Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uhmakohtaus kauppareissulla

18.11.2005 |

Kauppareissun saldo: pari naarmua itsellä poskessa, vain 3 mummoa ja 2 pappaa kävi ihmettelemässä maassa makaavaa ja kiljuvaa poikaa.Itsellä kiehui aika lujaa kun raahasin pojan ja vaunut ensin kaupasta ulos ja muutaman sata metriä autolle, vieläkin tuntuu käsissä.

Yhdelle mummolle sanoin että tässä on tarpeeksi tekemistä ilman ulkopuolisten ihmettelyjäkin.

Poika 2v3kk, ja voimia löytyy kuin pienestä pitäjästä uhmiksen tullessa.

Ja syy oli klassinen: ei saanut haluamaansa autoa.

Sit kun päästiin kotiin, ois halunnut heti syliin, mut mä käyn sen verran kierroksilla, etten pysty heti ottamaan. Uhmiksia on onneksi harvoin, mut sitäkin rajumpia sitten kun on.

Pitäis kai kirjoittaa jonnekin ikäihmisten palstoille, että älkaa hyvät ihmiset tulko ihmettelemään kiljuvaa lasta...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v4kk poika tempaisi juur männä viikolla(väsynyt kun oli) serkkutyttöään päin näköä, koska ei saanut haluamaansa tavaraa tytöltä. Pientä vääntöä oli ollut jo aiemmin,joten tempaisin pojan kainaloon ja päätin mennä eteiseen selvittelemään ja juttelemaan...

Tässä vaiheessa olin vielä aika rauhallinen. Hyvä kun pääsin polvilleni ja yritin saada häneen puheyhteyttä, pikkuherra tempaisi minua nyrkillä naamaan. Pikkasen siinä ärähdin ja ilmoitin meidän lähtevän kotiin..samassa hän tempaisi uudelleeen niin että silmälasit vain viuhuivat ilmassa. Jo alkoi äidin sanavarasto monipuolistua.Huokaus. Onneksi tilannetta todistivat vieressä äiti,siskon anoppi ja....pappi.

Aah sitä kirkumista ja parkua, jota tuli lopuksi molempien suusta...

Vierailija
22/24 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sain itsekin kokea tuossa pari viikkoa taaksepäin. Onneksi vain kotosalla lapsen kanssa kahden, mutta tiedä sitten koska muualla? Kun uhmiksen saa jossain tilanteessa " hallintaan" toinen tilanne pettää..

Niin luontevasti se oikea suora tulla tumahti ja vauhdilla, että tosissani hämmästyin ko. metodin luontevuutta. Sellaisen haloon nostin, että ei ole - toistaiseksi - tehnyt samaa uudestaan.. (kop, kop. kop).

- Tiina -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää nyt 1v ja liki 8kk päälle.

Kun olimme kahvilassa yksipäivä, alkoi tyttö huutaa kuin riivattu, riuhtoi ja rähisi kun ei kaikkea saanut HETI.

Oli siinä ihmisillä katselemista kun istutin tytön väkisin tuplarattaisiin pikkusiskonsa viereen jossa räyhäsi kahta kauheammin. Kuopus veteli onneksi tyytyväisenä sikeitä vaikka desibelien määrä oli päätä särkevän suuri!

Selitin tyttnen rauhallisesti että kaikki tässä maailmassa ei tapahdu heti, ja aina ei vpoi makeaa syödä, syödään kunnon ruokaa..

Huuto jatkui ja vanhemmat ihmiset jo katselivat hiukan ihmeissäänkin. Pari fiksua totesikin että onko se nyt lainkaan normaalia HUUDATTAA lasta noin vain siksi että joutuu odottamaan! Siinäpä se, jos annan aina heti sitten kaiken kun tyttö huutaa niin periksi, niin luoja missä ongelmissa olisimmekaan vuodenpäästä.

Se että tyttö ihan tosissaan huutaa ja kokeilee rajojaan ei ole vaarallista.

Pari kertaa olemee lähteneet kesken esim. puistosta pois jos tyttö ei osaa käyttäytyä. Selitän asian että pitää osata olla sitten jos mennään jonnekin.

Meillä myös MÄÄ ITE- kausi alkoi ja kävellessä ei pitäisi kiinni kädestä. Sääntönä on meillä että tietä ylittäessä TÄYTYY pitää kädestä. Muuten käveleekin oikein mallikkaasti vieressä.

Noh, monena kertana sitten tyttö on alkanut suojatien kohdalla temppuilla, jolloin olen laittanut rattaisiin huutavana takaisin. Ohikulkija totesi että eihän täällä edes autoja kulje, onko sillä nyt niin merkitystä.

ON, koska muualla, esim. kaupunkialueella autoja ON, ja jos kerran annan periksi, tajuaa tyttö äkkiä että huudolla saa asioita periksi.

Täällä on siis tiukkapipo äiti, joka ei häpeile lapsen huutoa julkisella paikalla ja Ja hymyillen katsoo muiden uhmailevia lapsia ajatellen " jonkun muunkin lapsi sentään...."

Niin ja tämä meidän pikkuemäntä myös suuttuessaan polkee jalkaa :D Joskus jopa huvitun enemmän kuin ahdistun :D

T:Neiti21 +Nea 1v8kk ja Minja 2kk+

Vierailija
24/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä uhmiskohtauksia kerrottavaksi riittäisi meillä myös vaikka ison kirjan verran samoista syista kuin muillakin...

Itse olen huomannut että periksi ei sais antaa lapsen uhmalle kertaakaan...muuten sama toistuu ja toistuu vielä pahempana seuraavalla kerralla...

Voimia ja jaksamista kaikille lasten uhmakohtauksien kanssa taistellessa! =)