Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka teistä kannattaisi sterilisaatio lain muuttamista?

Vierailija
04.04.2012 |

(Kielipoliisit voi jättää kommentoimatta virheitä ;P)

Omasta mielestä laki tulisi muuttaa niin että 2 lapsen jälkeen saisi sterilisaation ja ikärajaa laske 25v.

On tosi tuskastuttavaa että monet (kuten minä) joutuvat odottamaan monta vuotta päästäkseen steriloitavaksi koska laki on mitä on.

Omat lapseni on jo tehty vaikka ikää on "vasta" 25v ja silti joudun popsimaan pillereitä vielä 5v että pääsen pistää piuhat kiinni.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki on vanhanaikainen, koska 2 lasta on nykyisin jo keskimäärin paljon.

Mulle on tehty 2 aborttia, koska pillerit ei sovi ja rajaehdot ei täyttyneet. :( Lääkäri vain pahoitteli, ettei voi tehdä mitään kun laki on mikä on...

Vierailija
2/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, että jos tuleekin katumapäälle, maksaa mahdolliset korjausleikkaukset, adoptiohoidot jne. muut mielipiteen vaihtamisesta johtuvat seurannaiskulut alusta loppuun itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, että jos tuleekin katumapäälle, maksaa mahdolliset korjausleikkaukset, adoptiohoidot jne. muut mielipiteen vaihtamisesta johtuvat seurannaiskulut alusta loppuun itse.

Vierailija
4/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty 2 aborttia, koska pillerit ei sovi ja rajaehdot ei täyttyneet. :( Lääkäri vain pahoitteli, ettei voi tehdä mitään kun laki on mikä on...

Vierailija
5/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yhdistää siihen myös se, että julkisella puolella ei tehtäisi sterilisaation purkua ellei olisi jotain todella vahvaa poikkeustilannetta. Pelkkä mielen muuttuminen ei sellainen olisi.

Tai toinen vaihtoehto olisi se, että yksityisellä voisi saada sterilisaation 18 vuotta täytettyään ja julkisella puolella säilyisi nuo vanhat ehdot.

Sterilisaatiot voisivat kuitenkin säästää yhteiskunnan varoja, kun muun ehkäisyn tarve poistuu, samoin kuin varsinkin niiden henkilöiden lääkärikäynnit, joilla on ongelmia sopivan ehkäisyn löytymisen kanssa.

Vierailija
7/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatio. Jokaiselle toisen kerran aborttiin menevälle sterilisaatio. Näin sitä lakia voisi muuttaa ainakin.

Vierailija
8/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio tehtiin kun olin 30v ja kaks päivää vanha. Olisivat suostuneet aiemmin, niin ei olisi takana kolmea aborttia.

Vierailija
9/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti koska pillerit ei sovi?? Oletko koskaan kuullut, että on muitakin ehkäisymenetelmiä kuin pillerit? Joo, olen samaa mieltä. Sinulle sterilisaatio välittömästi!

Vierailija
10/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataprosenttisia on tasan yksi, kohdunpoisto. Vähän olin yllättynyt, mitä sterilisaationi tehnyt lääkäri kertoi.

Vierailija
11/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataprosenttisia on tasan yksi, kohdunpoisto. Vähän olin yllättynyt, mitä sterilisaationi tehnyt lääkäri kertoi.

Jos joku tietää millä perusteella kohdunpoiston saa, niin hankin heti.

T. steriloitu

Vierailija
12/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t; varmemmasta keinosta kuin sterilisaatio raskautunut eli hormonikierukka.

Vierailija
13/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää mulla oli 35v, lapsia kolme. Syy? Puolisolla ei ollut biologisia lapsia ja suhde oli kestänyt vasta 2,5vuotta. Nyt olen (ehkäisyn petettyä) raskaana ja lapsi lähtee adoptioperheeseen heti synnytyksen jälkeen. Ei paljon lohduta että kuulema olisin voinut tehdä valituksen lääkäristä.

Vierailija
14/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähestulkoon mahdotonta tulla raskaaksi.

Vierailija
15/82 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettiin jossa vaaditaan edes sen lasten lukumäärän laskua. Ja sitten sitä että jos tahtoo homman perua joutuu pulittamaan omasta pussistaan. Minä allekirjottaisin samantien ja tiedän monta muutakin jotka allekirjottaisivat.

Vierailija
16/82 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ihmisten voisi antaa tosiaan itse päättää tuosta jo ennen 30 v ikääkin. Kun voi sitä kolmenkympin jälkeenkin tulla katumapäälle. Itse kävin sterilisaatiosssa täytettyäni 35, koska olin ajatellut että en tässä iässä halua alkaa enää lapsia tekemään ja ehkäisyt aiheuttivat sivuvaikutuksia. Parin vuoden päästä tapasin ihanan miehen ja tuli kauhea vauvakuume, mutta tehty mikä tehty, jäi sitten lapsi saamatta.

Vierailija
17/82 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärajaksi 35v ja se kolme lasta, mutta jos purun haluaa tuon jälkeen, maksaa itse!

Kaksi lasta olisi hyvä "raja" ja ikärajaa alemmas. Emme me kaikki ala sterilisaatiota katua. Ja jos vaikka miehen kanssa joskus eroamme, olen silti varma että en halua lisää lapsia. En vaikka se uusi kumppani olisi kuinka ihana tahansa.

Mutta se purkaminen tulisi olla maksullista, tottakai.

Mieluumin sterilisaatio kuin vahinkoraskaus. Tiedän omat voimavarani ja voin valehtelematta sanoa että kaksi on maksimimäärä jaksamiselleni.

Vierailija
18/82 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää mulla oli 35v, lapsia kolme. Syy? Puolisolla ei ollut biologisia lapsia ja suhde oli kestänyt vasta 2,5vuotta. Nyt olen (ehkäisyn petettyä) raskaana ja lapsi lähtee adoptioperheeseen heti synnytyksen jälkeen. Ei paljon lohduta että kuulema olisin voinut tehdä valituksen lääkäristä.

no todella ikävää teidän kannaltanne...Hatunnosto teille kuitenkin siitä, että annatte lapsen adoptioon. Adoptiojonot on pitkät ja jotkut kauan lasta kaivanneet ovat varmasti ikionnellisia siitä, että saavat teidän kauttanne mahdollisuuden vanhemmuuteen.

Vierailija
19/82 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta nuo kaikki rajoitukset voisi poistaa. Tehtäisiin vain sääntö ettei palauttavia korjauksia tehdä julkisella puolella. Jokainen voi sitten itse maksaa korjausoperaation jos alkaa kaduttamaan. Itse toivon saavani sterilisaation, kaksi lasta ikää 32v. Miten käy, mitä veikkaatte?

Vierailija
20/82 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle toisen kerran aborttiin menevälle sterilisaatio. Näin sitä lakia voisi muuttaa ainakin.

No tämä nyt on aika erikoinen mielipide mielestäni. Eli alle 30-vuotiaan pitäisi vastentahtoisesti hankkiutua raskaaksi ja tehdä abortti kaksi kertaa ennen kuin pääsisi steriin, mutta ehkäisystään hyvin huolehtineet eivät steriä saisi?! Omituinen ajatus. Eiköhän steri pitäisi sallia ihan jokaiselle, riippumatta aborttien määrästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan