Mikä talvihaalari mielestäsi hyvä ja edullinen?
Meikkä olisi käyttöä kestävälle talvihaalarille, mutta en viitsisi ihan 100 euroa maksaa kun leikkii keskeneräisellä pihalla (siis mutaista ja kivistä). Kertokaa omista kokemuksistanne. Lapsi on muuten 110cm.
Kommentit (17)
Lahkeissa supratech-pinnoite.
Ei ole hinnalla pilattu, hyvä haalari.
Lämpimiä,kestäviä ja kivannäköisiä (edullinen).Mulla on kolme
lasta ja eri merkkejä on tullut kokeiltua.Lenneen olen ollut
tyytyväinen.
Tytöllä Lassien Supratechit, ostettiin Anttilan alesta keväällä 30e (ovh.n.60e). Myös viime vuonna Lassien haalarit, ja olivat hyvät ja lämpöiset..
Tänä talvena ensimmäistä kertaa " extreme" -käytössä päiväkodissa, joten sitten näkee miten kovassa käytössä kestävät, mutta toistaiseksi olen niihin hyvin tyytyväinen! Hinta-laatusuhde kohdallaan. Ja ihan nätitkin ovat (minun mielestäni); meillä juuri tummansininen alaosa, tum.pun+vaalpun. yläosa. Juuri eilen kaupassa kassa kehui pukua ja kysyi minkä merkkinen kun on etsinyt omalle tytölleen haalaria... ;)
Ja mielestäni hinta on kohdallaan.
Myös meillä keskeneräinen piha =) Olen pihalle ostanut kirpparilta Reimatecit. Ovat yllättävän hyvät vielä käytettyinäkin ja hintaa yleensä n 15-25e.
Parempina ja kunnon pakkas-/lumikeleille on yleensä ollut Lassiet -hinta n. 50e kaupasta.
Täällä etelässä kun iso osa talvesta on ihan lumetonta, niin siksi tykkään noista kirppari haalareista. Harmittaisi valtavasti, kun ostaisi sen 100e:n puvun ja muksu repisi sen kiviin ekassa käytössä ;-)
En ole koskaan maksanut haalarista enempää kuin 30 euroa ja risat. Lassieta kun saa jatkuvasti tarjouksista. Eikä minulla ainakaan ole valittamista. Lämpimiä ovat ja kosteussuojaakin löytyy riittävästi ts. ainakin Lassietec on sietänyt kuralätäköissä juoksemista kastumatta läpi. Jopa supratecillä on voinut pyllähtää vesilätäkköön. Sateella puetaan sitten sadevaatteet. Kulutuskestosta ei vielä tietoa, koska kohta 2,5-vuotias tyttömme kasvaa niin nopeasti, ettei yksi koko ole vielä mahtunut päälle koko kautta. Ei tosin ole rauhallisimmasta päästä ja päiväkodissa ulkoillaan paljon, mutta eipä noissa pieneksi jääneissä haalareissa juuri käytönjälkiä näy.
uskallan sanoa, että mua ei merkkihaalarit kiinnosta, eikä muutenkaan " merkit," ihan periaatteesta. Ja kun lapsia on neljä, en taatusti maksa mistään 100 euroa/kipale, kun vaatteita pitää olla vähintään kahdet per lapsi.
Makuasioitahan nämä on, mutta turhamainenkin tunnustan olevani, vaatteen pitää olla omaan silmääni kaunis. Täksi talveksi ostin kolmevuotiaalleni Ciraf-haalarin Prismasta, kauniin liila alaosa, fuksiaa (tai jotain sinnepäin) yläosa, oikein söpö ja tyttömäinen. Hintaa oli 39 euroa. Lumisille keleille on lisäksi hempeän vaaleanpunainen kaksiosainen puku, maksoi n. 50 euroa HM:sta. Sitten on vielä muutama viime talvelta jäänyt takki ja yksi Muumi-haalarikin. Kolmellakympilläkin saa täysin päteviä ja hyvännäköisiä pukuja, sanon minä=)
Jos pihanne on kivinen jne., niin ei harmita sitten niin paljon jos joku kivenreuna raapaisee pukuun rei' än.
Joku haukkui aiemmassa viestissä Lassien pukujen värejä.
Mitään puna-oranssi-keltaista pukua en itsekään välttämättä ostaisi, kun en punaisista haalareista tykkää, mutta tummasininen pohjaväri jollain parilla tehostevärillä on minun mieleeni.
Mitään tylsää mustaa tai harmaata pukua taas en ostaisi.
Makuja on monenlaisia..
Myös Jonathanin kosteussuojahaalari on hyvä hinta-laatusuhteeltaan.
Pari-kolmekymppiä Supratechia kalliimpi.
Moni täällä suosittelee haalareita, jotka eivät omalla pojallani (saman kokoisella kuin ap:n) 110 cm ja 4½-vuotiaalla kestä kuukauttakaan. 2-vuotiaalla varmasti olisivat ihan päteviäkin.
Noin isolle suosittelen takki/housut-yhdistelmää sekä vyötärökuriksia. Housuja saa edullisesti kosteussuojattuinakin ja tuon kokoinen osaa pukea kaiken jo itse sekä vetää vyötärökurikset tarvittaessa päälle.
Jos toppahousuihin tulee reikä tai ne suorastaan hajoavat, niin koko haalari ei ole yhdellä kertaa pilalla.
Minulla on periaatteena, että lasten haalareista en yli 40 ¿ maksa! Kolmella lapsellamme on käytössä Lassie-haalareita, on sekä Supratech-haalareita (ylivertaiset pakkasella), että niitä kumimaisella pinnoitteella olevia Suprafill-haalareita. Kaikki hyviä, kestäviä ja lämpimiä. Ja pyrin hankkimaan haalarit joulun jälkeen alennusmyynnistä seuraavaa talvea varten.
Tosin käytän pahimpaan kura-aikaan kirpparilta ostettuja, vanhemmalta pieneksi jääneitä tai kavereilta saatuja kuluneempia haalareita ja jos on kovin märkää laitetaan kurahaalarit päälle. Paremmat haalarit pyrin säästämään oikeaan talveen ! Yksiin Reimatec-haalareihinkin haksahdin, kun halvalla sai (40), mutta ensinnäkin kokomustina ovat tosi rumat ja toisekseen talvella tosi kylmät. Muuten kyllä hyvät, täytyy myöntää, muttei niin erikoiset, että oikealla hinnalla ostaisin!
Sitäpaitsi minun mielestäni Lassie-haalarit on tosi nättejä - taidanpa olla maultani sitten maalainen :) Vaaleanpunaiset hörhelöt tai kokomustat/harmaat muka niin trendikkäät haalarit olisivat minulle kauhistus, puhumattakaan jostain neonväreistä.
Meillä kokemusta Lassien haalareista ja ovat vallan mainioita : ) Suosittelen.
nyt vasta hokasin että ap:n kyselemä haalari piti olla kokoa 110cm.
Siinä tapauksessa Reiman Peuhari on hyvä ja varmasti kestävä.
Ostin sellaisen kohta 5v täyttävälle pojallemme Prisman tarjouksesta 59euroa. JesperJunioreissakin on silloin tällöin Peuharit tarjouksessa.
Viime vuonna ostin alesta oli 25e,tänä vuonna ostin Anttilasta (tais kyllä olla myös joku ale jo) 35e ja normaalihinta on kai joku 50-60e,mutta näitä on nyt jo alessa näkynyt melkein missä vain.
Kopio Lassien sivuilta supratech-materiaalista:
" Supratech on nimensä mukaisesti sijoitettu sinne missä erityistä, vahvempaa ja suojaavaa kangasta tarvitaan. Supratech-vahvikemateriaali löytyykin siis Lassie-tuotteiden polvi ja peppu alueilta. Polvien ja pepun suojana Supratechin ominaisuudet hieman kankeampana, mutta kiitettävästi kulutusta kestävänä ja hyvin vettä pitävänä laatuna pääsevätkin oikeuksiinsa. Myös Supratech-kangas on Teflon-viimeistelty. Kankaan nurjalla puolella on polyuretaani-kosteussuojakalvo."
Ja ainakin meidän tän vuoden puku on myös saanut kyselyjä kun on niin " nätti" vaikka on poikien värit,eli meillä on tummansininen alaosa ja kahta eri vaaleansinistä yläosassa.
Tyttöjen värejä en ole tänä vuonna niin katsellut,mutta minusta Lassien rumuus on " myytti" ,ehkä ne vielä 5-10v sitten olikin hieman rumempia ja kirjavia mutta enää eivät.
esikoiselle ostan yhden kosteussuojatun toppahaalarin (alaosa corduraa, muuten ei kestä kun ehkä yhden lapsen tai ei sitäkään) ja lisäksi toisen, joka ei ole kosteussuojattu.
Jos saa valita, ottaisin reimatec+ haalarin, mutta se on kallis. Olen sitten ostanut tammialeista Jonathanin cordurahaalarin seuraavaksi vuodeksi. Myös super-remu olisi hyvä.
Ei-kosteussuojattu haalari olisi mieluiten Reiman peuhari-haalari. Siinähän on myös kosteussuojakangasta peppu ja polvet.On tosi hyvä ja kestävä. Myös Lassie-haalari ajaa tämän asian.
Peuhareita on nyt Jesper Junioreissa tarjouksessa 50e, olenkin menossa hakemaan huomenna varaamaani peuharia sieltä ensi talveksi.
Huomaa, että lassien ja peuharin koko on pienempi kuin esim. reimatecin. Meillä tyttö käyttää nyt 104cm reimatecia ja 104cm lassie on jo liian pieni. Käytössä on toisena haalarina peuhari kokoa 110cm ja on ihan sopiva (ostin muuten käytettynä sen 17 eurolla, hyvin toimii eikä ole mitenkään liian kulunut).
Meillä on tämä systeemi, sillä on kaksi pienempää lasta ja toivon, että haalareista jää heillekin ainakin kakkoshaalareiksi. Vielä on jäänyt.
Jos pitäisi valita vain yksi haalari, ostaisin Reiman Peuharin. Se on hyvä, lämmin ja edullinenkin (on saanut parina talvena alesta 50e, myös kauden alussa).
Meillä on ollut monena vuonna erilaisia haalareita ja tuossa koossa ei enää juurikaan kosteussuojahaalareita. Seppälän haalareista olen tykännyt todellakin, sillä ne ovat olleet notkeita ja kestäviä samalla. Koko on sitten reilu, joten 104 saattaa vastata muiden merkkien 110. Sitten meillä ollut kans Lassien Supratech haalareita, nekin hyviä, tosin niiden laatu ja materiaalit tuntuvat vaihtelevan kaupoittain, samoin hinnat. Sitten jos Peuharin löytää jostain halvalla, niin se myös loisto-ostos, mutta mä en sitä ainoaksi haalariksi ostaisi, sillä on sen verran lämmin ja paksu haalari, että nolla-asteilla on varmaan turhan kuuma ja jäykkä kurahaalareiden alla. Eniten meillä on noista varmaan ollut noita Seppälän haalareita, ihan vaan sen takia, että meille mittasuhteet siinä on loistavat (=pitkä selkä) ja hyviä muutenkin.
tietty hintaa on enempi kuin halpisversiolla, mutta niistä jää seuraavallekkin kevyesti kakkoshaalariksi vielä. Etenkin reimatec on hyvä kun on kosteussuoja ja ei tartte kuriksia tms. virityksiä. Suoerremus kans alaosa tosi vankkaa materiaalia.
Lassie ei kovinkaan kestävä vetskarit " löyhiä" ja tarrat repsottaa, erehdyin välikausi" tuulipuvun" tyyppiseen pukuun alessa onneksi ei ollut 20 euroakaan....ei niin kirpinyt!
www.lenne.ee
Vedenpitävä, hengittävä ja tuulenpitävä. Maksaa n.80¿.
Kestäviä ovat varsinkin sillä erikoisvahvalla alaosalla.
Niin ja aina kivoimman näköiset.
Meillä on pojalla Lennen haalari 110cm ja tytöllä Rasavil 84cm notkeutensa vuoksi. (maksaa halvimmillaan 98)