Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi/kevät vauva 2013

03.04.2012 |

Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.

Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)

Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)

Kommentit (500)

Vierailija
441/500 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka ihmiset!

Oon kyllä superlaiska ollut tämän palstan kanssa, häistä kun selvittiin tulikin uutta kämppää ja opiskelupaikkaa yms. Mutta jokatapauksessa! Nyt on taas jotain outoa, juuri kun olin aatellu, että onpas kiva, pysyy kohtuu tasasena kierrot, niin eipäs, kun nyt onkin tietysti 38kp kun edelliset ollu 35 ja viimeks oli kyllä 36. Onko kenelläkään tietoa, miksi alkaa pitkittyä?! Muutenki tuntuu, että lihonu ja rinnat on oudot jne, että se joka osasi täällä kirjotella siitä, että keho kuvittelee että on raskaana, niin voisitko ehkä kertoa tästä asiasta vielä?

Taidankin siirtyä tuonne kesä/syysvauva 2013 puolelle.

t. Kassu91, yk5/kp 35-36-39

Vierailija
442/500 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa Helinä_K teit vain testin liian aikaiseen ;)

Ja Kassu91 etkö ole vielä testiä tehnyt? Nyt tekemään! :)

Kyllä me kaikki vielä joskus saadaan omat pienet nyytit syliimme! Tsemppiä kaikille!

Omassa tilassa ei muutoksia. Edelleen välillä kipristelee alavatsassa. Rintoja ei arista ollenkaan vaikka yleensä aina ennen menkkoja, mutta onpa tässä vielä viikko aikaa alkaa sattumaan! Mut toivotaan parasta :)

anpiainen yk3 kp38/46-47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/500 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen: Olen kyllä tehnyt testin 2 pv sitten, saattaa olla, että ois hyvä tehä toinen!

Vierailija
444/500 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp1..Yk 4 lähtee käyntiin. Kyyneleet ei meinaa loppua millään.

Paljon plussa tuulia teille muille!

-Helinä, yk4, kp1/38-40

Vierailija
445/500 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voima hali HelinäK! Jospa sun ei kuiteskaan tarvitse näin pitkään, kuin esim mun. Kierot jos alkaa pitkittymään niin suosittelen lääkäri käyntiä, jossa sais selvitettyä syyn kiertojen pituuteen.

Vähän omia kuulumisia:

Olltu kyllä mukava viime ilta, yö ja tää päivä kun saanut olla oman rakkaan kummitytön kanssa ja hoitaa. Kyllä sujuis multa jo vauva arki, kunhan pääsis aloittamaan. Myös kyläilty iso veljien luona.

Hamritti kun typerä veli alkoi vitsailemaan että milloinkas meille tulee lapsia, ku katteli sitä mun vauvan hoitoa. Sitten viel vitsaili kun sanoin että ei varmaan ikinä, niin että kannattas se kumi ottaa välistä tai lopettaa pillerit tai poistaa kierrukka. Sanoin siihen että niinhän sitä onkin pois ehkäisy ollut jo kauan, niin kehtas viel vitsailla että väärään reikään varmaan sitten.. Eikä yhtään tajua että miten pahalta musta tuntuu, kun ei vaan onnistu!

T. Manskuu

Vierailija
446/500 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Helinä_K! Pelkään, että täältä tullaan perässä.

Hyvää manskuu, ettää olet saanut muuta ajateltavaa, mutta harmi tuo veljesi vitsailu :(

Mikäs on Kassu91 tilanne?

Itsellä tuntui eilen parin tunnin ajan vihlaisuja oikealla puolella alavatsassa, jollaisia ei ole ikinä ollut. Eilen oli viikko oletetusta ovulaatiosta. Mutta en sitten tiedä mitä ne vihlaisut oli. Edelleenkään ei mitään menkkoihin eikä raskauteen viittaavaa.

anpiainen yk3 kp41/46-47

Vierailija
447/500 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti oon seurannut törkeän vähän tätä viestittelyä, joten Helinä_K tilannekin on vähän huonossa tiedossa mulla... mutta kaikillahan täällä tietysti on haaveissa vauva, joten sikäli ärsyttävää! Mutta tsemppiä joka tapauksessa!

Manskuu: huoh, noi on just noita ärsyttäviä puheita, mitä veljesi puhunut. Musta tuntuu, että miehet on niin paljon vielä ikävämpiä näissä asioissa, tai eivät vaan tajua/ajattele. Naisten kanssa saa sentään oikeasti keskusteltua lapsista ja vauvan hankinnasta jne, miesten kommentit on juurikin tuollaisia suorastaan ääliömäisiä. Mutta koitetaan kestää ja ymmärtää heitäkin.

Oma tilanne on, että kp43 jo menossa, eikä näy menkkoja. Kaksi testiä tein, ensimmäisen silloin 11.9. ja toisen 13.9., molemmat negatiivisia. Aamulla menen terveydenhoitajalle muunkin asian vuoksi, ja hän lupasi laittaa lähetteen ainakin terveyskeskuksen labraan. Sitten en tiedä mitä tapahtuu, jos edelleen on nega... pitääkö sitä vaan odottaa?! Vaikka tietäisi, että itselle on pitkät kierrot ns. normaaleja, ennen kuin aloin e-pillereitä/rengasta käyttää, saattoi mennä jokusia kuukausia eikä koskaan tiennyt milloin alkaa menkat. Jospa siis pikkuhiljaa palaavat renkaan käytön jälkeen tuohon omaan epäsäännölliseen säännöllisyyteensä. Ahdistavaa epätietoutta!

Saas nähdä, miten meidän kaikkien käy! Super paljon iloa elämäänne ja onnea yrityksille.

t. Kassu91, yk5, kp43/34-36

Vierailija
448/500 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manskuu, kyllä nuo veljet sitten osaa olla hieno sanaisia, ei ne vaan tunnu osaavan puhua tälläsistä asioista hienovaraisesti. Kurjaa että pahoitti mielesi, on varmasti hyvin vaikea kuunnella tuollaista vitsailua :/.

Anpiainen kuinka toivonkaan ettet seuraisi perässä! Sormet ja varpaat ristissä toivotaan plussaa sinne :)).

Kassu91, mulla meni nyt selkeesti jotain ohitte. Niin mikäköhän sua nyt oikeen ärsyttää?

-Helinä-

Vierailija
449/500 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinä_K: pahoittelin vain kun en ole lukenut tätä palstaa riittävästi, että tietäisin sun tilanteesi tarkemmin...

ja ärsyttää ihmiset, jotka kyselee "Millon teille tulee lapsi?" jne juttuja, kuten Manskuu:n velikin. Näin lyhyesti :)

Vierailija
450/500 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, menin sitten äsken tekemään r-testin. NEGA! Ainahan sitä vielä epäilee, että testi on viallinen. Mutta toisaalta eihän nuo menkatkaan vielä ole edes myöhässä. Mut jos kattoo kierron pituutta niin onhan nää kierrot mulla ihan ylipitkiä.

Jospa ne menkat sittenki alkaa :( Tänään jomotellut menkkamaisesti vatsasta ja alaselästä. Tissit ei kyllä edelleenkään kipeät mikä on aina ennen menkkoja. Ei tässä testissä näy kyllä haamun haamuakaan. Noh, pitänee laittaa ne ovulaatiotestit tilaukseen seuraavaan kiertoon. Ja se on viimeinen oljenkorsi. Sit tää tyttö varaa ajan jonnekin jos niissä ei mitään näy.

Toivotaan, että sulla Kassu91 ois tärpännyt!

anpiainen yk3 kp42/46-47

Vierailija
451/500 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos haaveilija20 kävit gynellä?

Ja miten Kassu91?

Täällä ei taida olla enää kun haaveilija20, Helinä_K, manskuu, Kassu91 ja minä.

anpiainen yk3 kp45/46-47

Vierailija
452/500 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eipä täälä taida kauheesti muita enää kuumeilla. Monelle se plussa jo tullut..

Viikon päästä pitäs taas menkkojen ilmestyä..

T. Manskuu yk9

Vierailija
453/500 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmin paikka HelinäK, kyllä se elämä taas voittaa menkkojenkin jälkeen.. Ja tosiaan jos kierrossa paljon pituuus eroi niin käväseppä gynel..

Manskuu, veljet on aina vaiketa :P Ei noissa tilanteissa voi kuin kestää tai kuittailla takaisin

Kassu91, ikävää kyllä tuollainen epätietoisuus, toivottovasti asiat selvinnee.. Pitkä kierto ei kyllä vissiinkään ole normaalia....

anpiainen, täällä pidetään peukkuja jotta saisist tästä kierrosta vielä plusssa uutisia. :)

Ei pahemmin enään tässä meidän porukassa kävijöitä enäään ole monella plussa tullu osa kyllästynyt vauvan tekoon kun ei tärppää?

Ja noniin omaan napaan. Elikkäs siis viimeviikolla oli menakat. Tällä viikolla sitten käväsin gynen tutkimuksissa ja vähän juttelemassa tästä tilanteesta. Menkka kivut kun on aina ekan/tokan vuotopäivänä niin kovat että ei töitä pysty tekee. Noh gyne katseli ja totesi että endometroosi (vai mikäs vitsi se onkaan se kohdunkalvon paksuneminen) voisi olla mahdollista oireiden puolesta mutta ultrassa ei sitä näy (ei aina kylläkään näy) ja tämä kierto on kuulema nätti ja suuri mahdollisuus tärppiin koska hyvässä kehityksessä rakkula.

Ja koska kierotni on hyvin epäsäännöllinen meinais gyne että ei varmaan tärppää vuodenvaihteeseen mennessä (jos e nyt tässä hienossa kierrossa) niin laittoi jo lisätutkimus asiaa eteenpäin. Eli kunnalliselle sektorille juttelemaan jospa he ottaisi verikokeita, 2.10. on lääkäri (kunnan) jonka jälkeen toivon mukaan labra (kilpirauhanen ja joku aivolisäkehormooni juttu + koska epäilty aikoinaan veritulppaa niin tulppa taipuvuus riski tutkitaan myös. Näiden tutkimusten jälkeen olisi tarkoitus aloittaa tokana vuotopäivänä hormooni lääkitys ja kp10-14 pitäisi käydä gynellä kattoo onko rakkula kehittynyt oikein ja ettei niitä ole useita. Tämän jälkeen toivotaan tärppiä, jos ei tule niin vuodenvaihteessa naistenklinikalle tutkimuksiin ja mahdollisesti tähystykseen...

Nyt siis jänmnätään tämä ja ensi kierto, jos tässä kierrossa tärppää ei hormooni lääkitystä aloiteta. Jos tärppää on se viidenpäivän lääkitys ja mahdollisuus tärppiin. Tämän jälkeenkin jos menkat tulee niin sitten on jossain vikaa.

Tällä hetkellä meillä koitetaan olla aktiivisia tuolla peiton alla kerran on hyvän näköinen kierto meinasin että vissiin joku viikon verran pitäisi olla erittäin aktiivinen niin on paras mahdollisuus tärppiin. :) elikkäs siis kp9-17 ajan jolloin pitäisi kyllä ollu ovulaatio tapahtunut jos on tullakseen...

Noh joo nyt on sellanen seka melska romaani kirjoitettu että en tiedä saako kukaan siitä selvää, samalla kun tässä kuuntelee kymmenvuotiaitten poikien harmittelua kuinka XBOX peli ei tottele :D

Haaveilija20 Yk 9 Kp 10/23-37

PS. Nyt jatkamaan talon laajennus projektia, anturan valu oli tänään :)

Vierailija
454/500 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin, että tässä ketjussa olisi ollut kiva jakaa juttuja myös plussanneiden kanssa ja sittenkin kun itselle tulee joskus se plussa jos tulee... Tuntuu vieraalta mennä kirjoittelemaan minnekään muuhun ryhmään vaikka olenkin niitä lukemassa käynyt.

Mullakin oli ennen pillereiden aloitusta tosi kovat kivut menkkojen ekoina päivinä. Joskus jopa niin kovat, että tuli tuskan hiki jos sattui olemaan koulussa ja kolme kertaa oli pyörtyminenkin tosi lähellä. Jouduin aina jossain koulun lattialla makaamaan jalat ylöspäin nostettuna ja kotiin päästyäni huomasin, että kas menkat alkoi. Suvussa on tota endometrioosia äidin siskolla, joten olen miettinyt voisiko minullakin olla se. Ja tietysti sitä ajattelee ettei voisi saada lapsia jos sairastaa endometrioosia vaikkei se aina niin mene.

Onneksi sait haaveilija20 asiat "kuntoon" ja toivotaan, että tässä kierrossa nyt tärppäisi :) Pidetään peukut ja varpaat pystyssä!

Itsellä oli eilen aivan kamala vatsakipu nukkumaan käydessä ettei se uni oikein meinannut tulla(Ei mitenkään menkkamainen). Viikonloppuna tai alkuviikosta oli menkkamaista kipua alavatsassa, mutta sekin on kadonnut jonnekin. Testiä en kehtaa tehdä kun maanantainakin näytti negaa. Mut ei kyllä tunnukkaan, että menkat alkaisi. Pelottaa jos ne menkat ei nyt alakkaan eikä testi näyttäisi plussaakaan! Väsyttää, mutta toisaalta ei ole viime aikoina saanut kunnon unia nukkuakaan ja töissä on ollut yhtä hulinaa. Välillä sitten kuvittelen itselle etovaa oloa... Tissit ei oo kyllä vieläkään kipeytyneet mitä yleensä on.

anpiainen yk3 kp46/46-47

Vierailija
455/500 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs on kassu 91 tilanne?? Entäs anpiainen??

Toivotaan haaveilija 20, että teillä onnais tämän kierron kanssa :)

Mulla pitäisi siis alkaa menkat tällä viikolla. Varmaan ke jos se kierto pysyy siinä 28, viimeistään sunnuntaina, niin silloin oltas taas pidemmän kaavan kautta.. Tissit ei vieläkään ole arat, mitä yleensä on. Eipä oo liioinkaan ollut muitakaan oireita, lukuun ottamatta noita mun mielialoja, jotka nyt muutenkin heittelee häränpyllyä :P Ollut kylläkin koko kierron ajan samanlaista heittelyä, että ei oo vaihtunut missään vaiheessa erilaiseksi.

T. Manskuu yk9

Vierailija
456/500 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yk4 kp3/46-47

Vierailija
457/500 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Teidän tekstejä olen kyllä säännöllisesti käynyt lukemassa ja tarkkailemassa mitä teille kuuluu :) Kovasti pidän peukkuja pystyssä teille kaikille.

Ja toivon myös itse että voin jatkaa kirjoittelua tällä palstalla vaikka olenkin jo plussannut. Jos se ei teitä mitenkään haittaa :)

Mulle ja pikkuselle masuasukille kuuluu hyvää, kasvaa hyvin, ja potkujakin tulee kovasti. :) Rakenneultrassa painoarvio oli huimat 424grammaa ? Aika mennyt ihan mielettömän nopeasti, nythän ollaan jo yli puolenvälin :)

Tällä hetkellä meinaa vaan vähän väsymys painaa, sairastelen aikani kuluksi keuhkoputken tulehdusta :/ Mutta eiköhän tästä antibioottikuurilla selvitä.

Ootte ajatuksissa ja pidän teille kaikille peukkuja! Ja käyn myös lukemassa tekstejä, vaikka kirjoitankin harvoin :)

? Pi_ia & Hipsu 22+3

Vierailija
458/500 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähiin käyneet ihmiset tosiaan, osa plussannut ja osa varmaankin tullut siihen tulokseen, ettei enää ole talvi/kevät vauvaan mahiksia...

Mä kyselin tutulta kätilöltä, että mitä pitäs tehä jne. ja tän perusteella tulin siihen tulokseen, että varasin itelleni nyt ensin ihan tk lääkärille ajan, jos ei sielä saada hommaa tutkittua kohtuullisen nopsaan, niin sitten yksityiselle menen. Enemmän nyt alkanut ihmetyttää tää pitkä kierto, joita oli siis myös silloin 5-6 vuotta sitten kun en vielä käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Vauvalla ei ole mikään kiire tulla, mutta olisi kiva tietää, mikä on "vikana".

Sain siis lääkäriajan lokakuun alkuun, jospa sitten kirjotan, että miltä näyttää...

Kassu91, yk5, kp50/34-36-???

Vierailija
459/500 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pi_ia: Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin ja olet jo noin pitkällä! (Niin se vaan on, että itsekin voisi olla jo noin pitkällä jos vaan olisi tärpännyt :/ ) Mun mielestä on vaan parempi, että joku piristää täällä toisenlaisilla kuulumisilla. Itse en ole ajatellut vaihtaa tästä ryhmästä minnekään.

Itse ajattelin nyt tässä kierrossa tosiaankin tikuttaa ja löytää sen oviksen, jos ei löydy niin otan varmaan yhteyttä sinne perhesuunnitteluneuvolaan ja aloitetaan sieltä. Tässä on tämä ja seuraava kierto enää aikaa raskautua ja sit joutuu pitämään taukoa ainakin yhden kierron niiden häiden takia.. Toivottavasti joskus tärppäisi meilläkin, kohta puoli vuotta yritystä takana :(

anpiainen yk4 kp4/46-47

Vierailija
460/500 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Manskuu, täällä pidetään peukut pystyssä että sulla ei alkais menkat.

Anpiainen, voi harmin paikka etää käyntiin lähti neljäs yritys kerta. Mutta kyllä se tärppi sieltä teillekkin vielä tulee.

Pi_ia, mukava kuulla myös plussanneiden kuulumisia ja kuinka pitkälle olette päässeet. Tsemppiä kauheasti loppuraskauteen ja koietahan parantua.

Kassu91, kannattaa juu pitkän kierron takia käydä tutkimuksissa. Täällä varmasti kaikki toivoo kuitenkin vain postitivisia uutisia...

Noniiin ja sitten minä itse :D

Ilmeisestikkin ovis on tässä ollut/tulee/lähipäivät, limat on olleet sen oloisia jo muutaman päivän että nyt voisi olla oikea hetki ja sen puoleen niin kalenterikin sanoo (lyhyen kierron mukaan. Aktiivia ollaan oltu vaikka tässä onkin kaiken laista härdelliä ympärilä. Meinasin uteliaisuutta taas pitkästä aikaa mennä kurkkimaan ovulaatio ja raskaus laskureita (toivottavasti ei tarvitsisi tällä kertaa pettyä) Ensi viikolla olisi tervari aika jos pääsisi niihin verikokeisiin...

Nyt en kyllä enään malta kirjoittaa, ehkäpä tätä virtaa täytyyy lähteä purkamaan tuohon takapihalle laajennuksen rakentamiseen.

Haaveilija20 yk 9 kp14/23-37