Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvi/kevät vauva 2013

03.04.2012 |

Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.

Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)

Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)

Kommentit (500)

Vierailija
281/500 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa! Ja tervetuloa uudet yrittäjät :)

Onpas nyt jännät ajat muillakin. Menkkoja ei vielä ole kuulunut, eikä kyllä ole yhtään sellainen olokaan. Testin kuitenkin tein ja negaa näytti. Tänä aamuna tuli sitten todella sitkeää limaa, jospa mulla onkin vasta nyt ovulaatio kun ei se kierto välttämättä ole vielä tasaantunut jos yhet menkat on vasta tullu pilsujen lopetuksen jälkeen. Onneks eilen heilui peitot kun mies lähti pariks päiväks reissuun. Vitamiinit on ostettu nyt valmiiksi ja ne aloitan kuun vaihteessa kun kaikki kesäloman reissaamiset on ohi. Tekisi mieli nollata vähän päätä mutta ei uskalla kun ei tiedä missä mennään ;)

Vierailija
282/500 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp on nyt 33/31-32. Eli periaatteessa päivän menkat myöhässä. Yleensä ne on aika kellontarkat.. Esimerkkin, että maaliskuusta lähtien ne on alkanut joka kuukausi 18. päivä aamulla.

Kävin ostamassa CB:n digitaalien huomisaamua varten ja tänään oli vielä ihan pakko kokeilla tota ovistesti juttua. Sama homma, kun eilen..

Kuvotus jatkuu välillä entistä pahempana. Töissä meinasin pari kertaa ykätä näppäimistölle.. :/ Pikajuoksua siis vessaan -> Työkaverille oli pakko vähän selitellä siinä. Se nyt oottaa innoissaan, että mikä on testin tulos.

Odotellaan edelleen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/500 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites MarianneEmilia, onko tilanne minkälainen? Ainakin noi ovistestin kuvat ois lupaavat :)

Mulle ei oikein mitään uutta. Kävin parin päivän reissulla. Nyt väsyttää, odotan että tulis ilta ja vois mennä sitten pitkille yö unille.

T. Manskuu yk7, kp 18/28-32

284/500 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävää tulevaa viikkoa kaikille :))

Itsellä tullut siis omasta mielestä kiinnittymisvuotoa ja nyt valkkarivuotoa mitä ei normaalisti edes ole. Minkään moisia menkkaoireita ei ole ja nyt pitäis siis menkat alkaa 3 päivän sisällä milloin vaan..

Tosin ei mulla ole mitään raskausoireitakaan noiden aiempien lisäksi. Rintoja ei arista, ei kuvottele. Ainoa on et turvottaa ja maha vähän kiukuttelee mutta se aikas normaalia muutenkin.

Eilen tosin olin viihteellä niin voipi turvotella senkin puolesta..

Jännätään sitten tuonne torstaihin jolloin testiä vois alkaa heitellä kehiin ellei ketään tule kylään.

Eli PAAALJOON tarrasukkia taas!

Mitäs kaikille kuuluu??

-tirpiainen kp 2 26/26-29

Vierailija
285/500 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi lauantai aamuna heti sen jälkeen kun olin ehtinyt r-testin tekemään... :(

Vähän vaisut fiilikset ollu nyt jonkun aikaa..

286/500 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh MarianneEmilia :/ Jaksamista sulle paljon! Toivottavasti seuraavasta sitten tärppää!!

Kävin hakees testin apteekista. Tekis NIIN paljon mieli tehdä se. Ei vieläkään mitään menkkaoireita. Tänään on alkanut pissattaa ja valkkaria tosiaan tulee mitä ei normaalisti tule.

Apua, minne asti odotan sen testin kanssa??!

Tekis niin mieli mennä tonne vessaan ja tehä se...

-tirpiainen kp 2 27/26-29

287/500 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teit testin???? Meikä taustajännää vieläkin teidän puolesta. :)

Vierailija
288/500 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Eli oon 23v opiskelija, puol vuotta opintoja jäljellä ja esikoista yritetään. Minipillerit jätin pois tossa pari viikkoa siiten ja JO nyt odottaminen on raastavaa! ;)Pitäis vissiin yritää unohtaa koko raskautuminen hetkeks ja tehä testit sitten ku se on ajankohtasta. Niin siis menkat mulla alko kaks päivää pillereiden poisjättämisen jälkeen ja nyt on siis menossa 14kp. Ovulaation oireita olen huomannut tässä muutamana päivänä mut saa nähä tärppääkö!

Sellaista haluisin kysyä et onko ruskea vuoto normaalia oviksen aikana? Ja seksin jälkeen huomaan myös vaaleanpunaista vuotoa? pitäiskö olla huolissaan vai onko normaalia? tosin noiden minipillerien takia mun kierrot on aivan sekaisin et voipa se tietty olla jotain sellastakin..

Tällasta tältä suunnalta! Kiitos kaikille aikasemmille kirjottajille :)

Vierailija
289/500 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi MarianneEmilia, varsinkin kun mieskin lähti vielä pois joksikin aikaa :(

Mikäs on tirpiaisen tilanne, joko oot testaillut?

Ja tervetuloa mukaan tamina :) Itse söin kans minipillereitä ja lopetin ne 4.5, siinä tuli viikon ja parin viikon päästä pientä tuhrua johon ei tarvinnut suojakaan, ekat kunnon menkat alko 22.6 ja nyt odotellaan toisia alkavaksi kun ei testissäkään plussaa näy. Ei vaan meinaa mitenkään malttaa odottaa ja kaikenlaiset ajatukset pyörii päässä... Ärsyttää kun ei ole hajuakaan milloin seuraavat kuukautiset alkaa, ois kiva tietää meneekö viikko vai kuukausia!

Vierailija
290/500 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi MarianneEmilia, nyt vaan tsemppiä sulle :).

Tervetuloa tamina! :)

Täällä on ajatukset nyt ihan sekasin, mulla on nyt vasta ovis tuloillaan, luultavasti huomenna. Ja kp on jo 26!!! Herääkin kysymys, voiko näin myöhäsellä ovulaatiolla tulla raskaaksi? :/ Muutenki ollu ihan maassa fiilikset, en tiedä oikeestaan edes miksi. Huoh ehkä tää vaan on näitä huonoja päiviä kun tuntuu että mikään ei onnistu ja KAIKKI itkettää.

Mutta sitä suuremmallakin syyllä kaikille tsemppiä ja plussa tuulia! :) Olisi myös kiva jos plussanneet tulisi vähän kertomaan kuulumisiaan :).

Risukasasta terveisin, -Helinä, yk2, kp26/(30-)37

Vierailija
291/500 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille! :) Seurailen päivittäin kuulumisianne ja tsemppaan mukana, että saataisiin lisää plussanneita.

Helinä, Kaikki on mahdollista. Itsekin ovuloin, kun kiertopäivä oli 20-22. Muutenkin kiertojen pituus oli lähemmäs 40 päivää. Kannattaa kuunnella omaa kehoa ja sen tuntemuksia.

Täällä edelleen seurana on pahoinvointi melkein aamusta iltaan, mutta ihan oksentamaan asti ei ole enää tarvinnut mennä, vaikkei se kaukanakaan ole ollut. Pahinta on se, jos ei syö tarpeeksi usein. Syömällä etovan olon saa onneksi usein selätettyä. Muita oireita on turvotus, finnit ja kipeät rinnat.

Tänään käytiin varhaisultrassa, koska viikon ajan on ollut jonkinlaista vuotoa - ei onneksi veristä vaan sellaista haalean beigeä ja sitä on ollut vaan pyyhkiessä. Haluttiin mahdollisimman pian tarkastamaan tilanne ja saatiin aika melko nopeasti. Kaikki oli onneksi kunnossa ja pikkuinen kölli mukavasti oikeassa paikassa ja sydän löi. Pituuttakin oli reilu sentti. :) Tämän viikon perjantaina on eka neuvola ja siitä viikon päästä toinen varhaisultra. Ajattelin mennä toiseenkin aiemmin varattuun ultraan - on se sen arvoista ja saa ainakin mielenrauhan. Km kuitenkin muistoineen kummittelee takaraivossa.

Kuten Helinä jo sanoikin, olisi kiva kuulla muistakin plussanneista. Tsemppiä myös kaikille vielä omaa plussaa jahtaaville!

- SueC rv 7+4 (8+2) --> tämänpäiväisen ultran mukaan rv 7+3

292/500 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko, että maltoin olla tekemättä sitä testiä!??

Eilen sitten iltapäiväpissasta ja niin selkeä nega. Olevinaan haamua näin, mutta kuvittelin. Ostin hölmö sellaisen Clinic Basikin halpistestin, semmoisen pahvisen. Kävipä sitten niin että se pissa meni kaikkialle muualle kuin siihen testiliuskaan :-D :-D

Joten saattaa tälläkin olla tekemistä asian kanssa.

Limaistava valkovuoto jatkuu, alamasun päällä tuntuu olevan kilon painoinen pallo ja paineen tunne. Maha toimii huonosti, siis tämä tosi ihme koska yleensä mun maha toimii useasti päivän aikana. Pissalla olen alkanut juoksemaan eilen ja tänään päivällä tuli todella pahaolo töissä, mut se meni syömisellä ohitte. Oon lisäks ihan turvonnut ja naama kukkii. Lisäks munasarjojen tienoilla sellaista repäisy vihlomista (??). Vuorotellen aina juimaisee jos nousee tai huonossa asennossa.

Eli mitäs tämä nyt sitten? Tekeeks mun kroppa taas temppujaan.

Käväisin terkkarilla muuten vaan ja samalla jutskattiin niin sano et aika selvät raskausoireet on. Mutta kehoitti testaamaan vasta kun viikon menkat myöhässä.

Periaatteessa huomisen jälkeen ne on myöhässä kun pyörähtää kp 29.

Maha oireet saattaa johtuu tosta lievästä ummetuksesta. MUTTA. Kaikkein oudointa tässä on se ettei edelleenkään MITÄÄN menkkaoireita ole.

Huomenna käyn ostamaan OIKEAN testin torstaina aamulla testailen, ei varmaan tohon päiväpissaan kannata luottaa?

JÄNNITYKSELLÄ ODOTTAEN.....

-tirpiainen 28/ 26-29

293/500 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein taas testin, nyt iltapissasta edelleen, päiväunien jälkeen. Todella selkeä nega. Joko hätäilen liikaa taikka sitten uskottava ettei positiivista tulosta tule ja menkat vaan myöhässä.

Toinen testi odottaa ja nyt odotan minäkin viikonloppuun. Että sellaista. Ei jaksa miettiä kun kamalasti väsyttää.

-tirpiainen yk 2 29/26-29

Vierailija
294/500 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kaikille piiitkästä aikaa!!!

Tervetuloa uusille mukaan ja tsemppiä kaikille vanhoille piinailuun. Ikävää kun monella menkatkin alkanneet...

En nyt kauheasti osaa vastailla noihin teidän viesteihin kun pika pikaa kahlasin ne läpi.

Omasta tilanteesta sen verran että peittoja on heiluteltu aina sillon tällöin, milloin nyt ollaan satuttu olemaan rauhassa (meillä kun on nyt asunut 9v poika). Nyt varmaan olis käsillä parhaat hetket peittojen heilutukseen + että tämä meidän poitsuli on kotonaan 2 viikkoa... Mutta ainahan sitä jotain esteitä tulee :D olen nimittäin kolmatta päivää kuumeessa, kaksi päivää meni keposassa 39 kuumees, nyt vissiin vain lämpöö.. Voi olla että täsppi päivät ovat vasta tulossakin, en tiedä, kun en tätä kiertoa ole laskenut päiväääkään.

Edelliset menkat on kalenteriin merkattu + kaikki toiminta päivät. En kuitenkaan ole laske nut koska alkaa seuraavat menkat ja koska olisi ovis... Nytkin vilkaisin vain viikkojen perusteella että vissiinkin vielä 2 viikkoa menkkojen alkuun, tiedä häntä.. Mutta täytyy kyllä todeta että jos teillä on hirveet piinaviikot ja todella pettynyt fiilis kun menkat alkaa niin suosittelen kokeilemaan tätä taktiikkaa. Ite oon ainakin tosi helpottunu ollu ja sillä ajatuksellakin mennään että menkat alkaa jos alkaa...

Jaa mutta nyt painun varmaankin takaisin punkan pohjalle sairastamaan. Tsemppiä kaikille kauheqasti!

Haaavelija20 yk7? kp???

Vierailija
295/500 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan. Harmi MarianneEmilia, kun ne menkat alkoikin. Ei ilmeisesti kannata noihin ovistesteihin luottaa ollenkaan..

Tervetuloa mukaan Tamina.

Nyt vaan tirpiainen, malta odotella.

Stemppiä muillekkin piinapäiville!

Meilläkin 11v lapsukainen on nyt tämän viikon kylässä, joten jää semmoiset hellyydet vähemmälle. Hereillä on käytännössä koko ajan kuin mekin. Ja seurailee joka paikkaan. Toisaalta mulla on ne ovulaatio ajankohdat mennyt jo. Ei edes ole niitä haluja, kuin silloin aikaisemmin. Odotettavissa on ilmeisesti menkat, ainakin sen perusteella että meinaa kiukuttaa. Viel oon yrittänyt hillitä hermojani, kun ei se lapsesta mukavalta tunnu jos huutaisin joka asiasta.

Eilenkin ärsytti miehen käytös. Oli vielkin jääkaapissa, joku vanhaksi mennyt ruoka, jonka pyysin sieltä heittämään 5päivää sitten pois, kun se oli jo silloinkin sielä ollut vaikka kuinka kauan. En halunnut sitä itse heittää, koska en sitä missään vaiheessa ole edes syönytkään, kun en sitä itselleni ole tehdyt ja toivon että mieskin hoitaisi joskus edes yhden pienen homman. Turhauttaa vaan kun pitää silti sanoa että voitko tehdä ton, eikä huolehdi siitä automaattisesti. Eikä se ymmärrä turhautumista ja sitä että miksi sanon että musta tuntuu, että kaikki pitää yksin hoitaa. Ja jäkä jäkä jäkä :D

Mutta joo jospa jollekkin sitä plussaa tulis!

T. Manskuu yk7, kp 22/28-32

Vierailija
296/500 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki uudet ja vanhat!

Kuulumisiani vain tulin kertomaan ja kattomaan mitä teille kaikille kuuluu.. :)

Tiistaina käytiin nt-ultrassa, ja sielähän oli kaikki ihan loistavasti, vauva vaan pui nyrkkiänsä, tais herätä unilta :D Lääkärikin oli aivan ihana, puhui koko ajan vauvalla, aivan kuten olisi jo ollut sylissä :) Vauva on reipas ja kaikki näytti tällä hetkellä oikeen hyvältä.. ? Seuraava ultra onkin sitten rakenne-ultra, syyskuussa :)

Nyt kaikille piinailijoille paljon tsemppiä ja tarrasukkia :)

? Pi_ia & Hipsu 13+6

297/500 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla mitä muillekkin kuuluu :))

Joo, tein tänä aamuna testin ja selkee nega. Ei edes haamua.

Alaselkä tosi kipeä (voi tosin johtua uudesta seisomatyöstä jota tehnyt nyt viikon) ja koko ajan vihloo alamahaa, selkeesti oikeeta puolta. Olo on vallan ähky, välillä pahaolo, välillä nälättää. Mutta tunnen mahan koko aikaisen olemassa olon.

Oon alkanu epäilee et tämä jotain ihan muuta kuin raskautta. Toisaalta toivon vaan olevani ihan liian hätäinen, ja ettei näillä kiertopäivillä mitään näy testeissä vielä. Kun lukee tuolla palstoilla, että kolme päivääkin tekee ihmeitä testailun välissä, vissiin hormonitasot nousee..

Joten odotellaan..joko plussaa tai menkkoja.

Jaksamista kaikille!

- tirpiainen yk 2 30/26-29

298/500 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsenkii ens viikolla työterveyden kautta raskaustestiin ellei menkat tässä ala. Eipä sitten tarvi enää miettii :D :D Jos en ole raskaana niin sit aletaan tutkii, että mitä nää kaikki oireet ovat. Tosin sanottiin, et tosi ihme jos en ole raskaana ku kaikki oireet niin selviä :P :P

Hope so...

Pitää su tai ma tehdä kuulemma testi ja jos se nega niin sit tiistaina laittaa lähetteen testeihi. Minkäs testin sit seuraavaks ostaisin? CB:n? Mahd herkkä pitäis kuulemma olla..

Että semmoista näin perjantaihin, josko tästä ryhtyis viikonlopun viettoon. Kovasti olis juhlia huomen, mut ei alkoholia tämä neitonen kurkusta nyt alas kaada :)

Muksaa viikonloppua kaikille :)))))

-tirpiainen yk 2 31/26-29

Vierailija
299/500 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, koko päivän ollut etova olo. Maha ihan sekaisin. Aamulla kiukututti ja itkettikin. Nyt sitten vaan on väsyttänyt ja etonut. Mittasin lämmönkin, niin näytti 37 astetta. Että onpa mukava kun kipeeksikin viel tuli.

Mitäs muille kuuluu?

t. Manskuu yk7 kp24/28-32

Vierailija
300/500 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirpiainen, täällä pidetään kaikki sormet varpaita myöten ristissä että sulle plussaa vielä tulis!

Manskuu, nyt vain pikaista paranemista sinne :).

Täällä odotellaan aamuun asti ja sitten testaillaan kun kp on jo sitten 31, eli vois ehkä jo näyttää jos on jotain näytettävää! ;)

Terkkuja kaikille! :)

-Helinä, yk2, kp30/(30-)37