Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kertoi ylpeänä, että seurustelee miehen kanssa jolla on suojattu sukunimi

Vierailija
04.04.2012 |

ja että hän voi saada sen nimen jos menevät naimisiin.

Mitä erikoista on siitä että on suojattu sukunimi? Eiks kaikki nimet ole??

Esim kukaan ei voi halutessaan vaihtaa nimeään Virtaseksi, jos lähisuvusta sitä nimeä ei ennestään löydy.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Ottamatta kantaa siihen, että pitääkö naisen pitää oma sukunimensä naimisiin mennessään.)

Ei pidä. Saa pitää, jos tahtoo, mutta voi myös ottaa miehensä sukunimen tai ottaa kaksoisnimen. Laki on ollut tällainen jo kauan.

Vierailija
22/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan nykyään on kaikilla niin mutta harvinaisempaa on se, että olen ainut Suomessa kenellä on tämä sukunimi ja nimi kuolee pois jos en itse lapsia saa. Menikö jakeluun.. ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyppii ap:n kaverin asenne ja tietämättömyys.Ap:han kertoi että kaveri oli sanonut että saa suojatun sukunimen jos menee naimisiin kaverin kanssa,eli ihan lesoilua on.Tyhmää jos ei voi olla aidosti ylpeä omasta nimestään.

Vierailija
24/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyään kukaan ei voi vaihtaa sukunimeään Räsäsestä Virtaseksi, ellei siihen Virtasten nimeen ole mitään sidoksia.

Onhan noita nimenvaihtajia joka lähtöön. Nikita Fougantine esim

Vierailija
25/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan nykyään on kaikilla niin mutta harvinaisempaa on se, että olen ainut Suomessa kenellä on tämä sukunimi ja nimi kuolee pois jos en itse lapsia saa. Menikö jakeluun.. ?

Onpa mielenkiintoista.

Vierailija
26/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyään kukaan ei voi vaihtaa sukunimeään Räsäsestä Virtaseksi, ellei siihen Virtasten nimeen ole mitään sidoksia.

palstan älykkäin mamma saapui näköjään paikalle. :D

Vierailija
27/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kai jo parikymmentä vuotta vanha. Itse olen vaihtamassa sukunimeäni ja siksi kyllä ymmärrän, jos joku on innoissaan jonkun nimen harvinaisuudesta. Oma nykyinen nimeni kuuluu sinne 10 yleisemmän joukkoon ja jos omasta suvusta ei löydy järkevää nimeä, niin varalla on oma keksimäni nimi.

Vierailija
28/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjakkalalla on ollut esi-isä/äiti nimeltä Fougantine

Vierailija
29/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla ruotsalainen nainen.

Vierailija
30/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Miina Äkkijyrkkä. Käsittääkseni alkup. nimi oli Loiva, jonka käänsi vastakohdakseen

Vierailija
31/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin oli todennäköisesti eri nimilait.

Vierailija
32/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukunimeäni on Suomessa neljällä ihmisellä: minulla, miehellä ja lapsilla. Tarkoittaako tämä siis sitä, että olen jotenkin erilainen ja muista poikkeava. Hoh, hoi ihan sama.

Vierailija
33/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

wirtainen tai virtain tai mahdollisesti wirtain.

-sukututkija

Ei sillä sukunimeä ole ollut, silloin sukunimet eivät periytyneet lapsille, se oli vain arvonimi, joka oli henkilökohtainen. Ihmiset olivat vain Maria Heikintyttäriä.

Vierailija
34/36 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina Äkkijyrkkä on varmaankin taiteilijanimi. Riitta Loiva oik muistaakseni.

Ei se Lipsasen Ilkkakaan ole virallisesti DANNY.

Sitä en tiedä miten Lasse Norres sai nimilautakunnan puhuttua ympäri (luin jostain lehdestä?)niin että Pertti Nieminen sai virallisesti vaihdettua sukunimensä Neumanniksi. Ei oo meinaa suvussa sellaista.

Vierailija
35/36 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/3-8428595 Ilmeeenne kun kaikki sukunimet on nykyään "suojattu"? :DDDD

Vierailija
36/36 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan se Jan Jalutsi sai nimensä läpi? Jossain dokumentissä kertoi, että nimi tulee Jatimaticin ja Uzin yhdistelmästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi