Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko todellakin vielä sellaisia vanhempia,

Vierailija
06.04.2012 |

jotka eivät opeta lasta uimaan ennen kouluun menoa?Olin ihan äimänä,kun olimme menossa Serenaan ja mukana ollut kaveri sanoi,että poikaansa on vahdittava,kun se ei osaa uida 6v!Omat oppineet 5v uimaan kunnolla.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat jo koulussa ja uimataitoa ei ole. En osaa uida itsekään ja ikää on yli 30.

Lapsia on viety uimakouluun, mutta selvää on että uimahallissa käyminen vapaa- aikana ei ole meidän juttu. Harmittaa että uimataidottomuus näyttää periytyvän seuraavalle polvelle. Autan ja kannustan heitä muissa asioissa joihin pystyn, esim. soittoharrastuksissa.

Vierailija
42/56 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajettiin tyttöjen kanssa fillareilla osa matkaa ilman käsiä uima-hallille syksyisin ja keväisin, koska uima-halli oli kiinni kesällä, jolloin uitiin joessa, meressä tai järvessä. Silloin uintimaksu oli 50 penniä joskus 70-luvulla oltiin 6v, koska olin saanut pyörän juuri silloin synttärilahjaksi. En muista, että olisi ollut vanhempia mukana enää niihin aikoihin ollenkaan. Nykyään siellä kai on oltava yläkoululaisillakin vähintään mummo mukana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät opeta lapsia hiihtämään tai luistelemaan tai ajamaan pyörällä. Ja on lapsia, jotka ei opi ennen kouluikää vaikka opettaisi. Ja aikuisia, jotka eivät näitäkään osaa ainakaan kunnolla.

Meidän tyttö oppi kyllä ratsastamaan 3-vuotiaana. Saako sillä yhtään kompensoitua sitä, ettei osannut vielä 6-vuotiaana uida?

Minä olisin huolissani jos kolmevuotias olisi vielä niin avuton että putoaisi jos sen laittaa johonkin istumaan.

Vierailija
44/56 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta ja vasta 10 vuotiaana olen uskaltanut päästää sillai uimaan, että ei ole tarvinnut vahtia. Meillä uimakoulut on järjestetty hiukan hankalasti ja vasta 10v on jokainen saanut uimakandin suoritettua. Se on minusta sen merkki, että uimataito on niin hyvä, että ei enää tarvitse vahtia.

Mutta en olekaan työntänyt kenenkään matkaan heitä vaan olen vahtinut itse. Ei vain voi mitään, näin on päässyt meillä käymään.

jotka eivät opeta lasta uimaan ennen kouluun menoa?Olin ihan äimänä,kun olimme menossa Serenaan ja mukana ollut kaveri sanoi,että poikaansa on vahdittava,kun se ei osaa uida 6v!Omat oppineet 5v uimaan kunnolla.

Vierailija
45/56 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ui eteenpäin vaivalloisesti ehkä 10 metriä. Hän voi kuitenkin olla vaikka puolituntia altaassa, jossa jalat ei yletä pohjaan. Jumittaa paikallaan sotkien ja välillä sukeltaa.

Uimakoulussa ollut 3 kertaa ja käymme noin kerran viikossa hallilla. Ei vaan opi sitä itse uimataitoa jostain syystä.

Toinen lapsi oppi itse uimaan 5-vuotiaana ja siitä vuoden päästä ui eri tekniikoilla pitkiä matkoja, hyppi kolmesta metristä, sukelsi pitkiä matkoja..

..Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
46/56 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä 6 vuotiaita, jotka vanhempien mielestä osaa jo uida.

Hei ei se itsenäinen uiminen ole sitä, että kakara porskuttaa jotain koiran ja rintauinnin sekoitusta ja yksii vettä kun meinaa hukkua.

6 VUOTIASTA PITÄÄ VIELÄ UIMAHALLISSA VAHTIA. Olen aina ihmetellyt rannallakin, millaisia on niiden hukkuneiden lapsien vanhemmat. Mutta ne taitaa olla juuri näitä "Minun Nico-Petteri osaa jo uida 4 vuotiaana, voinkin mennä aukaiseen sidukan ja ottaan aurinkoa"

Vierailija
47/56 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opin uimaan 6-vuotiaana kesämökin rannassa. Mutta jos ei olisi ollut sitä mökirantaa, en olisi varmaan oppinut vielä silloinkaan. Asuimme kyllä merenrantakaupungissa, mutta en tykännyt uida meressä (kylmää ja levää). Olin vähän arka lapsi, se ehkä vaikutti myös asiaan. Ei auttanut, vaikka vanhemmat yrittivät opettaa uimaan. Uimakouluakin kokeiltiin - en oppinut siellä mitään, koska "vesi oli niin kylmää" enkä halunnut kastautua.

huoh.

No, nykyisin uimataitoni on hyvä ja uiminen on yksi harrastuksistani. Ei se kai niin tärkeää ole, oppiiko uimaan 4-, 6- vai 8-vuotiaana. Kunhan joskus oppii.

Vierailija
48/56 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niihin vieraisiin lapsiin.

Naisissa on se vika, että aina juorutaan ja puututaan muiden päätöksiin.

Lisäksi on paljon naisia, jotka on ihan hysteerisiä ton uimisen suhteen.

Ovat varmasti itse hirveän huonoja uimaan.

Vierailija
49/56 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että ajoissa vauvauintiin????

Monet lapset syntyvät sellaiseen aikaan vuodesta, että eivät pääse sijoittumaan kaksikertaa viodessa alkaviin ryhymiin ikänsä puolesta.

ei aina kaikki ole niin yksinkertaista.

Vierailija
50/56 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenties?

Kyllä pieni määrä klooriA KÄYTETÄÄN MYÖS OTSONOIDUISSA HALLEISSA.

Vierailija
51/56 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain tykkää mennä veteen, ei uimahallissa eikä meressä. Meidän vanhempien laiskuudesta tämä ei ole kiinni. Lähin ranta on nimittäin 50 metrin päässä.

Vierailija
52/56 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat 11 ja 9 ja uimataitoisia ja vahdin heitä edelleenkin kun olemme uimassa!

Kun ap:n lapset ovat oppineet uimaan 5-vuotiaina niin kaikki mikä poikkeaa siitä, on epänormaalia ja kummallista. Taas tätä av-logiikkaa.

Vierailija
53/56 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lukuisia esimerkkejä lapsista, joita on käytetty vauvauinnissa, mutta eivät silti ole oppineet aikaisemmin uimaan tai ole mitenkään parempia uimareita muutenkaan.

Joku sanoi, että ajoissa vauvauintiin????

Monet lapset syntyvät sellaiseen aikaan vuodesta, että eivät pääse sijoittumaan kaksikertaa viodessa alkaviin ryhymiin ikänsä puolesta.

ei aina kaikki ole niin yksinkertaista.

Vierailija
54/56 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni kaikki lapset oppivat uimaan, kun vain ahkerasti vie uimaan ja usein.

Vierailija
55/56 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin kannattaa. Toivottavasti tänä kesänä ei huku ainuttakaan lasta. Voimia vanhemmille vahtia näitä pilttejä, vaikka se pelkkä makoilu siellä rannalla onkin niin mukavaa.

Vierailija
56/56 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun ekaluokkalainen missään lasten altaassa ui, vaan kuntoaltaassa se vetelee päästä päähän vapaauinnilla.

Että silleen.

Kaikki lapset oppii uimaan, jos ammattilainen opettaa.

Kursseja löytyy vaikka mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi