Talvi/kevät vauva 2013
Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.
Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)
Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)
Kommentit (500)
Anteeksi katoaminen!
En vaan ole jaksanut tulla kirjoittelemaan.
Tosiaan gynellä kävin, ja en siis ole raskaana, tai ei sitä tiedä. Hitto, tää on kyllä ihan soutamist ja huopaamist.
Okei. Eli gyne ultras ja ei torstaina ainakaan mitään siellä ollut. Ei myöskään munasarjoissa sen näköisiä rakkuloita, että olisi edes tulossa menkat :-O
PCO diagnoosia ei antanut, toinen munasarja normaali ja toinen vähän pco näköinen, muttei kuitenkaan. Ei myöskään lapsettomuus diagnoosia antanut, koska yhdet menkat vaan jääneet välistä.
Luultavasto ovuloimaton kierto (ei IKINÄ ollut)..
Antoi sen sijaan Terolut reseptin. Nyt pitää 1-2 vkoa odotella menkkoja, tehdä raskaustesti ja jos se nega niin aloittaa terot. Teroja kirjotti 4 kiertoon.
Sanoi, että jos ei puolessa vuodessa tärppää niin sitten tutkimuksiin ja lapsettomuushoitoihin. Kuulemma ihan turhaan yrittää pitkään, kun hormonihäiriö kerran todettu ja ikääkin jo on. Hää lupas hoitaa alkututkimukset ja antaa lähetteen julkiselle puolelle.
Todella jännänä kommenttina pidin sitä, kun kerroin että olen syönyt pillereitä, niin hää sanoi, että hyvä asia vaan. Että usein matalista hormoneista kärsivät saavat vauhtia pillereistä. Ja täällä kun ollaan puhuttu päin vastaista, et pillerit sotkee kaiken.
Että tälläistä unisin silmin sain runoiltua.
Hieno tuo lista :))
Jatketaan..
-valeraskaus 47/26-29 yk 2
Niin ja ps. Kehotti gyne tikuttaan ovista..
Tervetuloa mukaan Pikkumaija! :) Aika pitkäksi on kiertosi vierähtänyt.
OtsAmalle paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! :)
Harmi tirpiainen, että asia ei vieläkään selvinnyt. Toivottavasti nyt puolen vuoden sisällä tärppäisi meillä molemmilla! Ja aika kumma juttu noista pillereistä.
anpiainen yk3 kp 7/46-47
Onneksi olkoon otsama!
Harmi tuo kierron venyäminen ja epätietoisuus tirpiainen, toivottavasti asia selviää pian.
Itse en ole vielä testiä tehnyt. Koetan vitkutella mahdollisimman pitkälle etten tee..
Onneksi olkoon otsama!! Tarrasukkia paljon matkaan!!
Harmi tirpiainen että tilanne on tuo. On tämä naisen keho kummallinen, kun ei voi ees tietää mikä sitä vaivaa. Onneksi kuitenkin jonkinlainen ratkaisu on tiedossa, sitten parin viikon päästä. Jaksamisia!!
Tervetuloa mukaan pikkumaija :)Kannattas varmaan käydä siel gynellä selvittämässä tilanne.
haaveilija20: Pidän peukkuja sulle! Kerro sitten miten käy :)
Kyselit kanssa niistä gyne hommista, ite oon vaan terveyskeskuksen neuvolan kautta varannut lääkärille ajan ja siel käynyt vuosittain. Välillä terveydenhoitajalla ja välillä lääkärillä. Papa näyte otettu joka toinen vuosi ja vuosittain katsottu että munasarjat on hyvät. Sitten samalla keskusteltu. Aikoja saan yleensä n. kk päähän. Eipä sielä ainakaan kauheasti henkilöstö vaihdu ja mukavat työntekijät aina ollut vastassa.
Kait tässä ois ovulaatiokin lähestymässä, ainakin jotain vuotoa tulee melkoisen runsaasti. En oo kauheasti tarkkaillut, että millaista on koostumukseltaan. Miehelle vinkkasin tossa että ois ovulaatio tulossa.. Kattoo nyt mitenkä se innostuu ja suhtautuu. Eipä mua nyt niin kauheasti harmita jos tää kierto menee ohi, kun on tässä ollut muutakin miettittävää. Että omalla painollaan..
t. Manskuu yk8, kp 13/27-32
Heihei, olen mukana! En vaan keksi kauheesti kirjoteltavaa, luen kyllä muiden juttuja jonkin verran :) Niin ja en olekaan sanonut, minä olen 21v ja mies 30v.
Menkatkin oli ihan "perus" 6 pv kestävät.
Onko teillä monella käytössä ovulaatiotestejä tai muita "apukonsteja"? Itse en jaksais stressata, en itteäni enkä miestä, sellasilla. Mutta kyllä tässä syksyn tullen täytyy sellainen perus gyne tarkastusaika varata, niin vois sielä muutakin kysellä sitten.
Kassu91, yk5 kp9/35-36
Onnea plussanneille! :) ja hirveesti tarrasukkia matkaan :)
Haaveilija20, joko pian teet testin, jännään hirmusesti jo sun puolesta. Ja toki teidän kaikkien muidenkin plussaa odottavien puolesta :)
Itsellä ollut hiljaiseloa kirjoittelun kanssa, lukemassa olen kyllä käynyt :D
Vointikin on alkanut olemaan parempi, nyt vaan alkaa selkä takkuamaan.. :/ Ja huomenna olis sokerirasitus.. yäk! ;/
Seuraava ultrakin "vasta" syyskuussa, mutta hyväähän jaksaa aina odotella :)
Tsemppiä meille kaikille :)
? Pi_ia & Hipsu 16+4
Huomenta kaikille! Puhelimitse töistä pikapäivitystä tilaan. Eilen siis alkoi kirotut menkat. Mieli vähän maassa mutta ei voi mitään. Gyne ajan jouduin siis TAAS siirtämään kun turha kelkkojen aikana mennä, nyt se olisi 13.9. Toivottavasti silloin pääsis jos sitä vois alkaa tutkii mistä johtuu ettei tärppää... Tsemppiä kaikille muille piinaajille. Koitanhuomenna päästä paremmin lukee muiden kuulumiset.
Haaveilija20 yk8
Jeeeee!
Menkat alko just :)))
Täähän kääntyy voitoks :P
Jebou!
Nyt töihin :)))
-tirpiainen yk3 1/29-51
Hyvä tirpiainen, että vihdoinkin pääset jatkamaan yrittämistä :)
Hö Haaveilija20, että ei vieläkään tärpännyt. Jospa edes ensi kierrosta ja ees siel gynellä sitten selviäis jotain.
En käytä enää mitään apuvälineitä. Olen pyrkinyt stressin saamaan minimiin. Nyt ainakin tosi kivaa ollut, kun töissä koko viikon saanut olla :) Huomenna vielä.
Mulla ei menkat kestä ku 3-4 päivää. Eka päivä on yleensä niukka/normaali, toinen runsas/normaali ja sitten yks tai kaks päivää todella niukkaa vuotoa.
En oo oikein tietoinen että onko ovulaatiota tapahtunut vaiko ei. En oikein tunnista nyt noista limoistakaan, valkkaria ainakin on tullut.. Puuhailtukkin vain silloin kun on molempia huvittanut..
T. Manskuu yk8, kp16/27-32
Kiitsukka Manskuli :))
En edes usko tässä kierrossa natsaavan. En kyllä edes testaa, eli saa olla kyllä NIIN paljon myöhässä menkat ennen ku tää nainen astuu edes apteekin ovesta sisään.
Pitää nyt tässä kierrossa aloittaa ne terolutit ja kaikki tarrasukat sit seuraavaan kiertoon. Tosin pakko varmaan alkaa sitä ovista sitten tikuttelemaan. Tyhmä henkinen blondi siis kysyy, että mitens se tapahtuu? Missä vaiheessa tikutellaan ja paljon niitä tikkuja pitää varata??? Anteeks tyhmyyteni....!!
Joo eihän meilläkään sekstailla ihan ovisten mukaan. Se tässä ongelmanydin onkin. Viikonloppuisin peitot heiluu jos on aikaa ja semmoin fiilis.
Tälläkin viikolla ollaan eri vuoroissa töissä: mies lähtee töihin kun nukun, mä lähen töihin sillo ku mies vielä töissä ja kun tuun kotiin on mies jo nukkumassa. Tää on tällä hetkellä sellainen MUISTILAPPU-suhde. Oikeesti. Keittiön jääkaapin ovessa on muistilappuja jolla viestitellään plus tekstarit siihen päälle, jos ehtii. Että yritä tässä sitten lisääntyä...
Onneks tätä vaan joka toinen viikko!
Mutta sitten kun molemmat tehdään aaamua niin iltaisin ei yleensä peitonheiluttelut ole päällimmäisenä mielessä..Mitenhän sitten kun siirryn tekemään 3-vuoroa :-DD
Jebou. Unille, että jaksaa vielä perjantain painaa duunia. Muksaa pertsukkaa siis kaikille!
-tirpiainen yk3 2/29-52
täällä ollaan hengessa mukana ja toivotaan kaikille oikein paljon plussatuulia!!! Lämmin kiitos kaikille onnitteluista, tarrasukat tilauksessa. ;)
t. Otsama rv 4+3
Ihanaa lukea plussauutisista :)
Itsellekkin toivoa, että vielä se natsaa joku kierto täälläkin.
Mun menkat kesti tasan yhden päivän. Siis ne alko ja loppu yhtä nopeesti. Liittynee varmasti tähän pitkääkin pidempään kiertoon. Oikeastaan ei lievää mahakipua lukuunottamatta ollu mitään oireita.
Näin viime yönä IHANAA unta, että olinkin kaikesta huolimatta raskaana. Ai hitsi olin onnellinen. Unikirjan mukaan se tietää harmia juopoista :D
Joten katotaan mitä tulee eteen, koska oon viimeisen viikon aikana varmaan kolmena yönä ollu raskaana :P
Hihii.. Letkeää sunnuntaita kaikille!
tirpiainen yk3 4/29-52
Nyt on ollut kirjoittelun osalta vähän hiljaista kun työt alkoi ja aika kuluu hirmu nopeaan.
Harmi haavelija20 kun kävin noin ja vielä jouduit gyneä siirtämään. Toivotaan, että uusi aika sopii paremmin :)
tirpiainen: itse ajattelin ainakin 30 ovulaatiotestiä tilaavani seuraavaan kiertoon jos kierto kerran on sen yli 40pv. Ja alkaa tikuttelemaan vaikka kp10 tienoilla tai hieman sen jälkeen. Aika kummalliset nuo sinun menkatkin tuon kierron jälkeen.
Tässä kierrossa ajattelin yrittää pähkäillä limoista milloin voisi olla ovulaatio, mutta katsotaan toimiiko. Ja ei meilläkään ovulaation mukaan peitot heilu vaan silloin kun huvittaa. Mutta jos ovulaation pongaan niin kyllä silloin yritän miehen houkutella peittojen väliin.
Tässäpä nyt ollaan miehen kanssa sovittu jo hääpäiväkin ensi vuodelle ja huomenna sitten kirkkoa yrittämään saada juuri sille halutulle päivälle. Ja nyt aloin miettimään, että mitä jos tulen raskaaksi niin meillä on sitten ihan pieni nyytti mukana häämenoissa. Tai toinen vaihtoehto (ei niin hyvä) olisi jos laskettuaika sattuisi hääpäivän tienoille, mutta se tarkoittaa sitä että plussaa saisi odottaa vielä monta kuukautta. Ja itse olen saanut alkuni näihin aikoihin, joten jos nyt tärppäisi, saattaisi olla äitillä ja vauvalla sama syntymäpäivä :) Jänniä aikoja elellään!
anpiainen yk3 kp13/46-47
Onnea anpiainen tulevasta hääpäivästä :)
Anna kohtalon päättää miten käy, eli joko teillä nyytti mukana tai sitten pääset heti papin aamenen jälkeen synnärille, pääasia ettet stressaa, koska itse häissä varmasti stressaamista tarpeeks :-)
Jännää aikaa sulle ja paljon tarrasukkia mukaan meille molemmille :-)
Onnea anpiainen tulevasta hääpäivästä :) Me ollaan kanssa mietitty häitä tässä, mutta koska mies ei halua suuria juhlia, niin ehkä yhdistämme nämä sitten ristiäisten kanssa.. Mietinnän alla on siis meillä vielä tämä... Muutenkin ajatuksena on mennä maistaaritissa vihille ja sitten siunata avioliitto, koska mies ei kuulu kirkkoon ja itselleni tärkeää olisi että avioliitto siunataan ja lapsi kastetaan.
Olipa tirpiainen outoa, että vain yhden päivän kesti menkat. Mullakin ollut välillä semmoisia että kaksi päivää, ne oli kylläkin silloin kun lopetin e-pillerit..
Mulla varmaan oli viimeviikolla ovulaatio, en ole varma. Kummallisesti vain tissit olleet kosketus arat pari päivää, jota ei kesken kierron ole ennen ollut.. Otappa siitä nytten selvää, miksi nyt on..
Vkl join kyllä viiniä.. Jotenkin olen miettinyt pitäisiköhän kokonaan jättää alkoholi pois kiertojen ajaksi ja jois vain menkkojen aikana, niin ei ainakaan tarvitsis murehtia että se vaikuttaa tähän yrittämiseen.. Voisin olla ilmankin, tulee vaan juotua, kun mies juo..
Peittojen heiluttelu on nyt tässä kierossa sujunut paremmin kuin aikaisemmin, en ole ollenkaan painostanut miestä millään tavalla, hän on vain itse halunnut.. Jospa se plussa sieltä joskus meillekkin tulisi.. Odottettavissa on ainakin, että tämä kierto on pitkä :D
Mukavaa viikon alkua kaikille!
T. Manskuu yk8, kp 20/27-32
tirpiainen: toivottavasti keirto jatkuu nyt normisti eteenpäin! Ja toivottavasti juopuneet heput ei oo hirveesti tuottanut harmia! ;)
Anpiainen: Onnittelut hääpäivän päättämisestä!
manskuu: Tsemppiä!! Toivotaan että olisi nyt tärpännyt :)
t. Otsama
tirpiainen olipas sulla nyt omituiset menkat. Mutta toivottavasti ne unet oliskin enneunia ;)!
Oi ihanaa anpiainen, nyt pääset aloittamaan sitten häiden suunnittelun :). Siinä saa ainakin ajatukset vauvan teosta jäämään taka alalle! Kyllä se oli ihana käydä messuilla ja ostella häälehtiä :). Meillä oli (eli siis mulla :D) n.vuosi aikaa suunnitella ja hankkia ja varata kaikki, kappas vaan se meni ihan yhdessä hujauksessa koko vuosi!
Nyt jo alkaa manskuu jännittään sun puolesta! Voi jospa nyt tulisi sitä plussaa teille :).
Täällä on peitot heilunu ihan omaan tahtiin, kyllähän sitten jos nyt limat huomaan niin sit saattaa heilua niidenkin tahtiin ;D, mutta muuten ilman mitään tikutuksia sun muuta. Mutta menkkojen jälkeen on jatkunut tasainen "menkkamahakipu" mahassa, en tiä sit mikä siinä on ideana :D!
Toi kylmä ilma ulkona tuntuu vievän energiaa pois :/. Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, ettei tänä vuonna edes ollut kesää? JOtenki itse vielä odottaa, että koska se kesä alkaa :D
Mitäs muuten kaikille teille ihanille kuuluu? :)
-Helinä, yk3, ?/35-40
Ihan ekaksi jee ja höh tirpiaiselle. Mitäs ne sun menkat nyt näin vaikeiks on mennyt :( Noh, ajatellaan positiivisesti että ainakin siellä tapahtui jotain. Epäluulossa on aina pahin elää.
manskulle plussia kovasti. Ja muillekin, tietysti! ;)
Mitenkähän SueC:lla menee? Toivottavasti kaikki hyvin. Itsellä on alkanut s1 taas muistuttelemaan olemassa olostaan (jeee) ja liitoskipuna luulisin tuntevani jo nyt! Ihanat loput reilu 5 kuukautta siis edessä. :o
Paljon tarrasukkia ja plussatuulia ja kaikenmoista posiitista energiaa jne jne teille kaikille. Kohta tulee syksy ja ihanat ruskan värit sun muut. Itse enemmän talvi-ihmisenä odotan innolla loppu vuotta :)
Lämpimät onnittelut plussanneille :) mukavasti aina lisää omiakin toivoja kun jollekulle viivat napsahtaa :)
Hyviä öitä!
Tuju kp 10/28(?), yk1