Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka kerta kusen melkein housuun kotiovella

Vierailija
01.09.2026 |

Järkyttävä vaiva. Sama juttu joka kerta, oli mulla kotiin tullessa kusihätä tai ei. Lapsetkin mulle nauraa kun tosissaan joudun pidättämään etten kuse housuun. Miten tämän saa loppumaan? En pysty pidättämään yhtään ylimääräistä minuuttia kusihätääni vaikka sellaisen oon jostain lukenut auttavan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen?

Vierailija
2/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies vai nainen?

45v nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä palstalla yleisin vastaus kaikkiin kysymyksiin on; jätä se sika (jos noin pelottaa mennä kotiin)

Vierailija
4/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliaktiivinen rakko. Urge. Lääkäriin.

Vierailija
5/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lähtiessä vessassa (kaupassa, kirjastossa, töissä, huoltoasemalla). Laita virtsankarkaussuoja. Sitten vaan selität itsellesi, että mulla ei ole oikeasti vessahätä, voin odottaa hetken. Et mene heti vessaan kun tulet kotiin. Jos lirahtaa niin ei haittaa. Rakko oppii kyllä kun opetat sitä.

Vierailija
6/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. 

Vierailija
7/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se turvallisen paikan teoria. Koti on turvallinen paikka, rentoudut ja tuntuu että heti pitää päästä vessaan. 

Vierailija
8/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seniorivaippa on ratkaisu eli anna tulla vaan.

Vierailija
9/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakon kouluttamiseen löytynee ohjeita netistä.

Vierailija
10/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy lähtiessä vessassa (kaupassa, kirjastossa, töissä, huoltoasemalla). Laita virtsankarkaussuoja. Sitten vaan selität itsellesi, että mulla ei ole oikeasti vessahätä, voin odottaa hetken. Et mene heti vessaan kun tulet kotiin. Jos lirahtaa niin ei haittaa. Rakko oppii kyllä kun opetat sitä.

Epäilyttää että pitääkö nuo suojat oikeasti. En voi pidättää ollenkaan kun tuo hätä tulee.. Ne tulee sitten kaikki jos tulee. 

Vierailija
11/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän sanoin, se on just se urge, lääkäriin.

Vierailija
12/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva, mutta oudommaksi tekee se, että tätä tapahtuu mulla vain yksin kotiin tullessa. Olen miettinyt onko tää joku psykologinen juttu, ja muiden seura jotenkin onnistuu hämäämään aivoja tarpeeksi ettei hätä yllätä.

Vierailija
13/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät neuvot. Jossain kohti kannattaa lopettaa tuo varmuuspissa lähtiessä. Muuten se sama vaiva siirtyy sinne. Tästä on valitettavasti omakohtaista kokemusta.

Vierailija
14/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vaiva, mutta oudommaksi tekee se, että tätä tapahtuu mulla vain yksin kotiin tullessa. Olen miettinyt onko tää joku psykologinen juttu, ja muiden seura jotenkin onnistuu hämäämään aivoja tarpeeksi ettei hätä yllätä.

Mullakin se alkoi näin mutta oon huomannut että ehkä noin kuukauden ajan se on tullut muidenkin seurassa ja se on noloa. Ja nykyään se pakottava hätä tulee usein jo autossa kun ennen vasta ihan ovella. En tiiä, voisko lääkäri tälle jotakin?

Vierailija
15/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilyttää että pitääkö nuo suojat oikeasti. En voi pidättää ollenkaan kun tuo hätä tulee.. Ne tulee sitten kaikki jos tulee. 

Kannattaa tehdä lantiopohjajumppaa. Se parantaa pidätyskykyä. 

Vierailija
16/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä lantiopohjajumppaa. Se parantaa pidätyskykyä. 

Tätä oon yrittänyt tehdä. Luulen että tää on enemmän psyykkistä. Pari kertaa oon oikeasti kussut housuun (onneksi vasta vessassa) niin pelkään että se tapahtuu jo ennen kuin ehdin kotiin ja vessaan.

Vierailija
17/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kahvin juonnin lopettamista. Se auttoi mulla tuohon vaivaan.

Vierailija
18/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan vaivan minäkin, muualla pystyn hyvin pidättämään eikä mitään ongelmaa ole, mutta kotiin tullessa aina ihan hirveä kiire vessaan. Itse olen tulkinnut, että sen täytyy olla joku psykologinen juttu, toki osaltaan ikään liittyvä myös (nuorempana ei tällaista ollut) ja sitä lantionpohja jumppaa tietysti kannattaisi tehdä. Varmuuden vuoksi pissalla käymisestä en oikein tiedä, siitähän just on varoiteltu, että sillä tavalla kehittää itselleen yliaktiivisen rakon. 

Vierailija
19/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lapsille empatiaa ja kerro ettei saa nauraa vaan auttaa ap ajoissa sinne vessaan. 

Vierailija
20/20 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hikoilla niin ei kuseta. Juokse kotiin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän