Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä asian takia olet viimeksi ollut poliisien kanssa tekemisissä?

Vierailija
03.04.2012 |

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni joka päivä.

Muuten viime kesänä, kun mut puhallutettiin työmatkalla.

Vierailija
22/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lissää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten ollessani teini silloinen poikaystäväni joutui isänsä pahoinpitelemäksi, ja soitimme äidin kanssa poliisit ja haimme ko. pojan meille turvaan keskellä yötä. Muistan kuinka mua v-tutti niiden poliisien asenne siihen tapahtuneeseen, vaikka se poika sai turpaansa kotonaan, ei niitä kiinnostanut.

Vierailija
24/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 20 vuotta sitten ulkoilutin siskon koiraa ja polkupyöräpoliisit kysyi onko koiravero maksettu. Sisko suuttui kun ilmiannoin hänet ja veronkiertäjäkoiran poliiseille. Koira oli rodultaan appenzellinpaimenkoira, tavasin sen poliiseille ja se silti oli muodossa apencelle tai jotain sinnepäin. :-D

Vierailija
25/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päälle vuosi sitten kun eräs idiootti alkoi riehumaan omassa kodissani ja jouduin kutsumaan poliisit paikalle. Minua pahoinpideltiin ja tein rikosilmoituksen. Vieläkin ruma arpi muistuttamassa ko. tapauksesta.

Vierailija
26/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt vähän hassumpi juttu... lennätettiin leijaa lasten kanssa ja se pääsi karkuun. Huiteli sitten matkansa ja pysähtyi ihan vilkkaan tien varrella olevaan puuhun, narua jäi sen verran, että se siinä sätki ja heilui hurjassa tuulessa. Katseltiin, että jos se tekisi äkkisyöksyn, se voisi yltää tärähtämään ohiajavaan autoon. Poliisiauto sattui ajamaan ohi ja minä vilkuttamaan heitä pysähtymään. Polliisisetä avasi ikkunan ja kysyi että noh? Minä vastaamaan että joo, meillä on toi leija tuolla ja osoittelin villisti hyörivää leijaa kohti. Poliisit vilkaisivat toisiaan ja sitten minuun, katseella "niin ja...?" Selitin sitten (lapset ympärillä ihan villeinä että JEE POLIISIAUTO!!) että entä jos se tulee sieltä jonkun tuulilasiin tai jotain... Poliisit siihen vaan, että hieno on leija, kyllä se varmasti sieltä alas tulee nätisti ja ajoivat pois :D - saatiin lopulta sitten leija kunniallisesti männystä alas ohikulkijan avustuksella - narukin pysyi ehjänä. 

Vierailija
27/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa , kun todistin manskulla pahoinpitelyn ( miehesta tuli "liikuntakyvyton/mitaan ymmartava). Kavin myos todistamassa oikeudessa. Usassa viimeksi viikko sitten kun state police halusi lausunnon jahka nostan syytteen poikaani uhkaillutta vastaan.....

Vierailija
28/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi soitti kotiin kun lapsi oli jotain kik ryhmiä perustellut ja sinne oli joku lähetellyt alapää kuvia! Joku oli tehnyt lapsesta rikosilmoituksen joten poliisit soittivat ja sanoivat ettei laatani syytetä mistään, sillä ryhmien perustaminen ei ole rikos

Vierailija
29/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*** teinin vuoksi ollut tekemisissä varmaan 8 kertaa viimeisen puolen vuoden aikana. Viimeksi kylläkin itse eilen puhalsin nollat mittariin.

Vierailija
30/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä raviradalla oli murtauduttu johonkin toimistoon. Skoude tuli jututtamaan mua mitä todennäköisimmin siksi, että mieheni oli ollut ajelulla sen raviradan lähellä myöhään yöllä. Mies muisti, että häntä alkoi seurata vartiointiliikkeen auto.

Vierailija
31/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusittiin passit ja hommattiin tytölle 11 kk oma passi myös. Kesällä lähdetään minun sukulaisia tapaamaan Michiganiin. :)

Vierailija
32/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aprillia

Vierailija
33/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistäni eräs henkilö oli anastanut tavaraa, mutta jäi sitten seuraavassa kohteeassa vasta kiinni. Tuli poliisien kera häntä koipien välissä takaisin.

Vierailija
34/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin Syyriasta ja poliisit oli saaneet tietää, että olin ollut isiksen treenikämpillä.
Aprillia?

Vierailija
35/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuulusteltavana asianomistajana rikosasiassa (jossa rikosilmoituksen tekijänä sekä minä itse, että poliisipartio) Pasilan poliisitalolla.

Mieheni kaatoi minut ensin talon rappukäytävään ja sitten ulkona katuun. Tuloksena oli veriset haavat kasvoissa, kädessä ja jalassa. Kasvoissa ne isoimmat. Piti kulkea reilun viikon verran aurinkolasit silmillä ja lippis päässä, jotta peittyivät edes osittain.

Semmoista.

Kävin myös poliisitalon rikosuhripäivystyksessä puhumassa psykologin kanssa, mutta tämä ei ollut poliisi, joten sitä ei laskettane.

MUTTA MUISTUTUKSENA MUILLEKIN: lähisuhdeväkivalta eli perheväkivalta on aina, myös lievänä, virallisen syytteen alaista, joka tarkoittaa sitä, että kun teette rikosilmoituksen (tai jos polisipartio sen tekee puolestanne, minkä varaan ei kuitenkaan kannata laskea), ei ilmoitusta voi enää perua (vaikka se epäiltynä oleva puoliso, vanhempi tms. kuinka uhkailisi ja anelisi), vaan poliisi esitutkii asian, jonka jälkeen se siirtyy syyttäjälle tutkittavaksi.

Syyttäjä voi valitettavasti tehdä myös syyttämättäjättämispäätöksen, joka on erittäin tyypillistä etenkin lievemmissä pahoinpitelytapauksissa. Tämä taasen on varsin tyhmää, jos kerran tällä kyseisellä lainpykälällä on tarkoitus olla ennaltaehkäisevä vaikutus perheväkivaltaan.

Mitäpä se todellisuudessa estää, jos tekijä tietää lähes 100% varmuudella, että oikeuteen asti ei joudu kuitenkaan.

Toivon, että tässä tapauksessa, kuten niin monessa muussakin vastaavassa (joiden osapuolet oat itselleni ventovieraita, mutta hekisellä tasolla tuttuja), päätös olisi vihdoin toisenlainen, edes syyttäjältä. Oikeussaliin asti en jaksa asiaa edes miettiä vielä, sillä sinne asti ei olla aiemmin "päästy".

Ah, mikä parisuhde ja mikä loistava yhteiskunnallinen oikeudenjakomekanismi ;)

Vierailija
36/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 07:34"]Tulin Syyriasta ja poliisit oli saaneet tietää, että olin ollut isiksen treenikämpillä.
Aprillia?
[/quote]Eiku räjäytin maapallon. Galxipoliisi pidätti. Rangaistukseksi piti rakentaa uusi maapallo ja sisustaa se juuri niin epätäydelliseksi kuin se oli.

Vierailija
37/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulustelivat todistajana murhasta. En mä kyllä mitään ollut nähnyt, mutta olin samoissa bileissä murhaajan kanssa tuntia ennen murhaa.

Vierailija
38/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiasioita lukuun ottamatta en ole koskaan ollut tekemisissä poliisi kanssa.

Vierailija
39/66 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein rikosilmoituksen luottokortin väärinkäytöksestä.

Vierailija
40/66 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä