttuneempia seurattavan tarkemmin. Niin, että saako vielä udella, mitä kaikkea sulla testattiin ja oliko synnytystapa-arviota?

Otatin kaikki mahdolliset verikokeet tietyistä syistä yksityisellä ja niitä tuloksia sitten käytettiin, mutta kävin kyllä kiltisti neuvolassakin. Esimerkiksi verenpaine taas oli koko ajan vähän alakanttiin, mutta ei sille mitään tehty.

ap.

Vierailija
28/31 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään jaksais enää kuudetta ja seitsemättä alkaa väsäämään täytettyäni 44 v. :D

Joten täytyy toivoa, että nuorekkaana olemiseen riittää tämäkin synnytysikä.

Vierailija
29/31 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että olet onnellinen lapssistasi,mutta en ikinä haluisi saada noin vanhana lapsia! tuolloin toivon olevani jo mummi,ja vihdoin alkaisi se minun ns.oma elämä. esikoisen sain 20 vuotiaana ja nuorimmaiseni 33 vuotiaana.

..olivat lapselle hyvät ...vai? Koulutus? Elatus? Kasvatustaidot?

hyvät,koulutus löyty samaten elatus?

miksi ei olisi olleet?

tekeekö nuoruus automaattisesti huonon äidin?

ainankaan kirjoitustaidossa! Hah!

että teit itsekkin pari kirjoitusvirhettä..

minä kirjoitan tahallani pienillä kirjaimilla.

mutta mikäs sinua vaivaa kun pitää olla noin ilkeä?

Edelleen loistaa pitkälle tuo kouluttamattomuus. Ei ollut mitään virheitä minun kirjoituksessani. Sinulla taas oli useampikin virhe. Hah!

sulla oli pieni a kun pitäisi olla iso A lauseen alussa. ja onko tuo ainankaan oikea muto?

mitäs se sua nyt niin tökkii vaikka ihan duunari olenkin? edelleen mitä hyödyt ilkeydestäsi?

Lause voi jatkua otsikosta, jolloin ei laiteta isoa kirjainta. Sulla on niiiiiiiiiiiiin tyhmät mielipiteet, joten oli pakko vastata. Väitit että sulla on koulutusta ja pidät itseäsi ap:tä parempana, jolla sentään on kaksi yliopistotason tutkintoa takataskussa. Mitäs sulla on? Jonkun "siivousopiston" tutkinto varmaankin, kun et edes kirjoittamaan ole oppinut.

Vierailija
30/31 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että olet onnellinen lapssistasi,mutta en ikinä haluisi saada noin vanhana lapsia! tuolloin toivon olevani jo mummi,ja vihdoin alkaisi se minun ns.oma elämä. esikoisen sain 20 vuotiaana ja nuorimmaiseni 33 vuotiaana.

..olivat lapselle hyvät ...vai? Koulutus? Elatus? Kasvatustaidot?

hyvät,koulutus löyty samaten elatus?

miksi ei olisi olleet?

tekeekö nuoruus automaattisesti huonon äidin?

ainankaan kirjoitustaidossa! Hah!

että teit itsekkin pari kirjoitusvirhettä..

minä kirjoitan tahallani pienillä kirjaimilla.

mutta mikäs sinua vaivaa kun pitää olla noin ilkeä?

Edelleen loistaa pitkälle tuo kouluttamattomuus. Ei ollut mitään virheitä minun kirjoituksessani. Sinulla taas oli useampikin virhe. Hah!

sulla oli pieni a kun pitäisi olla iso A lauseen alussa. ja onko tuo ainankaan oikea muto?

mitäs se sua nyt niin tökkii vaikka ihan duunari olenkin? edelleen mitä hyödyt ilkeydestäsi?

Lause voi jatkua otsikosta, jolloin ei laiteta isoa kirjainta. Sulla on niiiiiiiiiiiiin tyhmät mielipiteet, joten oli pakko vastata. Väitit että sulla on koulutusta ja pidät itseäsi ap:tä parempana, jolla sentään on kaksi yliopistotason tutkintoa takataskussa. Mitäs sulla on? Jonkun "siivousopiston" tutkinto varmaankin, kun et edes kirjoittamaan ole oppinut.

kukaan tässä ole itseään parempana pitänyt. vai eikö saa vastata että en kiitos rupea enää tuon ikäisenä lapsia tekemään.ruma olet sisäisesti kuin mikä,sitä ei sun koulutuksesikaan pelasta.

mutta tämä tästä,en leiki peikon kanssa enää yhtään.

Vierailija
31/31 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden seuranta, kun olen ollut raskaana kakskymppisenä ja nyt 40 täytettyäni.

Samalla kaavalla menny. Mut ehkä jos ultrassa olis löytyny jotain poikkeavaa, niin olis joutunu tarkempaan kontrolliin.

viestin 30 kirjoittaja