Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autokoulusta kysymys??

Vierailija
18.11.2005 |

Minulla ei ole ajokorttia ja kun tässä nyt mieheni kanssa ollaan suunniteltu että mieheni alkaisi opettamaan minua ja meillä olis valmiina polkimetkin jne. Mutta saako olla sakkoja vai pitääkö olla joltain tietyltä ajalta ilman sakkoja että sais alkaa opettamaan. Entä kuinkahan paljon halvemmaksi kuin autokoulu se tulis,tietenkin riippuu paikkakunnasta mutta n. suurinpiirtein???

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vielä autokoulussa kirjoilla, kun meinasin suorittaa siellä kortin. Nyt tulin kyllä pahasti katumapäälle, kun just tänään luin Iltalehdestä, että perheenjäsenen opettamana koko hommasta selviää 300-400 eurolla ja autokoululle pitäisi pulittaa kaikkiaan noin 1300 euroa (näin Lahdessa)...

Lisäksi tässä autokoulussa, jossa vielä olen, ei meinaa millään ilveelläkään saada varattua ajotunteja (opet narisevat, että kun " tulee meille niiin pitkiä päiviä" yms yms . jonninjoutavaa ja eräs ope meinasi puhelimessa tulla lankoja pitkin niskaan uhkailuineen " jos et tule varaamallesi tunnille, niin pulitat 15 egeä" . Outoa, kun en yhdellekään tunnille ole vielä päässyt, vaan vasta varannut, niin jo uhkaillaan todella räyhäävällä tyylillä... ). Juuri tuon em. narinan takia alunperinkin olen ajatellut keskeyttää tuon koulun ja ainakin vaihtaa toiseen kouluun, jospa täällä Lahdessakin olisi vähän asiakaspalvelusta ymmärtävämpiä kouluja.

Olisko kellään tietoa, että voiko autokoulun keskeyttää (ilman, että tarvii maksaa sitä 1200 euron perusmaksua)? Olen juuri saanut käytyä kaikki teoriatunnit ja maksanut poliisille ajokorttiluvan.

Vierailija
2/7 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti tuosta 1200:sta maksaisin ne käymäni teoriatunnit esim, mutta voinkohan muuten sitten päästä eroamaan ko. koulusta, ilman, että joutuisin pulittamaan koko 1200 euroa? Osiako joku neuvoa?

T.8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliskos kellään neuvoa /tietoa/kokemusta noihin pulmiini? T 8.

Vierailija
4/7 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes sun tulee asua samassa taloudessa (näin varmaan onkin).

Ja miehen pitää käydä tekemässä kirjallinen koe uudestaan ja saada se hyväksytyksi et saa opetusluvan. Sakoista en osaa sanoa, niistä kannattaa varmaan tiedustella poliisilaitokselta.

Opetusluvasta pitänee maksaa jotain mutta jos pitäis suurin piirtein sanoa niin opetusluvalla opettelu maksaa n 600 ja autokoulussa 1200 ( pääkaupunki seudulla halvempaa).

Eli kun miehes opettaa niin kustannuksiksi tulee miehen kirjalliset, opetuslupa, sun kirjalliset ja inssi sekä sit mahdolliset polkimet ja peilit.

(voi olla et on muitakin maksuja mut ei tullu mieleen...)

Vierailija
5/7 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisin sivuilla lisätietoa. hinta noin 400e, riippu tietenkin siitä osaako miehesi asentaa opetuspolkimen itse?? tulee paljon halvemmaksi.

Vierailija
6/7 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ajaa autoa (mies on senkin jo opettanut metsäteillä) eli kaikki perusjutut on hallinnassa mut toi liikenteessä ajaminen ja kaikki liikennessäännöt yms. Voi olla että tulee halvemmaksi ajaa kortti autokoulussa kun alkaa tarkemmin miettimään. Meillä on kyllä diesel-auto että tulee kyl halvemmaksi kuin bensa-autolla. hmm...pitää alkaa ihan tosissaan miettimään asiaa.

Olis elämä niin paljon helpompaa jos minullakin olisi kortti niin ei tarvis olla jatkuvasti toisten armoilla.

Vierailija
7/7 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran puhun autokoulujen puolesta, että:

kirjalliset ovat muuttuneet sitten meikäläisenkin ajoista. Eli nyt tehdään tietokoneella ja on kaiken maailman kuvakokeita yms.

Jos käyt autokoulun saat samaan rahaan käydä harjoittelemassa autokoulun tietokoneella niin paljon kuin haluat näitä kirjallisia varten.

Minun ymmärtämyksen mukaan harva kortin joskus yli 15v. sitten suorittanut enää saa kirjalliset läpi ilman opiskelua.

Ajokortin suorittamiseksi on käytävä nykyisin myös pimeänajon kurssi, sekä liukkaan ajonkurssi ja kakkosvaihe aikaisintaan ½ vuotta kortin saamisen jälkeen viimeistään 2 vuotta kortin saamisen jälkeen.

Sitten vasta saa ns. pysyvän ajokortin.

Maksuista sen verran, että kirjalliset maksaa n. 15e ja inssi 36e.

Ajokorttimaksu poliisilaitokselle 60e

Sit tulee vielä ratamaksuja, kun käy liukkaankelin jutut läpi.

Ja ennen kaikkea, perhesopu säilyy parempana, kun käyttää autokoulua!

Sekä vielä lisäksi: autokoulujen hinnat eivät ole nousseet viimeiseen 20 vuoteen, VAIKKA autokouluille on tullut tänä aikana myös arvonlisävero!!!

Suosittelen autokoulua!