Kaveri kertoi ylpeänä, että seurustelee miehen kanssa jolla on suojattu sukunimi
ja että hän voi saada sen nimen jos menevät naimisiin.
Mitä erikoista on siitä että on suojattu sukunimi? Eiks kaikki nimet ole??
Esim kukaan ei voi halutessaan vaihtaa nimeään Virtaseksi, jos lähisuvusta sitä nimeä ei ennestään löydy.
Kommentit (36)
Vaan nykyään on kaikilla niin mutta harvinaisempaa on se, että olen ainut Suomessa kenellä on tämä sukunimi ja nimi kuolee pois jos en itse lapsia saa. Menikö jakeluun.. ?
nyppii ap:n kaverin asenne ja tietämättömyys.Ap:han kertoi että kaveri oli sanonut että saa suojatun sukunimen jos menee naimisiin kaverin kanssa,eli ihan lesoilua on.Tyhmää jos ei voi olla aidosti ylpeä omasta nimestään.
että nykyään kukaan ei voi vaihtaa sukunimeään Räsäsestä Virtaseksi, ellei siihen Virtasten nimeen ole mitään sidoksia.
Onhan noita nimenvaihtajia joka lähtöön. Nikita Fougantine esim
Vaan nykyään on kaikilla niin mutta harvinaisempaa on se, että olen ainut Suomessa kenellä on tämä sukunimi ja nimi kuolee pois jos en itse lapsia saa. Menikö jakeluun.. ?
Onpa mielenkiintoista.
että nykyään kukaan ei voi vaihtaa sukunimeään Räsäsestä Virtaseksi, ellei siihen Virtasten nimeen ole mitään sidoksia.
palstan älykkäin mamma saapui näköjään paikalle. :D
on kai jo parikymmentä vuotta vanha. Itse olen vaihtamassa sukunimeäni ja siksi kyllä ymmärrän, jos joku on innoissaan jonkun nimen harvinaisuudesta. Oma nykyinen nimeni kuuluu sinne 10 yleisemmän joukkoon ja jos omasta suvusta ei löydy järkevää nimeä, niin varalla on oma keksimäni nimi.
Valjakkalalla on ollut esi-isä/äiti nimeltä Fougantine
Taisi olla ruotsalainen nainen.
Entäs Miina Äkkijyrkkä. Käsittääkseni alkup. nimi oli Loiva, jonka käänsi vastakohdakseen
silloin oli todennäköisesti eri nimilait.
sukunimeäni on Suomessa neljällä ihmisellä: minulla, miehellä ja lapsilla. Tarkoittaako tämä siis sitä, että olen jotenkin erilainen ja muista poikkeava. Hoh, hoi ihan sama.
wirtainen tai virtain tai mahdollisesti wirtain.
-sukututkija
Ei sillä sukunimeä ole ollut, silloin sukunimet eivät periytyneet lapsille, se oli vain arvonimi, joka oli henkilökohtainen. Ihmiset olivat vain Maria Heikintyttäriä.
Miina Äkkijyrkkä on varmaankin taiteilijanimi. Riitta Loiva oik muistaakseni.
Ei se Lipsasen Ilkkakaan ole virallisesti DANNY.
Sitä en tiedä miten Lasse Norres sai nimilautakunnan puhuttua ympäri (luin jostain lehdestä?)niin että Pertti Nieminen sai virallisesti vaihdettua sukunimensä Neumanniksi. Ei oo meinaa suvussa sellaista.
http://yle.fi/uutiset/3-8428595 Ilmeeenne kun kaikki sukunimet on nykyään "suojattu"? :DDDD
Kuinkahan se Jan Jalutsi sai nimensä läpi? Jossain dokumentissä kertoi, että nimi tulee Jatimaticin ja Uzin yhdistelmästä.
Ei pidä. Saa pitää, jos tahtoo, mutta voi myös ottaa miehensä sukunimen tai ottaa kaksoisnimen. Laki on ollut tällainen jo kauan.