Talvi/kevät vauva 2013
Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.
Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)
Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)
Kommentit (500)
:) olisihan se juu aika sattumaa jos ekasta kierrosta tärppäis mutta mistäpä noitä ikinä tietää. Meillä aletaan kohta tähtäilee että koska olisi tärpit (menkkoi viel kaks päivää jäljel). Hankala vain ennustaa kun vähän epäsäännööllisii kiertoi ollu ja sitten kun en huomaa mitään merkkei.... Itte toivon että alkaisi pikkuhiljaa tärppää niin tietää mitä tässä rupee seuraavaksi tekemään. :)
Tsemppiä onnimuuli sullekkin, toivotaan nopeaa tärppäämistä.
täällä on kanssa yks joka ei nyt tälle vuodelle sitä vauvaa saanutkaan. jospa sitten vuoden 2013 alkuvuodesta tulis. alkoi menkat eilen. yrityskertoja kolme nyt takana eli neljäs kerta lähtee sitten tästä kierrosta. pillereiden lopetuksen jälkeen kiertopäivä oli ensin 28 ja sitten nyt on ollut 26, että saa nähä jatkuuko 26 vai miksi muuttuu.
itsestäni voisin kertoa sen verran että olen 22 vuotias, mieheni on 26 vuotias. opiskeluni päättyy tässä keväällä. meillä on lemmikkieläimiä, saa nähä miten ne reagoi sitten kun joskus saamme sen vauvan (toivottovasti).
menkat minulla on viime aikoina olleet niukemmat, kuin pillereiden aikaan. ne on kestäneet parista päivästä neljään päivään vähän vaihdellen. nyt alkaa olla enemmän normaalit.
pahimpaan vauvakuumeeseen saa onneks lohtua veljen vauvasta, mutta olihan se jo ihan erilaista kun olis täällä omassa kodissa se oma lapsi. niin joo ja ensimmäistä siis yritetään :)
Täällä yksi lisää kuumeilee ensivuodelle kolmatta lasta !!!Esikoinen tuli vaikka söin ehkäisypillereitä ja pikku kakkonen taas 2 kk jälkeen ehkäisykapselin poistosta .Suku kiusaakin minua että mun ei tarvi kun katsoa ukko kultaa niin oon raskaana :Dtosin nyt on jo ikää kohta 27 joten ei se välttämättä tärppää yhtä nopeasti...joka toinen päivä seksiä on neuvola tätimme neuvo niin pitäisi tärpätä ja ovis aikaan joka päivä niin ei mene hyvä ovis hukkaan:D mulla just alko menkat jotka kesti vaan 2 pvä ja normaalisti kestää 5-7 päivää:O kp on mulla niin vaihtelevakin kuin 20-39 suurinpiirtein joten ovista välillä vaikea bongailla.siksi ajattelinkin tikutella ovistesteillä tämän kuun :)
Täällä ois kans haaveena 2013 alkuvuodelle vauva,meidän esikoinen.Itse olen 30v ja mieheni on 29v
Tammikuusta asti ollaan yritetty,taitaa vaikeuttaa vaan sekin tätä projektia kun on toi kilpirauhasen vajaatoiminta :(
miten se oireilee se kilpirauhasen vajaatoiminta. kun olen vaan itse miettinyt että onkohan mulla arvot kunnossa. itse minun on tarvetta käydä pissalla usein, sitä on jatkunut kauan, en ees muista milloin alkoi. siis vuosia ollut sellainen tarve. joskus se häiritsee enemmän ja joskus vähemmän. nyt kun on alkanut miettii raskautta, niin on alkanut myös miettii mistähön mokoma vaiva johtuu. olen kauhean huono menemään lääkärille tms. en varmaan haluaisi mennä ennen ku pääpaketissa, mutta nyt olen alkanut miettii että olis kiva käydä asioista juttelemassa jossain, siis vauva haaveesta ja juuri nuista vaivoistani. envaan tiiä miten neuvolakaan suhtautuu sellaiseen, jos ei oo yritystä takana vasta kuin 3kk..
Mulla on nyt arvot kohdillaan kun on löytynyt sopiva annostus lääkkeestä,joten ei oreile muuten mitenkään.
Ennen kun kilpirauhasen vajaatoiminta todettiin oireina oli,lihoaminen,kroppa keräsi nestettä,hirvee väsymys,masennusta ynm... :/
okei. mulla oli nuorena masennusta kanssa, mut eipä sitä enää ole. välillä väsyttää voimakkaastikkin, mutta sitten taas nukun sen väsymyksen pois. jotenkin haluais kuitenkin selvittää että onko ihan varmasti terve.
on tämäkin kun toiset on yrittäneet lasta vaikka kuinka kauan, niin itse suren jo näin lyhyellä ajalla. musta on tullut niin herkkis. esim. jossain ohjelmassa joku isä tai äiti pelkää että omalle lapselle sattuu jotain, niin meinaa alkaa itkettää.
sisäinen kello se varmaan sitten on alkanut mulla voimaakkaasti raksuttamaan, kun niin voimakas on tämä. sitten kun monet tutut on saanut lapsia vaikkei niistä nyt niin erityisemmin ole edes haaveilleet, niin tuntuu hölmöltä että sitten kun toiset taas haluavat ja tekemällä tekee niin ei sitten saa.
Mukavaa että tänne on löytänyt tiensä jo tämän verran väkeä. Toivottavasti monella nyt tulevassa kierrossa tärppäisi. Itsellä loppu menkat juuri eli tästä se taas alkaapi tälle kierrolle yritäminen..
Tuo joka toinen päivä seksin harrastaminen on varmaan varmin konsti mutta voihan sitä olla sitten vikaaakin jos ei tärrppää. Ja toiset tosiaan saavat haluamattaan lapsia ja toiset saa yrittää ja yrittäää pitkään.
Manskuu: uskon että monikin alkaa suremaan kun ei tärrppäää heti alussa vaikka mahdollista on että pelkkä ajoitus mennyt pieleen. Itse olen myös ajatellut että voi hitto missä vika kun ei tärppää, miettinyt pitäisiko jotain tutkia ja sitten tullut kanssa päätökseen että varmaan lääkärissä katsottaisiin kuin tolloa jos menisi 3 yritys kerran jälkeen puhumaan kun ei tärrppää.
Tsemppiä jokaiselle. :)
Niin olisi varmaan paras joka toinen päivä harrastaa seksiä. Ongelma vaan on että ei mies meillä niin usein halua. Ei meillä oo yleensä ollut ku 2 kertaa viikossa.
Nyt juuri mietin kun lähestyy ne otollisimmat päivät, että saisko sitä mitenkään houkuteltua useammin ilman että käy niin että painostan liikaa. Mies haluaa myös lapsen, mutta ei vaan halua niin usein seksiä, kun on väsymystä yms. Eikä sitten jaksa asiasta kiinnostua. Olen siis alkanut miettimään että pitäisiköhän ostaa niitä ovistestejä sitten että sais niillä katottua, vai tekiskö vaan niin että ainakun tekee mieli ja saan miehenkin suostuteltua että vain silloin, jospa se sattuis sitten niistä tärppäämään.
Voi nämä asiat olla hankalia.
Manskuu,
hankala tilanne sulla. Meillä asia on toiste päin, mies kyllä haluu mutta itse vähemmän... :P
Itsellä on tosiaan menossa tärppi päivien odottelu kierrossa mennään 9/28-33, pikku hiljaa ne päivät etenee. Käväisin apteekista hakemassa monivitamiini valmistettakin jotta saa virkeyttä päiviin ja kropaan sopivan vitamiini tason :)
Mulla on nyt kiertopäivä 7/26-28 menossa. Entiedä pitäisikö enemmän luottaa kuitenkin tuohon 26 kun sitä ollut enemmän pillereiden lopettamisen jälkeen.
Eli mulla olisi nyt ovulaatiolaskurin mukaan hedelmillisimmät päivät 13-18.4. ja ovispäivä 16.4.. Edellisestä kierrosta ainakin ovispäivä piti paikkaansa, mikä laskurin mukaan oli, ainakin silloin esiintyi paksumpaa valkovuotoa.
Vkl helpommin saa miehenkin innostumaan tuol makkarin puolella, toisin kuin arkipäivisin. Saa nähdä miten menee. Nyt jos ei tästä kierrosta tärppää, niin ostan varmaan niitä ovistestejä.
Alkoholi on kielletty vkl aikana mieheltä :D No ei sitä kyl muutenkaan tartteis, ku vasta viime vkl sitä juotiin.
Itse tuossa katselin ovulaatio laskuria vau.fi sivustolta ja olis ovulaatio 17.4. tai 22.4.
ja sitten hedelmällisimmät päivät noitten kummankin ajalt yhteensä 14.4-24.4. että silloin pitäisi kait koittaa olla aktiivinen :P
Itte en huomaa ovulaatiota ja toisekseen päivät tuppaa menee niin nopeesti ettei huomaakkaan :)
tsemppiä nyt kovasti ei olis montaa päivää enään mahdollisiiin tärppi päiviin.
tästä kierrosta en oo nyt ees huomannut koko ovulaatiota, mutta kyllä me varalta touhuiltiin..
varmaan varmempaa olisi katsoa niillä ovistikuilla. ens kiertoon hankin kyllä niitä, kun ei ne nyt oikein tähän ennättänyt. netistä saa halvemmalla, joten tilaan sieltä.
tsemppiä teillekkin! :)
mistä netistä saa tilattua ovistestejä tai raskaustestejä?
oon vaan kuullu että olis edullisempia? Täälläkin oli ovis vähän hukassa, mutta eihän vara venettä kaada.. :D
http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=1&gclid=CMmy8aLhu68CFaJYmAod-0N…
http://www.halpa-testi.fi/raskaustesti-c-1.html?gclid=CNnpyaPhu68CFUtYm…
http://www.kotitesti.fi/tuotteet/raskaustesti/444/
ainakin noista osotteista.. saa varmaan myös muualtakin. En ole vielä itsekkään tarkemmin tutustunut toimitusehoihin yms. Mutta nopeasti katsottuna postimaksua ei ollut erikseen jos tilasi yli 10€ ja jos alle niin oli 1€ tai 2€ postitusmaksua..
Minulla laskurin mukaan pitäisi juuri nyt olla paras mahdollinen aika, mutta en ole huomannut olossani mitään erilaista tai muutakaan. Olen kyl varalta heilutellut peittoja.. Enemmän haluja oli mielestäni viime viikolla, mitä nyt.. Että otappa siitäkään nyt sitten selvää :D
Heippa!
Mahtuuko mukaan? Mulla ois todennäköisesti tarkotus lopettaa pillerit tuossa toukokuun aikana, kuumeilua takana jo ihan liian monta vuotta...
Nyt olen yhdessä elämäni rakkauden kanssa, ja mitäpä tuota turhaan asiaa pitkittämään, jos tietää, että tämä on "se oikea". Asiat on kondiksessa. Kummallakin vakituinen työpaikka, asunto alla, on auto, ja se koirakin. Kaikenlisäksi elämä hymyilee ja miehen kanssa asiat rullaa todella hyvin. Mutta silti jotain puuttuu.....! :D
Pistinkin tonne jo tuon yhden kyselyn, että miten pillereiden lopettamisen jälkeen on tullut luomumenkat, onko miten tärpännyt tms. Kun tahtoo olla vissiin melko yleistä, että voi kulua aikaa kun kierto tasaantuu. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, milloin tärppää! Pieni käärö olisi kyllä tervetullut, mutta ajateltiin, ettei vedetä mitään stressiä, vaan antaa sen tulla sitten omalla painolla.
Tervetuloa mukaan!
No lopetin pillerit tammikuussa ja minulla ainakin tuli luomumenkat heti kun piti tullakkin eli 28 päivän päästä edellisistä. Alkuun menkat olivat kyllä erikoiset, vuoto todella niukkaa ja kesti vain pari päivää.
Sellasta oli parikiertoa ja kiertopäivät lyheni 26 päivään. Nyt olisi siis luomumenkkoja takana kolmet ja yrityskerta neljäs olisi menossa. Menkat pitäisi minulla tulla seuraavan kerran vapun aikoihin (ellei ole käynyt niin että olisi tärpännyt).
Tsemppiä yritykseen! Toivotaan että tärppää!! :-)
Kaikista eniten mua pelottaa se, että tulisi keskenmeno. Se kun sattuu olemaan varsin yleistä nykyään... Mutta eipä tuommoista kannata näin etukäteen murehtia.
Toivotaan että mullakin kierto tasaantuu hyvin. Vauvalla nyt ei mikään kiire oo, mutta olis kiva jo päästä noista pillereistä eroon, että oppii tuntemaan oman kroppansa. Ja kyllähän se tahtoo myös olla niin, että pillerit aiheuttaa jonkinverran tuota mielialanavaihtelua... :D
Mago, tervetuloa mukaan kyllähän tänne mahtuupi.
Itsekkin tässä odottelen menkkoj vappu viikolle, valitettavasti ne aika varmasti tulee. Nyt kun olisi parhaat päivät (laskureiden mukaan) niin mieheni joutui leikkaukseen eli katsellaan uudemman kerran sitten ensi kierrossa :(
Kummallakin meistä on jo aika moinen vauva kuume kun kaikilla ystävillämme on jo lapsia, nuorempia ja vanhempia... Eilen viimeksi puhuimme kuinka pikkunyytti piristäisi päiviä. Noh ensi kierrossa entistä tarmokkaampana yrittämään kunhan tärppäis ja kaikki menis hyvin :)
Tsemppii kaikille :)
Tässä kierrossa olisi tarkoitus aloittaa yrittäminen. Vika pilleri syöty 1.4 ja on jo tosi helpottunut olo :D, melkeen kun olis jo raskaana :D Kirjoitin jo tohon tammikuu-ryhmään, mutta aika epätodennäköistä että ekasta kierrosta tärppäis heti, kun esikoistakin "tehtiin" 10kk.