Uskaltaisitko antaa porkkanan syötäväksi 4-vuotiaalle
Vai pelkäisitkö että siit lohkeaa pala johon lapsi tukehtuu?
Kommentit (30)
lapsesi osaa pureskella, eikö hänellä ole hampaita, vai onko vain niin nälissään että yrittäisi niellä koko porkkanan kerralla? Viimeisestä päiväkotilounaasta on toki jo aikaa...
omaakin. Olen antanu vain keitettynä porkkanan 1.5veelle, en salaattia ja kurkun tikkuina. Leipää kyllä syö. Mut porkkanastahan lohkeaa paloja? Ei kai sitä saa hienonnettua? Mut nää pelottomat lienee samoja jotka antaa vauvan sormiruokailla sitterissä ja turvakaukalossa.. On muuten tapa johon olen törmänny vaan täällä, never irl.
tyypin joka ei anna 4v:n puhaltaa ilmapalloja kun niihin voi tukehtua. Oletan ettei hän saa myöskään porkkanaa, riskit on liian suuret...
omaakin. Olen antanu vain keitettynä porkkanan 1.5veelle, en salaattia ja kurkun tikkuina. Leipää kyllä syö. Mut porkkanastahan lohkeaa paloja? Ei kai sitä saa hienonnettua? Mut nää pelottomat lienee samoja jotka antaa vauvan sormiruokailla sitterissä ja turvakaukalossa.. On muuten tapa johon olen törmänny vaan täällä, never irl.
Molemmat ovat myös sormiruokailleet sitterissä ja turvaistuimessa (ja kaukalossa). Ei ole tukehtumisia.
Molemmat ovat myös sormiruokailleet sitterissä ja turvaistuimessa (ja kaukalossa). Ei ole tukehtumisia.
Hyvä tietty ettei tukehtuneet. Turvaistuin ei sentään ole takakenossa, jos nyt autossa jostain syystä pakko syödä. Mut siis mitä se 8kk saa irti porkkanasta? Uskaltaisinko antaa tolle 18kk jolla jo pari poskihammasta?
Jonkun vauvan kohdalla tuon vauhkoamisen vielä ymmärrän mutta kyllä siinä vaiheessa kun suurin osa hammaskalustossa on suussa, niin on kyllä hätävarjelun liioittelua olla antamatta porkkanaa tai kurkkua. Oli se kokonaista tai ei :D
4-vuotias oli tukehtua omenanpalaan. Asuvat korvessa ja äidin oli pakko yrittää saada omin keinoin pala ulos, koska avun saanti kestäisi liian kauan. Heimlichin ote ei auttanut, ja siskoni oli pakko alkaa kaivaa palaa henkitorvesta, vaikka se on kielletty. Pala irtosikin lopulta, kun lapsen kasvoilla oli jo verenpurkaumia. Se "putosi" alaspäin henkitorvessa ja hengitys helpottui ambulanssin tuloon asti. Lapsi sai keuhkokuumeen, mutta selvisi siitä.
Eli kaikkea voi sattua.
Tiedättekö, että siihen omenaan tai porkkanaan voi ihan aikuinenkin tukehtua??! Tuolla logiikalla ette voi antaa siis koskaan lapsellenne porkkanaa. Itse ottaa sitten vastuun syömisestään, kun täyttää 18v. Haloo, oikeesti..
Joskus annetaan niin, joskus taas kokonaisena. Pääasia on, että molemmin voidaan tehdä ilman, että saadaan aikaiseksi asiasta elämää suurempi draama. Ja hengissä ollaan vielä kaikki.