Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvi/kevät vauva 2013

03.04.2012 |

Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.

Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)

Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)

Kommentit (500)

Vierailija
361/500 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tuju82!

Meillä ei onneksi ole sellaisia lemmikkejä että vaikuttaisi lapsen tuloon millään lailla, yksi murhe vähemmän.

Hope13: Olenkin ajatellut että pillereihin en enää koske, mutta ikinä ei kyllä pitäisi sanoa ei koskaan.

Nyt on suunnitelmissa odottaa seuraavat menkat ja katsoa miten pitkä kierto on vielä. Sitten seuraavassa kierrossa ajattelin tikuttaa ovulaation että saan selville onko sitä edes. Sitten jos ei mitään ole tapahtunut niin voisin varata ajan johonkin. En viitsi vielä ruveta stressaamaan, saattaa tärpätäkin helpommin kun ei stressaa niin paljoa.

Tulkaahan sitten tirpiainen ja hope13 kertomaan miten gynellä meni vaikka huomennahan teillä taitaa vasta ollakin. Jos ovulaatiota tikuttaa niin onko paras tikuttaa joka päivä vai esim joka toinen?

anpiainen yk3 kp 2/46-47

Vierailija
362/500 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna gyne!

manskuu meilläkin se yksi koira, joka on vasta vuoden vanha niin juoksuhepuleita saa kyllä sisälläkin mutta toivottavasti rauhoittuu ennen vauvan tuloa kun saa vähän ikää lisää. (vanhempieni oma rauhoittui ainakin, on saman rotuinen) lapsia haluaisi nuuskia kovasti ja lainata leluja mutta muuten käyttäytynyt aika asiallisesti. Jos ei lapsi juokse karkuun... silloin siitä tulee kiva jahtaus leikki. Karvasta ei meillä huolta kun koirasta ei lähde karvaa ollenkaan :)

anpiainen minä tikutin ainakin joooka päivä, ja totesin sen olevan turhaa kun en ilmeisesti ovuloi. sehän kun näyttää kahtaviivaa niin ovulaatio on noin vuorokauden päästä siitä niin ymmärtääkseni jos tikuttaa joka toinen päivä niin voi mennä oikea aika ohi.

yk1 kp43/20-55

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/500 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Tuju82! :)

Täällä alkoi menkat jonka mukana tuli myös suurehko verihyytymä, tiedä sitten mikä se oli, ennen ei sellaisia ole tullut. Nyt itkettää ja suruttaa. Muista koska olisi mieli ollut näin maassa... Mutta tämän kierron pysyttelen nyt aikalailla tausta joukoissa. En tikuta mitään enkä laske päiviä, nyt koitetaan ilman "ressiä" :).

Olette kaikki silti mielessä varmasti koko ajan ja sormet ristissä pysyn että tulisi paljon plussaa ja asiat selviäisi tirpiaiselle :)

Ihanaa elokuuta kaikille! :)

-Helinä yk3 kp1/37-39 (nyt vielä päivissä mukana ;))

Vierailija
364/500 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia toivotteluista :)

Meillä 2 koiraa, 6 v ja alle vuoden. Lähellä on paljon lapsia, joiden päälle nuoremmasta oli hirveän ihana hyppiä ja kun ne kädetkin niin leikkisästi viuhtoo kun niistä koittaa haukata. Onneksi se jäi sitten pois ja nyt voi 1 v vauvakin roikkua kaulassa ja vetää hännästä ja koira vaan tykkää. Että onhan koiria hyvä lapsiin totuttaa jos siihen mahdollisuutta on. Koirien tuoma pieni likaisuushan vähentää lapsen allergiaherkkyyttä :) se lähinnä jännittää että miten riittää aika koirille vauvan jälkeen..

Helinä: minulla tulee usein veriklönttejä menkkojen aikana, joskus siitä kysyin ja ei kuulemma mitään mistä kannattaa huolestua. Onnea tilanteen rauhoittamiseen! Neulo vaikka sukkia tai maalaa, jos saisi jotain muuta mietittävää välillä :)

Tuju kp 6/28(?), yk1

365/500 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on se gyne tosiaan mullakin.

Kyllä jännittää. Tänä aamuna kävin viemässä neuvolan pissatestin, negahan se oli :/

Juttelin neuvolan tädin kanssa niin hänen mielestä hormonit nyt nousee vaan hitaasti koska siihen on taipumusta. En uskalla iloita vielä.

Tänään koskenu mahaan, sellaisia menkkakipuja. Ihan varma olin et alkoikin kun tuntu, mutta ei. Useamman pvän ollut koskematta, ja tänään aamulla aattelin et ei varmana mitään raskautta edes ole, koska maha ei ollu outo ja olo päänsärkyä lukuunottamatta normaali. Sit iltapäivällä alko sit repiä :-/

Mutta huomenna siis viisaampi jo tähän aikaan.

Tervetuloa uusille jo munkin puolesta!

Meillä on kissa. Jostain luin, et kissat sopeutuu uuteen tulokkaaseen tosi nopsaan. Tietty oon stressannu sitä et meneeks vauvan päälle sänkyyn/vaunuihin, raapiiko jne..Mut varmaan pelästyy enemmänki sitä rääkymistä.

-tirpiainen 42/26-29 yk 2

Vierailija
366/500 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen pienestä iloinen!! Elikkä kävin tänään siellä gynellä ja halusin että ultraa minut... Kohtu kuulemma hyvä, munasarjat hyvät, kohdun limakalvo hyvä ja sieltä löytyi vielä keltarauhanenkin! minä joka en ovista ole bongannut ovuloin sittenkin!! Sanoi kyllä että on vähän pco:n kaltaista näkymää mutta mutta... Ovuloinpa edes joskus!!

Sitten otettiin verikoe... progesteroni tai joku, ja nyt en muista mitä sillä tutkittiin. jos on joku viisaampi niin saa kertoa :) Viikon päästä soittaa siitä tuloksia..?

Lisäksi sain reseptin teroluteille, ja yritin kysyä lääkäriltä tätä asiaa mutta se ei ymmärtänyt selitystäni ja mulla oli jo kiire takaisin töihin eli kysynpä nyt täältä jos olisi joku viisaampi :D

Eli leikitään että mulla olisi kierto 54päivää. Elikkä jos sattuisin ovuloimaan niin se tapahtuisi noin kierron 40. päivä. Jos syön terolutteja ja ne tekevät kierron noin 30 päivän pituiseksi, niin jäänkö silloin ovuloimatta vai mitä ihmettä tapahtuu :-o Ja valuuko kohdun limakalvo pois ennen aikojaan että jos ovuloin ja siittiö löytää munasolun niin enää ei olekaan hyvää maata jämähtää sinne? Jos joku ymmärsi... tarkentavia kysymyksiä saa esittää.

Ja vielä sanoi että jos ei kolmeen kuukauteen vauvaa näy niin sinne päin soittoa niin laittaa lähetettä eteenpäin...

Tänään olin onnellinen että olen päiväkodissa töissä. Yksi pieni poika nukahti syliini ulkoillessa iltapäivällä ja toinen reilu vuoden vanha tyttö viihtyi sylissä hyvin. Oi pienet lapset tuoksuu hyvälle.

Aivan pilvissä ja sekaisin.

yk1 kp44/20-55

Vierailija
367/500 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana:

haaveilija20 yk7 esikoinen

manskuu yk8 22v/mies26v,esikoinen,n.4v yhdessä

Helinä_K yk3 25v/mies29v,3.lapsi

anpiainen yk3 21v/mies23v,esikoinen,5v yhdessä

tirpiainen yk2 32v/mies34v,esikoinen,n.8kk yhdessä

hope13 yk1 22v/mies28v,esikoinen, muutamia kk yhdessä

Tuju82 yk1 30v/mies27v,esikoinen,5v yhdessä

Mukana vaiko kadonneet:

Dream90 yk2 20v/mies 22v esikoinen toiveissa

Kassu91 yk5

OtsAma

Plussanneet:

Pi_ia yk1 la 25.1.2013

Bambi91 yk1

Vilena yk2

05/2010 yk?

lieveling yk2

SueC yk1

KataB yk3

Keskuudesta pudonneet/kadonneet:

onnimuuli

nenna

nasu-82

mago

Nelli86

ninni92

Angelica

_MarianneEmilia_

tamina

-Etta

Eicca

Vierailija
368/500 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinä_K: Mulla tulee aina noita hyytymiä kun on menkat. Nytkin ihan urakalla tullut välillä ihan pientä ja välillä tulee kunnon klönttejä eli ei ne vissiin vaaraksi ole.

hope13: Toivotaan nyt parasta :) Valitettavasti en osaa auttaa noihin kysymyksiisi, mutta saat varmaan vastauksia viimeistään viikon päästä kun sinulle soitetaan ellei joku muu täällä osaa auttaa. Tuo progesteroni mittaa varmaankin kohdun limakalvoa, että se ois sitten sopiva sikiölle, tämä löytyi googlettamalla.

Miten lie tirpiaiselle käynyt?

Elikkä nyt katotaan mitä tässä kierrossa tapahtuu ja sit alkaa tikuttaminen jos mitään ei tapahdu. Pitänee tilata ainakin 30 ovulaatiotikkua sitten :D

anpiainen yk3 kp4/46-47

Vierailija
369/500 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva anpiainen, kun jaksoit vähän päivitellä listaan, että ketä täällä on mukana :)

Niin joo Hope13, meidän koira on 3 ja puol vuotias :D

Tänään kävi kummityttö 8kk kylässä, niin pidettiin ekaa kertaa koiran kanssa lattialla. Alkuun pidin koiraa hihnassa ja varovasti annoin käydä haistelemassa. On saanut aikaisemminkin haistella, kun vauva ollut sylissä. No sitten kun tämä pikku neiti ei malttanut kauheesti olla paikallaan vaan konttaili ympäriinsä, niin tuli koiran kanssa useampia kohtaamisia. Eipä se koira sitten enää ollut edes kiinnostunut vaan antoi olla ihan rauhassa. JES! Eli tosi hienosti sujuu ja varmaan tottuu sitten pienempäänkin vauvaan :)

Entiiä Hope13 miten ne menee, mut luulisin että ovulaatio on sitten aikaisemmin, jos kierto muuttuu 30 päiväiseksi. Siitä se 12-16 päivää aikaisemmin. Kannattaa kuitenkin kysellä joltain ammatti ihmiseltä.

Kummallista, aikaisemmassa kierrossa minulla alkoi haluja jo olemaan tähän aikaan kierrosta, nyt ei oo oikein ollenkaan. Jospa ne myöhemmin taas tulee. On varmaan pidempi kiertokin sitten. Toisaalta en jaksa stressata ja luulen että ei mennä nyt joka toinen päivä systeemillä ollenkaan. Sitten kun tuntuu siltä niin.. Jotenkin haluan keskittyä enemmän noihin työkuvioihin :)

Kiinnostas kuulla miten tirpiasella meni?

T. Manskuu yk8, kp 10/27-32

Vierailija
370/500 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä, oon vähän aktiivisemmin kirjotellut tuolla huhtikuisissa mutta yhtä usein käynyt tätäkin pinoa lukemassa. :)

Täällä on ollut puhetta koirista: meiltä löytyy myös koirarouva 8v. Esikoisen syntyessä oli 4v aikuinen mutta mieleltään täysin pentu, höyrypäinen hötkelö joka ei tajunnut lainkaan isoa kokoaan. Hirvitti silloin odotusaikana, että mitenkähän käy kun lapsi syntyy, mutta hyvin kävi onneksi!

Jo sairaalasta mies toi kotiin pikkunutun josta koira sai haistella vauvan tuoksua, kotona pikkuhiljaa tutustuttiin eli aluksi sai vaan portin takaa katsoa ja haistella, ajankuluessa samaan tilaan. Kaikki sujui tosi hyvin, en olisi voinut uskoa! Koira on siis kooltaan useita kymmeniä kiloja painava ja virkeä tapaus, nykyisin rauhallien matami. Koira ja lapsi ovat nykyään parhaat kaverit, samoin kissani kanssa. Eläimet on sopeutuneet hienosti. Harmi kyllä koira alkaa olla aika sairas joten voi olla ettei enää kauaa ole kanssamme. :( Suru tulee olemaan lapsellekin tosi iso sitten. :(

Mutta asian ydin: myös toivottomalta tuntuva vilkas koira voi oppia olemaan "ihmisiksi" lapsen kanssa, etukäteen en lähtisi eläimestä luopumaan jos ei ole kyse aggressiivisuudesta. Elämä yllättää ja voi olla että eläimestä ja lapsesta tulee erottamattomat, kuten meillä kävi. Sitä on ilo seurata. :)

t. Otsama kp 23/27-29 (ja kipeät rinnat ;)

Vierailija
371/500 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana:

hope13 yk1 22v/mies28v,esikoinen, 11kk yhdessä

Mukana vaiko kadonneet:

Kassu91 yk5

OtsAma

Plussanneet:

Pi_ia yk1 la 25.1.2013

Bambi91 yk1

Vilena yk2

05/2010 yk?

lieveling yk2

SueC yk1

KataB yk3

onnimuuli

nenna

nasu-82

mago

Nelli86

ninni92

Angelica

_MarianneEmilia_

tamina

-Etta

Eicca

Aloitin nyt nuo terolutit ja jos en ihan mahdottomaksi ala niin syön niitä tuon 30kpl ja jos ei ole tapahtunut raskautumista kolmeen kuukauteen niin sitten takaisin lääkärille joka antaa lähetteen kunnalliselle verikokeisiin sun muihin :) jospa oikein hyvä munkki kävisi niin tästä oviksesta nappaisi mutta taitaa olla vähän liian toiveajattelua :)

Stressitaso tippui huimasti kun tietää että sillointällöin ovuloikin.

yk1 kp45/20-55

Vierailija
372/500 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana:

hope13 yk1 22v/mies28v,esikoinen, 11kk yhdessä

OtsAma yk1 28v/mies 29v, 2. lapsi (esikoinen reilu 3,5v), reilu 5,5v yhdessä

Mukana vaiko kadonneet:

Kassu91 yk5

Plussanneet:

Pi_ia yk1 la 25.1.2013

Bambi91 yk1

Vilena yk2

05/2010 yk?

lieveling yk2

SueC yk1

KataB yk3

onnimuuli

nenna

nasu-82

mago

Nelli86

ninni92

Angelica

_MarianneEmilia_

tamina

-Etta

Eicca

Vierailija
373/500 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsansaa kaikille! Täällä on mukavasti käynny porukkaa kirjottelemassa. Luin taas pikaisesti viestilistan läpi tässä aamu häslingissä.

Tietojen päivitukseen: minä 20v/ mies 35v

Täällä oli pohdiskeltu eläimiä ja lasta. Meillä on kotona tällä hetkellä 3 koiraa, 7votias leonberkinkoira, 4vuotias irlanninsusikoira ja 7kk ikäinen koirasusi lisäksi löytyy vuoden ikäinen kissa. Nuorimman koiran käytös voi olla lapsen kanssa arvaamaton mutta koira muutenkin vain valvotusti sisällä kun hajoittaa paikat. Muuten meillä tuskin ongelmaa ainakaan siitä että koirat tahtoisi pahaa lapselle. Eivät vaan tunne kokoaan joka voi aiheuttaa vaaratilanteita.

Sitten vähän kierrosta. Nyt mennään siis 35/23-33 testejä en ole vaivautunut tekemään vielä. Epäilyksenä on koko ajan että menkat alkaa. Silloin tällöin polttaa selästä tai vihlasee mahasta menkka kipumaisesti. Ehkä siis kerran kahdesti päivässä. Ennen menkkoja ihan tavallista ja juuri ennen menkkoja kipu jää. Rinnat ovat olleet sillointällöin arat tämäkin normaalia ennen menkkoja. Katsotaan minne asti malttaa olla testaamatta, ennen torstaita kuitenkin testaan mikäli sikäli menkat eivät ala.

Palailen varmaan taasen ensiviikolla testin menkkojen alettua, testin tehneenä tai gynen jälkeen :)

Haaveilija20 yk6? vai oliko 7? kp35/23-33

Vierailija
374/500 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis yks Mami lisää... Toiveissa meilläkin vauva, ollut jo aika tarkalleen vuoden...Mutta nythän hän olisi kevätvauvva jos vaan tulis raskaaksi.:-D

Meidän perheeseemme kuulu minä, ihana 4.v tytär, aviomies ja koiruli... Ööö eka kerta kun kirjottelen täällä mistähän sitä aloittaisi...

Vierailija
375/500 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs perhetaustoja tulikin jo. Ehkä jotain tästä "vauvaprojektista"

Elokuussa 2011 kävin poistattamssa kierukan. Siitä asti vauva on saanut tulla...mutta eipä ole tärpännyt. Sinänsä emme ole asioissa kiirehtineet, kun esikoisemmekin sai alkunsa vasta vuoden kuluttua siitä kun jätimme ehkäisyn. Nyt mitä pidemmälle tämä kesä on kulunut ajatukseni ovat käyneet levottomiksi kun mitään ei tapahdu... Nyt tilanteeni on aika epäselvä... Kuukautiset viimeksi kesäkuussa nyt kp.67 testejä olen tehnyt kaikki negoja... Ei tuntemuksia eikä kipuja. Tk:sta ohjeistus odotellaan vielä. Oma ajatukseni ens viikolla gynelle. Mietin tässä luettuani monia kirjoituksia täällä että miten olen vielä järjissäni.... :-D

Vierailija
376/500 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Pikkumaija :)! Ohhoh kylläpäs sulla on pitkälle kp:t vierähtäny :o. Olis varmaan hyvä mennä gynelle selvitteleen :). Minkäs ikäinen olet?

Oli muuten kiva kuulla että ne vrihyytymät on ihan normi juttuja, huh sai yhden murheen pois :)!

Hope13 ihanaa että sait hyviä uutisia:)!

anpiainen, tää menee nyt kyllä kauheen vaikeeks olla seuraamatta omia päiviä kun me mennään aikalailla samoissa tää kierto :D

Haaveilija20 toivottavasti plussaa tulee, täällä ollaan sormet ristissä!

Olen miettiny että kun oma kierto on nyt sen 37-40 että pitäskö soittaa gynelle aikaa jos sais niitä terolutteja. Jos sit sais ton kierron vähän lyhyemmäks...hmmm.

Mutta nyt on pikkuset pistettävä nukkuun, kellokin on jo vaikka mitä! :) No mutta nyt on lauantai ja isi on viihteellä ni oon ottanu vähän löysin rantein tän illan ;).

Paljon terkkuja ja plussatuulia kaikille!!

-Helinä yk3

Vierailija
377/500 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset. Mukavahan täällä on jutella....:-D Täytän 28 tässä loppuvuodesta. Juu mulla kierrot ollu kierukan poisoton jälkeen kaikkea 28-48 välillä kuutta ei koskaan tämmöstä väliä. Mutta olen niin monta kertaa tässä vuoden aikana ehtiny hihkasta ja pettyä et päätin et enää en!!!! Oviksia mittailin tossa helmikuulta heinäkuulle. Hyvin niitä tärppejä tulikin!!! :-DNyt en oo mittaillu kun ei oo niitä mooniksiakaan kuulunu. 3 testiä oon tehny tässä heinä elokuussa. Nyt en oikein keksi muuta kuin sen gynen...

Vierailija
378/500 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinä K kiitoksia, itse kanssa alkanu jännittä nyt kun menkat on oikeasti myöhässä. En tahtoisi testiä tehdä mutta kuitenkin kovasti mieli tekisi se tehdä että tietäisi...

Menkkoja ei vieläkään näy. Nyt ei oikeastaan ole ollut edes vatsa kipujakaan. Kaipa se pitäisi huomenna testi tehdä jos ei menkat ala. :) Torstaina sitten viimeistään saa enemmän tietoa.

Pikkumaija, kyllä tuo juu vähän kuulostaa että kannattaisi gynelle mennä. Mulla oli joskus tuossa parivuotta sitten kysta munasarjassa jolloin menkkojen väli oli jotain yli 50pv, menkat sitten alkoi hormoonilääkityksellä ja palasi normaaliksi.

Ja muuten ihan mielen kiinnosta missä käytte gynellä? ja kuinka hyvin saatte aikoja. Itse käyn yksityisellä ja käytän vain yhtä hyväksi todettua lääkäriä. Aikoja saa aina 1kk-2kk päähän...

Haaveilija20 yk7 kp36/23-33

Vierailija
379/500 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinä_K: saitko bongattua ovista edellisellä kierrolla? Toivottavasti kierto lähtisi lyhenemään ja asettuisi kohilleen! Voimia!

Pikkumaija: toivottavasti saat pian ajan gynelle, jaksamista sinulle!!

haaveiluja20: joko olet testaillut?! :)

Plussatuulia kaikille!!

OmaaNapaa: Käväsin jo huhtikuisiin kertoilemassa kuulumisia, tässä samat tänne: Tänään tein testin, ja plussa tuli!!! :) Vielä on kovin alussa ja toivon kovasti että kaikki menisi nyt hyvin!!! :) Tuntemukset on olleet aika vahvoja (rinnat arat ja turvonneet) joten oli ihanaa huomata että ne enteilivät niin kovasti toivottua asiaa. Luulen että mulla on ollut hyvin aikainen ovulaatio kuten aavistelinkin oireitten perusteella, koska nyt jo näkyi niin selkeästi testissä. Voi kunpa nyt kestäisi matkassa!!! :) Tarrasukkia kaikille plussanneille!

Pahoittelut toukokuisiin siirtyneille, toivon kovasti että seuraavasta kierrosta onnistaa!! Kovasti jaksamista epätietoisuudessa eläville, joiden kierto on venähtänyt kovin pitkäksi!! Tsemppiä jännittelijöille, tulkaahan sitten kertomaan kuulumisia!! :)

t. Ikionnellinen ja tarrasukkia toivova Otsama kp 25/27-29

Vierailija
380/500 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon ja ihan mielettömästi tarrasukkia! :))

En saanut tikutettua ovista vaikka kuinka yritin ,mutta semmoset limat tuli yks päivä että niiden mukaan laskin ovis päivän olleen siinä n.kp24.

-Helinä yk3