Talvi/kevät vauva 2013
Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.
Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)
Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)
Kommentit (500)
Heipsan. Pakko tulla kirjoittamaan tänne :D
Menkat siis tosiaan alkoi ke ja olivat sen päivän ihan normaalit. To aamuna vuoto oli ihan normaalia ja sitten se yhtäkkiä loppu :O Eilen illalla ja tänään ollut vaan vähän tuhruvuotoa pyyhittäessä ja sellaista ruskeeta. Aikaisempi vuoto oli ihan kirkkaan punaista, enkä ajatellut sitä sen kummemmin.. Uskon noiden kuitenkin nyt olevan ihan normaalit menkat, vaikka oudot olikin.. Ainakin rintojen arkuus on hävinnyt..
Ajattelin nyt tässä kierrossa yrittää unohtaa kaiken ja keskittyä töihin, jotka siis alkaa maanantaina :) En aio laskea päiviä ollenkaan.. Tai ainakin siis yritän :D
Käyn lukemassa teidän kuulumisianne silti yhtä aktiivisesti kuin tähänkin menessä! Ja varmaan tulen kirjoittelemaan myös omia kuulumisiani :)
T. Manskuu yk9
Manskuu, onpas ollut hassut menkat mutta itse katsoisin myös nuo ihan tavallisiksi menkoiksi. Harmittaa kyllä teidän puolesta että yhdeksäs yritys kerta lähti jo käyntiin, ei sen puoleen kovaa tullaan perässä :D
Töihin paneutuminen on hyvä idea, itseltä valitettavasti varmaan loppuu työt, talvi kun rupee tulee ja ei enään kausityöntekijää tarvita...
No jooh jos sitten vähän päivittelisi. Mystisiä alavatsa kipuja on ollut mm. kovan rehkimisen jälkeen + illalla nukkumaan menon yhteydessä. Välillä päiviä jolloin ei oikeastaaan edes mitään tunnu. Mies jo hokee että mene lääkäriiin, ei toi ole normaalia. Meinasin kuintekin et odottaisin siiihen gyne aikaan, ei ne kunnallisella sektorilla kuitenknaa mitään osaa sanoo :P
Täällä mennään siis oäivä kerralaan. Halut hävin ihan mystisesti jo alkuviikosta.
Haaveilija20 yk8 kp20/23-33-37
Harmi manskuu, että menkat taas alkoi vaikkakin hassut olivat :( Ja kyllä mun mielestä täällä saakin vuodattaa kaikesta!
Toivottavasti sulla haaveilija20 ois tärpänny ;)
Itselle ei kuulu mitään erikoista, täällä ollaan taustalla. Ajattelin vain päivittää tätä ketjua :)
anpiainen yk3 kp28/46-47
Mitäs kaikille kuuluu?? :)
Kuinkas moni on kertonu sukulaisille tai ylipäätään muille vauva yrityksestä?
Itse ollaan oltu aika hys, hys koko hommasta. Ainoot ketkä tietää on muutama paras ystävä ja mun oma äiti (Äiti tosin lukeutuu siis noihin parhaimpiin ystäviin). :)
Saataispa tähän kuuhun vielä niitä plussia.. Ja paljon! :)
Täällä oli joko eilen tai viime kuun 30 päivä ovis, en oo varma kumpana, kun molempina oli aivan ovulaatio "fiilikset", limat ja mahakivut. :D Jei!
Nyt sit aattelin että mitä tässä nyt enää elää pimennossa ja taas ollaan kartalla missä päivässä mennään! :)
Kovat on toiveet mutta yritetään pysyä maan pinnalla.
Ihanaa loppuviikkoa kaikille! :>
-Helinä, yk3, kp29/35-40
Moikka kaikille!
Helinä_K toivottavasti sulla olis tärpännyt.. :)
Omassa olossa ei juurikaan muutoksia. Silloin tällöin vatsaa (alavatsaa, navasta alspäin) vihloo/jomottaa yms. Toisinaan kipu tulee esim. niistäessä toisinaan levossa ja joskus taas töitä tehdessä :D ota siitä sitten selvää. Himot hävis silloin ajat sitten nyt ei sitten kiinnosta lainkaan ja miestähän ottaa asia aivoon.. Limavuodoista sen verran että juurikaan ei mitään tule. Tässä nyt sitten pienessä toivossa eletään vaikka uskon kyllä että ne menkat sieltä taas tulla tupsahtaa. Ai niin joo ja rinnat olleet kipeät jo noin viikon, sitä kyllä on yleensä ennen menkkojakin.
Tässä oli tälläinen pikainen päivitys.
TSEMPPII KAIKILLE, TOIVOTTAVASTI ALKAA PLUSSIA TULEMAAN!!
Haaveilija20 yk8 kp23/23-33-37
Ps. Testiä en tee, rauhassa odottelen ensviikon gyne aikaan ja jos sielä ei osaa vielä sanoa mitää (niinkun ei varmaan osaakkaan kiertovaiheen takia) niin sitten teen varmaan viikko gyne ajasta... jollei menkat ala :D
Mekään ei olla kerrottu kenellekkään, paitsi yhdelle mun parhaimmista ystävistä. Eikä kyllä aiotakaan kertoa ennen kuin on ihan varma juttu ja on menty riskiajan yli. Pitää ottaa asia myös näissä hääjärjestelyissä huomioon esim. pukua valitessa. Pitää tyrmätä kaikki pukuvaihtoehdot, jotka ei käy jos masu kasvaa. Eli oikeestaan voin kattoo vaan äitiyshääpukuja, eli miten tyrmätä kaikki kauniit ja hienot ehdotukset, joita äiti ja anoppi ehdottaa...
Toivotaan haaveilija20, että ne menkat ei nyt alkais sulla. Jo sen gyne ajankin takia.
anpiainen yk3 kp30/46-47
Helinä K, anpiainen ja haaveilija20: Jospa teillä kaikilla nyt tärppäis :)
OMA NAPA:
Vauva haaveesta tietää mun vanhemmat, veljet ja muutama kaveri.. En kuitenkaan osaa heille puhua tästä mun murheellisesta olostani. Minulla on todella voimakas pettymys päällä, kun meille ei sitä vauvaa vaan kuulu. Musta tuntuu, että olen jotenkin todella pahasti vialla. Eikä ees vuottakaan ole vielä yritetty..
Mulla ollut tässä tällä viikolla outoja oireita. Mm. röyhtäyttänyt paljon, pissattanut paljon, selkä särkyä (vihlomista), alavatsaa nipistellyt paljon, seksikään ei sujunut, koska en kostunut tarpeeksi alkuun ja osa asennoista tuntui pahalta.. Itkettänyt paljon.. Tein sitten testin, vaikka ne menkat oli viikko sitten (ne oli niin oudot, niin mietin että ne ois voineet olla myös valemenkat).. Negahan se oli, kuten arvata saattoi..
Nyt sitten alkaa tulla flunssakin. Töissä teen tietysti työt kunnialla, mutta kun kotiin pääsen alkaa taas sama ahdistus siitä, että en tuu raskaaksi ikinä. Miten ihmeessä saisin muuta ajateltavaa! Miten ihmeessä onnistuisin vaan hyväksymään tämän tilanteen ja jatkaa vaikka meille ei sitten tulisikaan koskaan sitä lasta..
Mun on niin paha olla mun ajatusten kanssa. Enkä yhtään tiedä minne voisin purkaa niitä. Ei mieskään enää jaksa kuunnella..
Ensi viikolla pitäis ovis olla, mutta ei jaksa oikein enää innostua asiastakaan... En ole enää iloinen kuumeilija, vaan pettynyt ja surullinen..
T. Manskuu yk9
Manskuulle ISO hali ja paljon jaksamista. Mulla on syvä usko siihen että te vielä joku päivä saatte sen oman pikku käärön :).
Mitäköhän tirpiaiselle kuuluu? :)
Plaah, menin tekeen testin ja negahan se oli :/. Oli kyllä täysin odotettavissa kun ei oviksestakaan kauaa ole vielä. Oli vaan pakko varmistaa kun tänään pitäis juhliin mennä missä on alkoholi tarjoilu. Nyt voi hyvällä omatunnolla ainakin sen muutaman sitten ottaa :).
Paljon plussa tuulia anpiainen ja haaveilija! :)
-Helinä, yk3, kp32/35-40
Moikka kaikki!
Voi Mansku, tiedän tuon tunteen. Ihan kamalaa ajatella että jotain vialla eikä tästä tule ikinä mitään. Itse sain sen menemään ohi sillä etten tosiaan päiviä laskennut, täällä kävin harvoin ja millään raskauslaskuri sivustolle en menneyt. Olisiko mitään ideaa jos soittaisit neuvolaan kertoisit tilanteen ja menisit sinne puhumaan?
Ampiainen tsempppiä sulle kauheesti et olis tärpännyt.
HelinäK toivotaan että nyt oli vain liian aikainen vaihe testata siksi nega :)
Ja muuten siihen aikaisempaan kysymykseen en taida olla vastannut. Mutta siis meillä tietää tulevat kummit täsä projektista. Niillekkin kyllä sitten plussa uutiset kerrotaan vasta sielä neljännen kuun alussa.
Sitten vähän omaan napaan.
Vatsan seudun outo kipu on yhtä outona jatkunnut. Rinnat ovat välillä hyvinkin arat, pelkkä olemassa olo sattuu. Edelleen halut poissa. Nyt sitten kaiken kukkuraksi olen TAAS kipeenä, keuhkoissa selittämätön tulehdus ja antibiootti kuuri. Lääkäri määräsi antibiootit mitkä eivät haittaa raskaana ollessa ja verikokeissa oli valkosoluarvo vähän koholla lääkäri totesi siihen että voi johtua tuosta taudista (kuitenkin vähän hassua koska tulehdus arvo niin matala etei edes näy testissä) ja toinen vaihtoehto valkosoluarvon nousuun on alkanut raskaus. :) Sen kuultua sydän pompsahti kurkkuun ja nyt on kyllä jänstkättännyt. Antibioottien takia maha sekasin ja kokoajan luulen että mahassa pörrrää menkka säryn/menkka maha sekasin olo mutta se on vain antibiooteista.. :D Testiä en tee vielä. En haluu pettyy. Odotan vaan rauhassa. Torstaina on tosiaan gyne, hhhmm pomo mahta tykkää hyvää kun pääsen ehkä tiistaina töihin (saikkuu viel ainakin maanantai) ja sit pitäis heti torstai olla poissa...
Haaveilija yk8 kp 27/23-33-37
Nyt alan tulla hulluksi näiden ajatusten kanssa. Aina kun tuntuu pientä vääntöä/nipistystä vatsan seudulla niin ajattelen, että olisi tärpännyt. Vaikka ovulaatio olikin varmaan vasta torstaina/perjantaina limojen perusteella (jos nyt osasin tulkita niitä ekaa kertaa). Oon katsellut jo vauvakirjoja, jotka aion ostaa ja vauvanvaatteita selaillut netissä. Haluun vaan sen vauvan nyt! Ja sit mietin et mitä jos oikeesti ois se laskettuaika hääpäivän tienoilla ja en pääsis omiin häihin, joihin on vielä hulluna säästetty. Eli haluun sen vauvan nyt tai joutuu pitämään kohta taukoa tästä yrityksestä.
Enkä kestä tota kun ympärillä varmaan kaikki oottaa et meille tulee kohta vauva tai puhuu vauvoista tai ystäville tulee vauvoja!
Nyt meille kaikille niitä plussia!!!!!
anpiainen yk3 kp35/46-47
Heippa kaikille!
Oon ihan uus täällä, joten pahoittelut, jos tää vastaaminen menee jotenkin väärään paikkaan tai väärällä tavalla. :D
Oon lueskellu tätä palstaa pari kk sitten hiukan, mutta nyt palasin tänne. Oli tosi kiva lukee tirpiaisen ja hope13:n suhteista, kun itellä vähän sama tilanne. Eksän kanssa seukkasin 12 vuotta, eikä pienessä mielessä käynytkään mikään perheen perustaminen! Eksä asiasta haaveili, mutta mulla oli ihan ehdoton EI. Nykyisen kanssa alettiin seurustella toukokuussa, kesäkuussa muutettiin yhteen ja sitä rataa. Tää on mun elämäni mies, siitä ei oo epäilystäkään. Enpä olis ikinä uskonu tuntevani mitään tällasta, no elämä osaa yllättää.. ;)
Viime kierrossa mun menkat oli viikon myöhässä.. Käsittämätöntä, miten sitten silloin eksyin tänne palstalle lukemaan. Me ei siis olla varsinaisesti yritetty "raskautua", muttei myöskään olla käytetty ehkäisyä, koska molemmat halutaan samaa asiaa eli kaikkea yhdessä. Mä oon lisäksi jo aika vanha, oon 30 ja mies on 38, joten oon aatellu, ettei se oo niin helppoa tulla raskaaksi. Varsinkin, ku lähipiirissä on kolme ystävää, jotka eivät, nyksiensä kanssa, millään tunnu lasta saavan hoidoista huolimatta (tosin kahdella naisista on aikaisemmista suhteista lapsi).
Noh, tässä kierrossa menkkojen olis siis jo pitänyt tulla ja mennä.. Viime perjantaina oli pakko hakea apteekista flunssalääkkeitä ja sitten sain päähänpiston ostaa testinkin, ku aattelin siitä sitten tekeväni sen miinuksen ja ihmetteleväni, et miten mun kierrot nyt on pidentyneet. Noh tein sitten positiivisen raskaustestin! (Nih eli jäi buranat syömättä..) Uusin sen sitten sekä lauantaina että maanantaina eli eilen. Plussaahan nuo kaikki näytti. Eli kaippa tässä sitten mennään raskausviikolla 7.. :D Neuvolaan olis aika kahden viikon päästä.
Nyt mua pelottaa ihan kauheesti, et jos tapahtuukin jotain kamalaa. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ja oon ihan onneni kukkuloilla. En oo uskaltanu kertoa kenellekään. Oon saanu tästä palstasta ihan kauheesti apua ja tietoa.
Niin ja siis palatakseni viä toho suhdeosioon, että mehän vasta mentiin kihloihin ja ens vuonna oli tarkotus pitää kesähäät.. Häät taitaa nyt toivottavasti siirtyä, jos tää kaikki on totta. Eiköhän se neuvolassa sitten selviä lopullisesti parin viikon päästä!? :D
Tsemppiä kaikille ja hyvää syksyä!
Anpiainen, täällä on ihan samoja ajatuksia! Joka nippasu, aivastelut ja KAIKKI saa mielen koko ajan siihen tilaan että kyllä nyt ollaan raskaana :D. Ja hirvee yritys toppuutella näitä ajatuksia, mutta ei vaan pysty kun se vauva on niiiin toivottu.
Nanna1982 tervetuloa ja suuren suuret onnittelut plussasta! :)
Ja kyllä sen tietää kun sen oikean tapaa! Kun itse mieheni tapasin, muutettiin aikalailla suoraan yhteen ja 3kk seurustelun jälkeen aloin odottamaan meidän ensimmäistä :D. Me todettiin sillon heti alkuun että lapsia halutaan yhdessä ja saa tulla heti kun on tullakseen, eli ei ollut varsinaista yrittämistä. Minkäs laisia oireita sulla oli ennen plussaa? :)
Mitäs meiän Haaveilijalle kuuluu? Ja muille myös? :)
Ittellä alkaa oleen aikas jännät paikat, oon jus näitä fiksuja jotka menee kattoon r-testiä sen jälkeen kun ei enään sais :/. JA kahteen testiin on tullu haamuviivat sen testi ajan jälkeen. Mitäänhän se ei tarkota mutta nyt on kyllä toiveet jo ihan taivaissa! Pitäs nyt oottaa se pari päivää ja tehdä sit uudestaan :).
-Helinä, yk3, kp35/35-40
Tervetuloa joukkoon Nanna1982 ja onnittelut kun on tärpännyt noinkin nopeasti! :) Musta on kiva lukea noita taustatietoja ja muutakin eikä vaan tästä "yrittämisestä" :)
Tänäänkin vähän väliä tuntuu outoja nipistyksiä pitkin päivää ja on joka päivä nyt tuntunut... Mistähän johtuu. Saa vaan ajattelemaan, että oisko sittenkin ollut lyhyempi kierto ja ovulaatio jo aikoja sitten ja nyt oltaiskin raskaana. Mutta testiä en aio tehä ennen kun on ainakin päivän myöhässä menkat. Ja nyt on muuten pettymys suuri jos ne menkat alkaakin.
anpiainen yk3 kp36/46-47
..Mulle muuten yks hoitaja tuumas, siis tuli ihan mieleen noista teidän kertomuksista, kun menkat on olleet hiukan myöhässä ja ootte yrittäneet siis lasta sitten testanneet jne. Niin hoitsu tuumas mulle, että joskus se vois kertoa siitä, että lähellä on käyty, että munasolu ois hedelmöittynyt, mutta ei kiinnittynyt.
Enpä tiedä asian paikkansa pitävyyttä, kun nää on mulle ihan uusia juttuja, enkä ole aiheista lueskellutkaan. Toivottavasti teille kaikille tulis kuitenkin lähikuukausina paljon plussia!
Helinä_K kyseli oireista ennen plussaa. Sehän onkin jännä juttu, oikeastaan ei ollu muita oireita, kun että menkat vaan oli myöhässä. Ihan normikierrosta menkat myöhästyi 3 viikkoa, mutta edelliskierto oli viikon myöhässä, joten en oo sitten ihan varma, että oliko ne menkat lopulta kaks vai kolme viikkoa myöhässä. :D
Tällä hetkellä tuntemuksia on ollut joitakin, huomattavinpana tuo rintojen arkuus, enpä tajunnu, että niin herkille voi mennäkkään! Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin kyllä vatsassakin on tuntunut oudonlaista tunnetta aina välillä. Muttei mitään sen kummempaa. Tässä ny vaan ihmetellään, et asusteleeko siellä oikeasti joku. :D
Helinän kuulumisia ootellaan täälläkin kovasti, että muuttuuko haamu siitä oikeaan suuntaan!!
tervetuloa mukaan nanna1982! Ja onneksi olkoon nopeasta plussasta :)
HelinäK, täällä pidetäään peukkut pystyssä kuin myös anpiaiselle :)
Omassa tilassa ei muutoksia. Aina pelkää että menkat alkaa kun vatsaa enemmän kipristää. Vielähän kaikki on ihan auki mutta vaikea sanoa.... Torstain lääkäriä odotellessa, sitten tulen taas kuuluumisia kertomaan. :)
Ja niin alkoi menkat ja taas sai lääkräin perua. Voihan pylly sanon minä! Noh nyt onneksi löytyi aikoja jo heti ensiviikolle niin pääsee tutkimuksissa käymään. Yritys kerroissa alkaa siis yhdeksäs. Manskuu, täältä tosiaan kovaa vauhtia takaa tullaan. Noh omassa mielessä tämä projekti alkaa tuntua mahdottomalta. Ei tästä mitään tule niin antaa olla?
Mieli on ihan ok vaikka menkat alko lähinnä ottaa aivoon, suomeks sanottuna vituttaa ihan kiitettävästi. Noh ens viikolla sitten sinne lääkräiin puhumaan että mikä mättää ja missä ja miksi ja kannaattako koko homma edes. Tsemppiä kauheesti teille muille kuitenkin.
Pettynyt haaveilija20 yk9 kp1/23-33-37
Harmi haaveilija20! Positiivista se, että sait kuitenkin ensi viikolle uuden ajan :) Toivotaan, että ensi viikolla asiat selviää ja kaikki on hyvin! :)
Voi Haaveilija, olen niin pahoillani sun puolesta. Onneksi pääset niihin tutkimuksiin heti ensiviikolla. Älä vielä luovuta, kyllä sä olet sen oman pienen ansainnut ja vielä sen syliisi saatkin! Iso hali ja paljon tsemppiä! Koitahan jaksaa :)
Tein aamulla testin ja puhdas negahan se oli. Tulihan siitä paha mieli ja pieni tiputus tuolta taivaista. Mutta toivo elää silti niin kauan kunnes menkat alkaa! :)
-Helinä, yk3, kp36/35-40
Oneksi olkoon Nanna1982!
Hami haaveilija20, että tuut perästä. Itsekkin ajattelen yhä että ei tästä tuu mitään, niin antaa olla! Ehkä oiskin vaan parempi kun kykenis asian unohtamaan kokonaan joksikin aikaa. Onneksi sulla on tiedossa jo ne tutkimukset ja juttelu kaveri.
Peukut pystyssä teille anpiainen ja helinäK!
Vähän omia kuulumisia: Olen jo aika luovuttanut. Asia kyllä käy mielessä välillä. Yritän kuitenkin keksiä muuta ajateltavaa. Töihin on mukava kehitellä juttuja. Vaikea unohtaa missä päivissä menee, kun on niin säännöllinen kierto.
Peti hommat ovat ainakin vähentyneet reilusti, eli mahdollisuudetkin ovat todella pienentyneet. Josssain vaiheessa oltiin ennen ovista, joka toinen tai kolmas päivä peti hommissa. Nyt ollut kerta/kaks viikkoon.. Että varmaan tässä vähenee, kun aikaa menee eteenpäin..
En oo varma onko ovulaatio ollut vaiko tulossa.. En oo seuraillut kauheasti omaa kehoani. Flunssaa on podettu.
Tsemppiä ja jaksamista kuitenkin teille kaikille!
T Manskuu
Terppa, uusi yritys, jospa nyt kone antaisi kirjoittaaa.
Manskuu, harmin paikka menkkojen alku.Toivottavasti teille vielä tärppää.
Celina, täällä pidetään peukut pystyssä puolestasi.
Ja sitten itsestä. Viime viikolla olin siis hyvin aktiivinen nyt ei taas ole kauheasi kiinnostusta. Eilen illalla oli mahakipua, menkkamaista.
Haaveilija20 kp16/23-33-37