1v lapselle brio pony vai race?
apua ratasvalintaan (muitakin saa toki ehdottaa kuin yllämainittuja): mitkä olisivat pienehköt ja kokoontaittuvat rattaat, mutta silti tukevat ja lumessa/sorassakin kulkevat 1v lapselle. Haluaisin isoista yhdeistelmärotiskoista eroon (säilytystilaongelma) ja tilalle pienemmät. Brion ponyt ja racet miellyttäisivät ehkä eniten. Pari kyssäriä:
- onko ponyt "epätukevat" kun niissä on pelkkä kangas? Onko ponyn lepoasento todella surkea eli ei voi pikatorkkujakaan ottaa?
- onko racet painavammat ja pienemmät istuinkorkeudeltaan kuomun takia?
- onko molemmat käyttöiältään pitkiä ts. osat pysyvät ehjinä, ruuvit ei lentele jne
ja ennenkaikkea kummat ITSE ottaisit?
Omassa tapauksessamme lapsi ei tykkää nukkua varsinaisia päikkäreitä ulkona, mutta tietenkin joskus vaunuajelun aikana saattaa nukahtaa hetkeksi.
Kommentit (4)
hei, kerrotko vielä että minkä vuoden raceista saa selkänojan alas? Mietin nimittäin käytettynä ostamista, ja ihan kuin olisin lukenut jostain että racen selkänojan sai alas vasta vuoden 2011 malleista eteenpäin? Eli jos ostan esim. 2-3v vanhat käytetyt niin kallistuuko selkänoja?
Ylipäätään, onko sellaiset että esim. 2v käyttöä ei vielä ole kuluttanut rattaita pahasti (eli suomennettuna: uskaltaisitko itse ostaa käytettyinä?)
eli varmaan sitten ovat 2011 mallit mistä tosiaan saa selkänojaa alas.
Kannattaa varmaan kysyä tuosta selkänojasta jos ostat käytetyt. Meillä ei nyt vuoden käytössä ole kauheasti kuluneet, kankaat ovat lähes uudenveroiset. Mutta eivät olekaan ihan joka päivä käytössä olleet.
Racet on ehdottomasti vanhemmat kuin 2011 ja selkänoja menee alemmas kuin ponyssa.
Kestäviä ovat molemmat. Itse pidän enemmän Pony-rattaista, ketterämmät ja kevyemmät. Tosin ei kuomua, joten ihan aktiivikäyttöön ympärivuotisesti Racet käytännöllisemmät.
Meillä racet, ja olen ollut tosi tyytyväinen kaikin puolin.
Liikkuvat näppärästi ja kevyesti, ja pyörät kulkevat kohtuullisesti umpihangessakin. Saa melkein vaaka-asentoon eli pienet unetkin onnistuvat.
Suosittelen siis.