Kamalinta mitä olet joutunut kylässä syömään?
Kommentit (158)
se mistä tykkää ja mistä ei, ei mielestäni kerro junntiudesta. Ei myöskään se, että ottaa pihvinsä kypsänä, olen keittiöalan ammattilainen, maistanut tasan kaikkia vaihtoehtoja ja otan pihvini aina läpikypsänä, siis todella läpikypsänä....tasantarkkaan lähetän verisen pihvin takaisin.
Eli suurtalaouskokki eli koulun keittäjä? Sulta varmasti luonnistuu sitten vakuumipussiperunoiden ja kalapuikkojen lämmittäminen?
Mutta en ole mitään noista vaan ravintolakokki, sori.
Olen myös matkustellut paljon, no näistäkin mainittakoon nämä junttipaikat mm.Amerikassa,Thaimaassa,Vietnamissa,Suomessa eri kaupungeissa,Tsekeissä,Venäjällä....edelleenkin syön pihvini kypsänä,siis todella kypsänä.
Hans nyt ei tietysti ole mitään AV:n keittiöalan ammattilaiseen verrattuna.
Sf well dosentti-version on pilalla.
Tästäkin piti sitten tehdä sivistyneet vs. juntit keskustelu!
ps. ite on se, joka toista haukkuu!!
Juntin erottaa juuri siitä, että se ei voi syödä yökkis-ruokiaan ollenkaan, vaan on salaa lähes ylpeä siitä, että voi sanoa vuohenjuuston maistuvan hikisukalle, ja ylipäätään yökkäillä kaikelle makaronia tujummalle eväälle.
Sivistynyt ihminen taas ymmärtää, että uusiin makuihin voi totutella, ja yleensä sellaiset voimakkaamman/erikoisemman makuiset ruoat/ruoka-aineet ovat juuri sellaisia, että kun niistä oppii pitämään, ne ovat tosi herkkuja.
Mun äitini esim. on kunnon maalaisjuntti, joka ei todellakaan pysty syömään juuri mitään sen yhden oivasta listasta ( mistä erottaa juntin ja sivistyneen), vaan oikeasti ylpeänä yökkäilee vieressä, kun mä kerron mitä olen laittanut perheelleni ruoaksi.
Itse ( vaikka en mikään äärimmäisen sivistynyt olekaan) olen opetellut syömään oikeastaan kaikkia ruokia, ja melkein kaikki ne oliivit, kaprikset, vuohenjuustot, graavikalat yms. ovat maistuneet ensimmäisellä kerralla pahalta, mutta kun on muutaman kerran maistanut, niin kas kummaa, hyvältähän ne ovat alkaneet maistua.
Tietenkään kukaan ei tykkää ihan kaikesta. Ja juuri tuollaiset sisäelin-veri-yms-keitokset on ihan oma lukunsa, on ihan ymmärrettävää, että niistä ei tykkää.
medium-pihvi tirskuu verta, ehkä työkaverisi ei halunnnut sellaista.
Kerran ravintolassa työkaveri tilasi sf-pihvin well donena Tarjoilija oli kohteliaasti hiljaa ja kirjoitti tilauksen ylös. Ravintola oli perinteinen helsinkiläinen ns. laatupaikk.
Kuka oikeasti pitää läpikypsästä eli kuvasta lihasta?
Sulla ei sitten vissiin ihan hirveästi ole kokemusta medium-pihveistä. Normaali medium-pihvi ei todellakana tirsku verta.
se mistä tykkää ja mistä ei, ei mielestäni kerro junntiudesta. Ei myöskään se, että ottaa pihvinsä kypsänä, olen keittiöalan ammattilainen, maistanut tasan kaikkia vaihtoehtoja ja otan pihvini aina läpikypsänä, siis todella läpikypsänä....tasantarkkaan lähetän verisen pihvin takaisin.
Eli suurtalaouskokki eli koulun keittäjä? Sulta varmasti luonnistuu sitten vakuumipussiperunoiden ja kalapuikkojen lämmittäminen?
JOssain Chico´s tyyppisessä ravintolassa? Tai jossain ABC:lla?
ja ihan ravintolan tasosta riippumatta
medium-pihvi tirskuu verta, ehkä työkaverisi ei halunnnut sellaista.
Kerran ravintolassa työkaveri tilasi sf-pihvin well donena Tarjoilija oli kohteliaasti hiljaa ja kirjoitti tilauksen ylös. Ravintola oli perinteinen helsinkiläinen ns. laatupaikk.
Kuka oikeasti pitää läpikypsästä eli kuvasta lihasta?
Sulla ei sitten vissiin ihan hirveästi ole kokemusta medium-pihveistä. Normaali medium-pihvi ei todellakana tirsku verta.
Hans nyt ei tietysti ole mitään AV:n keittiöalan ammattilaiseen verrattuna.
Sf well dosentti-version on pilalla.
Eli tarkoittaako tue, sitä,että josa Hans Välimäki inhoaa kypsää lihaa, on junttiutta,että joku siitä tykkää...ei hyvää päivää, huh. Tottahan se on hyvää oltava jos sentään Hanskin siitä tykkää. Voihan persus.
Hänellä lienee myös kehittyneempi makuaisti ja ruoanlaittotaito. Tästä osoituksena muutama Michelin-tähtikin.
Mutta en ole mitään noista vaan ravintolakokki, sori.JOssain Chico´s tyyppisessä ravintolassa? Tai jossain ABC:lla?
antakaa anteeksi junttiuteni, meen nyt viiltelemään itseäni, että totun vereen ja sen makuun, oi te ravintola annosten arvostelijat. Paistan kyllä mitä asiakas haluaa, mutta...
Makuaisti nimenomaan tottuu j kehittyy. Vauvana mkuvalikoima on suppea.
En pidä sisäelimistä, mutta en loukkaa emäntää dissaamalla ruokia. Kysyttäessä,allergioita tmv. ilmoitan, että en syö sisäelimiä. Tiukan pikan tullen syön niitä ja maksa on jopa suht ok.
nämä universaalit totuudet mikä on hyvää. Voi toki makuasioistakin kiistellä... Joku vielä kehtasi leimata tiettyjen ruokalajien inhoajat junteiksi, paitsi jos on kyse sisäelimistä. wtf?!?
Hänellä lienee myös kehittyneempi makuaisti ja ruoanlaittotaito. Tästä osoituksena muutama Michelin-tähtikin.
tykkäätkö sinä jostain ruuasta sentakia, että Hanskin tykkää, sitä etsin...tiedän kyllä hänen meriittinsä. Tarkoitan, että onko kaikki se mistä hän kirjoittaa hyvää myös sinun suussasi. Aivan sama olenko minä ala-asteen keittäjä,päiväkodin keittäjä, tai vittu Gordonin keittäjä.
jos tietäisi että hänet on AV:lla korotettu lähes jumalasta seuraavaksi juntittomuuden mittariksi :D
pahinta mitä voisi minulle tarjota kylässä olisi vasikka tai karitsa.
En kertakaikkiaan ymmärrä miten KUKAAN (varsinkaan äiti tai isä) voi syödä poikasta. Jos pöydässä muut syövät karitsaa tai vasikkaa, niin minua oksettaa koko sen ajan.
Suomessa on vuosikymmenet pilattu ylikypsentämällä ruoka harmaaksi mössöksi. Jos kokki ei osaa hommansa, ei hän onnistu paistaminen mukat medium-pihviä. Liha ei voi myöskään olla Prisman altaan halpiskamaa.
Jänis, kuminaleipä, sushi, simpukat, sardiinipizza, vuohenjuusto, etanat, veriset pihvit ja tartar, hummeri, graavilohi... Näähän on kaikki suurta herkkua!
Hanhenmaksaa en enää syö epäeettisyyden vuoksi ja mykykeitto ei rehellisesti sanottuna kuulosta houkuttelevalta, vaikka mustamakkarasta tykkäänkin.
Vai että on junttia, jos ei pidä jostain ruoasta? :DTiedoksesi, on myös paljon ranskalaisia, jotka eivät pidä esim. tartarista tai etanoista. Ranskalaisten ero suomalaisiin on, että he sanovat suoraan, jos eivät jostain pidä. Junttia on syödä ruokaa josta ei pidä, ihan siinä pelossa, ettei vaan vaikuttaisi jotenkin juntilta jonkun silmissä...
Syötkö sä muuten broileria? Jos syöt, niin en paljon sinuna hanhenmaksasta inisisi.
T: se, jolla on ranskalaiset appivanhemmat (en muista enää numeroa)
Yritätkö sä nyt sanoa, että ranskalaiset olis vähemmän juntteja kuin suomalaiset?
Oon muuten samaa mieltä, että jostakin ruokalajista pitämättömyys ei tee kenestäkään junttia. Jos on maistanut ja todennut ettei pidä, niin sitten ei pidä.
Se on junttia ja rajoittunutta, että on vaikka päättänyt, ettei pidä esim. äyriäisistä, vaikka ei ole koskaan kunnolla maistanutkaan niitä. Mun mielestä oudommillekin ruuille pitäis antaa mahdollisuus, ellei sitten taustalla ole mitään eettisiä valintoja. On junttia tuomita ruoka pahaksi, jos ei ole edes maistanut.
Kotonani on maatila ja aina silloin tällöin joku vasikka loukkaa jalkansa ja se teurastetaan ja myös syödään. Liha on herkullista.
Sen sijaan tarkoituksella nuorten eläinten tappaminen on minustakin järjetöntä ja myös epäeettistä.
Omia kauhukokemuksiani:
Lapsena kävimme säännöllisesti erään vanhan tädin luona. Hän tarjosi aina lapsille mehua, joka oli homehtunutta. Pikkusiskolleni tuli kerran siitä niin paha allerginen reaktio, että hänen koko vartaloonsa nousi koholla olevia patteja ja jouduimme viemään hänet sairaalan päivystykseen, kun säikähdimme mikä hänellä on.
Myöhemmin tajusimme pyytää kahvia, vaikka emme tykänneet kahvista emmekä oikeasti juoneet sitä...
Venäjällä isäntäperheessä tarjottiin tulikuumaa teetä, joka olisi pitänyt juoda viidessä minuutissa. Poltin kieleni monta kertaa, joten lopulta odotin kauhulla sitä jokapäiväistä teekupposta.
Miehen kotona tarjottiin talkkunapuuroa. Meinasin oksentaa joka lusikallisella. Vain hitaasti pureskelemalla sain pidettyä yökkäykset poissa. En ole sen jälkeen suostunut sitä heillä syömään edes kohteliaisuussyistä.
(Vuohenjuusto on herkkua!)
Huh huh mitä kokemuksia täällä :/
Todettakoon nyt aluksi että olen kakarasta lähties ollut lähes kaikkiruokainen ja pöytätavat opetettu viimeisen päälle :)
Minut oli ekaa kertaa kutsuttu ex-miehen kotiin syömään, silloin nuorena likkana. Exä aina kehui kuinka loistokokki äippä onkaan, joten odotin miellyttävää ateriakokemusta innolla.
Pöytään tuotiin ihastellen liharulla. Se oli harmaa kaiketi parhaat päivänsä nähneen lampaan (ei tod. mitään karitsaa ollut se) kylki josta oli vaan kylkiluut nypitty pois ja loppu rätkäle rullalle ja uuniin. Sisällä oli jotain mautonta ja haalean väristä mössöä, jota en tunnistanut, mutta se talikökköinen suolaton kylkiliha oli oikeasti niin hirveää että jouduin lähes paniikkiin siinä pöydässä. Muistän vieläkin kuinka kurkkuni lonksahteli ylösalas kun yritin sitä herkkua nieleskellä.
Tämän jälkeen suhtauduin jokseenkin varauksella anopin "huippukokkiuteen"...