Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset valittaa jos ovat totaali yh:oita?

Vierailija
04.04.2012 |

En ymmärrä miksi ihmiset valittaa jos sattuvat olemaan totaali yh:oita? Tottakai se on raskasta vastata koko perheestä itse, mutta ainahan totaali yh:ooksi päätyminenkin on jollain tavalla oma valinta. Ei ehkä tietoinen valinta, mutta valinta kuitenkin.

Miksi teki lapsen miehen kanssa, joka ei ollut tarpeeksi luotettava pysymään rinnalla? Miksi ei muuta lähemmäksi sukua? Miksi edes teki lapsen, ainahan on vaara päätyä totaali yh:oksi?

Ja kyllä olen itse totaali yh, elän 4v lapseni kanssa kahdestaan. Olen ollut jo 4v totaali yh. Käyn töissä ja lapseni on päivät hoidossa, illat vietämme yhdessä. Kerran viikossa meillä käy palkkaamani hoitaja olemassa lapsen kanssa 4 tuntia. Sen ajan käytän itse töissä, teen rästi töitä, joita alallani ja asemassani väistämättä kertyy.

Ja en valita tilannettani, itse olen valintanut tehnyt ja päätynyt valintojen kautta tähän.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka saa valittaa? yh:t eivät, koska ovat itse valinneet tilanteensa. Eivät parisuheessa elävät, koska ovat itse... Eivät lesket, koska olisi pitänyt valita terve,tervehenkinen ja turvallisuutta hakeva kumppani... Eivät lapsettomat, jos ovat itse valiineet mahdollisesti kumppanin, jonka kanssa lasta ei saa...

en ole itse välinnut leskeksi jäämistä.

Olen pahoillani ´tilanteestasi, mutta miksi et muuta lähemmäksi sukuasi tai miehesi sukua? Silloin sinulla olisi edes jonkinlainen tukiverkko, etkä olisi aivan omillasi.

ap

Vierailija
22/23 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka muuttaisi lähemmäs sukulaisia. En ole totaaliyhäri (lapset isällä joka toinen vkl), mutta minkäänlaista tukiverkkoa ei ole vaikka exän suku ja oma isäni asuu samalla paikkakunnalla. Ei kaikkia isovanhempia kiinnosta. Itse hoidan kaikki harrastuskuljetukset, lasten sairasteluista koituvat töistä poissaolot jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, kun me ollaan kaikki erilaisia ja eri lähtökohdista. On helppo sanoa, että jos minä pystyn johonkin, muidenkin tulisi pystyä. Onko esimerkiksi yllä mainittu leskeksi jääminen mielestäsi oma valinta? Kaikilla ei myöskään ole varaa lastenhoitajaan ja rahat voivat olla muutenkin tiukassa, ja yh väsyä. Niin, tietenkin tähän voi sanoa, että oma valinta, miksi et ole korkeasti koulutettu (jonkun pitää tehdä ne paskaduunitkin, vai mitä).

Toinen juttu on se, että kaikki keskustelut tai tunteiden ilmaisu voidaan tulkita "valittamiseksi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän