Anopin omahyväisyys ihmetyttää.
Olemme hieman yli 20-vuotiaita ja olemme muuttaneen jokin aika sitten avoliittoon. Mies muutti suoraan lapsuudenkodistaan, minä olen asunut omillani opiskelujen vuoksi jo aiemmin. Jostain ihmeen syystä mies antoi ilman lupaani avaimen vanhemmilleen. Anoppi käy poissaollessamme kotonamme (jota hän pitää vain poikansa kotina, puhuu aina XX:n kodista). Asunnon siis omistamme molemmat, ei vain mies. Anoppi kävi esim. kerran hakemassa pyykkikorimme javei pyykit kotiinsa pyykättäväksi (toki meillä on omakin pesukone) ja kerran vei pestyt lakanat kaapistamme mankeloitavaksi kotiimme. Kerran hän totesi, että" kyllä minä tiedän, että XX (poikansa) sanoo aina, että meidän äiti teki tämän asian näin ja näin, siis kehuu siinä itseään ja vähättelee minua. Mies ei kyllä koskaan ole verrannut meitä noin. Se paremmuus on vaan akan omassa päässä. Sitten saattaa anoppi tulla meille siivoamaan tms. poissaollessamme. Kyllästyin tuohon japyysin avaimen pois väittäen jääneeni lukkojen taakse. Edes avaimen poisottaminen siis ei lopettanut tuota tunkeilua, vaan selvisi, että he olivat teettäneet miehensä kanssa 2 vara-avainta,molemmille omat. Käskin miehen puhua vanhemmilleen,mutta mies einäe asiassa mitään väärää. Tiedän,että mies on tässä anoppia syyllisempi tilanteeseen ja mietinkin, että ainoa keino on erota. Mies tosin ilmoittaa aina silloin,etteihänelläole varaa maksaa minua ulos. No pakkohan hänen on.
MItä mieltä anopin tunkeilusta ja miehen napanuorasta äitiinsä?
Kommentit (117)
Minusta puolin ja toisin voi rajoittaa puolisonsa elämää. Jos et kestä anoppia, on asia OK. Toisaalta jos ei mies sitten suvaitse kotonaan sinun kavereitasi, on sekin OK.
eri asioita, kuten moni täällä maininnut. Mutta väännäja väännä ja ymmärrä tahallaan väärin, jos siitäonnelliseksi tulet.
Ap saa kieltää mieheltä kaiken, mitä tahtoo, mutta ap:n elämää ei saa rajoittaa?
en ole ap vaan yksi muu tähän ketjuun kirjoittaja...Tosiaan koti on mun koti eikä sinne ole ulkopuolisilla todellakaan asiaa poissa ollessani järjestelemänn mun tavaroita uudestaan.Tulkoon sillon kun olen kotona ja jos mun järjestys ja elämäntyyli ei miellytä niin pysykööt poissa.kaikkea ei todellakaan tarvii sietää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;Mutta täällä kun taas on näitä täydellisiä kotiäitejä jotka pitävät pullan tuoksuisen kotioven auki kaikille,niin ilmeisesti kaikkien pitäisi olla samanlaisia.
mutta jos siellä asuu joku muu, pitää sinun ottaa hänetkin huomioon. Se toinen voi olla sitä mieltä, että hänen kodissaan (ei siis enää vain sinun kodissasi) saa olla muitakin.
Oma esikoiseni asuu jo itsekseen eikä minulla tule pieneen mieleenkään mennä hänen asuntoonsa ilman lupaa. En itsekään kyllä pitäisi, jos joku - vaikka äitini - kävisi meillä minun tietämättäni ja vielä siivoaisi. Kyllä aikuisen pitää hoitaa asiat itse, ja jos ei pysty, niin pyytää sitten apua.
Monesti nämä "hyvää hyvyyttään" lapsensa luona siivoavat ja pyykkäävät vanhemmat ja appivanhemmat sitten vielä kertoilevat asiasta ulkopuolisille. Vähän vielä valitellaan, kun lonkkaa särkee ja selkäkin on kipeä, mutta pitää siellä touhuta. Ei ne nykyajan nuoret tee enää kuin ennen, oli sunnunataiaamunakin klo 7 keittiön pöydällä likaisia astioita ja vessa pesemättä, joten minunhan vanhan ihmisen piti siellä siivota... Olen näihin tapauksiin törmännyt ihan oikeasti.
Jos ap:lla ei sana mene perille, niin sitten vain olet nakuna kotona ja touhuat miehesi kanssa rauhassa, kun appivanhemmat tuppaavat kylään avaimilla. Toisaalta voisit käydä appivanhemmillasi vaikka tapetoimassa olohuoneen tai siirtelemässä pihalla istutuksia parempiin paikkoihin; ihan hyvää hyvyyttäsi.
Minusta puolin ja toisin voi rajoittaa puolisonsa elämää. Jos et kestä anoppia, on asia OK. Toisaalta jos ei mies sitten suvaitse kotonaan sinun kavereitasi, on sekin OK.
eri asioita, kuten moni täällä maininnut. Mutta väännäja väännä ja ymmärrä tahallaan väärin, jos siitäonnelliseksi tulet.
Ap saa kieltää mieheltä kaiken, mitä tahtoo, mutta ap:n elämää ei saa rajoittaa?
Miten se on miehen rajoittamista, jos ei anna anopin kulkea omilla avaimillaan tonkimassa paikkoja :D
Uskoisin, että miehen vanhempi saa kyllä muuten siellä kulkea :) Mutta kyllä se tavaroiden järjestely yms. menee pahasti yli :)
Miten se on miehen rajoittamista, jos ei anna anopin kulkea omilla avaimillaan tonkimassa paikkoja :D Uskoisin, että miehen vanhempi saa kyllä muuten siellä kulkea :) Mutta kyllä se tavaroiden järjestely yms. menee pahasti yli :)
olla kuin kotonaan? Miksi miehen pitää maksaa asumisesta, mutta hän ei saa päättää, kuka kotonaan on?
Oma esikoiseni asuu jo itsekseen eikä minulla tule pieneen mieleenkään mennä hänen asuntoonsa ilman lupaa. En itsekään kyllä pitäisi, jos joku - vaikka äitini - kävisi meillä minun tietämättäni ja vielä siivoaisi. Kyllä aikuisen pitää hoitaa asiat itse, ja jos ei pysty, niin pyytää sitten apua. Monesti nämä "hyvää hyvyyttään" lapsensa luona siivoavat ja pyykkäävät vanhemmat ja appivanhemmat sitten vielä kertoilevat asiasta ulkopuolisille. Vähän vielä valitellaan, kun lonkkaa särkee ja selkäkin on kipeä, mutta pitää siellä touhuta. Ei ne nykyajan nuoret tee enää kuin ennen, oli sunnunataiaamunakin klo 7 keittiön pöydällä likaisia astioita ja vessa pesemättä, joten minunhan vanhan ihmisen piti siellä siivota... Olen näihin tapauksiin törmännyt ihan oikeasti. Jos ap:lla ei sana mene perille, niin sitten vain olet nakuna kotona ja touhuat miehesi kanssa rauhassa, kun appivanhemmat tuppaavat kylään avaimilla. Toisaalta voisit käydä appivanhemmillasi vaikka tapetoimassa olohuoneen tai siirtelemässä pihalla istutuksia parempiin paikkoihin; ihan hyvää hyvyyttäsi.
eihä ap ole heille mitään sukuakaan! Ne ovat miehen vanhemmat, eivät ap:n, eikä ap:lla ole mitään tekemistä heidän kotonaan kuin miehensä pyynnöstä.
Miten se on miehen rajoittamista, jos ei anna anopin kulkea omilla avaimillaan tonkimassa paikkoja :D Uskoisin, että miehen vanhempi saa kyllä muuten siellä kulkea :) Mutta kyllä se tavaroiden järjestely yms. menee pahasti yli :)
olla kuin kotonaan? Miksi miehen pitää maksaa asumisesta, mutta hän ei saa päättää, kuka kotonaan on?
että hänen äitinsä järjestelee siellä tavaroita ja penkoo. Jos se ei sovi joka osapuolelle, niin se on sitten siinä. Sinne ei mennä omilla avaimilla ja pengota.
Kaverit on siinä mielessä eriasia, koska ne eivät pengo ja kulje omilla avaimillaan.
Etkö oikeasti näe tässä eroa?
Tuollaisen järjestelyn pitää sopia kaikille, ei vain toiselle.
Voihan sitä muutenkin olla kuin kotonaan. Ei sitä tarvitse omilla avaimilla ilman lupaa kulkea ja penkoa tavaroita :)
"Jos ap:lla ei sana mene perille, niin sitten vain olet nakuna kotona ja touhuat miehesi kanssa rauhassa, kun appivanhemmat tuppaavat kylään avaimilla. Toisaalta voisit käydä appivanhemmillasi vaikka tapetoimassa olohuoneen tai siirtelemässä pihalla istutuksia parempiin paikkoihin; ihan hyvää hyvyyttäsi."
Ihana anoppi olisit :D
eihä ap ole heille mitään sukuakaan! Ne ovat miehen vanhemmat, eivät ap:n, eikä ap:lla ole mitään tekemistä heidän kotonaan kuin miehensä pyynnöstä.
jos appivanhemmat eivät halua ap:ta kotiinsa edes poikansa pyynnöstä, sitten sinne ei mennä.
Jotkut ihmiset eivät vain tajua, että toisen kotiin ei mennä ilman lupaa. Ilmeisesti käytöstavoissa tai ymmärryksessä on puutteita :/ Anopilla ei ole meille juuri tästä syystä vara-avainta. Miehen veljen kotiin on, ja käy siellä ihan miten sattuu. Juuri vähän aikaa sitten naureskeli, miten oli käynyt pesemässä ja kuivaamassa omat pyykkinsä siellä, ja toinen miniä ei ollut oikein tykännyt. Miksiköhän..?
Valitettavasti anopilla on kuitenkin vara-avain suvun mailla olevalle mökillemme, ja käy sielläkin jatkuvasti ilman lupaa. Minun tavaroihini ei koske kun tietää minun olevan asiasta todella tarkka, mutta miehen työkaluja ja muuta aina lainailee ilman lupaa. Yleensä ne jäävät palauttamatta tai tulevat takaisin rikkinäisinä, mitä mies ei todellakaan arvosta :/ Asiasta on kyllä sanottu (tai mies lähinnä on sanonut) monta kertaa, mutta anoppi ei joko ymmärrä, tai sitten ei vain kiinnosta muiden toiveiden huomioiminen.
En kyllä ap:n tilanteessa näkisi muuta vaihtoehtoa kuin tehdä miehelle selväksi, että tuollainen peli ei vetele. Itse en kovin kauan katselisi tuollaista meininkiä, enkä varsinkaan lähtisi perustamaan perhettä tuollaisen tossukan kanssa. Sitten kun lapsiakin on, niin anoppi vasta sotkeutuukin joka asiaan, tämänkin olen mieheni veljen perheessä nähnyt...
Kaikki petivaatteet mankeloitavaksi, soittelisin että koska sopis tulla tekemään suursiivo, kesän koittaessa veisin matot anopille pestäväksi, jättäisin lappuja asuntoon, että voisitko joutessas myös siivota ja kiillottaa sen ja sen asian...
Eiköhän vierailut vähenisi!
kuvottaa. Aina sitten kylillä huudellaan miten on p**kainen miniä. Normaalia siivousta meillä, mutta siivousneuroottinen anoppi kaivaa "likaa" esille ihan mistä vaan.
että hänen äitinsä järjestelee siellä tavaroita ja penkoo. Jos se ei sovi joka osapuolelle, niin se on sitten siinä. Sinne ei mennä omilla avaimilla ja pengota. Kaverit on siinä mielessä eriasia, koska ne eivät pengo ja kulje omilla avaimillaan. Etkö oikeasti näe tässä eroa? Tuollaisen järjestelyn pitää sopia kaikille, ei vain toiselle. Voihan sitä muutenkin olla kuin kotonaan. Ei sitä tarvitse omilla avaimilla ilman lupaa kulkea ja penkoa tavaroita :)
tai lähtee. Ap on tässä yhtälössä ainoa, joka vastustaa sitä, että anoppi auttaa. Siksi ap on se, joka lähtee.
miniän pitää siksi muuttaa omistamastaan kodista? Tosin heti alussahan ap tarjosikin eroa yhtenä vaihtoehtona enkä oikeastaaan ihmettele miksi.
Ja säälittävä mies.
Huom. kun puhut miehelle erosta, hänelle tulee ensimmäisenä mieleen, että ei ole varaa maksaa sinua ulos. Et taida olla kovinkaan tärkeä miehelle?
Tai pojalle, pilemminkin.
Suosittelen eroa.
että hänen äitinsä järjestelee siellä tavaroita ja penkoo. Jos se ei sovi joka osapuolelle, niin se on sitten siinä. Sinne ei mennä omilla avaimilla ja pengota. Kaverit on siinä mielessä eriasia, koska ne eivät pengo ja kulje omilla avaimillaan. Etkö oikeasti näe tässä eroa? Tuollaisen järjestelyn pitää sopia kaikille, ei vain toiselle. Voihan sitä muutenkin olla kuin kotonaan. Ei sitä tarvitse omilla avaimilla ilman lupaa kulkea ja penkoa tavaroita :)
tai lähtee. Ap on tässä yhtälössä ainoa, joka vastustaa sitä, että anoppi auttaa. Siksi ap on se, joka lähtee.
Eli anoppi lähtee, koska se ei ole sen koti :)
Eihän ap:kaan saa mennä anopin kotiin noin vain sillä verukkeella, että seurustelee kys. henkilön lapsen kanssa :)
Oletko sinä tuollainen anoppi, joka huseeraa poikansa kodissa? Tai tämä kys. anoppi?
Näin on tehtävä esim. murtojen jälkeen tai jos avaimet on varastettu. Enkä tarkoita nyt avainten hukkaamista, vaan todella vastastamista henkilötietojen kera. Jos ap haluaa, niin on mahdollista sarjoittaa lukot niin, että anopin hallussa olevilla avaimilla ei sisään enää pääse. Maksaa, mutta minä pistäisin miehen maksamaan.
Ymmärrän ap:n tuskan, sillä oma ex-anoppini oli samanlainen. Saattoi tulla sisään omilla vaimilla sunnuntaiaamuna "näyttämään, millaisen maton löysin teille kellarista". Ihan kiva, jos oltiin vain aamukahvilla, mutta saatettiin olla peiton allakin:O