Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä vasta eilen tajusin tän Vaasan Ruispalat huijauksen!

Vierailija
15.02.2012 |

Eli mun lempparileipää on ehdottomasti Vaasan Ruispalat. No, muistan kyllä kun tuli tämä uusi 9 leipäviipaleen pussi kauppoihin. Ja sitten on tämä 16 palan pussi. No, kilohintaa lähinnä olen seuraillut ja todennut että edelleen 12 palan pussi tulee halvimmaksi ja sitä aina olen ostanut.

No eilen vasta tajusin että on myös tämän pussin hinta pompsahtanut! Nykyään 9 palan pussin saa samaan hintaan kuin ennen sai 12 palan pussin. Pari kertaa olen ostanutkin "vahingossa" 9 palan pussin kun nopsaa kaupassa käynyt. Enkä ole huomannut että niitä leipiä on ollut vähemmän (tosin olen huomannut että pussi tyhjenee "nopeammin")

Voi voi, pitääkö alkaa oikeesti ostamaan sitä Pirkan, lähes-vastaavaa-tuotetta (mikä ei ole yhtä hyvvöö ;)) :D

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että muidenkin leipien ja elintarvikkeiden hinnat ovat nousseet kuten myös mainitsemasi Pirkka leivän hinta...

Vierailija
2/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuvan kaupasta, onko 9 palan pussia vai 12 palan. Eli kysy kauppiaaltasi miksi tilaavat pienempää pussia valikoimaan. Kilohinta pitäisi ainakin olla vertailukelpoinen. Et ole huomannut muutoksia siinä?

Luultavasti kaikilla ei mene samaa tahtia sitä, jos ei mene 12 leipää pariin päivään, joutuisi syömään kuivuvia känttyjä, kun joutuisi ostamaan isoa pussia. Ainakin, kun itse valitsen maun vuoksi kalliimpaa, ostan mielelläni myös pienempää pussia. Joka tapauksessa se tuoreempi ja halvempi leipä voittaa aina sen vanhemman käntyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se johtuu siitä, että kaikki elintarvikkeet on kallistunu. Mutta todellakin, 9 palan pussi maksaa saman kuin 12 palan pussi puolisen vuotta sitten..

Olenkin alkanut leipomaan itse enemmän leipää, kun hinnat ovat aivan hirveitä. Ruisleipää tosin on työläs tehdä, mutta vaaleista leivistä ainakin saa paljon parempia kuin kaupan höttö! Ja kun meidänkin perheessä leipää kuluu ihan kiitettävästi, niin kyllä näkyy kukkarossa.

Vierailija
4/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muutkin elintarvikkeet ovat kallistuneet. Jos leivän hinta kauhistuttaa, niin käy leipomonmyymälässä. Sieltä saa esim. Ruispalojen kakkoslaatua todella halvalla. Kakkoslaadusta osa on leikattu hieman väärin,tai palat on osin jääneet kiinni toisiinsa, muuten samaa leipää. Ykköslaatu on myös siellä edullisempaa kuin kaupassa. Me ostamme aina muovikassillisen ja laitamme pakkaaseen.

Vierailija
5/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muutkin elintarvikkeet ovat kallistuneet. Jos leivän hinta kauhistuttaa, niin käy leipomonmyymälässä. Sieltä saa esim. Ruispalojen kakkoslaatua todella halvalla. Kakkoslaadusta osa on leikattu hieman väärin,tai palat on osin jääneet kiinni toisiinsa, muuten samaa leipää. Ykköslaatu on myös siellä edullisempaa kuin kaupassa. Me ostamme aina muovikassillisen ja laitamme pakkaaseen.

Mekin käytiin ennen leipomosta hakeen leivät, mutta nykyään siel on huonosti leipää tarjolla, ja vaikka Vaasan leipomo onkin, noi Vaasan ruispalat on jopa kalliimpia kuin kaupassa! II-laatu-paljoa on toooosi harvoin myynnissä, eikä todellakaan mitenkään edullisia, että niiden perässä kannattais ajaa. Harmi. Mutta toisaalta mikään ei voita itseleivotun leivän lämpöistä tuoreutta ja mehevyyttä, nam :)

Vierailija
6/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä Vaasan leipomo sulki ovet ja tuotanto meni kai Viroon.

Vierailija
7/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se pakkauskoko jota myydään eniten on edullisin. Esim. tässä tapauksessa juurikin tuo 12 palaa. Samahan se on kaikissa tuotteissa.

Esim. pienempi pullo käsitiskiainetta saattaa tulla edullisemmaksi kuin iso pullo, vaikka äkkiseltään luulisi olevan juuri toisin päin. Ison pullon tekokustannukset ovat suuremmat, jos myynti on vähäisempää.. näin ollen isompi kilohinta.

Aina kannattaa kurkata niistä hintalapuista, mitä ne kertovat kilo/litra/kpl hinnaksi.

Vierailija
8/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä ovat.

Vierailija
9/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruispaloja tehdään jokaisessa Vaasan & Vaasan leipomossa. Ne tehdään valmiiksi juuri ennen kuormien lähtöä, että ovat varmasti tuoreita, usein vielä hieman lämpöisiä pussissa. Olen itse töissä Vaasan:illa opiskelun ohessa ja kyllä meillä ainakin leipomon myymälästä saa ruispalaa, tosin ei aina kaikkia pussikokoja.

Leivän hinta on tosiaan kallistunut, mutta totuus on että leivän menekki on pienentynytkin niin paljon, ettei kovin halvalla kannattaisi enää valmistaa mitään. Olen itse pakkaamassa kuormia, ja se on aivan uskomatonta miten vähän kaupat enää tilaavat verrattuna "entisaikaan" ennen nykyajan "dieettibuumeja".

Vinkkinä voin sanoa että 9 kpl ruispalan kohdalla on tulossa kiva kamppanja ihan lähipäivinä/viikkoina, silloin voi kannattaakin ostaa 9 kpl paketteja. :)

Vierailija
10/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka on peloteltu lisäävän keliakiaa..

Vierailija
11/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue siitä pakkauksesta !!!

Ja eivät todellakaan ole ruisleipiä vaan jotain ihme vehnämömmöä

BOIKOITOIN

Vierailija
12/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue siitä pakkauksesta !!!

Ja eivät todellakaan ole ruisleipiä vaan jotain ihme vehnämömmöä

BOIKOITOIN

No eikä kyllä tehdä, vaan Suomen leipomoissa! Itse niitä siellä pussitan koneellisesti ja suoraan uunista tulevat! Paketissa lukee: VAASAN leipoo Espoossa, Joutsenossa, Juväskylässä, Kiimingissä, Kotkassa, Kuopiossa, Kuusankoskella, Rovaniemellä, Sastamalassa, Seinäjoella, Tampereella, Turussa ja Vantaalla.

Leipä on säilöntäaineeton ja 72 % viljasta on täysjyväruista.

Vierailija
13/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka on peloteltu lisäävän keliakiaa..

Olen epäillyt oman kokemuksen perusteella samaa. Varsinaista keliakiaa ei ole, mutta on kyllä perheessä huomattu, että mm. ruispaloista tulee vatsavaivoja.

Mutta mistä löytäisi enää ihan aitoa ruisleipää, joissa ei olisi ainakaan lisättyä gluteeinia? Tarkkaan on tuoteselosteet luettava.

Vierailija
14/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osta enää mitään Vaasan tuotemerkillä olevaa. Laskiaispullatkin tuodaan virosta pakasteena ja kermavaahto ei ole kermaa nähnytkään puhumattakaan mantelimassasta, jossa ei ole mantelia. Hinta vain on lähes sama, kuin kunnon materiaaleista leivotuissa.

Vierailija
15/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten toi leipä voi muka olla suosittua. Siis sehän on kamalinta mahdollista leipää.

Vierailija
16/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"VAASAN RUISPALAT maistuvat kaiken ikäisille, kaikissa käyttötilanteissa!

Monille Suomalaisille VAASAN RUISPALAT on yhtä kuin ruisleipä. Nyt tätä tuttua leipää saa jokaiselle sopivassa koossa."

Mikähän se kaikissa käyttötilanteissa on? Ja vieläpä Suomalaisille? Eikä toi leivän kokokaan taida muuttua..

Vierailija
17/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli 12 palan pusseja ja 8 palan pusseja. Ne erotti helposti toisistaan kun pussit oli eri kokoa (molemmat neljän palan pinoissa). Nyt 9 palan pussissa on leivät 3 palan pinoissa, helposti erehtyy (ja olen minäkin erehtynyt monesti) ostamaan väärän pussin.. Nykyään osaan jo katsoa tarkemmin :)

Meillä ei muuten ikinä vanhene leivät pöydällä, leipä säilytetään aina pakkasessa, sulaa 15 min ja on aina ihanan tuoretta ;)

Vierailija
18/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osta enää mitään Vaasan tuotemerkillä olevaa. Laskiaispullatkin tuodaan virosta pakasteena ja kermavaahto ei ole kermaa nähnytkään puhumattakaan mantelimassasta, jossa ei ole mantelia. Hinta vain on lähes sama, kuin kunnon materiaaleista leivotuissa.

Kävin ostamassa Vaasan LEIPOMOSTA laskiaispullia kun satuin olemaan siinä lähellä ja aattelin että kiva saada tuoretta ja vähän halvemmalla. Siellä sitte ihmettelin kun säilyttivät niitä lämpimässä mutta ei ollu aikaa ajatella sitä sen enempää joten otin kaks pakettia kun olivat jossain mukatarjouksessa 4 eurolla ja kotona huomasin että ovat leivottu Latviassa ja pakastettu. Pulla oli ihan kivan pehmeetä mutta TODELLA höttöstä, melkeen ku hattaraa... ja kermavaahtoahan niissä ei ollut vaan jotain kuvottavaa valkosta kiinteää töhnää. Hyi. :( Kyllä harmitti ja vielä omassa leipomossaan tommosia myyvät...

Vierailija
19/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 leivän pusseja kylläkin. Kun ne avaa niin tulee 24 palaa.

Vierailija
20/28 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös syödään tota leipää usein, ja myös huomasin silloin että se pienempi pussi on lähes saman hintanen kun se isompi. Ei oikein voinu tajuta sitä logiikkaa mikä järki siinä on.

Tottakai se isompi lähtee mukaan kun melkein sama hinta :)