Mielikuvia
Olisi kivaa ja mielenkiintoista kuulla minkälaisia mielikuvia ja ajatuksia teissä herättää nimi [color=violet]Minea[/color].
Kyseinen nimi on ainut, josta miehemme kanssa olemme yksimielisyyteen päässeet... Ja jotenkin se kuitenkin epäilyttää... Itsellä kun ei edes juuri mielikuvia herätä..
Mutta mielenkiinnolla jään odottelemaan niitä teiltä! Kiitos!
Kommentit (7)
Minulle tulee ensiksi mieleen eräs tuntemani jo hieman isompi Minea ja tämän jälkeen Sinuhe Egyptiläinen, jonka yksi hahmo Minea on. Kauniin kuuloinen nimi.
Minea on sinuhesta. Itse tykkaan siita ja ehdotin jos poikamme olisi ollut tytto mutta mieheni mielesta sei kuulostanut oikealta nimelta vaan itsekeksitylta sanalta.
Sinuhe-kirjan Minea on kaikin puolin positiivinen, kaunis, taitava ja hyvä kuninkaan tytär jne. Tosin uhraa itsensä Minos-jumalalle, että hmm. Siitä varmaan on nimi suomessa saanut suosiota, esim. Minea B. (golffari) jne. Minea kai tarkoittaa jotankin Minoksen neitsyttä, jotain siihen Kreetan minolaiseen kulttuuriin viitaavaa. (Joka kuninkaan nimi on Minos ja kuninkaan tyttären Minea).
Nätti nimi, hurjassa suosionousussa (olisko ollut jo 2005 top 50 listallakin!).
Itse tunnen yhden 05 Minean ja yhden 06 Minean :)
tarkistin, ja on VRK:n mukaan 2005 listalla ruotsinkielisten lasten nimenä mukana top 50 listalla. Ei suomenkielisissä.
Ruotsinkielisten lasten suosituimmat ensimmäiset etunimet 2005:
Emma
Ida
Emilia
Elin
Amanda
Anna
Julia
Wilma
Ellen
Sofia
Ella
Frida
Fanny
Ronja
Minea
Ja tällähän ei ole mitään merkitysta, mutta kun nyt oli puheena tuo nimen noussut suosio, niin tässä tilastoa.
Mineasta tulee mieleen Siro, vaaleatukkainen neiti :o)!!
ei ole mitään ikäviä mielikuvia.
oon kuullu kans golffari-Mineasta ja parista ihan pikkusestakin. Porissa on muotiliike Minea.
aika yleinen kai jo nykyään, mut se ei saa olla ainoa syy jättää antamatta! sellanen mukavan moderni, mut ei vieraan oloinen. minusta oikein kaunis nimi sanoa/kuulla/kirjottaa/lukea :)
Meillä kotona viuhottaa ja viipottaa siis kolmivuotias Minea Tuulia. Siskon nimi on Kaika Julia =)
Sillon kun Mineaa odotimme mietimme että jos tulee tyttö hän on Minea tai Vilma. Kun tyttö syntyi olimme ihan varmoja että kyllä se on Minea.
Vuonna 2003 jolloin Minea syntyi nimi oli vielä aika harvinainen. Mutta nyt harmikseni se on alkanut yleistymään hirveää vauhtia :/
Joskus kun kuulin golffarista nimeltä Minea Blomqvist oli nimi minusta outo, ajan myötä nimi vain parani ja parani!
Suosittelen nimeä! ei ole tullut mielle ainakaan mitään negatiivistä palautetta nimestä :)