Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi/kevät vauva 2013

03.04.2012 |

Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.

Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)

Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)

Kommentit (500)

Vierailija
401/500 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea OtsAmalle plussauksesta ja anpiaiselle hääpäivästä!

Jos täällä on muita iPhonen omistajia, niin suosittelen lämpimästi lataamaan FertilityFriendin Free Menstrual Calendarin. Siihen oli mun mielestä kätevä merkitä kuukautispäivät, peiton heilutukset ja muut tuntemukset muistiin. Lisäksi ohjelma oppii vähitellen kierron pituuden ja näyttää hedelmällisimmät päivät ja koska tätiä voi odottaa kylään (toivottavasti ei kuitenkaan tuu). :)

Kovasti toivon kaikille plussaonnea ja edelleen käyn aktiivisesti lueskelemassa täällä teidän kuulumisianne!

Täällä porskutellaan eteenpäin. On tullut käytyä jo pari kertaa yksityisellä ultrassa. Eka oli sen beigen vuodon takia, josta aikaisemmin jo kerroinkin. Siitä seuraava ultra olikin n. 1,5 viikon kuluttua ja silloin näkyi ihan vauvan näköinen tanssiva alkio. Se oli liikuttavaa. :) Huomenna on nt-ultra, toivottavasti kaikki on edelleen ok. Ei ole ollut enää vuotoja sen ekan ultran jälkeen ja oireitakin on, lähinnä rintojen aristusta, etovaa oloa ruoka-ajan lähestyessä ja viimeisimpänä on tullut närästys kehiin. Mitään kohdun kasvamiseen liittyvää kipuilua en ole tuntenut, ehkä joskus sängyssä kääntyessä "repäisykipuja", mutta tässä vaiheessa ehkä kohtu venyy vanhasta muistista. Edellinen km-raskauden pituus on nyt ohitettu jo reilulla viikolla. Jes!

- SueC rv 11+6 (12+4)

402/500 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Kiitos kaikille ketkä kommasitte :)

Mukavaa kun ootte hengessä mukana.

Aikas jännää taas monella! Mitens Manskuu, mitään uutta?

Ja toivottavasti Helinälle selvii mahakipujen syy, toivottavasti se olis se iloinen syy :)))

Joo mun menkat siis kesti 1pv, ja sit muutamia päiviä siitä tuli vessassa paperiin jotaa ruskeeta/vaal.punaista tuhruu. Hassua. Mut siis mitään raskausoireita ei ole (paitsi tissit vuotaa :/), enkä edes testaa vaan aloitan Terolutit kp 15 laskien tosta "tädistä". Ihmetellään sit lisää ku aikaa menee eteenpäin. Pitää toi mies vekotella petiin lähipäivin, eihä sitä tiiä vaikka tärppi tulis ekasta kuurista :D

Jebou. Kiva kuulla jo plussanneiden kuulumisiakin :))

Muksaa perjantaita naiset!

tirpiainen yk3 9/29-52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/500 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! :)

Helinä_K: Menittekö te naimisiin ennen lasten tuloa?

Oon yrittänyt noita limoja seurailla, mutta omasta mielestä mitään muutosta ei ainakaan vielä ole tapahtunut. Tuntuu vaan, että ei se ainakaan tästä kierrosta tärppää kun miestä ei kiinnosta seksi kuin viikonloppuna ja sekin varmaan vain sunnuntaisin ainakin seuraavat kaksi viikkoa..

Hyvää viikonloppua! :)

anpiainen yk3 kp18/46-47

Vierailija
404/500 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Nyt on ollukin taas pitempi tauko täältä kun on elämä pitänyt kiireisenä. 9v. poika talossa (meille kasvoi suoraan valmis paketti), uusi koulu alkoi pariviikkoa sitten ja niitä asioita hoitaessa mnnyt aikaa. Ja tietenkin opettelu siihen että pitää kotona tehdä ruokaa pojalle ja hoitaa monta muuta asiaa. Kaiken lisäksi omat työtkin vain jatkuvat ja jatkuvat :) Sinällään hyvä koska pelkäsin niiden loppuvan ihan tässä elokuun alussa.

Olipas mukava taas lueskella kuulumisianne. Monella on paljon hyvää tapahtunut, onneksi olkoon niistä. Ja harmittelut niille joilla menkat ovat tulleet toiveista huolimatta ja tirppiaiselle tsemppiä tuohon outoon tilanteeseen. Ihana oli myös lukeä kuinka jo raskautuneet ovat käynneet kuulumisiiaan kertomassa, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti. Täällä ollaan ainakin hengessä mukana!

Ja sitten jos siirrytään omaan napaan. Niinkuin aikasemmin kerroin siirtyväni taktiikkaan että en ajattele asiaa jottein pettymys olisi niin paha, noh eka kierto niin meni vähän hankalasti kun menkat tuli, kyllä siinä taas tuli suru ja yhden päivän hiljaisuus (muuten hyvin puhelias kun olen). Toka kierto tällä taktiikalla meni huomattavasti paremmin, seksiä oli ehkä vähemmän osa syy siihen meidän 80 neliön OVETON talo ja poika :D meillä on siis olohuone, makuuhuone, keittiö yhteistä tilaa... Edeliset menkat menivät siis kohtuullisen kivuttomasti tunnemaailmassa, menkkakipuja oli myös yllättävän vähän ja kivut oli lähinnä vihlontaa ei särkä niinkuin yleensä. Noh nyt on sitten alkanut kierto uusi, päivissä mennää jo 11/23-33-37. Testien kanssa en aijo pitää mitään kiirettä, en myöskään mieti (toivonmukaan) milloin on ovulaatio. Sen verrran olen ihmetellyt että nyt jo aika kirkasta ja liukasta limaa, viime kierrossa se taisi olla tuossa 16/23-33 tai 19/23-33, mutta toisaalta kiertohan venyikin siihen 37 päivään.. Gyne aika on kun kierto 31/23-33-37 jännitetään siis pääsenkö vieläkään sinne :D

No joo eikähän tässä ole taas kuulumisia päivitelty. Palaan taas jossain vaiheessa kun arjelta kerkee :)

Haaveilija20 yk8 kp11/23-33-37

Vierailija
405/500 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Eipä oikeastaan mitään uutta. Tissit olleet arat vaihtelevasti. Epäilen kuitenkin että ne menkat sieltä tulee joskus kuunlopussa tai ensi kuun alusta. Eli en pidä kiirettä testailulle.

Huolia tässä on kylläkin ollut. Ensin auton rengas puhkes ja nyt koira kuseksii ihmeellisen pajon, sillä juoksut menossa, että liekkö se syy siihen. Saanut jo alle 12 tunnin sisällä putsata kahdet pissat lattialta ja mies käyttänyt kerran ulkona.. Pitäneen siis seurailla tilannetta vkl ja maanantaina sitten soittaa klinikalle, jos tilanne yhä yhtä huono. On sillä aikaisemminkin juoksujen aikaan ollut tuota yhden päivän ajan, mutta jäänyt pariin pissaan sisälle..

Haaveilija20: Voihan se ovis tosiaan tulla aiemminkin. Eikä meillä ainakaan onnistu tuo että ei ajattele asiaa, koska mä ajattelen liikaakin :D Nyt en vaan missään vaiheessa kauheasti houkutellut miestä peti puuhiin, vaan annoin sen tehdä sen :D Tietysti itse olin helposti suostuvainen.

T. Manskuu yk8, 24/27-32

Vierailija
406/500 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ja tarrasukkia mukaan...

Nyt pakko kirjoittaa oma tarinani tähän näin, menee se niin oudoksi:

Luulin etten ovuloi ollenkaan neljä vuotta. Kierto oli pitkä ja epätasainen...

9.8 kävin gynellä missä minut ultrattiin ja lääkäri sanoi että ovuloin joskus ja että näyttäisi munasarjassa olevan keltarauhanen. Lähetti minut myös johonki verikokeeseen... Ja antoi reseptin teroluteja varten mitä söin 10pvä

15.8 tein raskaustestin joka näytti negatiivista

17.8 gyne soitti ja sanoi että verikoe kertoi etten ollut ovuloinut tuolloin...

18.8 terot loppui ja juhlin omia synttäreitäni alkoholin kanssa...

24.8 heräsin aamulla ja päätin tehdä ovistestin raskaustestinä aikani kuluksi... KAKSI VIIVAA!! töissä ei ois malttanu tehdä mitään ja kesken työpäivän hain raskaustestin. POSITIIVINEN!! loppu työpäivää ei ois jaksanu olla millään ja mieskin oli lähteny töistä keskenpäivän :) kotona vielä testi ja sekin positiivinen...

Nyt ei tiedä mitä uskon. Lääkäriä joka sanoo etten ole ovuloinut (vai olenko sittenkin sen lääkärin jälkeen, koska jotain limaa silloin oli liikkeellä päivä,pari sen jälkeen). Vai neljää positiivista raskaustestiä (kolmesta eri näytteestä).

Yksi pelkoni on myös että terolut antaisi väärän positiivisen tuloksen mutta sairaanhoitajat ja tuttu lääkäri sanoivat että niissä on eri hormonia kun mitä raskaustesti testaa että eivät voisi antaa virheellistä positiivista tulosta...

No, nyt jännätään ja ollaan onnellisia ainakin verikokeisiin saakka...

oireina on vaan menkkamaista juilintaa välillä ja nännit olivat hieman kipeät mitä yleensä ei ole ollenkaan...

yk1 ehkä raskaana!?! :D

Vierailija
407/500 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ihan hirmuisesti! En kyllä millään usko että neljä eri positiivistä tulosta valehtelisi. Voi ihanaa!! :) Mikäs kp sulla on nyt?

Toivottavasti manskuu teidän koirulilla on kaikki hyvin. Ja plussaa sinne toivotaan kyllä TOSI TOSI paljon! :)

anpiainen, me mentiin vasta lasten jälkeen naimisiin. Itseasiassa viime kesänä :).

Oispa meillä molemmilla nyt tällänen "kolmas kerta toden sanoo" kierto! ;)

lieveling ja SueC olipa ihana kuulla teidänkin kuulumisia! :)

Voi tirpiainen kunpa olisikin tuo mahakipuili siitä parhaimmasta syystä, mutta en kyllä millään usko :/. Ja toivottavasti teilläkin kävis tärppi nyt tässä kierrossa! :))

Jeps täällä ei mitään uutta :). Tossa just vähän laskeskelin ja huomasin että meillä on peitto heilunu aika lailla joka kolmas päivä, eikös siinä jo ihan hyvät mahkut oo osua "oikeille" päiville??

Hyvillä fiiliksillä on tähän asti tää kierto menny, kattoo ny meneekö loppuun asti vai alkaako ressi ja jännittely nostaan päätään jossain vaiheessa :D.

Erittäin hyvää viikonloppua kaikille! :)

-Helinä, yk3, ?/35-40

Vierailija
408/500 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 59/21-55

Ei tämä vaan todelta tunnu. meni jotenkin luvattoman helposti jos totta on. Niinpä pelko hiipii persiiseen...

Huomenna meinaan tehdä sen testin joka näyttää noin raskausviikkoja :)

Vierailija
409/500 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope13: Pidän peukkuja! En kyllä usko että ne testit valehtelisi!

Apua, kirjoitan tän nyt tännekkin.. Miehelleni kerroin jo näistä minun typeristä kuvitelmistani ja ajatuksistani. Sitä se teettää kun on tyhmä ja lukee kaiken mailman juttuja...

Eli siis: Olen monena yönä herännyt 2-3 aikoihin ja en oo millään saanut unta. Minulla kauhean levottomat jalat, eikä oikein paikallaan makaaminen onnistu ja nämä valvottaa minua.. Lisäksi sitten kun joskus lopulta nukahdin näin unta tulipalosta.. Ja kun olen lukenut juttuja, joihin ei pitäisi nyt uskoa, niin levottomat jalat saattaa olla raskauden oire ja jollakin tulipalo uni, oli ollut aina ennen raskautta.. Tulipalo unessa voi viitata elämän muutokseen..

Noniin kerroinpa nyt teillekkin näitä mun todella typeriä ajatuksia :D Itsekkin nauran niille, joten parempi vaan unohtaa tuommoiset hömppä jutut.. Todennäköisesti menkat tulevat alkamaan, vaikka toivoisinkin jotain muuta. Mutta pitää pysyä täällä maanpinalla..

T. Manskuu yk8, kp 24/27-32

Vierailija
410/500 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessahätä oli että tuli herättyä hirmu aikaisin näin viikonloppunakin, että tuli sitten tehtyä se clearbluen viikkonäyttö testi ja antoi ihan samoja vastauksia kun mitä itsekin aavistelin eli hedelmöittymisestä 2-3 viikkoa. Lääkärihän määrittäisi mun raskauden keston vissiin jostain kaaaauan aikaa sitten olleista menkoistani mutta totuus on nyt kuitenkin se että huitelen jotain 4-5 viikon väliä :)

T:Hope rv 4-5

Vierailija
411/500 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hirmu paljon hope13! :)

Manskuu; toivotaan, että unet viittaa siitä mitä kaikki täällä toivoo :)

anpiainen yk3 kp19/46-47

Vierailija
412/500 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon hope13.

Piti ihan tulla tänne pikapäivitys tekemään kun kummastuttaa..

Eli siis tosiaan aikasemmin viikolla vaikutti tulevan ovislimat (en siiä nyt sitten varma ole) en limoja kauheen tarkkaan oo kattellu. Nyt on taas tullut (tänään) kirkasta limaa ja navan ympärillä, erityisesti heti navasta vasemmalle noin 2-5cm halkasijaltaan oleva alue on nippaillu aina silloin tällöin, tänään aamulla siis alkoi ja pitkin päivää kiputullut n. 5kertaa jo, kuin olisi mustelman mikä olisi kipeä mutta ei ole mustelmaa enkä ole mihinkään osunut. Mistähän moinen? Lueskelin netistä että voisi olla suolistoon liittyvää tai raskauteen.. Eihän tässä vaiheessa vielä pitäisi mitään merkkejä olla! Voisiko olla ovis vihlontaa? En kyllä ymmärrä miksi olisi navan seudulla? Muutman kerran on myös vihlonnu munasarjojen suunnalta/alavatsasta. En sen kummemmin asiaa ole miettinyt mutta tämä navan viereinen kipu hämmästyttäää ja nettiä lukiessa alkoi pohtimaan raskautta taas kovasti.

Miksi miehen pitikään mennä sanomaan että googleta vaiva :D

Toiveikas ja ihmeissään oleva Haaveilija20 kp12/23-33-37

Vierailija
413/500 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hope13!!! Toivon että kaikki sujuu hyvin :)

Haaveilija20: Kuullostaa vähän samantapaiselta, mitä minulla ollut joskus oviksen aikoihin. Että voi siis liittyä ovikseen. Aina ei ainakaan mulla niin kovasti tunnu ja joskus taas tuntuu kovemmin..

Erittäin mielenkiintoinen päivä ollut taas. Renkaan paikka irtos ajaessa.. En onneks ite ajanut vaan mies. Ite vaan huomasin sen, ku olin että miksi tää auto pitää outoa ääntä, pysähdy. Siinä vaiheessa mies jo arvas että rengas tyhjä..

Siinä sitten odoteltiin että veli toi meille vararenkaan, toi kaks kappaletta että onpa jatkossa vararengas :) Oltiin siis mun vanhemmilla käymässä ja siellä oli niitä renkaita onneksi.

T. Manskuu yk8, kp 25/27-32

Vierailija
414/500 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi onnittelut hope13! :)Toivottvasti menee kaikki mukavasti odottaessa.

Mä en osaa tunnistaa ovista itestäni, tosin luulisin että tässä lähipäivinä on tapahtunut, jonkun verran limaa ja sitten tuollasen ovislaskurin katoin mikä antaa ne suuntaa antavat päivät. Meni tosin viikko jotenkin oudosti, minä joka normaalisti pidän petipuuhista aloin vaikeaksi, melkein ahdisti kun toinen kosketti!!! Mitäs ihmettä sellanen on? Onneksi nyt taidan taas olla ns. oma itseni pikkuhiljaa... Mutta enpä siis usko, että nappaa tästä kierrosta, kun tällaista "vaikeutta" oli juuri kenties oviksen tienoilla:/

Mutta uusiin yrityksiin siis ja eihän sitä vielä tiedä ennen kuin ensi kuussa miten kävi;)

Kassu91, yk5 kp21/35-36

Vierailija
415/500 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin vähän väliä on sellaista että saattaa ahdistaa jos minua koskettaa. Mulla tekee hormonit sen :D Muutenkin olen aika kiukku herkkä yms aina välillä.

Oviksen aikoihin yleensä olen mukava ja silloin minulla on enemmän haluja kanssa. Siitäpä tunnistan ovikseni parhaiten, juuri niistä haluista..

Nyt tänään olen ollut kauhean väsynyt. Nukkunut kahdet päikkärit ja normaali mittaiset yöunetkin.. Sitten on ärsyttänyt, kiukuttanut vähän väliä joku asia. Välillä kaikki on ihan ok ja sitten alkaa taas ärsyttämään.. Ihan outo päivä.. Eli taitaa ne menkat olla tuloillaan, tälläistä tää on aina ennen niitä..

T. Manskuu yk8, kp 26/27-32

Vierailija
416/500 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Mitäs muille kuuluu??

Aina ennen kk on sitten niin ikävää, kun ajatukset vaan pyörii tietyn asian ympärillä. Ei oo vielä kk alkaneet, mutta niitä odottelen. Tuntuu että koko ajan jotain valuisi, mutta ei siel näy mitään :D

Itkupotku raivareita olen kylläkin saanut :D Onneks osataan ne selvittää, ettei ne kokonaan parisudetta tuhoa.

Eilen tuli katottua telkkarista tulevaa vauva ohjelmaa, voi että mua niin itketti.. Mies kuunteli makkarista ja kyseli että onko kauheankin hätä menossa, vai onko taas tv-ohjelma :D Koiran ilmekkin niin huolehtivainen, heh.

Pitäs tämä viikko olla vielä kotosalla, niin voi kauheeta kun ajatukset ei pyöri sitten missään muualla.. Alkais ne menkat ees pian, eikä vasta loppu viikosta. Alavatsassa ainakin tuntuu jonkinlaista juilintaa..

T. Manskuu yk8, kp 28/27-32

Vierailija
417/500 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mansku itsekin oottelen niitä ja sama tunne ett koko ajan jotain valuis mut ei näy mitään jospa ne kohta tulis tai sit oliski raskaana

plussatuulia ja tsemppiä kaikille

cenlia 28/28

Vierailija
418/500 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Hyvää kuuluu tänne, tytsyjen kanssa touhuilua ja suurta yrittämistä olla ajattelematta vauva juttuja :D. Mä en pysty kattoon MITÄÄN vauva ohjelmia ilman itkemättä. Ihan vaan siis kun kaikki tuntuu niin koskettavalta, eli sellasta positiivista itkua :). Sillon viimeks kun alko menkat, tuli kyllä ehkä enemmän sellasta mäkin haluan itkua. Mahakipuilua on tasaisesti joka päivä vähän, se kyllä vähän kummastuttaa, mutta en oo sen enmpää asiaa ajatellu ettei tuu taas luettua jostain jotain ja alkaa ajatteleen kaiken näköstä :).

Ootko Manskuu ajatellu koska tehä ekaa testiä? Voi että kun plussaa tulis nyt sulle! :) Täällä jännitellään sun mukana!

Plussatuulia kaikille!! :)

-Helinä,yk3,?/35-40

Vierailija
419/500 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa alan uskomaan, ettei meille ole ilmeisesti tarkoitus tulla lasta.. Ei kai sitä viel pitäisi luovuttaa, muttaa ottaa vaan päähän..

Mun oma tietokonekkaan voinut ees tänään toimia, niin piti sitten miehen koneelle mennä.. Pitäis jaksaa kauppaankin ostamaan siteitä, kun nekin lopussa, aina siinä toivossa ettei niitä tartteis. Pitää varmaan ostaa kerralla enemmän, niin onpa sitten ensi kerrallekkin..

Anteeksi vuodatukseni, mutta ymmärrätte varmaan :)

T. Manskuu yk9, kp 1/27-32

Vierailija
420/500 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Manskuu, pahoittelut menkoista,höh,tuntuu varmasti tosi kurjalta. Mutta älä vielä luovuta, vai olisko nyt juuri hyvä aika "luovuttaa" ,kun eikös sillon sitten yleensä just tärppää kun ei enää yritä ;)?! Ja hei eikös tää oo juurikin se oikea paikka päästä vuodattaan! :)

Tsemppiä paljon sulle ja positiivisia ajatuksia :)

-Helinä,yk3, ?/35-40