Talvi/kevät vauva 2013
Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.
Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)
Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)
Kommentit (500)
Testi tehty ja haamu tuli, oli todella haalea, mutta kyllä viivan erotin! :)) Nyt tarvii vaan odotella tulisko parempaa viivaa suraavaan testiin. En vielä laske tätä plussaksi, sitten vasta kun tulee tummempi viiva. En tahdo tippua hirveän korkealta jos en olekkaan raskaana. Iiik mut nyt on sellanen kihelmöinti jännitys vattassa :). Teen HETI huomenna uuden, tiedän järkevintä olisi odottaa muutama päivä mutta...;)
-Helinä, yk2, kp31/30-37
Onnea Helinä haamusta :) Kännykällä hankala kommentoida aikaisempia juttuja. Täälläkin odotellaan edelleen menkkoja alkaviksi, testi edelleen nega.. Kp 38?
Ilalla olo helpotti jo vähäksi aikaa, lämpökin oli jonkin aikaa normaali. Yöllä lämpö nousi takas 37 ja en saanut sen vuoksi kunnolla nukutuksi (minulla pienikin lämmön nousu tekee todella huonon olon). Aamulla vatsa yhä löysällä ja ollut koko päivän. Oikein mikään ruokakaan ole maistunut, silti ihan täys olo, vaikka en siis ole syönyt paljon mitään. Olen koittanut juoda edes jonkin verran. Lämpö heittelee normaali lämmön ja 37 väliltä. Kuitenkin suurimmaks osaks ajasta lämpö on korkeampi kuin normaalisti.
Itse eniten epäilen että on joku vatsa pöpö nyt liikkeellä, joka tekee tämän. Kuitenkaan en pois sulje sitä toivottua vaihtoehtoa. En kuitenkaan haluaisi vielä testailla. Järki kuitenkin sanoo, että ei se viel näin aikaisessa vaiheessa oireilis tällätavalla. Kuitenkaan en uskalla buranaa ottaa päänsärkyyn, eikä meillä ole edes padanolia, enkä jaksa apteekkiin lähteä. Nukuin parin tunnin päikkärit, eikä se helpottanut oloa yhtään.
Eli voisin siis kuvitella että tämä nyt on jotain, joka ois lupaavaa. Toisaalta järki sanoo ihan muuta. Kaikille oireille on olemassa järkevä selitys. Toivon että olo helpottas pian. Huomenna pitäs jaksaa asioida kaupungilla, ja voin sanoa että tällä ololla se on hankalaa ja todella tukalaa.
Ainiin onnea Helinä haamusta! Eiköhän sieltä tule viel kunnonkin plussa ;) Jospa anpiaiselle ja tirpiaiselle selvis syy, miksi menkat viipyy. JA toivotaan että se olisi vielä toivottu syy ;)
T. Manskuu yk7, kp 25/28-32
Onnea Helinä haamusta! Ihanat haamut, kyllä se sieltä vielä vahvistuu...olihan se minunkin aika haamu alussa ;)
Ja tirpiainen, kyllä, sun kroppa osaa tekeytyä vaikka väkisin raskaaksi vaikkei edes olisi raskaana. Nimimerkillä kokemusta on :D Toisaalta sähän OLET raskaana, siitä olen varma. Mitään ei ole menetetty ennenkuin täti tulee kylään.
manskuu! Kuulostaa lupaavalta. Todella lupaavalta :) Minä tekisin testin, että voisin sitten lääkitä itseäni jos mahdollista. Mutta lämmönnousu siis kuuluu raskauteen. Itse olen normaalisti noin 35.5-36.0 asteilla ja ekassa nousi lämmöt heti 37 asteeseen ja siellä pysyi. Tuo 37 on normaalisti mulla jo kuumetta siis.
Pidän sormet ja varpaat ristissä teille! Paljon plussatuulia kaikille!
No tein nyt sit toisen testin (pidättelin yli kolme tuntia ensin), ja täys puhdas nega... Onkohan tässä sitten enää mitään mahkuja...? Vaikka kuinka ajattelin etten vielä toivoja herätä, mutta kyllä ehdin jo oleen vähän salaisesti onnellinen.. Pöh..
-Helinä, yk2, kp31/30-37
Odottelehan Helinä pari päivää vielä. Se voi olla kumminvaan. Pidetään peukkuja!!
Oma olo helpottui kun oksensin. Ei siinäkään mennyt kun koko päivä. Pakko oli ottaa jo lääkettä, kun itkua tirskutin sängyn pohjalla, kun koski niin kauheasti päähän ja mahaan. Ei se kyllä edes auttanut. Sitten vasta kun oksennus tuli, niin olo helpottui. Ollut kyllä ihan kauhean huono olo koko päivän. Sattunut vaan mahaan ja itkettänyt, kun tuntunut ettei sille loppua tule. Onneks se loppui jo. Huomenna näkee miten jatkuu..
Uskon yhä enemmän että oli vaan joku vatsapöpö. Niin ja lämpö ainakin tän illan ollut taas ihan normaali. Että vatsapöpöä siis vain on liikkellä...
Täällähän oikein kuhina x)
Hienoa Helinä! Nyt vaan malttia ja kyllä peukut ja varpaat pystyssä, että plussat vahvistuu! Mahtavaa :)))
Manskuu seurailet rauhassa, toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Toivottavasti olo joka tapauksessa paranee :)
Joo mullahan on ihan kamalan kipeä alaselkä. Tänään oikein kunnolla kipeentynyt. Taitaa sieltä menkat tulla. Edelleenkään tosin rinnoissa ei mitään oireita. Blaah..Mut odotellaan...ja lähdetään tosiaan siitä, että raskaana ollaan!
-edelleen tod.näk valeraskaus 33/26-29
Helinä millä testeillä oot tehnyt?
Mies jo sanoi että kannattas mennä lääkäriin. Istun nimittäin vähän väliä vessassa löysän mahan takia. Sattuukin todella paljon.. Olen todella huono lähtemään mihinkään..
Lämpö oli taas 37 astetta. Eli siis lämmön vaihtelu jatkuu.. Yritän josko onnistuisin olemaan käymään vessassa jonkin aikaa, niin tekisin sitten sen testin.. Jos ei onnistu niin pitää vasta aamulla.
Tää on kyllä jotain todella omituista. Ikinä ei ole ollut tämmöistä. Lämpökään ei enää tunnu missään. Nesteitä yritän juoda, etten kuivu. Pelottaa että on oikeesti pakko mennä lääkäriin, kun ei pysty tekee mitään. En vaan voi ite ajaa autolla, ton kivun takia.
Pakko yrittää nukkua, josko se siitä helpottuis päivän mittaan.. Pitää kokeilla syödäkkin, josko se sitten auttais..
Mites muilla??
T. Manskuu yk7, kp 26/28-32
tirpiainen olen tehny testit noilla pregcheck liuskoilla. Yksi olis vielä jäljellä ja sen teen perjantaina ellei menkat ole alkanut. Mulla on kyllä aikasemmista raskauksista noilla testeillä vaan hyviä kokemuksia, mutta kävin lukemassa vähän keskusteluja ja kauhean monella on tullut noilla haamuja mitkä ei ole merkinnyt raskautta. :/
Manskuu kyllä sinun kannattaisi käydä lääkärissä, täällä alkaa ittekkin jo huolestuun susta! Nyt kun saisit vaan jonkun ajaan sut sinne niin saisit selvyyttä ja apua sun oloon. Voimia :)
Mahassa tuntuu kauheesti menkkakipuja, vaikka niitä on jo ainakin viikon verran tuntunu. Ja eilen illalla pisteli ihan kunnolla oikeilla puolen vatsaa? Tarkottakohan se mitään? Odottelen jo että koska ne menkat alkaa vaikka pieni toivo kyllä ehkä vielä elää takaraivossa vauvasta :).
-Helinä, yk2, kp32/30-37
Nukkuminen helpotti. Varmaan nukun kohta lisää. Tein sen testin nega oli. Eikä ole kyllä yllätys kun on näin aikaisessa vaiheessa Teen seuraavan testin pe aamuna, jos olo ei helpotu ja menkat ala.
Odotan ainakin sen miehen kotiin. Kyllä se mut lääkäriin roudaa jos täällä vielä silloin kaksin kerroin oleskelen. Nyt on ainakin ihan ok olo. Eli lepoa ja nestettä, niin eiköhän se mene ohi.
Pidän peukkuja täällä Tirpiaiselle ja Helinälle :)
Täälläkin haaveillaan vauvasta. Olen parikymppinen nainen ja vauva yritystä takana nyt 3 kiertoa. Kierron pituus 36päivää. Olin jo aivan varma, että nyt tärppäsi, eilen testailin pregchekillä ja sain haamuviivan, olin niin onnellinen, mutta tänä aamuna alkoi menkat. Olen niin pettynyt, olin niin varma raskaudesta. Tuntuu niin pahalta.. Ei kai tässä auta kun jatkaa yrittämistä vaan. En koskaan ajatellut, että lapsen teko voi olla näin vsikeaa. Suvussani tullaan raskaaksi kun vaatteet pestään samassa pesukoneessa, mistä minua rangaistaan? Tiedän, että monet ovat yrittäneen todella kauan vauvaa ja oma suruni on pientä siihen verrattuna, koska yritystä takana niin vähän, mutta silti harmittaa aivan kauheesti.
- Etta, yk4, kp 1/36
Tervetuloa joukkoomme Etta! Harmi, että menkat alko haamusta huolimatta :/ Toivottavasti lykästäis nopsaan. Ittekin luulin, että lapsia tulee tosta noin vaan, mutta hemmetti todennäköisyys 3 päivänä kuussa ja niistäkin vaan 30% kiinnittyy ja on loppuun saakka! Onko sulla kauan pillereitä takana?
Helinä..Mulla ollu mahan vihlomista jo toista viikkoa, nyt oikeestaan rauhottunu tossa viikonlopun aikaan. Vuorotellen vasenta ja oikeeta puolta vihloi, samoin kumartuessa ns. repäisy kipua oli. Olin varma jo et mun munasarjat/kohtu poksahtaa kun melkein tuntu et neulalla joku pistää sinne painetta. Ja sit välillä ihan ku menkka kipuja, mut niitä ei vaan kuulu. Tällä hetkellä ei koske, muutamia vihlasuja silloin tällöin, maha täynnä ilmaa ja ilman ilmaakin on ihan turvonnu pallo. Oon lukenu et ihan normaalia alkuraskauteen kuuluvaa vihlontaa..testit vaan näyttelee negaa, enkä saa edes haamuja. Työterveydessä neuvoivat, et viikko pitäis odotella ja sit vasta alkaa testailemaan yhtään mitään..
Manskuu..Joko kävit lääkärissä? Kohta oikeesti kuivut! Kerrothan sit mitä sanottiin/miten sun tila etenee!!?
Huomenna meen vonkumaan sitä "virallista" raskaustestiä. Toivottavasti pääsis suoraan verikokeisiin eikä pissatestii ekaks.
-edelleen tod.näk valeraskaus yk 2 34/26-29
Liitympä nyt tännekkin vaikka pyörin tuolla lapsettomienkin keskusteluissa...
Elikkä meillä tilanne minä 22v ja mies 28v. Varsinaista yritystä takana nyt vasta kuukausi. Tosin meillä lähtötilanne on se etten välttämättä ovuloi ollenkaan elikkä olen tästä menossa gynen kanssa juttelemaan 9.8 jospa asia selviäisi :) Kierto pyörii jonkun 20-55pvän väliä elikkä ovista tooodella hankala metsästää.
Vauva pyörii hulluna mielessä, lehdet on tilattu ja vaatteita vähän osteltu (manaan vissiin huonoa onnea). Mieskin vaihtoi auton isompaan että mahtuu koira kyytiin ja mahdollinen tuleva lapsi sitten joskus :) Ja tänään halusi ostaa makkariin uuden hyllykkökaapin minne siten mahtuisi vauvan vaatteet. huh.
Oletteko seurustelleet kauan ennen vauvahaaveitanne tai onko sukulaisilta tullut kyselyjä ja vihjailuja joko? jos saa kysyä :)
yk 1, kp 33/20-55
Tervetuloa Etta joukkoon.
Manskuu, onko selvinnyt mitään uutta? Valitettavasti voi kyllä tosiaan olla ihan tautia vaan niinkuin täälläkin oltiin kipeeenä kylläkin flunssassa mutta yrjökin lensi...
Pika päivitys omasta kierrosta. Nyt toivottavasti olis tärppipäivät, mitään en oo laskennu (vieläkään) Tai no menkat tulee joko nyt tai seuraavan viikonloppun mutta muutoin ei mitään laskemia. Tärppejä epäilen siitä syystä että kokoajan sais ravaa vessassa kun valskaa nestees :D Kysessä siis juuri tuo kirkas ja runsas vuoto.. Aktiivistakin on ollut kahtena edellisenä päivänä, toivon mukaan myös tänään. :)
Tsemppiä kauheesti kaikille.
Haavelija20 yk7
Tervetuloa Etta ja hope13! :)
Voin Etta hyvin samaistua noihin haamuviivan myötä tulleisiin tunteisiin :/. Nyt vaan paljon plussa tuulia seuraavaan kiertoon! :)
hope13 me oltiin seurusteltu vasta vuosi kun meidän ensimmäinen syntyi.Nopeesti toimittiin ja oli siis täysin suunniteltuu raskaus! Me vaan tiedettiin heti että yhteen kuulutaan ja molemmat halus toistensa kanssa lapsen :). Kummallakaan ei ennen ollut mitään lapsen hankintaa edes harkinnassa. Ennen kun toista alettiin odottaan ei kyllä tullut mitään kyselyitä sukulaisilta..muutama tais sanoo että kyllä he tiesi että toinen tulee varmasti perään :D.
Voi tirpiainen toivottavasti meille molemmille vielä se plussa tulis tähän kiertoon! :)))
Tsemppiä ja plussia kaikille toivotellen, -Helinä, yk2, kp32/30-37
Tervetuloa mukaan Etta ja hope13! Varmasti Etta harmittaa, kun ensin haamu ja sitten menkat.
Me ollaan oltu yhdessä öö n. 3 ja puol vuotta-4 vuotta. En nyt äkkiseltään osaa laskea. Esikoista siis yritetään nytten.
Olo on jo kohentunut jonkun verran. En usko että löysä vatsa kokonaan on pois väistynyt. Kuitenkin olo sellainen, että voi jo liikkua yms. En mä sinne lääkäriin kehdannut lähteä. Ei ne siel mitään ois tehdeet. Lähettäneet vaan kotiin ja käskeneet juoda ja levätä.
Oon koittanut limparit ja mehut pois jättää, kun ne saattaa vaan lisätä "mahan käymistä" eli vettä juon enemmälti. On jo jotain ruokaa ees pysynyt sisällä, vaikka jäätelö ja jogortti linjalla enemmänkin. Eli kyllä tämä tauti vielä selätetään. Sitten meen lääkäriin, jos oikeesti olen kuivumassa.
T. Manskuu yk7, kp 26/28-32
Me ei olla hirmu pitkään seurusteltu mieheni kanssa, mutta molemmilla on jotenkin sellainen outo tunne että tuon kanssa haluan yhteisen lapsen ja siispä ei meinattu odotella vuosia että aletaan yrittämään kun molemmilla on vakituiset työpaikatkin (tosin se enää ole mikään tae) ja muutenkin elämä mallillaan. Vielä kun tämä mun toodella epäsäännöllinen kierto sekoittaa pakkaa niin parempi vaan alkaa yrittämään ajoissa ettei sitten myöhemmin huomaa ettei se olekaan niin helppoa ja sitten pitäisi alkaa säätämään. (tulipa selvästi)
Minusta on kumma se että seurustelin 5½vuotta edellisen mieheni kanssa ja minulle ei tullut MIELEENKÄÄN että olisin halunnut alkaa lapsia tekemään hänen kanssaan. Nykyiseni kanssa alettiin puhumaan alle vuoden seurustelun jälkeen että aika äkkiä voisi alkaa yrittämään. Nyt sitten yritellään ja toivon että gyne antaisi minulle teroja ja vaikkapa clomejakin että alkaisin ovuloida ja yrittämisessä olisi jotain järkeäkin...
odottelu on vaan hermoja raastavaa...
Kiitos kaikille tsempeistä, eilen kyllä mieli oli niin maassa, mutta kyllä se tästä. Eikä siihen oloon yhtään auttanut miehen "vittuilut", mä kuulma hössötän liikaa ja stressaan niin, että ei kuulma tule onnistumaan niin.. Minkä minä sille voin, että haluan sen lapsen niin paljon.. Ja kuulma niihin paperitikkuihin ei ole luottamista (eli siis testeihin) Ai, että kun miehet osaa olla ihania!! No sitäkin varmasti harmitti tosi paljon, ehkä käytös johtui siitä..
Mutta nyt vähän tietoja minusta ja miehestäni: Elikkäs minä olen parikymppinen ja mies 23, ollaan oltu yhdessä reilu parvivuotta, kihloissa reilu vuosi, saman katon alla lähes koko yhdessäoloaika. Lapsenteosta ollaan puhuttu jo ihan alkuajoista lähtien. E-pillereitä takana mulla n.5 vuotta, merkkeinä mercilon, meliane, diane nova ja niihin myrkkyihin en enää ikinä koske. Nyt alkoi varsinainen yrityskierto 4, en tiedä pitäisikö rueta tikuttelemaan ovista, toisaalta en haluaisi,koska muutenkin stressiä. Harmittaa kun kiertokin on niin pitkä, että laskettu aika vaan venyy ja venyy.. Mutta ehkä ensi kesänä toiveeni täyttyy :) Onnea kaikille yritykseen tosi tosi paljon :)
Heips kaikille!
Aamupissassa ClearBluella selkee nega. Nyt en enää jaksa uskoa/testailla, joten julistan melkein virallisesti, että menkat ovat vaan myöhässä ja tämä on super-pitkä-kierto..
Tietenkin oon tässä googletellu ja joillain on näkyny testeissä vasta esim. 3 vkon päästä. Pitää nyt kuitenkin eka mennä sinne työterveyteen verikokeisiin ja sitten aletaan selvittelee, että mitä tämä oikeen on.
Satun olemaan kaiken lisäksi vielä semmoinen ihminen, että yleensä mikään ei ole "normaalia" mitä mulle tapahtuu. Joten tässäkin voi olla mitä vaan..
Vaikkei nyt satapros varmaa ettei oo mitää niin kyllä masentaa :/ Mut samalla kyl naurattaa miten tää kroppa käyttäytyy ku raskaana ollessaan, siis itse tulkinneena. Että kyllä ihminen on IHMEELLINEN eläin.
Manskuu..Ootteleppa nyt rauhassa, koska nuo oireethan..hmm..Katsellaan! ;))) ja infoile!
Rakkautta ja tsemppiä kaikille.
-tod.näk. valeraskaus yk 2 33/26-29