Söin liikaa e-pillereitä, mitäs nyt?
Huomasin äsken kun olin ottamasta tämän päiväistä pilleriä, ettei sitä ole. Olen siis imeisesti syönyt jonakin lähipäivänä pillerin kaksi kertaa huomaamattani. Kysymys kuuluu, syönkö nyt sitten huomisen pillerin ja jatkan samaan malliin loppukuun vai jätänkö tänään syömättä ja toivon että se luultavimmin viim. 3pv sisällä syöty ylim. pilleri ehkäisee sieltä menneisyydestä? Seksiä on paljon eikä raskautuminen nyt ole aihtoehto. Höm.
Kommentit (7)
ei ota tähän kantaa. Ainoastaan unohtuneisiin pillereihin. Ja Toteaa, ettei pahoja sivuvaikutuksia aiheuta ja kehottaa soittamaan myrkytystietokeskukseen... Jonne en nyt ajatellu soittaa.
ap
Voit varmaan syödä laatan loppuun asti ja aloittaa taukoviikon päivän aikaisemmin, tai ottaa viimeisen pillerin uudesta laatasta jonka säästät vaikkapa varalaataksi juuri tuollaisten tilanteiden varalta. Mutta älä siis pidennä taukoviikkoa.
gynen takia. Pelkään siis myös että yks puuttuva pilleri aiheuttaa menkat! 4vko olen syönyt, eli yks kokonainen levy ja 1 viikko päälle
Syö kuluva laatta loppuun, mutta voit aloittaa taukoviikon sen laatan lopussa siis päivää aiemmin, tai ottaa sen viimeisen pillerin seuraavasta laatasta. Tuskinpa tuosta kahdesta pilleristä haittaa on. Mutta älä jätä pilleriä väliin, se voi heikentää ehkäisytehoa.
Ei ne e-pillerit nyt niin vahvoja ole, että yhdestä ylimääräisestä pilleristä mitään vahinkoa tapahtuisi.
Jos olet ottanut jonain päivinä kaksi pilleriä, niin jatkat ihan normaalisti pillereiden ottamista joka päivä ja aloitat sitten tauon esimerkiksi päivää aikaisemmin, tai sitten otat toisesta laatasta sen puuttuvan.
Itse syön pillereitä yleensä 2 tai 3 laattaa putkeen ja pidän tauon miten se itselleni parhaiten sopii. Yleensä siis minulla on yksi vajaa laatta, josta voin ottaa opivan määrän pillereitä lisää.