Talvi/kevät vauva 2013
Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.
Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)
Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)
Kommentit (500)
Noniin. Huomenna aamulla menen sitten verikokeisiin. Olen "tsempannut" itseäni lukemalla ympäri nettiä kaikkia kirjoituksia joiden mukaan kyse saattaisi olla munasarjakystista eikä varsinkaan raskaudesta :-/
Mitenhän uni tulee yöllä? Saakohan sen tuloksen kuinka nopeasti?? En ole testaillut enää itte, vaan jos huomenna nega niin sitten menen lääkäriin, että saa ultralla kattoo ja selvitellä mikä mättää. Nimittäin vihlominen vaan jatkuu, et hyvinkin saattais olla kystista kyse..Samalla pyydänkin sitten ne keltarauhastestit, alottaa vähän niinkun puhtaalta pöydältä Teroluttien kanssa.
Tälläinen valeraskaus kyllä laittaa asiat ihan uuteen uskoon, ja oon nyt niin satavarma että sen lapsen haluan. Vauvauniakin olen nähnyt viimeksi viime yönä :-)
Ootte jutellut tuosta suhteesta. Repikää perseenne, mut oon tuntenut mun miehen vasta tammikuusta saakka ja tosiaan yhdessä ollaan asuttu muutamia kuukausia. Se vaan kolahti. Onhan tää vieläkin sellaista tutustumista toiseen ja ongelmat selvitellään sen mukaan kun niitä vastaan tulee. Mut lasten hankkiminen on molemmille selvä juttu ja tuo mieskin odottelee huomista jännittyneenä :-) En ikinä olis uskonut kokevani tälläistä, joten elän varmaan näissä pilvilinnoissa vielä kauan 8-)
Ilmoittelen siis huomenissa mitä tulokset näytti, hyvässä tai pahassa. Hajoillaan tai iloitaan yhdessä :))
-ei tiiä vielä mikä yk 2 35/26-29
Muutamia kertoja käynyt täällä lukemassa muiden keskusteluja niin ajattelin nyt itsekin tulla tänne jutustelemaan. Vauva haaveita ollut jo jokusen aikaa, toukokuussa lopetin pillerit (käytin noin 4 vuotta ja kp oli sen 28). Nyt toinen luomu kierto menossa. Ensimmäisessä kierrossa kp oli 31, nyt toisessa on jo kp 39. Tein testin kp 34 mutta negaa näytti vieläkään vaan ei menkkoja näy. Ajattelin tehdä huomenna tai torstaina vielä uudelleen testin jos ei menkkoja kuulu. Voihan se olla että kierto heittää nyt härän pyllyä pilsujen jälkeen, kun ei oikein ole mitään raskausoireitakaan lukuunottamatta välillä vihlaisuja/repäisyn tunnetta alavatsalla...
Tervetuloa joukkoomme Dream!
Tänne mahtuu ihmettelijöitä lisää ja tämä alkaa oikeesti olla henkireiän asemassa..
Toivottavasti vauvahaaveet saavat teilläkin pian plussaa!
Kovasti jäin pohtimaan tota sun kiertoa. Itellä kanssa muutamat luomikset takana ja kierto on pidentynyt melkestä joka kerta. Et voisko olla sitten samaa..Pilsujen kanssa kp 24, sit 26 ja 29 ja nyt mennään ilman menkkoja 35..
Mutta seuraillaan :)))
Kiva kun tulit ryhmään!
Jätin vaan eilisen välistä, en jaksanut kirjoitella kun ei tapahtunut mitään uutta.
Olo on parantumaisillaan ja menkatkin alkoi tänä aamuna. Vielä vähän vatsa sekaisin, mutta ohi selkeästi menossa. Eilen jopa pystyi tekemään koti hommia.
Tervetuloa mukaan Dream!
Pitää uskoa oikeasti että se vauva ei tule tällä yrittämisellä. Eli tulkoonsa, jos tulee sitten josksu. (En varmaan saa asiaa pois mielestäni, vaikka kuinka yrittäisin)
T. Manskuu yk8, 1/27-32
Hienoa Manskuu ku henki kulkee :))
En saannu tänään verikokeiden tuloksia. Tekis NIIN mieli mennä apteekista hakemaan testi, mutta se silkkaa rahan tuhlausta, koska huomen aamulla saan sit tulokset muutenkii..
Väsynyttä keskiviikkoa kaikille...
-tod.näk. ei tiedä mikä yk2, 36/26-29
Teervetuloa Dream! :)
Ihanaa Manskuu että alat olemaan parempaan päin :)
Tirpiainen sun tarttee tulla sit HETI kertoon kun saat tulokset tietää!! :)) Täällä jännitetään kyllä varmasti koko yö sun puolesta!! :D
Täällä on edelleen menkkakipuja vähän väliä mahassa ja alaselässä, pieniä nippaisuja oikealla ja nyt myös vasemmalla puolella alavatsassa. Ja pissattanu on tänää ihan sairaasti vaikken oo ees juonu paljo mitään?!? Toivotaan parasta :)
Mitäs muille kuuluu?? :)
-Helinä, yk2, kp34/30-37
Saan huomenna aamulla tulokset vasta!
Nyt olen itse diagnosoinut itseni, eli olen lähes satavarma, että minulla on munasarjat isoja kystia täys.
Kaikki oireet sopii...
- painontunne vatsassa - todella!
- pissattaa - kystat voi painaa virtsarakkoon
- vihlominen - vihloo molempia puolia ja se oireena kun kystat tarpeeksi isoja
- turvotus - alamaha on ku jalkapallo ja jos ei tietäis niin vois kuvitella et paksuna ollaan jo pitkälti!
- menkat myöhässä - kystat voi häiritä kiertoo
Ja aiemmin nuoruudessa ollut kystia. Tuli vaan tänään mieleen kun istahdin kovalle penkille niin tuntu kuin olis istahtanut puukon päälle. Silloin oli sama oire kystien kanssa.
Että näin.
Ehkä nyt tsemppaan itteeni huomisia huonoja uutisia varten ja parempi näin. Jos yllätys on iloinen niin jeejee, mutta jos ei niin tiedossa pitkä tie raskaaksi tulemiseen ja Terolutit kouraan.
Eli huomenna olemme viisaampia monella tapaa!
Nyt hyvää yötä.
-maybe kystamuna yk2, 37/26-29
Kirjoitin äsken tosi pitkän rimpsun joka sitten vain katosi. Nyt on reissusta kotiuduttu ja tänään aloitettu vitamiinien syönti. Vauva-lehteäkin odotellaan postista ainakin seuraavat 9kk. Me ollaan minä 21v, mies 23v. Ollaan melko tuore kihlapari. Pillerit suunniteltiin jätettävän jo aiemmin mutta sitten aina siirrettiin lopetusta. Sitten sain koulun päätökseen ja mies kosi, joten päätettiin syödä enää viimeinen laatta loppuun. Aiemmin ajateltiin että mennään kondomilla kunnes kierto tasaantuisi mutta ei sitten maltettukaan odottaa vaan aloitettiin yrittäminen. Ja oikeasti sitten yritettiin vaikka ajateltiin että tulee kun tulee :D Tervetuloa mukaan hope13, Etta ja Dream90. Tule tirpiainen kertomaan miten kävi ja toivotaan parasta :) Sitten ois vielä kysymys että minne otan yhteyttä jos nämä menkat ei jostain syystä alkaiskaan tässäkään kuussa? Voinko ottaa yhteyttä perhesuunnitteluneuvolaan jossa olen aiemmin käynyt? Esim. gynellä en ole ikinä käynyt niin eikös nuo osanne ohjata tuolta neuvolasta eteenpäin.. Vai mitä ehdotatte? anpiainen kp42
Sieltähän ne kuukautiset tulivat eilen illalla.. Parempaa plussa onnea muille ja eikun uutta yritystä! :) Nyt on kyllä vähän kierto hukassa kun koko ajan on vaan pidentynyt..
Elikkäs yk2/kp2/31-41??
Tirpiaisen suhde juttu kuullostaa aaaika tutulta vaikka hippasen kauemmin ollaankin seurusteltu :) Minkäs ikäsiä olette?
ja olen aika yllättynyt että täällä on näinkin aktiivista porukkaa :-o ihanaa!
taisin saada sen taudin koneen välityksellä kun minäkin tulin heti vatsatautiseksi kun sen jutun luin ja samana päivänä piti lähteä tampereelle kuuntelemaan rhcp:ä kun mies oli tilannut liput jo viime vuonna... siellä kippurassa sitten istuin. en ollut kovin hyvää seuraa...
täällä edelleen odotellaan 9.8 päivää ja lääkärille pääsyä että saisi vähän lisätietoja... ja toivotaan ettei menkat ala ennen sitä että vois tutkia kunnolla.
onko kukaan muu muuten tehnyt joitain pieniä hankintoja ajatellen että sitten joskus jos ja kun ehkä toivottavasti tärppää?
varsinainen yk 1 kp 36/20-55
Jotenka siis verikokeiden tulos oli negatiivinen.
Sanoi, että ihan pieni mahdollisuus siihen ettei se vielä näkyis. Huomenna sitten PISSAkokeeseen. Sehän se todellakin on syy menkkojen pois jääntiin..Voi luojat.
Nyt alan tilaamaan gynelle aikaa seuraavaksi, vai soittaisko ihan pokalla vaan neuvolaan :-D
En mä nyt tiiä mitä ajatella. En ole kovinkaan pettynyt tuloksesta, koska psyykkaus osu oikeeseen. Haluisin nyt 110% varmuuden tähän asiaan, koska lauantaina olis hyvä säänssi vetää persuikki kännit ja nollaa koko v*tun viimeiset viikot.
Äääääää...miks ei vaan näe sisään suoraan ja kattoo et onks siellä siemen itämässä??
Noh, mut huomen taas työterkkarille käymään, katotaan mitä se sit keksii. Samalla varaan ajan sinne gynelle joka tapauksessa, koska ultraan tässä on päästävä et onks siel enää munasarjoista mitää jäljellä.
MISSÄ MUN MENKAT ON????
-ärsyyntynyt yk2, 37/26-29
Hope... mä oon 32 ja mies on 34.
Joo täällä on aktiivista porukkaa. Itte tykkään kyl kirjoitella kuten varmaan huomaa.
Ja KYLLÄ. Olen hankkinut sellaisia pieniä pipoja ja yhden tosi söötin Muumi-bodyn odottamaan pientä vauvelia :-)
Voihan huokaus....MIKS MÄ EN VAAN VOI OLLA RASKAANA??
Hö Tirpiainen että ei vieläkään syy selvinnyt. Toivottovasti selviää pian!
Hope, jospa sulla ei niin pitkään kestä kuin mulla se mahatauti (5päivää kesti minulla).
Dream, meillä näyttää sama kierto olevan. :D
Niin, tällä sivulla on aktiivista ainakin ollut tämä keskustelu :) Mukava vaan, niin saa ainakin vertaistukea. :)
Itse en ole hankkinut mitään tulevalle lapselle vielä. Tai no jotain pieniä leluja yms, joilla voi myös kummilapsi leikkiä. Mutta ei mitään sen kummepaa. Toisaalta nyt kun meilläkin kesti näin kauan tää, ennen ku lapsi ees tulee, niin saadaanpa kaikki kummitytön tarvikkeet (turvaistuimet, sitterit yms.). Ne on aika paljon kiertänyt tässä meidän suvussa. Aina jossain joku, joka tarttee.
Jospa viel jonain päivänä on se pieni nyytti sylissä. Voin sanoa, että kyllä olen taas miettinyt että onko jommassa kummassa jotain vikaa. Miehelle valitin jo ainakin, että saa vähentää kokonaan alkoholin käytös, jos se vaikuttaa sit niin paljon. Ei voi tietää.
T. Manskuu yk8 kp2/27-32
Voidaan manskuu yhessä jännätä josko tästä kierrosta tärppäis! :) Toivotaan nyt vaan että tää kierto alkais pikku hiljaa tasottuu tai tästä kierrosta tulee aivan supeer pitkä jos edelliseen on vertaamista :D
Täällä ollaan vielä aika nuoria, minä 20v, mies 22v. Miehellä ollut vauvakuume jo varmaan viimeisen vuoden mutta tosiaan sovittiin että kun sopiva asunto löytyy niin sitten vasta jätetään ehkäisy pois. Remontti talossa menossa niin ei varmaan ainakaan tää pienoinen stressi auta asiaan.. Jospa se kolmas kerta toden sanoisi! ;)
Mukavaa että täällä on näin aktiivista porukkaa kirjottelemassa! :)
Dream yk2 kp3/31-41...
Heippa kaikille!
Meillä oli tässä kesähäät, ja jonkun verran aikasemmin jo alettiin kyllä vauvaa yrittämään. Eräistä lääkityksistä johtuen jokunen kierto piti käyttää ehkäisyä, mutta nyt sitten taitaa olla varsinaisesti neljäs yritys menossa! Alkuviikosta jos ei menkkoja näy, niin saan testailla, hihii! Kierto on ollut koko elämäni hiukan kummallinen, tosin nyt aikalailla 35 päivää. Viime vuonna kun Nuvaringia ei hetkeen saanut, lopetin sen käytön, ja meni 7-8 kuukautta että alkoi taas vuodot! Sitten käytin 3kk Nuvaringia mutta lopetin kun tuli vauvan hankinta kuvioihin. Jokunen kierto meni vähän miten sattuu, mutta onneksi nyt on melko tarkkaa ollut. Jospa nappaisi tästä, saattaisi tulla huhtikuussa vauva! :)
kyselin tänään uudessa työpaikassa että saanko lähteä lääkäriin (gynelle) keskenpäivän ja siellä sanottiin että tottakai, mutta aika minkä on poissa ni laitetaan sitten miinustunti listaan. sopii mulle! kunhan pääsen sinne lääkäriin :)
ei malttaisi oottaa torstaita ollenkaan. toivottavasti jotain nappia mulle antaa...
ja joo ei kestänyt kun yhdenpäivän, mutta oli sitäkin ikävämpi siellä keikalla olla kipeänä.
mulla on ostettuna muutamat bodyt, housut, potkarit, ruokalappu ja muutama pehmolelu... olen sallinu nää ostokset itselleni sillä että viimeistään sitten voin antaa ne jollekkin lahjaksi (tietenkään en ajatellut niitä omalleni en :-o)
ja ah, vauva lehti tuli... menenpä vähän lukemaan :P
Noniin. Ensiksi tervetuloa uusille! Hienoa et saadaan tänne lisää :))
Ja nyt avaudun TAAS. Toiv jaksatte lukea näit hajoamisii..
Kävin tänään terkkarilla ja tosiaan verikoe oli tehty siten, että siitä näkyi vaan plusssa tai nega. Ei mitään hormoniarvoja/-tasoja. Hää sano, et voi olla hyvinki liian aikaiseen tehty testi, koska edelleen kaikki oireet on ja mun paino on noussu parissa viikossa 2kg!!! Mistähän hemmetistä se johtuu??!
Eli tässä ollaan ihan samassa pisteessä edelleen.
Varasin ens viikon lopulle gynen, menen sinne joka tapaukses, tulee menkat tai ei, koska selvitettävä on, että mitä tuolla tapahtuu.
Lisäks soitin neuvolaan ja meen niiden pissatestiin, koetan jos pääsisin ilmaikseks gynelle sinne nopsaan. Mut jos ei pääse nii meen sit tonne yksityiselle.
Nyt on loppuneet mahan nippailut kokonaan. Ensimmäinen päivä pariin viikkoon ettei ole vihlonut. Hieman pahaolo ja vessassa saa juosta melkein tunnin välein pissalla. Rinnat ovat kasvaneet, koska vetäsin liivit päälle niin ne pursus sieltä ylitte :-D, samoin niissä on painettaessa tullu tuntemuksii.. Koko aika tulee valkkarii ja sit kirkasta limavuotoo paperii ku käy vessas. Mut tämä kaikki voi olla kuvitelmaa..
Eilen illalla olin ihan satavarma et menkat alkaa, sellaiset kivut oli mut ei..
Että näin. Jää sitten juhlimatta huomenna, no koetan jaksaa kännisiä ihmisiä :P Eipähän ainaka tuu darraa x)
Muksaa viikonloppua kaikille :-)
-ed. tietämätön yk2, 38/26-29
jännää!!
oiskin kiva kun noin pienillä yrityskerroilla tärppäis. No, kokeet sen sitte varmistaa...
Mulla on muutaman kerran kun edellisessä suhteessani kuvittelin olevani raskaana (kaikenlaisten oireiden kera) niin kun teki raskaustestin ja oli negatiivinen niin johan ne menkatkin sieltä sitten heti alkoi... näin jälkeen päin ajatellen hyvä etten tullut silloin raskaaksi. Tosin tilanteeni huomioon ottaen olen vissiin panikoinut koko nuruuteni turhaan etten vain nyt tulisi raskaaksi. (kun siihen nyt ilmeisesti lääkärin apua tarvitsen)
yk1 kp38/20-55
jos on piiitkä pitkä kierto ja erityisesti jos on epäsäännöllinen niin suosittelen lääkäriä hyvinkin äkkiä. Siksi minäkin sinne olen menossa kun kierto on epäsäännöllinen ja välillä todella pitkä, niin saisi lääkkeitä joilla kierros saisi "sopivaksi" ja kun lääkäri katsoo ja todennäköisesti toteaa etten ovuloi ollenkaan niin lääkkeet vielä siihenkin että saataisiin se munasolu puhkeamaan ja irtoamaan että tässä yrittelyssä olisi edes jotain järkeä.
Tikuttelin tämän kuun ja eipä mitään tulosta näkynyt...